plekši Dauguvoj ne kuojos
lyviai šveičia galvą kojas
nardo bangose ir nardo
švento pagonybės vardo
neišsižadės
tegul jiems dievai padės
krikšto vandenį nuplovę
atsigaus savo šventovėj
grįžta čia ugnis jau ryja viską
kalavijai krauju tviska
puolė lyviai saksus skalikus**
vyskupas Bertoldas krito
vyrai kovės ligi ryto
saksai nuostolius skaičiavo
pagal kiaunių kailiukus
*Vesk į tikėjimą žodžiais, o ne smūgiais.
**Livonijos ordino mūšis su lyviais 1198 m.
riteris Konradas iš Mejendorpo
įkurdino brolius Yksekolos pily
tuščiut tuštutėlėj
net duonos kąsnio neturėjo
o lyvių laukuose rugiai byrėjo
sunkios kviečių varpos linko
riteriai susirinko
ir pjauti javus kalavijais puolė
vasarojus prinoko
riteriai ir jį pjovė uoliai
lyviai, iš miško išpuolę,
septyniolika brolių sugavo
kelis paaukojo dievams
kitus nugalabijo žiauriai
Misterija*
šarvuotas Gedeonas
su filistiniečiais kaunas
o paskui pradės ir lyvius
kulti?
ir pagonys puolė pro
duris
juos pavijo dievagojosi
nedrįs
jų niekas pulti
o vaidinime vis kovės
Erodas Dovydas ir Gedeonas
krikščionybę vis bruko
kardu
ir pagonys suprato
kad smūgiai Kristaus
vardu
po Viešpaties jungu
pakišti gali
* 1206 m. žiemą Rygoje naujakrikštams ir pagonims buvo surengta misterija apie krikščionių tikėjimo pradžią.
1206 m. Holmo mūšis
tas, kurs dėdamasis balandžiu
meilingus žodžius sako
gelia iš pasalų nei barškuolė
žolėje ant tako
taip ir lyviai
keliskart krikštyti
Dauguvoj krikšto vandenį nusimazgoję
vis vien riteriams beržus rišo
prie kojų ir plėšė pusiau
taip ir kunigas Joanas pelnė
kankinio palmę
o lyvių seniūnas Ako
dar vis nenurimo ir šaukė
visą Livoniją mušt piligrimų
pult Holmo pilį vadino
daug lyvių ir rusinų krito
Ako galva nusirito
ją gavęs dovanų vyskupas Albertas
Dievui dėkojo meldės
prie Viešpaties kojų
kad rėmė ne jėgas daugelio
o padėjo nedaugeliui