ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-08-14 nr. 712

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

SIGITAS PARULSKIS. Teta Viktorija, miegas ir kitos moterys (117) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Chaosas (52) • KASPARAS POCIUS. Vasara (Euro)Lietuvoje (8) • EUGENIJUS ALIŠANKA. Poezija (2) • YVETTE BIRO. Užeis tvanas... (1) • TOMAS KAVALIAUSKAS. Re: "Žuvę" (19) • SIGITAS GEDA. Vis toji Amerika (12) • AUKRISTĖ ŽAVELIŪTĖ. Vieno kambario pokalbiai (10) • JUSTINAS KUBILIUS. PalyginimaiVYGANTAS VAREIKIS. Artimųjų Rytų alternatyva (8) • JONAS TRINKŪNAS. Periklio mieste (43) • CHANOCH LEVIN. Pretekstas atkeršyti (1) • El (8) • Melampyrum – kupolinės žolės (3) • MICHAIL ZOŠČENKO. Baisus pasaulis (3) •

Chaosas

GINTARAS BERESNEVIČIUS

[skaityti komentarus]

Kas yra tvarka, pasakyti ne taip paprasta, tačiau kas yra chaosas – kiek lengviau. Chaosas – tai kitokia tvarka, protingesnė. Ar net daugiau – pirmapradis autentiškumas.

Prieš pasaulio sukūrimą, sakoma, buvo chaosas. Tai ką, po jo sukūrimo atsirado tvarka? Šita kosminė nesąmonė su akmeninėmis arba skystomis planetomis, juodosiomis skylėmis ir žioplomis bei įžūliomis kometomis, taip ir besitaikančiomis žiebti kokiai nekaltai planetai į šoną. O iš kur tokie negražūs dinozaurai? O socialinė sistema, tai yra sistemos? Jos vadintinos tvarka? Ne, sakyčiau, tai, ką mes vadiname tvarka, tėra chaoso rūšis ar greičiau rūšys. Tvarka – tai degradavęs, susprogęs chaosas. Tvarka – tai chaoso dekadansas.

Tvarka yra tam tikros rūšies netvarka. Joje daug neetiškų dalykų. Neetiškų, bet priklausančių tvarkos esmei.

Ar tvarkinga yra valgyti karves?

Ypač pačių karvių požiūriu?

Manau, atsakymas kiekvienam aiškus.

Tai kodėl mes valgome žlėgtainius? Tvarka tokia. Chaose karvių tikrai niekas nevalgytų, jos būtų mūsų draugės ir mes žaistume su jomis šachmatais ir kitokius intelektinius žaidimus.

Ar tvarkinga pradėti karą? Juk tai sumaišties įvedimas. Ar tvarkinga sakyti, kad yra viena tvarka, tvarkingesnė už kitas? Dabar pasaulyje yra Viena Tvarka, bet kada yra tokia, atsiranda kita Viena Vienintelė Tvarka, ir jos abi tvarkosi viena su kita, griūvant dangoraižiams ir liepsnojant mečetėms.

Tvarka – tai nevykęs chaosas, o chaosas – tai visų galimybių kvintesencija. Mes tiesiog apvertę sąvokas. Tai, ką vadiname tvarka, yra tam tikros rūšies chaosas. Nelabai vykęs. Ir kaunamės su mūsų tvarkos rūšį supančiu chaosu, kuris eina ir plūsta dulkėmis, kandimis, daiktais, vis nerandančiais savo vietos ar greičiau randančiais, bet mes kažkodėl manome, kad ta daikto vieta visai ne ta. O juk daikto vieta ten, kur jis yra, – šitai pripažinę daug laimėtume buityje.

Chaosas duoda laisvę, tvarka ją riboja, ir tvarka yra prievarta. Nėra tokios tvarkos, kuri nesiremtų prievarta daiktams, žvėrims, žmonėms, metalams ir, žinoma, uodams bei musėms su varliagyviais.

Ateini pas žmogų, o jo butas nuėjęs voratinkliais ir vorais. Žinoma, paprastas, neišprusęs lankytojas pasakys, kad tai netvarka. Bet jei šeimininkas jaučia silpnybę voragyviams, – pas jį kaip tik tvarka. Ideali.

Arba vėl pažįstu žmogų, kuris ryte atsikelia, lengvai užkanda ir ima tvarkyti butą, tvarko jį visą dieną, iki pavakarių, išgeria mineralinio, suvalgo kiaušinį ir išsigandęs eina miegoti, nes visą dieną triūsdamas sutvarkė gal keturiasdešimt kvadratinių centimetrų ploto, ir naktį jam sapnuojasi košmarai apie netvarką ar greičiau apie tvarką. O tvarka – tai pavojingas dalykas, jei neatsargiai su ja elgiesi.

Ne, aš ne prieš tvarką – ją bent jau supa chaosas, ir bent jis atveria horizontą, leidžiantį kiek alsuoti. Įkvėpti gryno oro. Bet tvarkų daug, o chaosas vienas, tad jis tobulesnis, jis greičiau tobulas. Chaosas buvo pradžioje, ir tai buvo gera.

Pasaulyje chaosui turbūt artimiausias pliuralizmas, bet jam galingai priešinamasi. Kurgi ne, jame niekas nesugebėtų orientuotis. Bet pliuralizmas geras tuo, kad jame nereikia orientuotis, jis sau yra, ir tiek.

Ten ir tada, kai įvedinėjama tvarka, kyla sumaištis, pasiekus tam tikrą fazę ji pristabdoma ir pavadinama siekta ir laukta Tvarkų Tvarka, dėl kurios kovojome ir aukojome. Bet vis vien tai sumaištis, kad ir kokioje fazėje ji būtų sustingdyta.

Chaosas – tai slaptingas judėjimas nejudant. Tai siekių nebuvimas, nėra siekių, nėra dūžtančių vilčių, o tada yra gerai ir ramu. Šitą atrado Buda ir dar keli gudrūs kinai, bet kas ten jų klausys.

Dabar chaosas praradęs savo pirmapradę reikšmę, šis žodis daugiau reiškia netvarką, sumaištį be orientyrų. Sakykime, šiandienos politinė situacija visiškai ramiai pavadinama chaosu. Žinoma, ji gimininga chaosui, tegu ir nedaug, nes chaosas – tai galimybių tirštuma. Ir Lietuva dabar eina per chaosą, per laikotarpį, kai viena tvarka pereina į kitą. Arba viena netvarka į kitą. Bet tuo chaotiška situacija ir įdomi. Joje atsisveikinama su senąja netvarka ir pereinama galbūt į aukštesnį, tvarkingesnį netvarkos lygį. Jame gal ir žybtelės tikrojo chaoso kibirkštėlės, bet trumpam. Kol kas pravartu į jas įsižiūrėti, jos bent jau gražiai blyksi. Ar to maža?

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


20596. tiesiog karvė :-) 2004-08-16 01:25
Chaose su karvėmis žaisčiau šachmatais .. bet nugalėjusias mane SUVALGYČIAU ..

20599. ebola2004-08-16 08:59
paskvilis.netinkama vieta, man atrodo, tokiems pliurpalams sitas laikrastis.Chaoso teorijos siaip yra labai idomios.Bet sitas rasinelis yra pliurpals.Atsale barsciai.

20601. Kalamburas2004-08-16 10:19
Chaose veikiau šachmatai žaistų Beresnevičių su karvėm.

20603. ebolai2004-08-16 10:52
Ar tu radai bent vieną straipsnelį šiame nr., kur nebūtų grynų gryniausi pliurpalai? Nesuprantu, kam iš vis tokie niekalai spausdinami. Ar Lietuvėlė yra tiek degradavusi, kad niekas nieko reikšmingesnio nebeparašo, ar redaktoriai visai "nusivažiavę", kad nieko įdomesnio nebesugeba atrinkti?

20604. xX2004-08-16 11:02
Sakyčiau, visai ekstravagantiškai pažiūrėta į opoziciją "tvarka-netvarka". Šiek tiek moksliškai, šiek tiek filosofiškai. Ebola, tai juk nėra uždrausta tema, galima ją vartyti ant įvairių šonų...
Jei būti tikslesniam ir išlikti šiuolaikinėje chaosologijos sampratoje, tai chaosas yra įvardijamas kaip labai sudėtinga tvarka, o tvarką mes įsivaizduojame kaip dėsningą/įstatyminį procesą (kad ir Kafkos). Tiek tvarkos, tiek chaoso laipsnį galima išmatuoti --- oho! Pagyveni metus kitus, surenki duomenis apie procesą, sudedi į kompą ir jis tau pasako, koks to reiškinio tvarkos laipsnis (a la temperatūra). Bet tam reikia tuos metus kitus išgyventi šaltu veidu, nekalbėti nei su savimi, nei su kitais apie tai, ką matuoji ir kokio vaizdo kontūrai kasdien vis labiau ryškėja. Antraip šnipštas gausis: netiesinė sistema iš karto reaguoja į smulkmenas. Dėl to kai kurie mokslininkai dirba slapčia...
Tvarka ir chaosas nuolatos tarpusavyje konkuruoja ir tuo pat metu padeda vienas kitam, mušasi ir bučiuojasi. Iš čia ir naujoji tolerancijos filosofija, - chaoso teorija yra jos pagrindimas --- jei muštis, tai tolerantiškai, paliekant vietos kitokiam.
Chaosas siūlo naujas tvarkas, o įsisenėjusi tvarka gelbstisi chaosu. Geležinė sustabarėjusi tvarka pasmerkta iš viso išnykti. Chaosas yra žvalgas, aklai siūlantis puolimo kryptis; kai kurios vėliau išbujoja ir pavadinamos Nauja Tvarka.
Šiaip GB gerų perliukų pabarstė, sarkastiškų ir giluminių.

20606. s./i. :-( 2004-08-16 11:14
2 Kalamburas rispekt už komentarą, kuris vertingesnis už tas sapaliones apie tvarką. Vat ir kilo idėja man, kad kai kurie komentuotojai galėtų bent laikinai pakeisti visokių čia besimėtančių straipsnelių autorius. Nesakau visus, bet keletą reiktų. Ir kas ten sakė, kad Sodeikai iki Beresnevičiaus toli....xX, radai tai, ką norėjai rasti :)) Chaosas - tai nesugebančių [nenorinčių] atrasti tvarkos "paguodos prizas". Apie chaosą šiaip jau net neįmanoma mąstyti, nes tai aachsso, kraupiai skamba, ania? Na o dėl Tvarkos ir Chaoso sąveikos, abipusiai naudingos ir įdomios, tai kartoju, ne tvarka yra pagalbinis savojo antipodo vardas, bet atvirkščiai. Žinoma, klausimas sudėtingesnis (- aš net į komentarus žiūriu atsakingai ir nerašau, jei ko nežinau), tačiau reiktų stengtis prieš rašant mąstyti, o ne "karvės, tvarka, dangoraižiai"..

20608. xX2004-08-16 11:56
... prieš rašant mąstyti --- man viena iš gražiausių vietų apie karves ir šachmatus tolerantiškoj Indijoj, kur chaosas daug daug metų buvo suprantamas (?) šiuolaikiškai. Ir apie karą tvarkos-chaoso kontekste gerai nenutylėta...

20609. ebola2004-08-16 12:00
... neverdu tuose literatu katiluose, gal todel ir negaliu suprasti, kaip jie sau leidzia "isleisti" toki pusprodukti? Na, tarkim as parasiau kazka.Ziuriu i ta rasini ir galvoju: nei sis nei tas.Jei kas man pasiulytu ji isspausdinti, as tikrai jo neduociau.O kodel jie duoda? Ar nejaucia kad cia nieko nesigavo, ar jau tokie "ant bangos", kad su savo garsiu vardu leidzia i spauda bet koki marmala ir tikisi kad jis kazkam patiks? Man kai kurie Beresneviciaus rasiniai patiko, bet sitas nelabai.Is tiesu, visas numeris silpnokas .

20613. skaitytoja2004-08-16 12:28
Smagus tekstas. Lengva skaityti. Ir pamastyti skatina. O jus NEPATENKINTIEJI ir besiskundžiantieji, kad tekstas tėra šlamštas ir visas numeris yra labai prastas ir t.t. ir pan. , kodėl nepaimsite ir neparašysite geriau? Sutinku su s./i. Žodžiais, kad "kai kurie komentuotojai galėtų bent laikinai pakeisti visokių čia besimėtančių straipsnelių autorius". Rašykite, siųskite. Pateikite geresnį (bent jūsų akimis) produktą. O jeigu nerašote, tai ar verta kritikuoti kitus straipsnius? Nepatiko? Na ir pasilaikykim nuomonę sau patiems. Komentuokim ten, kur patiko. Arba ten, kur turime ką nors vertingo pasakyti. O ne tik "pliurpalai, šlamštas" ir pan.

20614. s./i.2004-08-16 12:40
sutinku su skaitytojos nuomone, sutinkančia su s./i. nuomone, toliau - demagogija. Na..pusiau. Klausimas "o kodėl tu nedarai geriau?" turėtų būti keliamas tik šiaip, diskusijai. Dabar gi kalbame apie tai, kodėl tokie tekstai praeina? Niekas nesako, kad autoriai yra gaidžiai ar pan., sakome, kad nepagarba skaitytojams pateikti 10-15 min. rašliavą, kuri turi praeiti vien todėl, kad ją parašė Visiems Žinomas Didžiai Gerbiamas. Suprantu, žanras ne tas, kad galvos linktų nuo terminijos, high level tsakant, abstrakcijų, ir vsio takoje, bet paskutinis normalus dalykas, kurį skaičiau, buvo Radvilavičiūtės Privalomi Parašyti Tekstai, nu jir žinoma, gerb. Lavrinec visada atsakingai daro darbus ir stilių puikų turi (tik reiktų baigt kartotis), visa kita - .................................... (įrašykit savo nuožiūra).

20621. skaitytoja2004-08-16 13:20
O kodėl mano pozicija turėtų būti demagogija? Vien todėl, kad skatina palankiau žvelgti į tekstus? Net jeigu dalis jų yra silpnoki... Nors ir patiko/nepatiko, geras/prastas – visa tai neretai tėra skonio reikalas. Keliate klausimą: kodėl tokie tekstai praeina? Galbūt redakcijai nebeliko iš ko rinktis. Atostogos vis tik. Rašančiųjų nebeliko. Tad ir galėtų pasireikšti viskuo nepatenkinti komentatoriai. Nesakau, kad nereikia polemizuoti, kritikuoti. Bet kam iš karto: "visi blogi, viskas beviltiška". DAUGIAU GERANORIŠKUMO gerbiamieji.

20623. Queer2004-08-16 13:27
Dar vienas kalambūras: chaose nebūtų nei karvių, nei šachmatų, nei Beresnevičiaus, nei žaidimų, antraip anoks ten chaosas.. Būkime logiški.

20624. Queer :-( 2004-08-16 13:33
O aš manau, kad kritika skatina atsakingiau rašyti ir atsakingiau spausdinti, užuot šėrus skaitytoją bet kuo, nerizikuojant savo reputacija... Geranoriškumo tarp mūsų kaip tik perdaug: apsidaliname šypsenėlėmis ir išsiskirstome. Everything goes?

20625. ebola :-) 2004-08-16 14:02
Redakcijai neliko is ko rinktis...Che..Tai kad jau metai ko gero niekas nieko nesirenka, autoriai nebesikeicia.Greiciau isseko ju neskelbtu rasineliu atsargos, tai istrauke ta NZ kur buvo ...jei jau nieko geriau nebesigautu.Nera jusu pasisakyme demagogijos, tiesiog tai skirtingas komentaras ir tiek.O cia komentavimo erdve, kaip zinia.Vat ir nukomentuosim GB dabar.

20626. s./i.2004-08-16 14:26
heh, tai kalambūrams vargu ar keliami logikos reikalavimai, Queer. Šiaip dėl žaidimo vertinga pastaba: juk kiekvienas žaidimas turi taisykles ir tam tikrą tvarką. Tačiau: noriu papildyti ir pataisyti savo kiek kategorišką teiginį dėl absoliutaus chaoso kaip visiško marazmo. Mano supratimu, kaip blogis yra tuo šlykštesnis, kuo labiau parazituoja gėrį ir juo prisidengia (pvz., gražuolė žudikė, klastūnas neva mylintis sūnus), taip ir chaosas tuo chaotiškesnis, kuo geriau išnaudojami tvarkos elementai pačiai tvarkai sunaikinti. Paliekamos tik jos užuominos, kabliukai, salelės, idant chaosas galėtų gyvuoti...Būkite budrūs. OK, ne demagogija, man tai pf :) O jau jei nėr iš ko rinktis, tai dw tegul padaro konkursą, tipo, renkam bent vidutiniškus tekstus spausdinti savo sienlaikraštį...beje, čia moka honorarus kokius, ar Beresnevičius iš gailesčio tokiu niekučius rašinėja?

20627. šachmatas2004-08-16 14:39
"Chaose karvių tikrai niekas nevalgytų, jos būtų mūsų draugės ir mes žaistume su jomis šachmatais ir kitokius intelektinius žaidimus". Kažin ką apie tai pasakytų Sirvydas and Co? :)

20647. Rasakila :-) 2004-08-16 23:12
interpretacija įdomi, gal ne visiem suprantama, bet tai normalu , o ir neturi visiem patikti..tada jau reiktų suklusti:)....

20648. s./i.2004-08-16 23:14
2 Rasakila dabar staigiai pažėk į veidrodį po savo žodžių, turėtum atrodyti labai protingai :)))

20654. erlickas2004-08-17 02:32
Jei nori rasyti, tai ir rasyk

20655. erlickas2004-08-17 02:33
man gimines sako: nedainuok, o as negaliu

20661. adata2004-08-17 09:51
hm, visas šis staripsnelis atsiduoda moralinėm pagiriom ir desperatišku mėginimu gelbėti reputaciją:)

20663. Serene2004-08-17 10:46
Viskas labai super, ir Parulskį skaitydama žvengiau ir čia labai linksmas rašinėlis. Smagumėlis! Nebūkite tokie bambekliai, gyvenimas ir chaosas yra labai gražus.

20666. ebola :-) 2004-08-17 11:01
erlickiui > Sliogeris atrodo sake, kad kuRti yra panasiai neisvengiama kaip ir tustintis.BET REIKIA RASTI TAM TINKAMA VIETAAAA!!!

20670. eliza dūlitl 2 s/i2004-08-17 11:35
Mažu būsit iš seniau pažįstamas sapiensas, on že profesorius Higinsas? Žiū, vitgenšteineris vėlek merginas virkdo priekabiauja. Er du snill å holde munn? Ar tik ne Jūs andais mane mokinot: disciplina turi būt tarpdisciplinarinė(tarpdisciplinariška?).:)
Kai lotyniškai išvedžiojot, pati išmintis rodės vaidenosi. Ale netrukot patapt žmogium šnekučiu. Nebepasitaupot. Sako, po baltas lankas klaidinėjot, prisigrybavot,pakomentavot? Eisiu paskaitysiu, 5 savaites komentuoklių neskaičiau, išbadėjau. Vakar pasklaidžiau komentarus, žiū-filozofiją puola, ana nebeapsigina. Mažu man teks įsikišt: ei,vaiki, kurs Russelui kvailą kalambūrą primetei: ans niekada nėra nusišnekėjęs iki" What is mind? Never mind". Russelas tik paliudijo, jogei XX a. pradžioje Kembridže buvo šaipomasi iš atgyvenusios m. ir s. priešpriešos: " What is mind? -No matter. What is matter? -Never mind". Va. Disciplina uber alleso. Pamokinau ir nusiraminau. Žinau, kad žinau ir dar žinau, kad vis tiek, kad nesvarbu:(

20671. zmona2004-08-17 11:55
niekšas tingėjo namus sutvarkyti, tai parašė straipsnį apie chaoso privalumus lyginant su tvarka. o man Paxius patinka. Tvarka bus!

20685. s./i.2004-08-17 19:22
2 eliza juokinga stebėt kaip tu stengiesi kažką išspaust, bet graudu, kad stengiesi veltui. Aš sapiens, tačiau ne tas, kuriuo [tarsi jų būtų daug!] tu mane palaikei [nebent vieno žmogaus nekenti kaip dviejų ir pripaišai jam dviejų charakteristikas...šiza]. Rašiau lot., bet nei aš Higinsas, nei lankose ganausi, nei tų citatų kada pateikiau, nes prieš cituotadamas ar kam nors priskirdamas žodžius dešimt kartų patikrinu ;), keep in mind and follow my suit. LoL.

20713. varna2004-08-18 15:57
Nykios chaotiškos sapalionės. Primena girtų pseudointelektualų pliurpalus prisipliaupus alaus ir bandant pasipuikuoti prieš šešiolikmetes netyčia šalia stalo atsiradusias mergytes. Beresnevičius tiek pakvaišo, kad nebesigėdi dėti į ŠA šitas nesąmones, galutinai pamiršęs jų paskirtį.

20726. zqna2004-08-18 16:57
net tai kas mums yra tvarka is esmes yra xaosas. bandom ivilkti i matematinius desnius viska, o pagrindiniai visatos veikimo principai is principo xaotiski - neapibreztumo principas, entropija, o ir zmoniu samone - viskas yra xaoso produktas. kazkox tik gliukas galvoje, viska normalizuoti iki absoliutaus vieneto.

20727. zqna2004-08-18 17:00
atsiprasau uz sofizma, bet sau papriestarausiu, is esmes netvarka yra tvarka o tvarka - netvarka. netvarkinga tvarka, tvarkinga netvarka kvarkai kvarkai chaosas

20734. Dzūkijos indėnas2004-08-18 18:24
Akivazdu, kad p.Beresnevičiui duoti tylėjimo įžadus laikas jau seniai prarastas. Jeigu ką nors galima vadinti chaosu, tai - p. Gintaro sąmonės būklė.

20744. Audrius2004-08-18 19:16
Parašysiu nuomone apie apie tą baisų mėlyną foną, kur rašomos nuomonės. Baigių akis išsinarinti, pakeiskit greičiau.

20747. s./i.2004-08-18 19:48
taip, pakeiskit foną, kol dar kažkas skaito tuos jūsų ... rašinius. Bet man atrodo, kad mūsų negirdi.

20749. zqna2004-08-18 19:53
cia tokie ideja, kai visi busim akli nebus kam skaityti. Entropija. Chaosas.

20757. Dėl su(si)tapatinimų (Higinsui)2004-08-18 23:15
Kam taip asmeniškai, jautriai reaguojat. Neapykanta čia niekuo nedėta. Aiškinu: kreipiausi į du asmenis: iš pradžių į sapiensą, po to -savo "mokytoją" parodijuodama- į vaikį (kom.nr. 19845). Tik tiek. Prisipažįstu: tikrai nesistengiau, suchaltūrinau. Turbūt tikėjausi, kad parodijos "nesgrabnumą" suprasit kaip personažo charakteristiką. Arba-taip geriau- klaidas nurašysim mokytojo sąskaiton. ---Taigi kaip dėl "follow your suit" ... vis dar siūlote žaisti mokytojus/mokinius?

20763. xX sutapatinimams(i)2004-08-19 00:16
Dėl 19845, patikslinimui. Russel kalambūras is something like this: "What is mind? - No Matter. What is matter? - Never mind". (iškreiptai adaptuotas: Kas yra sąmonė? - Neesminis dalykas. Kas yra esmė? - Visiška nesąmonė!)
Užprogramavau, kad klaidos turi atsirasti --- Frisch Homo faber. Ant to laikosi Visa, tame tarpe ir textai.

20765. vot iš kalėjimo2004-08-19 00:33
A?! varna, kada Paxas tau ateis, pvz Paxlaiandas ar Paxseinas, ateis

paxažmogi tu paxažmogi

20774. -z-2004-08-19 08:15
Pritariu skaitytojai. SA el.svetaine galetu tapti produktyvesniu diskusiju, nei is pamirstu vaikystes traumu sekancio nulatinio nepasitenkinimo apreiskimo vieta.

20776. ebola2004-08-19 09:05
:D O koks gali buti interneto diskusiju produktas? As gana senai pluduriuoju sitoj marmalynej ir nesu mates kad tos diskusijos kazkur atvestu.Tai pramoga.Blevyzgos.

20783. -z-2004-08-19 10:36
as pastebejes, kad pluduriuoji %P

20784. ebola2004-08-19 10:43
bet nepastebejes, kad cia tik pastebejimai ir nieko daugiau?

20785. dalgis2004-08-19 10:49
Tikrai, bodiškas tekstas, iš komentarų matosi, kad jom jis ir patiknka. Jokio ryšio tik intonacijos svyravimas. Maždaug taip: "pyst plyšt balta septyniolika ožka ne chaosas lyra tai lansbergis". jei perskaitysit įtaigia intonacija moterims patiks.

20792. MM2004-08-19 12:09
Ne toks jau blogas tekstas, kaip cia verkiat. Tik paskutine pastraipa - kaip suniui penkta koja.

20798. Against Being Right 2 xX2004-08-19 12:47
Ačiū.:) Menu: "klaidos- mano (t.y. Jūsų) profesija". "Patikslinimai" ( irgi nukrypimai/iškraipymai) - mano pašaukimas. Kiek puikių tekstų parašyta apie klaidų ir suklydimų, apsipažinimų produktyvumą. Taigi tai vienintelis būdas išsaugoti ir plėtoti Tradiciją. :)

20799. Chaosas, arba Lost in translation (Higinsui)2004-08-19 12:51
Perskaičiau jūsų komentarus (visus). Pakomentuosiu, bet vėliau. Tik viena pastaba: kai ėmėte ir susigiedojote lotyniškai, vaizdelis buvo labai panašus į P.B. aprašytąjį. Turbūt skaitėt P.B. "Homo Academicus". Pamenat tą vietą (ant kalvelės), kur provincijos šviesuolis mėgdavo nustebinti atsitiktinius turistus, buržujus iš paties Paryžiaus, lotyniškai cituodamas Vergilijų? Neįsižeiskit. :) Tuo tarpu esu in the mood nebeerzinti, nebepriekabiauti, bet... užkliuvau už varčios (threshold) ir vėl...:( Turbūt profesija kalta: ilgainiui negrįžtamai deformuoja charakterį. Kaip raiščiai kinių pėdas (žr. A.Dw. Gynocide, or ...). Štai mano ceche-gyvenamajame pasaulyje- komplimentai konflikto profesionalas, intrigos meistras, pusiausvyros trikdytojas, ribinių situacijų modeliuotojas, etc. – patys patys didieji. O žydrynėje –įstabu- visa yra upside down, čia žodžiai konstruktyvu, pozityvu, nekonfliktiška, nekritiška net nelaikomi keiksmažodžiais. Arba, pėvėzė, rūmų intrigantas : buitinėje –žydrynijos personažų -kalboje yr keiksmažodis, taip? O štai baroko tyrinėtojams ir gerbėjams –intrigantas /šventasis (žr. W.B. Ursprungą ). Štai kodėl dažnai - užsimiršusi- žydrynėje pasitelkiu intrigą ar konfliktą. Idant geriau pažinčiau personažus.Tik iš smalsumo, aistros žmonėms, kad juos (smalsumą, cecho įpročius,etc.) kur:(
P.S. Dar dėl chaoso, sumaišties, Babelio kalbų ir lost in translation. Žydrynės fizikai, matematikai nesyk buvo pasitelkę (nebe)madingas chaoso, bifurkacijos madonos(s), etc. sąvokas... idant – potekste- pabartų moteris. Pačias blogąsias. Nenuostabu: taigi feministės neišsižada Prigožino. ( Irigaray Subject : " ...feminin sexuality could perhaps better be brought into harmony- if one must evoke a scientific model - with what Prigogine calls dissipating structures that operate- via the exchange with the external world, structures that proceed through levels of energy. The organizational principal of these structures has nothing to do with the search for equilibrium but with the crossing of thresholds.") Kai žydrynės moderatorius xX tarsi-ne-į - temą prabyla apie fiziką, chaosą, etc. - migom suskliaudžiu auseles ir pabruku uodegėlę po suolu. Sakau, mažu vėl (kaži –kurią?) bara? :( (((

20804. xX2004-08-19 14:50
Taip, ABR, ta prasme visi mes esame židrynės moderatoriai. Kiekvienas žodis/mintis turi įtakos ateities (ne)(susi)kalbėjimams, drugelio efektas gali išmušti iš straipsnio srovės - įjungtas galingas netiesinis grįžtamasis ryšys. Nesusipratimų lietutis pragraužia naujus supratimų upelius ir kaupiasi žinojimo ežerėliuose, kuriuose norėčiau su tavimi pabraidyti pasiraitojus kelnes/pasikėlus sijoną, o vėliau - kai taps jūra - ir paburiuoti jūrine jachta... Dar spėtume pamatyti, kaip pakrante ant Pakso arkliuko prašuoliuoja intrigantas, ir niekaip negalėtume jam patarti, kaip nulipti nuo tos kumelės. Tačiau sarkastiškas pasiūlymas evoke scientific model juk turėjo įžangą apie moters orgazmą, kuris, kaip ir vyriškasis, kaip ir skausmas, ir džiaugsmas - nematerialus, sisteminis. Moters orgazmas iki šiol lieka paslaptimi gal būt todėl, kad jis nagrinėjamas falocentriškai - sakoma tame tekste - t.y. remiantis Niutono tiesiniais modeliais, kuriuose chaosas neįmanomas. Kitoks moters seksualumas galėtų būti geriau aprašomas netiesiniais modeliais, ir vienas iš jų gali būti Prigožino disipatyvinių sistemų (per kurias praeina koks nors "maistas") modelis. Neaišku, kokie faktoriai ten kunkuliuoja, bet tam tikrų idėjų apie tai yra. Ten labai žavus yra crossing of thresholds reiškinys - kai formuojasi naujos struktūros (naujas seksualumas).
Apie tai gali diskutuoti akademinė visuomenė, jai dabar atostogos. Tik nereikia brukti uodegos dėl to niekur. Geriau jau pavizginti - maniškė kalytė tada signalizuoja, kad nori pažaisti. Dabar ji ramiai miega kojas užvertusi po Vytuxo paveikslu.

20823. vot iš kalėjimo2004-08-20 02:34
ir vėl xX`as varo su "semedesiatyje" (sex revolution) - baisus patriotas matyt ęsąs - nori išjudinti elitovcų nuvarytą tautą į 19 amžių;

atsibusk snarglį, gyvenimas jau toli toli nuėjo ir tos amerikanskos idėjos, kad rinką varo sexas yra ............. (čia naujadaras keiksmažodis, kurio dar nesugalvojau, bet kabo ant liežuvio)

- vot, man Artūras iš Vilniaus parašė imeilą - kad pučia vėjai ne ten - pvz. struktūralistai jau senai apie 2000 metais pastebėjo chaoso teorijos ir hermeneutikos pateikimus (discover) palaidojant pačią struktūralistų (na pvz Marxą ar Fuko) idėją /basic/ -> informacijos kaip ir tokios nėra yra tik ryšiai tarp jos; o fraktalinė chaoso teorija yra tas idiotizmas kuris neįžiūri filosofijos metodikos krizės, bando vėl žaisti Marxą išanksto imant blogus mąstymo metodikos parametrus (fui) - nesupranta krizės paradigmatikos.
Bikoz, nulio nėra, begalybės nėra, (nenoriu įžeisti matematikų postpozityvistų)), Kristaus (Alacho) nėra (nenoriu įžeisti tikinčiųjų), informacijos nėra, ir t. t. o ryšiai tarp nulių, ženklų, bobų ir šudelitovcų tai jau yra įdomu - tik Aš nieko ten nesuprantu. Pačio nešančiojo nėra, pusgalvi Tu apsiskaitęs. kartoju INFORAMCIJOS NĖRA. O straipsnis šito tipelio (beresnevičiaus) yra tikrai demagoginis (tik nevarniškai). Beresnevičius, kaip boba (kur netik orgazmas bet ir visa kita yra kitaip), tik intuityviai (o gal Australijos IQ pasiskaitęs) palietė naująją (post)struktūralistų fazę ir tiek. Nei jis išbaigė, nei ką. Laikas jam būtų iš ezoterikos pabėgti visiems laikams - na, nebent jis su astrologija babkes užsidirba (kaip taisyklė elitovcai (žmonės us babkėm) yra labai buki).

20834. xX -> 208232004-08-20 11:04
Į tekstą labai nesigilinau, pagalvojau - neverta, nes 2:34 reiškia naktį. Džiaugiuosi, kad Pakso kumelė laksto viena uodegą pakėlusi (iš džiaugsmo).

20835. praeivis2004-08-20 11:21
pakilo elitas "v voinu narodnuju" ir nebegali be kovos - paxogeitas, paxažmogiai, paxo kumelaičiai. O gal tas 20823 iš kokio braiton bičo, ne naktis.
Matyt xX`as iš elito - savimyla ir bukas, bet karjerą "has made" (sdelal v zakone)

20845. ciao2004-08-20 12:16
uj kiek zodziu :) nepavargstat murkdytis tame??? ash tai einu basa po aplyta zole pabraidyt

20874. žmona-->206712004-08-20 20:13
ohoooo...jei čia ne koks žmonu suvažiavimas, griežtai protestuoju už mano nico vartotę!

20884. Korra2004-08-22 15:09
Jūs durniai.

62493. Raimis2006-08-18 18:04
Jau ir po G.Beresnevičiaus... Labai įdomūs Komentatoriai ir jų polemikų mūšiai, ačiū, buvo labai įdomu!...o tu, Korra, vėl kažko nesupratai? Vargšelė, nesupranta, o durninasi...

Rodoma versija 30 iš 31 
14:25:19 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba