ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-08-14 nr. 712

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

SIGITAS PARULSKIS. Teta Viktorija, miegas ir kitos moterys (117) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Chaosas (52) • KASPARAS POCIUS. Vasara (Euro)Lietuvoje (8) • EUGENIJUS ALIŠANKA. Poezija (2) • YVETTE BIRO. Užeis tvanas... (1) • TOMAS KAVALIAUSKAS. Re: "Žuvę" (19) • SIGITAS GEDA. Vis toji Amerika (12) • AUKRISTĖ ŽAVELIŪTĖ. Vieno kambario pokalbiai (10) • JUSTINAS KUBILIUS. PalyginimaiVYGANTAS VAREIKIS. Artimųjų Rytų alternatyva (8) • JONAS TRINKŪNAS. Periklio mieste (43) • CHANOCH LEVIN. Pretekstas atkeršyti (1) • El (8) • Melampyrum – kupolinės žolės (3) • MICHAIL ZOŠČENKO. Baisus pasaulis (3) •

El

[skaityti komentarus]


El, tu šiandien buvai bažnyčioj,
Klūpėjai prieš spalvotą Dievą,
El, tu meldeisi.
Tavo lūpų kampučiuose džiūvo
Balti vaniliniai ledai.
Tu vis dar jautei jų skonį,
Tu jautei juos ant savo akių,
Tu jautei juos savo plaukuose, El.
Kunigas pakėlė ir nuleido baltą Ostiją,
Ir tu prisiminei šūvį.
(Į tave šovė du. Raudonais įkaitusiais vamzdžiais.)
Tu nustebai pajutusi vien tik šilumą ir sūrų kvapą.
Tu atsimerkei ir pamatei juos prieš save
Besijuokiančius ir glostančius savo vamzdžius.
Juose nebuvo kulkų.
Jos sutižo atsitrenkusios į tavo veidą, El,
Jos išskydo atsitrenkusios į tavo akis
Ir nutekėjo ant tavo krūtų
Ir kryžiaus su nuogu vyru.
Į tave žiūrėjo objektyvas, El,
Tu privalėjai šypsotis,
Nors tau graužė akis ir tu negalėjai kvėpuoti.
Jie paglostė tau galvą,
Plaukų sruoga užkrito tau ant veido
Ir tu ją sukandai.
Blykstelėjo dar vienas vamzdis
Ir tu vėl užsimerkei,
Fotografas įdėjo naują juostą,
Ir nušvito spalvoto Dievo drabužiai.
Tu klūpėjai ir meldeisi, El,
O tavo tarpkojy džiūvo vaniliniai ledai,
Tu suspaudei kojas,
Bet jie nenustojo tekėti
Bažnyčios grindiniu
Tarp riebių našlių kojų,
Tarp sausų vyskupų blauzdų,
Link Pirmos komunijos mergaičių kelių.
Jų buvo dvylika.
Kai kunigas
Pakėlė taurę,
Jos nulenkė savo galvas
Kaip ir tu, El,
Šiandien prieš sušaudymą.

Pornografija yra moters pažeminimas. Visi pornografiniai vaizdai be išimties paremti būtent šiuo principu – moters klūpėjimu, vyrų dominavimu ir moters kūno bejėgiškumu. Paradoksaliausia tai, kad aiškus tokio pažeminimo suvokimas nė kiek neatbaido nuo pornografinių vaizdų – kaip tik priešingai. Svarbiausia, kad tai galioja ne tik vyrams...

Pornografija patogi tiems, kuriems reikalingi patvirtinimai, jog moteriai tiesiog patinka TAI daryti. Ir ne vien dėl fizinio malonumo, bet greičiau dėl jos noro būti valdomai. Vyrams, taip pat ir moterims, patinka galvoti, kad lytinis aktas pats savaime yra malonus ir kad noras būti žeminamai implicitiškai slypi moters prigimtyje. Kadangi toks suvokimas būdingas abiem lytims (nepriklausomai nuo intelekto), kova su pornografija, moralinis jos pasmerkimas visuomet yra beviltiškas. Žmogus niekada neatsisakys to, kas jam kelia jaudulį, ypač jeigu tas jaudulys yra "gyvuliškas".

"El" yra apie veido pornografiją. Tie, kurie yra "žiūrėję", žino, apie ką aš kalbu. Veido pornografija yra pornografijos esmė, ir jeigu po tokių vaizdų antplūdžio žmogus jaučiasi nešvarus, tai ne tik dėl to, kad pamatė daug nuogų santykiaujančių kūnų. Svarbiausia tai, kad jis pamatė daug atvirų ir pažemintų veidų. Taigi ne nuogas kūnas priverčia žmogų jaustis nešvarų, bet veidas.

Veido ir akių metafiziškumas yra schema, glūdinti žmogaus mąstyme, todėl jų, kaip ir bet kokio kito metafiziškumo, pažeminimas sukelia nežmogišką, primityvų, sunkiai kontroliuojamą jaudulį. Tai atviro veido, atsigręžusio į tave, apie kurį taip nuostabiai yra kalbėjęs Emmanuelis Levinas, dehumanizacija, užvėrimas, atsivėrusių prieš tave veido porų užkimšimas žmogiškomis išskyromis. Baisiausia, jog tai negali nejaudinti... Apie tai yra "El".

Bažnyčia "El" yra "pornografiška". Jos simbolių sugretinimas su tikrąja pornografija neturėtų pasirodyti nekorektiškas. Klūpėjimas ir nusižeminimas prieš vyrą-valdovą, vyrą-šventiką yra pornografiški atverties ir atsidavimo požiūriu. Nuodėmingo veido pakėlimas į Dievą yra ne mažiau nepadorus nei "raudonų įkaitusių vamzdžių" šūviai į atvirą moters veidą.

Viename šeimos albume aptikau fotografiją. Joje – mergaitė, priimanti Pirmąją komuniją. Greta klūpo jos tėvai ir stebi. Ostija jau liečia mergaitės lūpas. Nuotrauka daryta iš labai arti, joje matyti tik kunigo rankos, duodančios Ostiją, mergaitės veidas, truputėlį pravertos jos lūpos ir abu tėvai, žvelgiantys į jos burną. Tai paprasta raudono kolorito nuotrauka iš šeimos albumo. Tai nuotrauka padorios šeimos albume. Tai pornografinė nuotrauka. Šventybė ir jos išniekinimas.

-zv-

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


20636. ginte2004-08-16 18:14
maciau ir as panasia fotografija. matyt, Pirmosios Komunijos proga pasamdyti fotografai bei seimos nariai megsta tokiu rakursu iamzinti viena svarbiausiu ivykiu krikscionio gyvenime. suprantama, interpretacijas itakoja panasiu matytu vaizdu, vaizduotes bei istvirkimo arba JAUTRUMO VAIZDUI misinys. taciau, kaip bebutu paradoksalu, teko girdeti atsiliepima apie tokio tipo fotografija is vyresnio amziaus labai padoraus ir nesvankiu minciu (is)vengiancio zmogaus. jam tokios fotografijos irgi nepriimtinos, kelia nepasitenkinima, tik tas nepasitenkinimas ivardijamas kaip "negrazu". sakau, kiekvienam pagal savo istvirkimo lygi. o Z.V. El (Lolita, greiciausiai?) nuostabi. tai mane graudziai sujaudino. sujaudino. mano istvirkimo lygis leidzia susijaudinti tiek del paties reiskinio, tai yra pornografijos, problemos, tiek del isprovokuotu nepadoriu vaizdu

20639. Dzordzikas2004-08-16 18:25
atpazistu toki jausma...

20643. tai jau...2004-08-16 20:18
taigi marazmas kazkoks...

20772. im2004-08-19 02:08
geros mintys. mano atzvilgiu teisingos. perskaicius, apeme labai solidarus abejingumas.

20797. vaizbunas2004-08-19 12:47
Tas nezmoniskas primityvus jaudulys yra liudnas, ypac "po to". is tiesu labai liudna po to pasidaro, kad esi toks, o ne kitoks, bet cia, kaip sakoma, reikia platesniu tyrimu. idomu ar nors viena mokslu katedra (pvz. filosofijos) adoruotu tema apie veida ir jo pornografija

20843. adata2004-08-20 12:01
spamminis tekstas

149401. vile :-) 2009-02-06 20:37
Nesamone kazkokia,absurdiski sapaliojimai neverti ne sudilusio skatiko. Straipsnio autorius visur izvelgia pornografija net ten kur jos nera ir negali buti.Manyciau,kad autoriui reikalinga psihiatrine ekspertoze,o po jos ilgi metai durnyne kur postrigautu apie sventuose dalykuose izvelgiama pornografija. As esu moteris,bet as pasijauciau izeista nes sie pliurpalai visai neatitinka tikroves. Seksas yra nuostabu ir tai visai ne gyvuliskas aktas,kaip bandoma irodyti, o kazkas nuostabaus del ko verta gyventi.

Rodoma versija 30 iš 31 
14:25:14 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba