ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2008-09-19 nr. 909

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

DALIA STAPONKUTĖ. Alert (51) • JURGA ŽĄSINAITĖ. Trys rudens linksniai (4) • RIDAS TAMULIS. Sekmadienio postilė (38) • IZIDORIUS ŠIMELIONIS. Mano pilsudskiada (1) • ANDRIUS MARTINKUS. Apie Karsaviną, Maceiną, Lietuvą ir bolševizmą (4) • SIGITAS GEDA. Kalbančios pelės (31) • MINDAUGAS SKUDUTIS. Vasaros pleneras (27) • ARTŪRAS LIUTVINAS. EilėsIEVA TOLEIKYTĖ. Eilės (6) • RENATA ŠERELYTĖ. Knygų apžvalga (5) • EGDŪNAS RAČIUS. Paralelinis šventraštis (29) • KLAJOJANTI. Keletas pastabų apie žmogiškąjį lietų (1) • KOSTAS POŠKUS. Alytietiškos istorijos. Skerdykla (2) • WOODY ALLEN. Mano apologija (6) • ALEKSEJ CVETKOV. Meninis avangardas ir socialinis protestasčia yra bardakas pats tikrasis (315) • 2008 m. rugsėjo 26 d. Nr. 36 (910) turinys (13) •

Keletas pastabų apie žmogiškąjį lietų

Pirmoji lietuviška SMS recenzija

KLAJOJANTI

[skaityti komentarus]

1. Novelės ir apsakymai Tomo Staniulio, 1976 m. gimusio, du romanus ir apsakymų rinkinį (neskaičiuojant „Dienos, kurią verkiau visą“) išleidusio.

2. Kas kitaip? Vyriškumas. „Vienas žmogus“ T. Staniulio kūrybą apibūdino kaip „lietuviškos feministinės literatūros pelkėje sužibusią vyrišką žaltvykslę“. Vyriška distancija, vos juntamas atsainumas tam, ką šneki (tegu tau tai ir svarbu), vyriškas konkretumas, erotika, vyriška melancholija ir vyriški keiksmai. Jokių kvepėjimų, nuojautų nei miglų. Iškalbingas siužetas; nors netrūksta ir jausmo – moteriai. Šnekantysis neabejoja. Galbūt ne visada žino, bet neabejoja.

3. Apie augimą, mylėjimą, sudėtingus santykius su savimi. Kūriniai rinktinėje – ne pasakojimai, o pokalbiai – su tavimi, su savimi, su kitu savimi, su Ja, su Dievu. O kalba – mūrininkai, architektai, lietus, avinas, siela...

4. Begalė aliuzijų į religiją, istoriją, literatūrą. Nuo senovinio mito peršokti prie šiandienybės, nuo žmogaus patyrimo – prie žmogiškumo patirties, nuo vidinio minčių pasaulio – prie išorinio įvykių – šie perėjimai įvyksta sklandžiai, o tekstas įgauna savitą ritmą. Tai dar viena ryškesnė rinktinės savybė.

5. Religinių ir pseudoreliginių motyvų apsčiai, populiaresnių biblinių – kone kiekviename kūrinyje. Religiją mėginančio atstoti New Age motyvai. Penkiakampės žvaigždės, kabalos, astralai... Galbūt J. A. Herbačiausko tiesa, kad „netolimoje ateityje okultizmas vaidins didelį vaidmenį – žmogaus sielos gaivintojo vaidmenį“.

6. Bederinant sudėtingus ir paprastus dalykus retsykiais ties „paprastu“ nuslystama banalumo ar sentimentalumo pusėn.

7. Dargi reiktų pasakyti, kad skaitydami rasite „vonegutiškų“, tik ne tokių įmantrių, piešinukų-simbolių, piešinukų-skelbimų, piešinukų-kvietimų, kurie yra teksto dalis.

P. S. Gražiai skamba – rinktinėn įtrauktas „pirmasis lietuviškas SMS apsakymas“ („Ars amandi“). Tik nežinia, ar pirmasis, ar tik pirmasis taip pavadintas.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


132730. bastūnas2008-09-29 11:02
Toje rinktinėje visko tiek daug, kad aš joje pasigedau to, ko ten trūksta - teksto kokybės.

Rodoma versija 31 iš 32 
14:32:46 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba