ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2008-09-12 nr. 908

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

ANDRIUS MARTINKUS. Apie Karsaviną, Maceiną, Lietuvą ir bolševizmą (11) • -rv-. Sekmadienio postilė (121) • GIEDRĖ KAZLAUSKAITĖ. Namas Tbilisyje (3) • W. G. SEBALD. Daktaras Henris Selvinas (3) • SIGITAS GEDA. Kalbančios pelės (64) • RIČARDAS ŠILEIKA. Druskos metamorfozės, arba morendo crescendo (3) • ZITA MAŽEIKAITĖ. Eilės (5) • INDRĖ BUTKUTĖ. Eilės (10) • ALEKSEJ CVETKOV. Meninis avangardas ir socialinis protestas (6) • GINTARAS BLEIZGYS. Gauruotasis pralaimi (30) • Su tarptautinio instrumentinės muzikos festivalio „Griežynė“ meno vadovu, folkloro grupės „Vydraga“ įkūrėju ir vadovu, kompozitoriumi ALGIRDU KLOVA kalbasi Juozas Šorys. Griežiant vydėti ir regėti (3) • PETRAS KAZICKAS. Vilniaus pakraštys, Olandų gatvė... (3) • MIGLĖ ANUŠAUSKAITĖ. Algimantas Jankūnas. Rudens gėlės (1) • buvau europoje mačiau vieną varną (449) • 2008 m. rugsėjo 19 d. Nr. 35 (909) turinys (20) •

Sekmadienio postilė

-rv-

[skaityti komentarus]

Šventojo Kryžiaus išaukštinimas (Jn 3, 13–17)


    „Niekas nėra pakilęs į dangų,
    kaip tik Žmogaus Sūnus,
    kuris nužengė iš dangaus.
    Kaip Mozė dykumoje iškėlė žaltį,
    taip turi būti iškeltas ir Žmogaus Sūnus,
    kad kiekvienas, kuris jį tiki,
    turėtų amžinąjį gyvenimą.“
    – Dievas taip pamilo pasaulį,
    jog atidavė savo viengimį Sūnų,
    kad kiekvienas, kuris jį tiki, nepražūtų,
    bet turėtų amžinąjį gyvenimą.
    Dievas gi nesiuntė savo Sūnaus į pasaulį,
    kad jis pasaulį pasmerktų,
    bet kad pasaulis per jį būtų išgelbėtas.


Kasdienybės šventėje

Kai aptinki evangelistų išraitytas eilutes apie Dievo meilę – tokią keistai neprotingą, nepaaiškinamą, kad nėra net su kuo ją palyginti; kai skaitai apie nelaimingą Mesijo triumfą ant gėdingo kryžiaus, visi mūsų menki nesusipratimai ir neišaiškinami „kodėl“ tarsi suranda šioj paslapty savo atsakymą.

Tokiame Mesijo likime įgaus dieviškumo atspindį visi nepastebėti, neįvertinti, likę be atsako paprasto žmogaus darbai ir darbeliai. Gatvėse pasklidusių pilkųjų kristoforų, nešančių dievišką šilumą aplinkiniams, realybė. Raukšlėtos, sugrubusios, nuo bulvių skutimo pajuodusios rankos, kasryt po rasą renkant obuolius suskilę kulnai. Nes visa tai ne dėl savęs... Tarsi savaime, – pasąmonės diktuojamo gėrio instinkto vedami, patys to nesuvokdami, – mirtingieji atspindi dieviškumą...

Evangelija gyva, nes ji tęsiasi žmonių gyvenimuose. Kasdien prieš akis tau pažeriama įvairiausių situacijų ir atsitikimų, atspindinčių Dievo meilę žmogui.

Antai anądien anksti ryte geležinkelio stoty akis užkliuvo už motinos rankos, glostančios užsnūdusio sūnaus galvą... Akimis sekiau išvargusiame veide šypsenos raukšlę ir lėtą, atsargų, švelnų rankos judesį. Tame judesy atsispindėjo kažkas labai paprasta ir didinga. Tai buvo lyg už nematomo daugtaškio pasislėpęs Evangelijos tęsinys, tarsi paties Jėzaus Kristaus likimo tąsa paprastų mirtingųjų gyvenimais.

Kasdienybei paliktas Evangelijos daugtaškis – vieta išgyventi Dievo meilę bet kur ir bet kada. Netikėtai, kaip tąsyk – vėsų lietingą rytą geležinkelio stotyje.

Tądien nenutrūkstamai prieš akis plaukė dieviškumą atspindintys vaizdai. Antai kitame stoties kampe nugaras surėmę miegantys valkatos. Lauke vienas kitą žadinantys (kad nesušaltų) kiti benamiai, ramiai, su meile bandeles kioskelyje dėliojanti pardavėja... Nieko nėra šventiškesnio už pačią kasdienybę, nes ji stipriausiai atspindi Dievo artumo žmogui švytėjimą.

Kaip ir Jėzus nebuvo inteligentiškų manierų vergas, anaiptol – per trejus veiklos metus net nesusiorganizavo Mesijui deramo biuro, sosto, sekretoriato, tarpininkų bendraujant su eiliniais mirtingaisiais, o išėjo švęsti misijos pas nusidėjėlius ir muitininkus. Ir taip, iš meilės žmogui laužydamas inteligencijos šablonus, nepataikaudamas šventyklos sluoksniui, pasiekė Kryžiaus sostą. Todėl krikščionybės šventiškumas švyti ne paauksuotų šaukštelių ir iškrakmolytų apykaklaičių spindėjime, o nudėvėtoje kasdienybėje. Krikščioniškosios valdžios atributai – rankšluostis ir kojų mazgojimo indas. Valdovo biuras – neturėti kur galvos priglausti... Patinka man toks Karalius. Toks, kokį apdainavo mūsų jaunasis poetas žemininkas: „Nors neturėjai tu namų, kai saulė leidos. Nei sosto, nei tarnų karališkam dvare, iš tavo liūdno ir pailgo veido aš pažinau karalių tavyje.“

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


131462. be imprimatur :-) 2008-09-17 09:16
Taigi. Nepamenu, kada teko skaityti kažką panašaus (tik ne todėl, kad neskaityčiau). Ačiū.

131525. tik vienas niuansas2008-09-17 15:55
kaži ar tai intelegentiškos manieros turimos galvoje paskutinėje pastraipoje? gal miesčioniškos, vakarykščių šiandien prakutusių runkelių manieros, dangstančios nevisavertiškumo kompleksus po galios ir statuso blizgučiais?

131531. mie2008-09-17 16:18
aha, inteligentiskos manieros man irgi atrodo kas kita. kazi kodel baznycios valdovai neapsiriboja bliudu ir ranksluosciu? bet cia tuscias klausimas visiskai.

131535. AišV2008-09-17 16:35
kodėl tuščias? Aš irgi tuščias - rekombinacija: inforamcija/energija. Geresnių už mudu net mentas (milicininkas) xX`as nerado.

131536. e_ nesusiorganizavo Mesijui deramo2008-09-17 16:35
Apskritai kuklumo įsikūnijimas- pasiskelbė dievo sūnum, ir tiek.

131539. cc2008-09-17 16:43
Gaila, kad manęs nebuvo tada. Paaiškinčiau, kad vieno numirėlio prikėlimas, vieno aklojo išgydymas gali įtikinti tik negausią grupelę mačiusiųjų. Jei Kristus norėjo, kad visa išrinktoji tauta įtikėtų Juo, tai reikėjo visos tautos akivaizdoje išgydyti visus Izraelio akluosius, kurčiuosius, raišuosius, sergančius nepagydomomis ligomis, prikelti tūkstančius mirusiųjų. Nereikėtų imtis drastiškų priemonių- kankintis ant kryžiaus. Garsas apie Jį pasklistų po visą pasaulį. Būtų vienintelė religija ir Senasis testamentas.

131557. haribo2008-09-17 17:44
nekenčiu profaniškų diskusijų. vien emocijos nebrendiliškos

131561. po palme2008-09-17 18:02
ka jus sakote, haribo, nepucia i jusu triuba? ar ne geriau buvo tarybiniais metais, tada buvot didvriais, persekiojamaisiais

131563. po palme2008-09-17 18:17
tekstas galetu vadintis "atgal prie masiu". Bet panasu rasytas vienuoles sesutes, kurios mazu darbeliu nepastebi Siluvoj apie tamsius kalvinizmo laikus bepostringauja hierarchai.

131564. Noė2008-09-17 18:48
Neperlenk, po palme. Ir neerzink Haribo. Ne tik komentarai (na, tebūnie jie profaniški, gerai, kad nors tokių yra), bet ir tekstas. Jau taip daėdė tie mažvaikiški virksnojimai, kad nors tu ką. O intellegentia tikrai ne ta reikšme pavartota. Tai žinojimas, nusimanymas, gebėjimas suprasti, sąvoka, idėja, įvaizdis. Kaip čia pritempė prie „biuro, sosto, sekretoriato“?.. Ir taip nupiginta evangelija, Dieve mano. Tik padėliok kioskelyje „su meile“ bandeles, jau ir atsidursi evangelijos terpėje...

131583. po palme(pats savim stebedamasis pradeda ginti autore)2008-09-18 01:45
o kaip ta meile tavo nuomone atrodo, noe? Be bibijos nei zingsnio, ane? Autore stengias surasti ta meile kasdienoj, bent jau stengias. O tu?

131593. uuu2008-09-18 08:29
viskas yra sąvokų mūšis

131598. platoniškai2008-09-18 09:22
Visas pasaulis sutvertas iš idėjų.

131601. mie2008-09-18 09:35
siusiukiskas tekstas, parasytas verkslenanciu balsu. ot nemegstu.

131611. twice2008-09-18 11:04
gal ir ne siusiukiskas, bet ar ne per daug jau tos meiles, mylimpsios(-ieji)?

131637. laumė2008-09-18 14:59
man patiko "pasąmonės diktuojamas gėrio instinktas". gera formuluotė. kažin, kas autorius? tekstas tikrai kiek siusiukiškas. nu bet jeigu užėjo tokia sentimentali nuotaika, nu tai kas?

131639. Noė2008-09-18 15:19
Klausyk, po palme. Sakei, kad nereikia palikti mazgų už savęs. Bet kaip tu nustatai, kad tai būtent mazgas? Pagal kokius kriterijus? Ne kartą tvirtinai, kad svarbiausia mylėti kitus, ieškoti meilės kasdienybėj ir pan. Bet pagal ką tu atskiri, kad tai tikra meilė? Pvz., bandelių pardavėja su meile gali tas bandeles kioskelyje dėlioti galvodama apie savo uždarbį. Benamiai vieni kitus gali prižiūrėti dėl to, kad nesusirgtų ir kad jie po to galėtų padaryti planuotą nusikaltimą. Ir pan. Ar tai jau evangelijos terpė? Tai visiškai niekų verta kasdienybė. Na, jei tu arba aš, arba rv žvelgia į minėtus personažus su užuojauta ir meile Kristaus akimis, tada kas kita. Arba ir tų visų valkatų ir benamių intencijos - reikia žiūrėti į intencijas, po palme. O jei tavo Dievas neturi konkrečių apybraižų ir yra išskydęs, tai ir visas tavo gyvenimas (ir visas darbas) neapibrėžtas. Iš tiesų tu pats nesuvoki, kad sumezgei didžiulį mazgą ir dabar lindi toje raizgalynėje, manydamas esąs teisuolis (o gal ir apsimesdamas teisuoliu). Žodžiu, reikia žiūrėti, ką, kaip ir dėl ko myli.

131640. uuu2008-09-18 15:24
ir taip iki paranojos

131641. mie2008-09-18 15:41
man labai grazus tavo nupiestas vaizdelis, noe. kaip benamiai draugiskai kazka suplanuoja, pasizymi kalendoriuj diena, o paskui vieni kitus priziuri, kad nesusirgtu. ir kad nezlugtu ju sumanymai. vienas kita apmuturiuoja salikais, kad kuris nesusloguotu neduok dieve. uzpliko ramuneliu arbatos. cia ir intencijos labai geros, ir strategija, ir taktika.

131645. Noė uuu2008-09-18 19:27
Kodėl taip piktai ir kategoriškai rašai? Ar turi daug patirties šioje srityje?

131646. uuu2008-09-18 19:41
pikto ir kategoriško rašymo srityje? nedaug, tik kai reikalas yra. ar man gerai išeina?

131647. uuu2008-09-18 19:43
o šiaip, kaip ką tik parodei, labai lengva kažkam intenciją tiesiog primesti: kodėl aš rašau `piktai ir kategoriškai`, o gal aš pvz liūdnai čia rašiau, arba ant bajerio.

131648. uuu2008-09-18 19:45
dar apie sąvokas - ar jei išmoksti kokius nors punktus, o už tų punktų nejauti jokios esmės, o kas nors kitas gali pajusti tą pačią esmę po kitomis sąvokomis, čia jau blogai? ar būtinai viskas turi atitikti tik formuluotėj?

131649. cc - uuu2008-09-18 20:25
Žinoma, kad blogai. Viskas turi būti pagal raidę. Duok jūms laisvę, tai pradėsite revizuoti šv.Raštą, iškreiptu būdu jį aiškinti, klaidinti tikinčiuosius, stengsitės atimti juos iš teisėtų ganytojų. Pagaliau patys ant kokios uolos įkursite niekingų sektantų (kad juos velnias greičiau nusineštų)bažnytpalaikę ir nuvesite visą parapiją peklon.

131668. po palme(is anksto atsipraso)2008-09-19 04:00
noe, tu jau nepyk, bet ko gi pati cia vis nosi kaisioji: ar ne tu demesio, nuosirdumo, meiles krisleliu? Jau tiek kartu tau norejau pasakyti. Visa tavo povyza dvelkia meiles neturejimu, turbut jauna ir maza budama mazai jos gavai, arba gaudavai ti surogatus, buvai apgauta, uztat dabar netiki jokia meiles zmogiska apraiska. ta tavo sventa knyga nepatenkina taves, kad ir kiek cia priestarautum, uztat tu vis cia ir ne mums ta evangelija skelbi, bet sau, nes ja pati netiki ir kol savo vidaus neisgydysi, taip ir tesis.

131685. Noė po palmei (be jokių atsiprašymų)2008-09-19 09:18
Jei iš anksto atsiprašinėji, tai kam iš viso rašai? Ko aš čia nosį kaišioju? O ko tu kaišioji? Kol tu kaišiosi ir klaidinsi žmones bei dergsi Dievą, tol ir aš čia kaišiosiu, vargšas paklydęs ir tikėjimą praradęs kunigėli. Ir nekišk nosies į mano gyvenimą nieko nežinodamas, nes ir aš tuomet pradėsiu kišti į tavąjį. Ir, beje, viešai, daug viešiau nei šituose varganuose Šatėnuose. Tavo namiškiams nelabai tiks. Aš juk tau jau sakiau, kad žmonės tavim negali atsistebėti: kaip reikia užrūstinti Dievą, ką bepadaryti, kad taip protą atimtų ir kad tokias nesąmones apie Dievą imtum kalbėti?! Apie kokią meilę šatėnuose tu čia paistai? O gal tu meilę rodai? Iš tavęs, kunigėli, patyriau beveik vien neapykantą, kam skelbiu tikėjimą. Pats išsigydyk, gydytojau.

131686. Noė uuu2008-09-19 09:29
Aš tau be jokių punktų patarčiau (ir pati taip darau, be to, taip daugelis daro, tai išbandyta praktika): paanalizuok atidžiau ir nuoširdžiau savo poelgių intencijas, tikruosius motyvus, kitaip sakant. Pamatysi, kaip dažnai ir tiesiog profesionaliai apgaudinėji save. Ir kiti taip daro - pataikauja sau, kitiems, prasilenkia su tiesa, iškreipia situaciją, melagingai ją aiškina savo naudai. Ir būtent dėl to žmonės nepažįsta tiesos, užsitemdo ją sau. O kas nepažįsta tiesos, tas nepažįsta Dievo. Kas nepažįsta Dievo, tas nepažįsta nė žmogaus. Vadinasi, ir nemyli. Ir jokių čia paranojų, miela uuu.

131687. uuu Noei2008-09-19 09:53
aš tai su punktais parašysiu: 1)ir tu analizuok SAVO, o ne kitų 2) apie tikėjimą (iš 131685 "kam skelbiu tikėjimą") - nuo kada tikėjimas = dogmatinė teologija? tada vadinasi tikintys tie, kas domisi teologija (išskirtinai dogmatine) ir apie ją išmano (gnosticizmas tada kažkoks gaunasi). na, su moraline teologija šiek tiek kitaip, ten vis tiek protingi žmonės susistemino argumentus dėl etinių problemų, iš praktikos, bet ir tai tėra labai nekonkretu ir labai apibendrinta. o tikėjimas yra pats asmeniškiausias dalykas, kurį kitam pagal savo šabloną jokiu būdu negali primesti. 3) daugiau punktų kol kas nėra, bet gal dar bus, įdomu pasidarė, parefreshinsiu

131688. laumė2008-09-19 10:07
net nustebau, kaip trumpai ir taikliai po palme apie noę surašė. turi įžvalgumo dievas :)

131708. Noė2008-09-19 12:23
O tau, laume, ypač patarčiau paanalizuoti savo elgesio motyvus:)).

131711. Noė uuu2008-09-19 12:41
Parefrešink. Aš tau irgi šį tą pastebėsiu. 1.Tikėjimas turi turinį. 2.Tai, ką aš skelbiu, nėra vien dogminė teologija, bet turi ir moralinių, ir dvasinių, ir kultūrinių ir kitokių dalykų. 3.Tikėjimas jokiu būdu nėra asmeniškas dalykas, nes visada susijęs su kitais, su bendruomene, su pasaulio Kūrėju ir dėlto, vanasi, negalima tikėti bet kuo ir bet kaip, o a t s a k i n g a i. 4.Jei neanalizuočiau savųjų elgesio motyvų, nematyčiau nė kitų arba apskritai neatskirčiau, kas teisinga, o kas ne.
5.Prie to paties, nors čia nelabai tau, o labiau tam, kad po palmė ir laumė nesijaustų teisuoliais, parašysiu, kad man čia tiek mirtinai viskas daėdė ir tiek nuobodu, kad aš (jau rašiau vienam žmogui) sulig kiekvienu komentaru sakau sau: šitas bus paskutinis. Bet vėl kas nors ištempia. M a n č i a m i r t i n a i n u o b o d u. Apie kokias „meilės“ ir „nuoširdumo“ paieškas po palmė kliedi? Ir taip toliau. Toli gražu dar ne viską parašiau. Bet tingiu.

131712. mie - noei2008-09-19 12:46
tu jau taip seniai ragini visiems paanalizuoti savo tikruosius motyvus, kad tie, kas analizavo, jau isanalizavo, o kas ne - tas ir neanalizuos. ar tu lauki prisipazinimo, kad tikrieji motyvai yra samoningas setoniskas piktzodziavimas ar kas? o siaip manau, kad gyvenimas ne malonumais gristas ir jiegu pasidaro siek tiek nuobodu, reikia nepasiduoti, o perkenteti ir testi. taigi, nebandyk isnykti is cia.

131715. Noė mie2008-09-19 12:50
Ne, mie, liūdnai pasakysiu, kad reikia gyventi sąžiningai, ir čiuopte užčiuopsi Dievą. Nematuškėm. Net pats gali šito nesuprasti. Nesakau, kad iš karto visą. Gal jo marškinių padalkas, gal ką.

131719. mie - noei2008-09-19 13:01
man rodos, kartais uzciuopiu jo kojos nyksti.

131720. uuu2008-09-19 13:08
nu va, laukiau laukiau, refreshinau refreshinau, o paskui žiūriu, kad man nuobodu rašyti, nes vis tiek tas pats per tą patį

131724. Noė uuu2008-09-19 13:35
Man nenuobodu niekas, kas susiję su tikėjimu. Nuobodžios tos durnos problemytės, kurios čia nuolat vis taip pat rutuliojamos. Va apie jas galėčiau pasakyti „tas pats per tą patį“. Ir man nuobodu, ir tau. Skirtumas tas, kad aš tą visą pasaulietinį marmalą jau praėjau, o tu į tikėjimą dar visai negiliai įbridusi. Kaip nori, aš tavęs nestumsiu. Plauk pati.

131725. Noė mie2008-09-19 13:37
Cha.

131726. uuu2008-09-19 13:48
ačiū :))) man savarankiškumą suteiki kaip išimtį man, ar kaip būtinybę kiekvienam?

131728. mie - uuu2008-09-19 14:29
geriau nebrisk ten, kur kojomis nesieksi dugno.

131730. mie - noei2008-09-19 14:32
"cha" - pritariantis ar nepritariantis?

131732. Noė2008-09-19 14:35
Nu va, nesupranti, o ironizuoji. Aš niekam nesisiūlau į palydovus nei į vadovus. O dėl savarankiškumo - negi nesi girdėjusi, kad dvasios vadovas ne tik kad labai pageidautinas, bet ir apskritai prabanga. Vienam sunku kapstytis ir suvokti visas savo dūšios bėdas. Aš net pasakyčiau, kad būtina turėti išmanantį kunigą, kuris patartų, o tu kalbi apie savarankiškumą kaip būtinybę.
Dar sakei „refrešinau, refrešinau“ - o kur jau taip „refrešinai“? Parašei porą komentarų, ir viskas.

131734. Noė mie2008-09-19 14:39
O išsiaiškink, kaip patinka:)). Savarankiškai, taip sakant.
131732 buvo uuu.

131738. uuu2008-09-19 14:45
1) vienas punktas mie: va būtent 2) kiti punktai Noei, išmanantis kunigas (kokių pažįstu ir ne vieną) niekam neprimetinėja savo šablono, o atsižvelgia į konkrečią situaciją 3) refrešinimo aktas vyksta paspaudus viršuj tokį mygtuką, ir tada pasirodo tai, kas naujo parašyta, o rašyti juk visai nebūtina kiekvieną kartą pažiūrėjus į psl

131744. Noė2008-09-19 15:11
2.Aš irgi savo šablono niekam neprimetinėju. O į konkrečią situaciją nesu įpareigota lįsti, kol manęs niekas neprašo. 3.Tu pirmiau suvok tą seną, po to jau pamatysi, kas naujo parašyta.

131745. mie2008-09-19 15:12
labai daznai nauja buna tip top kaip sena. tas pats visai.

131747. Katė2008-09-19 15:24
Jeigu tiek apie Dievą kalbama, tai jis iš tikro yra, tik kiekvienas jį suvokia kitaip: vienas neigdamas, kitas teigdamas. Jei jis iš tikro yra, tai yra prasmė gyventi, jei nėra - gyvenimas absurdas.

131752. Noė2008-09-19 15:33
Tai jau taip, katute.

131753. po palme (apastalinis, top secret laiskas noe`ei, NA etc)2008-09-19 15:33
rasau tau, o brangiausioji, apastalini laiskeli, nes jau eina gandas, kad mano smulki autobiografija ruosiama spaudai, o tu gi zinai, kokie baisus tie bedieviai: isdergs, apjuodins, kaip pries rinkimus. O tu turbut girdejai, kad kandidatuoju i ZUIKIU DAINOS baznycios vyskupo pareigas, todel man reikalinga kuo zuikiskesne autobiografija.
Taigi jau nebeilgai busiu kunigu, be to ir pajamos bus visai kitos ir klapciuku po ranka daugiau.
Taigi tu, sirdele mano brangiausia, kai tik nutversi ta mano autobiografija, tuojau ja perrasyk pagal savo isminti ir supratima, nes juk sirdis tavo, kaip ir visad, sklidina meiles ir pakantumo, kuriu tu su kaupu pasisemi is sventojo rasto ir sventuju tevu tradicijos. Todel pasitikiu tavo taktu ir ismintim. Atsimink, kad pridedant reikalingus intarpus, lygiai kaip ir pakreipiant sventa rasta tau reikiama linkme, reikalingas didelis susikaupimas ir sielos ramybe, todel tik tu geriausiai tam darbui ir tinki.
Uoliai ir toliau gink tikejima, nes po kiekvieno tavo evangelizacinio zygio vis daugiau lieka tikinciuju, vis naujos minios ikveptuju suklumpa prie Siluvos altoriaus ir klauso jubiliejiniu pamokslu.

131756. Noė2008-09-19 15:39
Kiek tau už lojimą moka, po palme? Na, suprantu, šeimą juk reikia išlaikyti.

131757. po palme (top secret tesinys)2008-09-19 15:42
dar, sirdele, esu pastebejes, kad uzpuola tave tingejimo priepuoliai. Zinau, esu patyres: tai bedieviu, tokiu kaip laumes, uuu, kates ir miestes darbas. ju skleidziamas netikejimo tvaikas isigeria i tavo drabuzius ir nuodija tavo gyvenima. Geriausiai tada yra tuos drabuzius nusimesti, pasiimti dideli plakata su uzrasu Susimastykit ir Paanalizuokit ir eiti i gatve. Pats asmeniskai isbandziau, kaip ranka tingejima nuima.

131760. Po-pa palmei nuo archyvaro2008-09-19 15:55
Atrodai iš palmės iškritęs ir galvą susitrenkęs smarkokai...

131761. laumė2008-09-19 15:55
oi tu, Kate Kate, tai tu tiki, kad tavo gyvenimas turi kokią ypatingą prasmę, reikšmę kam nors? kokį nors tikslą, gal net misiją? nulis, brangioji. mūsų gyvenimai ta prasme yra nulis, pilnas beprasmiškų vargų. ir nėra nė kam į snukį duot už jį tokį, dėsniai ar ta tuštuma už fizikos snukio juk neturi. o prasmės daugių daugiausia - mažutės, vietinės reikšmės - tavo ir tavo aplinkinių gyvenimo, ir net ne viso, o tik tam tikro jo gabalėlio.

131762. Katei nuo archyvaro2008-09-19 16:01
Kate, net Tavo rašymas( kūryba) man turi prasmę ir malonumą teikia skaitant ją...Taigi, deklaratyviu negatyvizmu / netikėjimu galima tik sunaikinti save, o ir kitus sužeisti, ar net uždusinti...Kate, ar sūnus skaito Tavo kūrybą?

131763. mie2008-09-19 16:02
labai idomus paskutinis klausimas.

131764. archyvaras2008-09-19 16:21
Labai normalus... nebent pačiai Katei jis atrodys nekorektiškas.

131766. toto2008-09-19 16:41
Paskutinis klausimas tikrai „įdomus“ :), nes atsakymas numanomas iš anksto.

Tikėjimu galima sunaikinti save, kaip ir netikėjimu. Tas pats (...) tik kitoj rankoj. Savo prigimtimi, savo turiniu, savo vienintele vykdoma intelekto įkalinimo funkcija - tai deklaratyvus neigimas. Pagalvok, archyvare.


131769. po palme(savo slaptam agentui)2008-09-19 16:52
labai auksta, archyvarai, turejau laiko visa sita sugalvoti bekrisdamas :)

131770. po palme>toto2008-09-19 16:55
archyvarui reikia zut but apginti savo tikejimo drauge, argi ne grazu. eiciau as su juo i fronta

131771. po palme2008-09-19 17:01
archyvarai, kodel nepaklausi kaip man patiko H.Mileris?

131772. e- eiciau as su juo i fronta2008-09-19 17:01
Reikia sakyt `į žvalgybą`.
Į žvalgybą aš irgi su juo gal eičiau, bet nei pas mergas, nei į kabaką, nei į žvejybą.

131773. po palme2008-09-19 17:08
dekui, e, tikrai reikejo i zvalgyba. As jo prie savo zmonos irgi artyn neleisciau :)zinai, tie geri katalikai :)

131775. kvailutė2008-09-19 17:16
ir mažutės prasmės yra prasmės, o ir vietinės reikšmės nepastebimai įtakoja bendražmogiškąją.

131779. totui nuo archyvaro2008-09-19 17:34
Vieninteliu su Tavimi sutinku: deklaratyvus netikėjimas arba - ir tikėjimas deklaratyvus ( o ir eilėraštis, beje) nėra įtaigu, subtilu ir gilu. O dėl "tas pats(...)tik kitoj rankoj" - čia Tavo stichija, Tavo kaifas ir klasika Tavo. Dovanok, toto, bukiau nesugalvojau:)

131783. Po palmei nuo archyvaro2008-09-19 17:41
Atleisk, Po palme, tikrai pamiršau dėl H. Milerio. Ir kaip Tau jo proza?

131784. ežerui nuo archyvaro2008-09-19 17:44
Nebus žvalgybos, iškart - frontas. Viskas jau seniai išžvalgyta ir sužymėta. O nematomas frontas jau senokai veikia...

131786. archyvaras 2008-09-19 17:52
Man neišdildomai įstrigo Sigito Gedos viešame laiške - atliepime J.J. adresuotas paskutinis sakinys reziumė " Va tokie ir yra lietuvių poetai".

131790. Noė gaidužėliui toto2008-09-19 18:56
Ko tu taip jaudiniesi dėl to savo intelekto? Jei turėtum jo bent kruopelę, suvoktum, kad yra absoliutus skirtumas tarp to, kuo tiki ir kuo netiki, kas gali išlaisvinti ir sukurti, ir kas gali įkalinti ir sunaikinti.

131791. >noe2008-09-19 19:21
tai kodel taves neislaisvina?

131794. Noė2008-09-19 19:43
O kaip aš aklam parodysiu, kas yra šviesa? Sulauksiu tik juoko.

131801. cc2008-09-19 21:53
Gal leiskim vieni kitiems laisvai kvėpuoti? Kodėl taip stengiamės kitus įtikinti tuo kuo patys tikime? Gerais norais pragaras grįstas.

131804. pragaras2008-09-19 22:27
ir ko tik apie mane neprigalvoja...

131808. toto2008-09-20 01:24
Coliukė, deja, ir vėl patvirtino, kad šviesa haliucinuoja nuo paranojos iki šizofrenijos. O toliau - pasiduodu. Nepagavau minties anei archyvaro sviestuotam svieste.

- Silpnas metrikuose.
:)


131813. Noė (sunki paranojos ir schizofrenijos forma su tąsymais ir haliucinacijomis)2008-09-20 09:34
Ir kaip aš nesuvokiau, kad tik toto čia išmintingeuses, galingeuses, protingeuses... Aš maniau, kad yra skirtumas, į ką tikėti ir į ką netikėti. Pasirodo - jokio (tas pats b..., tik kitoj rankoj). Pvz., jei mūsų išmintingeusesis toto tikės į šluotražį, tai tas tikėjimas jį gali sunaikinti, o jei netikės - irgi.
Archyvarai, paaiškink man, paranojikei ir shizofrenikei, kada prasideda ir kada baigiasi „deklaratyvus netikėjimas arba - ir tikėjimas deklaratyvus“.

131816. archyvaras > toto2008-09-20 10:09
Nesilpnas metrikuose, neapsimetinėki:). Sviestuotame svieste ir Tavo poezijos metaforikos nemaža dalis, įsileiski gyvenimą, teįvyksta meninė klaida, tenebūna pernelyg raišku vardan įspūdžio, leisk savo poezijai tiesiog būti, ramiai alsuoti, o ne trūbabūrinki ligi metaforinės patetikos. Įvaldęs puikią ars poetiką , susiaurinai turinį, Toto. Silpnybė mano patarimai:)

131817. Noei nuo archyvaro2008-09-20 10:11
Turbūt tas sakinys vien gynybinis skubotas ir nevykęs silogizmas...Pagalvosiu.

131818. Noė2008-09-20 10:24
Nepyk, drauguži Archyvarai. Čia kai kas TAIP SUDĖTINGAI kalba, kad nebežinai žmogus, kaip beatsakyti.

131820. archyvaras2008-09-20 11:03
...ir įmantriomis metaforomis, būdingomis poezijai( žinome, kieno:). Malonėki neatsiprašinėti, Noe:)

131823. xX2008-09-20 12:48
tiesą pasakius, mane tas jūsų didžiaraidžiavimas užknisa - Tu, Tavęs, Jūsų etc. Tuoj pasidės Jūsų Šviesiausioji Ekscelencija ir kitokie marazmai. Siūlyčiau e.redakcijai tokius komentarus trinti kaip įžeidžiančius ir nesantaiką kurstančius.

131826. to xX2008-09-20 13:11
kad tu žinotum, kaip kada esu tu užknisantis. Bet žemaičiams, kaip ir ruskiams, tai nemotais. Geriausiu atveju otmazkė jiems - pamiršk mane visiškai. Blogiausiu atveju save pražūdys ir artimus vardan idėjos. Tai ir tu pamiršk, nes čia yra civilizacijos gemalas, kuris priima tave, tokį koks esi.

Kaip nemėgstu pasipūtėlių, "teisybės žinovų ir teisybės atstovėtojų". Bet tai mano problema

131828. archyvaras2008-09-20 13:41
!?...kiekvieno teisė rinktis: Tu - ar - tu.

131830. cc :)2008-09-20 14:15
Kažkaip nesiderina ,iš vienos pusės norėjimas turėti asmeninę laisvę,iš kitos pusės visiškas nuolankumas, net vergystė religine prasme. O, gal derinasi?

131831. xX2008-09-20 14:17
tai štai, moku ir aš nesantaiką pakurstyt. Galit įsivaizduot, kaip reaguoju į Jūs Tu Tau Jums. Dar AišVas kartkarčiais būna nuoseklus, jei rašo Tu, tai rašo ir Aš. Todėl ir sakau - Tu yra blogas pasirinkimas, civilizacijos stabdis, totalitarizmo propagavimas.

131832. archyvaras2008-09-20 14:35
Nesantaiką verčiau kurstyti dėl prezidentūros ir partijų ar viešųjų/privačiųjų erdvių nei dėl kreipinių grafinės raiškos/ rašybos...Reikšminga, jei nebūtų juokinga.

131834. bevardis2008-09-20 15:18
švedai, berods, septintajame dešimtmetyje visi ėmė ir susitarė (oficialiu lygiu) sakyti vienas kitam "tu" (nesvarbu, kas tu esi, karalius ar šiaip švedas). Tiesiog vardan demokratijos. Tik kad jų demokratija kažkokia tikra. Dėl xX-o demokratijos kyla abejonių. Atsiprašau, jei jos nepagrįstos.

131841. xX2008-09-20 16:58
o kokia ta xX-o demokratija? Gal ir man kiltų abejonių dėl jos?

131844. to xX2008-09-20 18:35
susirūpink ne didžiosiomis, o bronio lubislovo ruske žmona (jie abu nelaimingi, o demokratija Lietuvoj jo/Tavęs valdoma, hm, hm, gal neverkia) ir jųjų valdymo era Lietuvoj. Gal gerai su didžiosioms raidėms Tau: LLLLLLLLLLubys, RRRRRRRRRRRRRRRuskė jo žmona. Gal gerai su ta demokratija, kai vis tiek Tavasis totalitarizmas klęsti ir klęstės. O skurdžiai ir be tų afrikos principų lygūs tarp lygių. Ir tikrai demokratiški.

131862. po palme2008-09-20 20:32
butu per drasu noe`s buldozeriu vazinejima po esatenu erdve vadinti pozityviu dalyku. jau seniai snekejom, kad jeigu formatas butu: noriu pasidalinti su jumis tuo, kas man brangu, atsirastu pasiklausanciu arba bent jau niekas nepasiustu jos nx. Bet niekam neidomu, kai is erdves bandoma padaryti poligona "akliesiems" "gydyti" ir nesti jiems "sviesa".
O va is cia ir galima prieiti ir prie H.Milerio, archyvarai. Raso jis taip tarsi sneketu. Imponuoja zinoma visu pirma tai, kad mete viska ir gyveno sia diena, kaip koks dangaus sparnuotis, visiskai to nesigedindamas ir kitus priimdamas uz kuo jie yra. Manau cia jo stiprybe, nes gatvej gyvendamas smarkiai neispuiksi. Tiesiog isplestos akys ir stebejimas absoliuciai nieko neteisiant ir nepradedant vertinti, nors siaip radau vietu, kur jis pradeda svarstyti/vertinti ir tokiu atveju iskart darosi nuobodu, jau vien del to, kad tie svarstymai prieskariniai. Prabocyk, nesu kritikas, tik siaip skaitytojas. H.Mileris turbut niekad nebutu isiveles i religinius gincus, nors nuosirdziai labai galimas daiktas butu pasiuntes skelbejus kur tolaiu.

131889. bevardis xX-ui2008-09-20 23:36
Vien šita frazė kokia "demokratiška": "Todėl ir sakau - Tu yra blogas pasirinkimas, civilizacijos stabdis, totalitarizmo propagavimas." Neseniai teko labai margoje draugijoje aiškintis, kaip kokioje šalyje įprasta kreiptis. Rusė moteris iš Peterburgo pasakojo apie savo draugę, kuri džiūgavo, kad tik Lietuvos ambasadoje Peterburge galima išgirsti kreipinį "sudarnia". Jos pačios studijų metais universitete kambariokai iki pat penkto kurso sakė vienas kitam "Jūs". Spėkit, kodėl? Ar neatrodo, kad kiekviena tauta ir kiekviena kalba turi savo istoriją ir savo priežasčių "blogam" (Jūsų požiuriu) pasirinkimui?

131903. cc- Bevardžiui2008-09-21 08:18
Gal xX turėjo omeny, kad bent e-šatėnuose būkime draugai, vadinkime vieni kitus draugiškai-tu.

131909. Noė2008-09-21 11:03
O norėtum, po palme, sudaryti tokį mano įvaizdį, apie kokį rašei... Smagu tau būtų, kad visi nekęstų evangelijos ir Bažnyčios (ypač jos), nes tu viską - evangeliją, Kristų, Bažnyčią, tikėjimą, savo amžinąjį likimą - iškeitei į sijoną. Išdavei savo pasižadėjimą. Ir dabar trūks plyš nori, kad ir kiti imtų nekęsti Kristaus ir tikėjimo juo (žinoma, tiesiai to nesakai), - būtų tada tau geriau, nes jaustumeisi teisus, o va dabar sąžinė niekaip tavęs nepaleidžia, dėl to tu taip dantį nuolat galandi ant manęs. Žmones prieš mane sukurstyti ir sudaryti tam tikrą neigiamą įvaizdį nesunku, nes visi visada mėgsta, kai pataikauji jų ydoms. Sakau, Kristaus dauguma irgi nemėgo ir taip nekentė, kad net nukryžiavo. Žmonės niekada nemėgsta, kai sakai tiesą apie juos. Taigi va tokia tavo politika, po palme. Sakoma, kad nėr visuomenei didesnės nelaimės, kaip vedę kunigai. Zyzia, aiškina, įrodinėja, meluoja, nekenčia evangelijos skelbėjų ir visos Bažnyčios, buriasi į vedusiųjų kunigų sektas... Kaip tau su tuo reikaliuku, a?;)). Pažiūrėjus į archyvą, ko tu prirašei per tiek metų (ir tada, kai manęs dar čia nebuvo), nebereikia nė daug aiškinti, viskas ir taip aišku.
Skaityk Milerį, galgi jis tave išgelbės...

131910. bevardis draugiškajam (čia be ironijos) cc2008-09-21 11:47
taip, labai miela, kai galima sakyti "tu" DRAUGIŠKAI. Bėda tik ta, kad draugiškumą kiekvienas kitaip suprantame (man jis neatsiejamas nuo pagarbos, kurios čia, deja, neretai pristinga. Tada tas "tu" tampa net ne familiariu. Ar galėtų, pvz., Noė ir po palme vienas kitą taip į šuns dienas išdėti kreipdamiesi "Jūs"? Gal forma ir turinį kiek pakoreguotų? Padėtų ir į save pažvelgti per "Jūs" - jei ne pagarbos, tai bent distancijos - prizmę).

131933. cc - Noėjai2008-09-21 13:23
Prisipažinsiu. Aš taipogi pasirinkau sijoną, o Močiutė taip norėjo matyti mane kunigėliu. Maniau, kad būčiau blogas kunigas, nes sijonai turi kažkokią magišką traukos galią. Jei dėl sijono vieno guziko neatsilaikė plačiaragis , tai man beragiui jokių šansų.

131936. cc - Bevardžiui2008-09-21 13:30
Man žaidimas e-šatėnuose panašus į žaidimą smėlio dėžėje. Ir ten ir čia verda aistros,susipykstama, susitaikoma,vėl susipykstame ir t.t. Esame gan skirtingų charakterių, pažiūrų, tikėjimų, bet esu tvirtai įsitikinęs, kad visi čia esantys nėra blogi žmonės. Būdamas čia pasidariau labiau atlaidesnis, ne toks kategoriškas.

131940. mie2008-09-21 13:45
as kaip buvau atlaidi ir gerasirde, taip ir likau.

131941. cc2008-09-21 13:52
Vistiek tu man patinki.

131944. sijonas moterims2008-09-21 13:57
na, meskit jūs tas kelnes į šalį. Tegyvuoja sijonas su daugybe guzikų!

131954. archyvaras > po palmei2008-09-21 14:35
Man patiko Tavo įžvalgos bei pastebėjimai apie H.Millerį. Ypač pastebėjimas apie "išplėstos akys ir stebėjimas". Tikrai, godulys gyvenimo įvairovei ir kaleidokopiškam kitimui. Godulys realybei, kokia ji bebūtų. Priimti viską...Gal klysiu, bet tarsi ir Kristaus ėjimas per mūsų gyvenimo vietovę buvo pagrįstas išbandymu priimant visa, kas skirta Dievo tėvo.

131976. toto2008-09-21 15:45
Mileris ne personažas, o Kristus ne rašytojas. Taigi, švelniai tariant, „gal klysiu“ - neteisingas šalutinis sakinys, archyvare. Tu klysti ne išvadose ir net ne prielaidose, tu klysti pačiuose sausiausiuose logikos fundamentuose. Gali būt, kad skirtingų dimensijų dydžiais manipuliuoji nesąmoningai. Arba, gal, pataikauji sau, sąmoningai pritempinėdamas tikrovę prie atvirutės. Žmogiška. Bet surogatui nuo to nei šilta, nei šalta. Kaip ir toto, beje.
:)

131979. po palme2008-09-21 15:59
sprendziant pagal turima informacija, Kristus turejo is anksto apibrezta uzduoti, kas siaip jau priestarautu isplestom akim ir kaleidoskopinio kitimo stebejimui. Bet suprantu, jis yra patrauklus pavyzdys, vienas is tu asmenu, jeigu jis is tikro buvo, o ar tai pagaliau varbu siuo atveju,kurie gali ikvepti ar sunkia valanda suteikti vilties. Sugebeti priimti visa, kas mano kely, butu ir mano idealas, archyvarai. Visad stengiuos tureti tai omeny, o kartais netgi ir pasiseka. Savaitgaliais, anksti is ryto,va tuojau tai darysiu, dviraciu pavaziuoju prie vandens. Pakeliui visad stabtelnu prie budistu sventyklos. Tie geri vienuoliai ten visad buna, bent kazkas, ir pasedziu tyloj. O paskui lygiai taip pat pasedziu prie vandens, kur stabilumas sumises su pastoviu kitimu ir judejimu. Padeda. Net nezinau kodel tai parasiau, matyt todel, kad is anksto dziaugiuos ta kelione.

131980. po palme>noe`i2008-09-21 16:21
sirdele tu mano brangiausia, rasau tau ir vel laiskeli. Sunkus uzdavinys man teko: priimti tave tokia, kokia esi. Dabar pagalvojau, kad nieko visai nezinau apie tave, apie tikra tave, nes dazniausiai girdziu citatas. Tiesa, daug pasako tavo skaudus protrukiai. Gal but tai man padetu. Sesk ant dviracio ir vaziuojam prie vandens. Gatves dabar tuscios, pasisnekesim, pakeliui yra Sv Kolbes kataliku baznycia, galesi sustot, as pas budistus uzsuksiu, o paskui kartu prie vandens, sumerksim kojas ir kartu patylesim. A? Toto zinau, vandeni megsta, lygiai taip pat ir archyvaras. Tie irgi gal noretu. Pakeliui pasnekinsim benamius, tie kaip taisykle pasiilge kad juos kas zmonemis laikytu, pilni nuolankumo, kad net daros nepatogu ju akivaizdoj, tokios vaiksciojancios apskretusios baznycios. O paskui as kepsiu blynus, tu galesi palaistyti pomidorus, o archyvarui leisim pasert sliekus, nes jiems kasdien reikia apie puses svaro atlieku, bet uztat jie daro trasas, o tai primins mums apie besisukanti Majos gyvybes rata, laikinuma, sumisusi su amzinybe ir ju vienove. Toto mums gros pianinu. Isivaizduok, apturesi du sekmadienius is eiles, tarsi tas kur upelyje gyvena butu sustabdes laika.

131981. mie - po palmei2008-09-21 16:31
ir visas sitas grozis ir gerumas - po avizines koses ar pries?

131988. Noė2008-09-21 17:16
Tavo siela, po palme, panaši į drebučius. Patikėk, nelengva būtų šalia tavęs sėdėti.

131989. Noė2008-09-21 17:28
Be to, manęs nedomina nei budistai, nei Majos gyvybės ratas, nei sustabdytas laikas, nei kitokie niekai. Na, dėl tavęs gal ir surizikuočiau.

132001. blynas2008-09-21 19:04
jei būsiu ne bulvinis, atsisakau dalyvauti! Na, nebent dėl Noės surizikuočiau... Tik kažin, ar ten po palmėmis padorius grietinės pasitaiko?

132002. vns. kilm.2008-09-21 19:04
padorios grietinės.

132015. haribo2008-09-21 19:40
gal kas gali atsakyt ar po palme egzistuoja iš tikrūjų? kam tie budistai prie vandens? ar be jų jau ir kojų negali vandeny pamirkyt? o benamiai/bažnyčios?! nū žynoot ką pone(čia po wilenski)

132017. uuu2008-09-21 20:34
tikėjimo paslaptis

132027. toto nuo archyvaro2008-09-21 21:56
Nesąmoningai, nuoširdžiai sakau. Atvirutė nėra tikrovė,veikiau - simuliakras. Tai ir Tu esi patyręs, bet tarsi ir nenori to pripažinti.Taip, tu savo kelią, aš - savo...

132030. haribo2008-09-21 22:24
kas su tavim yr archyvare? ko taip rimtai liūdi? gal galiu kuom padėt? O.S. čia toks klaustukų protrukys

132031. haribo2008-09-21 22:25
turėjo būt P.S. (jeigu suprantant ką norėjau pasakyt)

132067. xX2008-09-22 11:13
pasaulis susideda iš kietos medžiagos ir medžiagos, kurios negalima pačiupinėti. Apie kurią jūs?

132095. e- Apie kurią jūs?2008-09-22 12:49
Reikia rašyt "apie kurią Jūs?"

132096. m - e2008-09-22 12:53
nesikabinek prie pareiguno.

132106. haribo nuo archyvaro2008-09-22 14:01
Dėkui. Viskas tvarkoje, haribo. Būk sveikas ir kūrybingas.

132108. xX2008-09-22 14:37
žinok, ežere, miestė yra šatėnų šerifas be pasigailėjimų, tuoj gausi 15 parų. P.S. (arba O.S., kaip dabar madoj čia rašyt): kugelis (ar plokštainis?) buvo nuostabus.

132109. e-xX2008-09-22 14:42
Kugelis ( ar plokštainis?) nutekėjo ne tuo adresu. Dėstytuvas suvalgė studentų maisto atsargas. Labai gražu.

132114. xX2008-09-22 15:07
bloga logistika. Ir ko tuose universitetuose moko?

132123. mie2008-09-22 15:19
moko atspeti kokia auditorijoje temperatura. vienzo, sudo moko.

132129. xX2008-09-22 15:44
kaip tik ir nemoko veikimo komandoje, o ką moko, tai sutinku su tavim, mieste, kaip visada pilnutinai - sudo moko. Dar net blogiau, matyt, nes nežinau, ką reiškia sudomoko. Čia norskas ar japanskas žodis?

132131. ivs2008-09-22 15:45
o kugelio nuo plokstainio nemoko atskirti. kugelis - tai apvalus, o plokstainis - suzmeges.

132134. haribo2008-09-22 15:49
kugelis-žydiškas žodis ir,automatu,patiekalas. irgi galėtų pamokyt

Rodoma versija 36 iš 36 
14:25:03 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba