ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2003-12-13 nr. 680

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

UMBERTO ECO. Vidaus recenzijos (39) • SIGITAS PARULSKIS. Svajonių fabrikas (37) • LUIS CERNUDA (1902–1963)VYGANTAS VAREIKIS. Visko reikšmės (12) • ROMUALDAS OZOLAS. Supratimai: kasdienės mintys (22) (21) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Dieviškosios hierofanijos ir aukojimas "visiems dievams" (8) • LI TAI PO. Eilės (7) • ALIS BALBIERIUS. Angelas, žvelgiantis į rūką (10) • MINDAUGAS KVIETKAUSKAS. Vilniaus kultūrų sambūvis žydų rašytojų akimis (XX a. pradžia) (13) • Lietuvos kinas: Marijonas Giedrys (2) • ALAN TRACHTENBERG. Apdainuojant Hiavatą. Hibridinis Amerikos mitas, sukurtas Longfellow (8) • JUOZAS RIMAS. Tautinė daina ir... (3) • AtsiliepimasSAULIUS MACAITIS. "Julius Janonis" (4) • -mg-. Didžiojo plano pabaiga, arba Lietuvos iliuminatai (6) • RIMANTAS PETRAS ELENA KLUSAS. Vardadulkės (10) • Knygos meno konkursasLeidėjų ir vertėjų dėmesiui!Jau metas užsisakyti "Šiaurės Atėnus" (22) •

Atsiliepimas

[skaityti komentarus]

apie prof. Juozo Rimo koncertą tarptautiniame folkloro festivalyje "Skamba skamba kankliai" 2003. V. 29

Liaudies dainų interpretacijomis pavadintas koncertas, kuriame Juozas Rimas dainavo bei grojo obojumi ir išilginėmis fleitomis, padarė ryškų autentiškumo, ypatingos darnos, meninio atradimo įspūdį. Tarsi dalyvauta pačiame liaudies dainos radimosi procese – intonacijos kūrime, kai lygiavertės žodinė-vokalinė ir instrumentinė melodijos keičia, papildo, tęsia viena kitą. Unikalų dainavimo / grojimo rezultatą lėmė prigimtinė Juozo Rimo liaudies dainos pajauta ir aukščiausio rango muziko profesionalo patirtis, sąlygojančios nuojautą, kaip reikia dainuoti, kodėl ir kuo galima dainą papildyti. Ne mažiau svarbios yra ir idėjos realizavimo galimybės – pakankamai stiprus, lankstus malonaus tembro balsas, improvizatoriaus talentas ir geriausio Lietuvos obojininko meistriškumas.

Koncerte greta senųjų lietuvių liaudies dainų buvo padainuota ir naujesnių, greta dzūkiškų girdėjome ir suvalkietiškų, tačiau stebėtinai vienalytę meninę kokybę lėmė tai, kad visos jos buvo artikuliuojamos to paties dainuojančio ir grojančio atlikėjo, suvoktos ir įgarsintos vienos sąmonės, širdies ir kvėpavimo. Sužavėtiems klausytojams buvo pateiktas individualus koncerto modelis, reikalaujantis iš atlikėjo išskirtinių gebėjimų, įvairiapusės muzikinės raiškos galimybių.

Norėtųsi, kad šis premjerinis koncertas turėtų tąsą, nes atvertoji niša yra labai perspektyvi. Tai graži kūrybinė Juozo Rimo sėkmė.

JŪRATĖ TRILUPAITIENĖ, JŪRATĖ GUSTAITĖ

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 
Rodoma versija 26 iš 27 
14:22:27 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba