ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2006-07-22 nr. 806

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

Turinys (46) • GIEDRĖ KAZLAUSKAITĖ. Po lietaus (70) • WILLIAM BUTLER YEATS. Jis norėtų dangiškos drobėsNIKOLAJ GUMILIOV. 114. Tikėjau, galvojau…-js-. Sekmadienio postilėSTEFAN ZWEIG. TolstojusSIGITAS GEDA. Skaitalai - pelėms (31) • BAI JUYI. Amžinosios širdgėlos giesmėCASTOR&POLLUX. Verba de verbis (99) • PETRAS RAKŠTIKAS. Miniatiūros (1) • NIJOLĖ LAURINKIENĖ. Miestą valdo moterys, arba Šv. Agotos šventė ZamarramalojeVYKINTAS VAITKEVIČIUS. Pasinėrusi į NerįDARIUS GIRČYS. Ten ir čiaVIKTOR LAPICKIJ. StopALOYZAS TENDZEGOLSKIS. Gražbylystė ir realybė (2) • BALSADĖŽĖ su paveiksliukais (176) • Sueiga dėl pasikeitusios vėjo krypties perkeliama į sekmadienio naktį (70) • LAIŠKAI (962) •

Verba de verbis

CASTOR&POLLUX

[skaityti komentarus]

iliustracija
Virðelio dailininkė Dalia Pilkauskienė

Pastebėjimai po bandymo perskaityti romaną "O kas po to?"

Loreta Anilionytė. O kas po to? Romanas. V.: Alma littera, 2006.

Jei kas norėsit skaityti visą Loretos Anilionytės knygą "O kas po to?", tai pradžioj perskaitykit paskutinį romano skyrių, pavadintą "O kas po to", ir suprasit, APIE KĄ ji. Jei norėsite sužinoti, KAIP apie tai parašyta knygoje, tuomet skaitykit visą 422 puslapių tekstą, tik, perspėju, pasiruoškit vaistų nuo galvos skausmo, nes bekeikiant autorę sopulys tikrai nepraeis. Trumpų distancijų bėgikams šios knygos nerekomenduoju. Nepasieksit finišo. Maratonininkams – taip, nors geriau skaitykit "Ulisą".

Kai perskaičiau šią knygą, iš savo labai neaukšto bokšto sugebėjau prisiminti tik vieną Nietzschės frazę: Jei moteris turi polinkį į mokslą, tai paprastai yra sutrikusi jos lytinė sistema. Jau nevaisingumas lemia tam tikrą skonio vyriškumą; vyras, jums leidus, yra "nevaisingas gyvulys".

Bet kas iš to? Tai gali tikti ir netikti, nes knygoje parodomi vyro ir moters idėjiniai, o ne kūniniai neatitikimai. Vyras ir moteris, du nežinomieji, bendrauja internetu ir retkarčiais žinutėmis. Pavadinkim vieną XX, kitą XY.

XX – popžvaigždė. XY – vieniša mama, profesionali filosofė. XY – elitas. XX – runkelis. XY įsimylėjusi XX ir negailestingai jį terorizuoja įvairiais įmantriais tekstais. XX atsakinėja, bet negali adekvačiai atsikirsti priešininkei, nesugebėdamas įveikti XY protu ir išsilavinimu. Visa binarinė konflikto simptomatika, sukurta šitų priešpriešų įtampos, velkasi per knygą iki XX ir XY galutinio susitikimo bei pasidulkinimo ir net toliau. Visi kiti įvykiai persunkti tų pačių vidinių nervingų monologų ir hipochondriškų pokalbių su menamu pašnekovu. Abiejų žmonių regresijos gama labai plati. Abu personažai – nesimpatiški dvikojai gyvuliai. Susidaro įspūdis, kad herojė – orgazmo nepatirianti intelektuali moteris, kitaip tariant, serganti antriniu psichogeniniu frigidiškumu. Jos psichologinės problemos atskleidžiamos per negatyvią vaikystės ir paauglystės krizių prizmę. Vyro – panašiai, tik tiek, kad jis nemažai pasiekęs toj srity, kurioj darbuojasi, ir savo patiniškus didybės kompleksus pakenčiamai patenkinęs.

Bet laisvos asociacijos – tik kelias į tai, kas glūdi atmintyje. Kartais atmintis gali būti net įsikalbėta – tai pasitaiko ypač piktybiškiems neurastenikams. Kyla toks klausimas: ar tikrai gyvenimo etika susipina su būtinybe tame knistis? Kodėl tie fantazmai reikšmingi? Ar neužtenka tik spjaudytis filosofinėmis citatomis ir samprotavimais apie tautinius kompleksiukus? Pagrindinio uždavinio – prislopinti vidinę agresiją – abiejų herojų moralė vis tiek neatlieka. Tai žmonės, kurių veido ir kiti bruožai vis nyksta. Kūrinyje personažai po truputį trinasi, kol galop lieka tik nusibodusios raidės apie juos. Nes pagrindinė problema – kalbėjimas, o ne pasakojimas.

Kalbantis rašytojas visada gali būti personažas – jo nereikėtų tiesiogiai suprasti. Jis gali vaidinti idiotą, pažeminti ar išaukštinti tam tikras vertybes. Be to, įvykiai visada yra konvencionalūs, kūrėjas susitaria su veikėjais, kad bus taip, o ne kitaip. Kita vertus, kalbėti su bendraminčiais – tai tas pats, kas kalbėtis pačiam su savim. Autorės sugebėjimas įsijausti į pagrindines XX ir XY problemas sukuria iš teksto, tiesą sakant, amžiną nesibaigiantį vulgarybių perkrautą monologą.

Tačiau. Atvertęs ir ėmęs skaityti knygą, pasijunti realioje Lietuvoje. Viskas kaip vakar ir rytoj, bet labiausiai jautiesi DABAR. Dar neteko skaityti tokios autentiškos knygos, kurioje aprašinėjamas literatūrinis laikas būtų toks iki skausmo pažįstamas. Atrodytų, įsijungia kažkoks tautinis psichoanalitinis televizorius. Jame pamatai ir save, ir valstybę, ir, žinoma, špygą. Autorės taip mėgstamas binarinių opozicijų metodas įsimeta į elito ir runkelių, "popso" ir aukštojo meno priešpriešos erdvę. Kur socialinis liftas tiesiog sugadintas, o elitiškumo suvokimas pažemintas iki pinigų sumos.

Neigiant kūną, bet negalint nuo jo pabėgti, randasi esminis Lietuvos Elito šizoidiškumas: gyventi kasdienybėje, bet nepripažinti kasdienybės kultūros kaip savo gyvenimo dalies. Niekinti gyvenamąją tikrovę, bet kasdien ja naudotis. Negalint nesinaudoti, gėdytis to negalėjimo, slėptis ironija arba išsilieti agresija (kultūringa agresija – kad ir pagiežingais straipsniais apie prastą kultūrą). Vėl tapatinant save su siela, o popkultūrą – su kūnu.

iliustracija
Viršelio dailininkas Edvardas Jazgevičius

Kaip nuo tokio patologinio minčių srauto gelbėtis, kad vidiniai personažų konfliktai ir psichologinis nestabilumas neužlietų kraujo puta? Reikia filtruoti kalbą. Arba į viską žiūrėti ironiškiau. Silpnų nervų žmonėms skaitant patarčiau klausytis lietuviško "popso".

Apie pramoginę muziką knygoje daug daug juokingų pasityčiojimų ir tekstinių citatų. Filosofė, besiklausanti bumčiko, – nuostabu! Puiki "Lietuvos filosofo" metafora. Kartais kai kurie muzikiniai stiliai tapatinami su aukštąja kultūra, kiti – su žemąja. Taip pajuokiama sena iliuzinė dar pono Platono nagrinėta tema, kokia turėtų būti gera muzika, o kokią reiktų atmesti kaip išsigimusią. Gerai, kad nediferencijuojama pagal kastas kaip Aristotelio veikaluose.

Vis dėlto menas vadovaujasi ne vien skonio kategorija, bet ir tikrumo bei dirbtinumo kriterijais. Kultūroje egzistuoja nerašytas susitarimas, kad pramoginė muzika – tai opiumas liaudžiai, o klasikinę reikia remti dėl prestižo. Jokios herakleitiškos priešpriešos iš tikrųjų nėra. Viskas seniausiai sustyguota. Net pats Platonas, atsibastęs čia ir įsidarbinęs kultūros ministru, sutriktų. Šiais laikais labai juokingai atrodo, kad jis atmetė lyriškas, minkštas, verksmingas tonacijas kaip išsigimėliškas ir pripažino tik vyriškas, stiprias, karingas. Jeigu taip, tai pusė ne tik klasikos, bet ir lietuviško "popso" būtų uždrausta. Galima daryti išvadą, kad graikui tikrai patiktų Mikutavičiaus "Trys milijonai", ŽAS’ų "Žalgiris", LT Unitazų "We Are The Winners" ir t. t.

O kas po to? Chuj v palto! Taip norėčiau atsakyti autorei. Nusibodai. Gal tikrai filosofė – ne profesija, o diagnozė. Delete! Leidyklai "Alma littera" rekomenduočiau leisti naują knygų seriją "Vienišų moterų, auginančių vaiką, romanai". Populiarumas būtų milžiniškas.


Always Freud

Nata Minor. Pono Froido skrybėlė. Romanas. Iš prancūzų k. vertė Ramutė Ramunienė. V.: Alma littera, 2006.

Gražus ir sveikas tas miestas Viena. Su visais parkais, gėlynais, statulomis. Nelabai pastebėjau, kad jis būtų kuo nors neurotiškas. Be to, jame per daug muzikos, kuri neblogai gydo depresiją. Kad psichoanalizė gimė Vienoje – grynas atsitiktinumas. Yra daugybė psichopatiškesnių miestų, kuriems Freudo gydymo metodika galėtų labiau padėti. Ne veltui psichoanalitinės praktikos suvešėjo tik Amerikoje. Froidizmas Vienoje buvo gan marginalus reiškinys, sureikšminti jį iki kultūros aukštumų ir įsivaizduoti, neva jis darė kam nors įtaką, būtų kvaila. Tas pats ir su siurrealizmu tarpukario Paryžiuje. Nei jis buvo žinomas, nei populiarus, eilinė tapybos rūšis, paskendusi tarp kitų.

Viena psichoanalitikė, persikėlusi iš Rusijos į Paryžių, ėmė rašyti knygas, o ne gydyti žmones. Matyt, ji Rusijoje nusivylė medicinos praktika, todėl pabandė savo mokslus pateisinti kitur. Bet ir čia nepavyko. Kadangi Edipo kompleksą puikiai gydo pati rusų kalba (tiksliau, matas). Nes rusas, vos tik jį pajunta, išgeria vodkos, rikteli job tvoju mat’, ir šis kompleksas praeina. Kaip rėkia prancūzai, aš nežinau.

Taigi Nata Minor (toks autorės pseudonimas – knygos leidėjai net nesiteikė supažindinti su tikrąja autorės pavarde) parašė kvailą, šizofrenišką knygą apie Froidą ir jo stebuklingą skrybėlę. Froidas, vieną rytą išėjęs pasivaikščioti, pastebi, kad jo skrybėlė ne jo, ir pradeda ieškoti tikrojo savininko. Jeigu žmogaus atmintis – evoliucijos pasekmė, tai Froidas tikrai išsivystė iš beždžionės, nes jis nieko neprisimena. O gal paprasčiausiai įkalė morfijaus, sumaišyto su stipriu absentu. Normalaus žmogaus neuronų impulsai perduoda slaptą informaciją kitiems neuronams, o kenčiančio nuo haliucinacijų Froido smegenyse tie santykiai sunaikinti. Jis, kaip koks J. Joyce’o Blumas, klajoja Vienos gatvėmis ir nesupranta, ką daro: vis dėlto dedasi kažkas neįtikėtino: aš, Zigmundas Froidas, garbus žmogus, pripažintas mokslininkas, bastausi gatvėmis naktį it valkata, bet kartu tarsi būčiau keliauninkas savo paties mieste. Ir – to jau per daug – kuriu galvoje romaną, kurio pirmąsias eilutes padiktavo mano antrininko skrybėlė. Puiku, štai nauja patirtis, ji man patinka!

iliustracija
Viršelio dizainas "grimm.design", Diuseldorfas
Viršelio piešinys "Concept: Silence"

Kukū... Žmogus gali sąmoningai nežinoti, bet pasąmoningai suprasti. Pasirodo, už tai atsako smegenų žievė. Jei taip, tai Froido smegenų žievės žemėlapis turėtų būti panašus į Vienos žemėlapį. Bet psichoanalitikė iš Rusijos, kurianti fikcijas iš Froido gyvenimo nuotrupų, iš tikrųjų tekste dirba pati su savimi. Greičiausiai nori pasityčioti iš tėvo Froido, naudodama jį kaip įklotą.

Turbūt ne paslaptis, kad kiekvienas psichoanalitikas prieš pradėdamas medicinos praktiką turi pats pereiti seansų pragarą pas gerą seną psichoanalitiką. Įtariu, kad autorė šios galutinės išsimokslinimo stadijos neperžengė, o gal per eilinį seansą ant kušetės su ja kas nors padarė tai, kas nesiderina su psichoanalitiko garbe ir dora. Matyt, todėl autorė ir pabėgo į Prancūziją, pasikeitė pavardę. (Ir dar į kokią – Nata Minor, atseit Liūdna Nata ar kaip ten... Kodėl tada ne Dramatic Look?) Ir ėmė rašyti. Bet piktybiškai nesigydė... Tokias knygas rekomenduočiau skaityti normalioms moterims. Skaityti jas kur nors nudistų pliaže tarp išpurtusių, įdegusių, išsidrėbusių kūnelių. Vis galvojant apie pačią geriausią gyvenime diagnozę: penis normalis dosim repetatur.


Parazitinės knygos

Mathias Jung. Mažasis princas mumyse: įžvalgos skaitant Saint-Exupéry. Iš vokiečių k. vertė Zita Baranauskaitė-Danielienė. V.: Vaga, 2006.

Gutenbergui įjungus savo šėtonišką mechanizmą, Žemėje – žmonių planetoje – prasidėjo nauja gadynė. Spausdinto žodžio era. Pavergtų protų epocha.

Reformacijos tėvai pasiutusiais tempais ėmė tiražuoti Bibliją – visų laikų bestselerį. Ir ją aiškinti paprastiems žmonėms suprantama kalba. Kitaip tariant – interpretuoti. Kontrreformatoriai iš pradžių tylėjo, bet vėliau neišlaikė ir patys įsitraukė į šį procesą. Ėmė kovoti su eretikais savaip persakydami evangelistų užrašytus žodžius. Ir pasipylė skirtingų bažnyčių vadovų bei ideologų tekstai, kurie "teisingai" aiškino Šventojo Rašto tiesas. Juos galima pavadinti savotiška literatūros kritika, padedančia susigaudyti neišprususiems skaitytojams. Parazitine literatūra, mintančia knygos-motinos syvais. (Ir šiandien knygynų skyriai su užrašu "Religija" lūžte lūžta nuo tokių knygų-parazičių...)

1942 m. majoras A. de Saint-Exupéry, atsargos lakūnas, nuobodžiavo emigracijoje Amerikoje. Kadangi buvo pripažintas netinkamu karo tarnybai, iš neturėjimo ką veikti nusprendė parašyti pasakaitę vaikams. O gal jį įkalbino leidėjas, kuris tikėjosi, kad tokia autoriaus piešiniais iliustruota knygelė pagyvins kalėdinę prekybą. Šiaip ar taip, pats to nenorėdamas, A. de Saint-Exupéry sukūrė tikrą bestselerį suaugusiesiems. JAV per metus dabar parduodama 100 000 šios knygos egzempliorių, Prancūzijoje – 300 000, o Vokietijoje – net 7 000 000!

Kadangi "Mažasis princas" tapo vos ne biblija infantiliems suaugėliams, nutarė nesnausti ir "protų medžiotojai". Tūkstančiai literatūros kritikų, sociologų, psichologų, filosofų ir kultūrologų jau šešiasdešimt metų aiškina, ką gi norėjo pasakyti nelaimingas oro pajėgų majoras.

Ši vokiečių psichoterapeuto ir filosofo knygutė – dar viena tokia parazitė. Parašyta "net kvailys supras" stiliumi, prigrūsta populiarių aforizmų, filosofinių sentencijų ir dabartinės statistikos duomenų. Tipinė didaktinė dorovinio auklėjimo brošiūra. Visą jos turinį galima trumpai persakyti vienu sakiniu: manyje slypi garbėtroška, tuščiagarbis egocentrikas, liguistų polinkių vergas, bejausmis verslininkas, nuostatų ir pareigų saistomas neurotikas ir mokslininkas be pašaukimo. Šitaip užleisdamas sielą, aš prarandu savo dieviškąjį vaiką ir žmogišką jo šilumą.

Beje, vos perskaitęs knygos skyrelį, kuriame psichoterapeutas interpretuoja mažojo princo kelionę į girtuoklio planetą, suglumau ir panūdau tuojau pat prisigerti...

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


59961. e - "Reikia filtruoti kalbą."2006-07-23 13:53
tai ir paklausyk(it) savo ismintingo patarimo.

59974. nesupratau2006-07-23 20:50
anilionytės herojė _anot CP - "vieniša mama". Taigi jos herojė ištekėjusi, ir romane ištisai svarstoma neištikimybės problema. Gal CP neskaito romanų, apie kuriuos rašo???

59994. ragana Kornelija > 59974. nesupratau2006-07-23 23:16
vadinasi, CP pasiekė savo kritikos tobulybės viršūnę - kritikuoti romanus jų neskaitant. čia tai bent fantazijos ir tikrovės susipynimas! manau, geriau net ir jie nieko nebesugalvos.

59997. to CP2006-07-24 00:00
Geda, biciuliai, seniai jus itariau bezdaryste.

59998. Valteris :-) 2006-07-24 00:10
Šaunuoliai CP. Tai gaivus oro gūsis sustabarėjusiose rezenzijose. Jie nebijo pasakyti, kad karalius yra nuogas. Ar gi taip svarbu, ar vieniša mama, ar ne - svarbiausia, koks meninis literatūros rezultatas. Dėkoju CP už drąsą ir šmaikštumą.

60030. Rūta2006-07-24 09:25
O man šis Mažojo princo interpretavimas patiko ir tiek. Kornai įkyriai siūliau:)Viskas čia OK:)

60039. Nerecenzentas, bet2006-07-24 09:51
ne, cp lygis fantastiškas. Taigi Anilionytės herojė Jūratė nuolat įroniškai pabrėžia "Tik primenu, kad aš taip pat turiu vyrą" - labai ši frazė įstrigo. Ir tie momentai romane, kur ji ironiškai svarsto, ar Basanavičius ir kiti Lietubvos didieji leistų jai, elito etstovei sulaužyti santuokinę neištikimybę ir ji po to nebūtų išmesta iš elito... Be to, juk pati autorė yra ištekėjusi - gi jos vyras - filosofas Albinas Lozuraitis. Jų šeima labai įdomi, ne tik dėl didelio amžiaus skirtumo. Abu labai užsidarę nuo visuiomenės gyvenimo. Lozuraitis gi buvęs Seimūnas, Brazausko ir Šleževičiaus pilkasis kardinolas. Tai man irgi buvo labai keista, kad ji nebijo romane taip atvirai rašyti apie šeimos problemas, autobiografininių momentų ten labai daug. C ir P tikrai neskaitė romano. Absurdą kažkoki suskėlė.

60049. xX2006-07-24 11:15
Štai ir nebesusikalbame. Formaliai, pgl pasą autorė/herojė ištekėjusi. Tai statistikos departamento lygio faktas. Sausas statistinių suvestinių elementas. O kaip yra iš tikrųjų? Realiai gyvena prancūziškai, nors, man atrodo, visai ne prancūziškai - tokio stiliaus gyvenimų lokaliai globalime pasaulyje kaip šieno gero ūkininko daržinėj.
Man įdomus ne romanas per se, bet jo genezė. Bandau suprasti, kokių stimulų reikia, kad išrįstum taip apie save prisigalvoti ir viešai pateikti. Na, nebent tai provokacija. Beveik tobula. Keistas beveik dviejų gyvenimo būdų miksas - gal visiškai nekeistas, o simptominis. Kultūrinis pasimetimas. Dulkinimosi efemeriškumas, apsuptas amžinųjų tiesų. Arba taip: juk tokia ta dabartinė filosofija - anachroniškas popsas.
Žo, taip lengvai šio kūrinio nereikėtų devalvuoti. Moksliniams tyrimams "autorius & kūrinys & laikmetis" , manau, tai tikras lobis. CP pradėjo psichoanalitiškai (kultūra - tai neurozė), kieno kitas ėjimas?
Ir dar. Gal verta Šeteniuose rugpj. 5 pasikviesti autorę, Jūratę B. ir kitus susijusius ant kilimo? Kaip manot?

60051. Povar2006-07-24 11:38
Vienas iskiliausiu zydrijos mastytoju xX - ir tas pakliuvo ant Mik(r)o knygos kabliuko! Gal geriau paskaitykit kokius Anais Nin Dienorascius, tada kalbekit apie "viesa saves pateikima". Ar kokiu prancuziu beigi iatliu atviravimus. Stai ten provokacija, cia - nevirskinama kosiu kose. Ir tiek.

60052. Rūta2006-07-24 11:39
O tai visgi bus kas nors ar ne, na, tai , kas susiję su tom lėlėm, ir t. t. Bus tas "Kilimas " ar ne. pranešu, kad midų jau išgėriau vieną sloiką, bet liko dar vienas, bet jei taip bus neaišku, aš galiu ir antrą pribaigti, kai vėl su viršininku susikibsim:) šiandien jis kažkaip keistai su manim bendrauja per sekretorę, kažin-ko jis gėdinasi.

60054. Keistuoliams2006-07-24 12:01
Taigi AIŠKIAI C&P rašo, nė neslepia, kad tik prabėgomis skaitė romaną: "perspėju, pasiruoškit vaistų nuo galvos skausmo, nes bekeikiant autorę sopulys tikrai nepraeis". Nejau be gailesčio norite, kad C&P rytų tabletes, kęstų galvos skausmą, nuosekliai skaitydamas romaną? Kam? Atsipeikėkite jūs, filologino išperos, taip ir neišmokę atskirti blogos literatūros nuo geros. Vien pacituotos pastraipos užtenka, kad suprastum: literatūros prasme autorė - bankrotas. Visiškas kalbos nevaldymas ir nejautimas. Nejaugi jūs, filologino išperėti ir suluošinti knygų graužikai, to nesuvokiate? Nuo jūsų ir prasideda literatūros devalvacija...

60055. infantiliems suaugėliams2006-07-24 12:15
Geras: "Mažasis princas" tapo vos ne biblija infantiliems suaugėliams". Beje, šarlatano Koeljo kritikai neretai pareiškia: Koeljo - sentimentalus niekalas, jis nepriauga iki Exupery lygio... Įdomus skirstymas. Abu rašo infantiliems suaugėliams, bet štai kai kurie infantilai jaučia kokybinį infantilumo dozės skirtumą. Mįslė, ir tiek...

60056. jergau2006-07-24 12:18
jėzau, atleisk vėl kad meldžiuos be reikalo, bet labai noriu pasižadėti, kad imsiu skaityti Anilionytę, jei jau sako, kad filolofų išperos(o aš tokia esu) nieko nesupranta.kr bezdėsies, tpsknt

60057. jergau2006-07-24 12:19
jėzau, atleisk, kad man patiko ir Mažasis princas ir ši interpretacija apie jį.gal žinai-prie ko man prisiglausti ir išpirkti savo kaltę.

60059. xX2006-07-24 12:25
Hm, dėl mąstytojo titulo tai aiškiai perlenkėt, gerbiamas Povar. O jūs pats pabandykit išvirti tokią nevirškinamą košių košę, pabandykit taip prisvilinti, kad net iš tolo pykintų nuo jos kvapo. Ir mano jausmai jai ambivalentiški, nemanykit. Jei būtų vienas vienintelis knygos egzempliorius ir jį turėčiau aš - nė nemirktelėjęs sudeginčiau. Palapiui. Pasimėgaudamas. O ką dabar - esam priversti fenomeną negrinėti ne tik fenomenologiškai. Pvz., akademiškai. Panagrinėjam, ar neverta tuo užsiimti? Atskleistume autorės/visuomenės/mokslo išsigimimą, nenormalumą, paslėptą ar akis badančią knygos autoironiją - ką dar? Nereikia italių ar prancūzių perversinių nusirenginėjimų - nors ir įdomūs, bet man jie bekonteksčiai ir beverčiai. Mąstyti globaliai pravartu, bet veikti vis tik verta lokaliai.

60066. ragana Kornelija2006-07-24 13:42
xX klausia: "Gal verta Šeteniuose rugpj. 5 pasikviesti autorę, Jūratę B. ir kitus susijusius ant kilimo? Kaip manot?"
aš tai manau, kad jie tiesiog neatvyks. gal net nė autorė. o kad Baranova ir CP nepasirodys - beveik neabejoju.

60068. xX2006-07-24 14:50
Miela raganiūkšte Kornelija, tai ir būtų metinis testas, ar jie žino, kam rašo - Sau ar Mums. Ar jie nori tik Honorarų, ar ir Tiesos, t.y. Proceso (kafkiško, borgesiško, nabokoviško etc) -- (((štai kaip grėsmingai suformulavau!))). Jei neatvyktų "ant kilimo", tai būtų, kaip sakoma, jų problema - neparagautų bulvinių blynų su varškės padažu (super skanu!), o apie vienuolynišką bulvių skutimą galėtų tik pasvajoti - privilegijų privilegija.

60069. m2006-07-24 14:58
net jeigu jie raso Sau ir nori tik Honoraru, niekas negaletu jiems priekaistauti.

60070. kvailutė2006-07-24 15:02
aš įsivaizduoju xX`o spintą, pilną įvairiaplaukių kilimų. Esant progai jis po vieną traukia juos iš spintos ir kviečia ant kilimo skusti bulvių. Ach, jeigu CP atvyktų, galėčiau už jį bulves nuskusti...

60073. xX2006-07-24 15:22
mieste, bet tada jie negautų bulvinių blynų, keptų pačios miestės rankomis. Tokių plonų ir truputį paskrudusių. Nuostolis, kurio niekada nekompensuotų joks Honoraras!
kvailute, o juk bulvių skutimas yra privilegija. Jau dabar kėsinatės ją atimti iš cp!? Aš vietoj cp pareikščiau gilų protestą.

60075. kvailutė2006-07-24 15:28
skubiai atsiimu savo žodžius. bulvių skutimas yra privilegija ach, och, ach...

60080. m - xX2006-07-24 15:59
nemoku kepti bulviniu blynu. nei kugelio. is tiesu, tai ne otmazke. tupesiu tyliai uz krumo ir slapcia jus stebesiu. graziai elkites.

60095. m2006-07-24 16:54
turbut xXas manim nusivyle. ajajaj.

60100. o juk2006-07-24 17:13
"Veide" Renata Baltrušaitytė buvo teisi:A nilionytės romanas geriausias debiutas su visomis savo nuodėmėmis. Tik supavydėjęs literatų luomas su baranova negali to pripažinti. Man jis patiko. Yra tikra pajauta, be lietuvių literatūrai būdingų vinguriavimų pavinguriavimų, kurie veikia kaip migdomieji. Šaunuolė Anilionytė, už drąsą talentingai sulaužyti žamnro taisykles ir pravėdinti orą.

60102. xX2006-07-24 17:15
Oi, ne. Retas egzempliorius nemoka kepti b.blynų, todėl toks ypatingai gerbtinas ir saugotinas. Bet šiaip dažnai net pats nežinai, ką sugebi ir ko ne. Štai vienas sakė, kad nesugeba plaukti. Pasirodo - sugeba. Reikėjo tik iškristi iš jachtos. Be to, galima organizuoti trumpus kursus for dummies.
Tik jaučia mano širdutė, kad mūsų ežeras jau mane pasmerkė. Terliotis su blynais - tai ne civilizacija. Hot-dogai būtų kitas reikalas:)

60117. m2006-07-24 17:48
gal kada suzinosiu kad moku skristi. jeigu netycia iskrisiu is medzio.

60121. xX2006-07-24 18:32
mieste, dar abejojat, kad mokat skristi? Sakau jums tiesiai šviesiai - mokat! Ir dar kaip mokat. Medžiai kaip tik ir skirti tokiems paukščiams, kaip jūs. Jūs gi juos sugalvojot. Lygiai taip pat, kaip medžiai sugalvojo paukščius. Ir Kalnai prie to prisidėjo, Dangus tik stebėjo ir džiaugėsi tokia suteikta jam garbe...

60124. m2006-07-24 19:28
prisimenu toki grafiko jurkuno darba kuris vadinosi (tiksliau darbo neprisimenu visai, tik pavadinima) tai va, vadinosi jis "malonus nieko neveikimas belaukiant sventes". tai xX dabar tokioj nuotaikoj. pries svente. neskaitant to kad jis turi ir veikimo. ir dar entuziazmo nemazai.

60143. e - Terliotis su blynais - tai ne civilizacija.2006-07-24 21:32
gal ir paradoksas, bet valgiau as tuos dog`us gal du kart savo gyvenimo kelionej. o stai bulves skutu tiesiog KLASISKAI, galeciau pasiulyt varzybas bet kam, net musu damoms. tik negaliu pakest (ir savo aplinkoj, seimyniniam kolektyve, netoleruoju!) kai jos barbariskai "skutamos" peiliu arba tarkuojamos rankomis (na, nebent kraujo grupe skani), - tai jau "ne civilizacija".

60147. m - e2006-07-24 21:42
tai kaip tu lupi jeigu ne peiliu? gal nugrauzi?

60149. e - m2006-07-24 21:52
:)tupek uz krumo ten, urdome. bulves _skutamos_ ( ne "lupamos",- lupamos virtos ) specialiu skustuku. turiu toki "made in italy"- klase! :)gal paimt ji ir uzvaziuot parodyt kaip skuta?

60153. m - e2006-07-24 21:58
urdome - tai durdome? nemokyk mokyto - gausi s... plikyto (liaudies ismintis). kartais tenka paduoti peitus tris kartus per diena. ir netgi tris kartus kepti bulves. bet turiu gera peiliuka kuriuo mikliai nulupu ir supjaustau. ne nuskutu o nupjaunu zieve. ir, kaip sake per radija, kuo storiau nupjausi tuo daugiau pasalinsi kenksmingu medziagu kurios atsiranda sviesos poveikyje. ne, zodziu truksta. jis man parodys kaip skuta.

60157. :)e - m2006-07-24 22:03
ne, man zodziu netruksta ir todel primenu tau. kad bulves auge zemeje(ten tamsoka). gal sumeisei su tais zaliais pomidoriukais kurie atsiranda po bulviu zydejimo?

60158. xX2006-07-24 22:12
O, ežere! Tokiu atveju - pardon. Tik nereikėtų vasario 16ą ir kovo 11ą specialiai važiuoti į kaimą vėliavos kelti. Kažkokia pakazūcha, mechanika gryna. Bet čia irgi mano supratimo ribos - pripažįstu. Gal už to ritualo slepiasi koks nors šiltas bendruomeninis jausmas. Ir dar. Prašau miestę ištraukti iš krūmų. Negražu taip, necivilizuota. Juk miestė užaugo mieste ir bulvių skustukų nematė. Priešingai, nei mes...

60159. m - e2006-07-24 22:12
kaip as dekinga uz botanikos pamokas. neisisvaizuoju kaip iki siol gyvenau nieko nezinodama. ir as tau pasakysiu: pries skusdami bulves mes jas perkame parduotuveje o ne issirausiame nagais is zemes kur jos tuno tamsoje. taigi jos jau gave saules sviesos. norisi pasakyti dar koki kreipini bet susilaikysiu.

60160. m - xX2006-07-24 22:15
o jusu kaime skustukai veisdavosi trobos kampuose arba po velena.

60162. ragana Kornelija2006-07-24 22:26
CP, ar jūs mėgstate plonus paskrudusius bulvinius blynus? aš tai labai, tik kepti tingiu. reikės prisėlinti Šeteniuose, kai tie keps ir grožėsis tarpusavyje savo šnekomis, ir nukniaukti kokį nemačiom.

60163. e -pries skusdami bulves mes jas perkame parduotuveje2006-07-24 22:44
taip? o mes ( musu seimyninio kolektyvo - maziausios visuomenes lasteles- nariai) perkame jas po to.

60164. xX2006-07-24 22:48
Kaip veisdavosi? Tikriausiai vieną gražią saulėtą dieną skustukas sutikdavo skustukę, tada jie apsikabindavo aštriai aštriai, na o kas po to būdavo - patys žinot. Vėliau pilni kampai būdavo naujų aštrių skustučiukų, o senieji atšipdavo ir atsidurdavo po velėna, taip sakant:( Toks tas skustukų laikinas gyvenimas - nuskuti Viešpats (gamintojo) skirtą bulvių kiekį ir atšimpi iki nereikalingumo. Mums, žmonėms, kitaip - kuo daugiau kitus skuti, tuo "aštresnis" daraisi.

60171. Rūta:)2006-07-25 07:53
jei nukastos bulvės gauna saulės-anokia čia privilegija, kaupiasi kenksmingos medžiagos, bulves reikia laikyti kuo tamsiau.jos jau tokios.ne visiem šviesa į gerą.nemoku skusti bulvių skustuku, jis mane nervina.peiliuku man smagiau.viskas-šį vakarą kepsiu bulvinius blynus, įkalbėjot.pasikasiu iš savo darželio, kur auga pasodintos 52 bulvės 4 skirtingų veislių.tpsknt-atlieku bandymus:) mano daržiukas -tikrai ne dėl naudos, jis tiesiog yra kaip dvasinis dalykas-žiūriu, kaip atrodo augdami pankoliai ar mongoldai, grožiuosi cukinijų žiedais, jie tiesiog nuosatabūs!o nauda...sunešam rudenį tas cukinijas kaip paršelius į rūsį, o pavasarį, žiūrėk išnešam atgal į gamtą, kai jau jaučiam, kad kažkaip jos įtartinai suminkštėjo:) ale va-žydi gražiai taigi, ir tik pirmoje dienos pusėje, gražiausi-anksti ryte, tokie ryškiai ryškiai geltoni ir labai dideli. dar man gražu krapai, kai jie tokie vos vos paaugę.jie tada švelnučiai tokie, ak:)ai, nu gerai, įsijaučiau:)

60197. xxx to xX2006-07-25 10:03
parašei teisybę nenorėdamas "Jei būtų vienas vienintelis knygos egzempliorius ir jį turėčiau aš - nė nemirktelėjęs sudeginčiau". Ką anksčiau degindavo? Geras knygas. Juk amžininkų palankumo niekad nenusipelnydavo tai, kas tikra ir vertinga. Šio romano puolimas tai tik įrodo. Matyt tai jausdama Baranova ir Drazdauskienės labai siunta.

60203. xX2006-07-25 10:10
Šiais metais gera, sutinku. Kitais metais turėtų būti masėse pamiršta ir atsirasti kita, dar geresnė. Sudeginčiau, nes joje nėra amžinybės. Atlikčiau veiksmą, adekvatų knygos laikinumui.

60235. LAIKINAS2006-07-25 13:04
o as tikiu, kad tai bus epochine knyga, ta prasme, kad kaip c ir p teisingai raso, kad nera tokios kitos, kuri taip adekvaciai vaizduotu gyvenama laika ir ypac lietuviu filosofa bei elito atstovus, taip pat ir pop muzikos situacija.

60237. mieste2006-07-25 13:13
ko gero nusipirksiu ta knyga arba pabandysiu knygyne perskaityt. pop muzikos situacija mano sirdies skausmas.

60299. Hesperus2006-07-26 01:12
Tai kas toji, iš Rusijos persikėlusi psichoanalitikė? Jūsų fantazijos vaisius ar kokia nevykėlė Kastorpoliuksienė?

60330. vd almai literrai2006-07-26 09:20
paskutinis cp pasiūlymas dėl anilionytės knygos į dešimtuką: tai vienintelė iš almos literros, galinti rašyti bestselerius ir nesentimentalius, kaip kiti, o intriguojančius. ir šita galėjo man rodos tapti tokia, tik reikėjo geriau komerciškai apmąstyti> Trumpesnė, gera reklama (tikrai negaliu suprasti ir leidyklos ir autorės pozicijos) nesipiarinti tokią knygą išlėidus. Kažkas čia ne taip. O šiaip linkiu autorei sėkmės ir lauksiu naujo romano.

60363. ragana Kornelija2006-07-26 12:40
tai ar jau pakvietėte CP ant Šetenių kilimo?

60370. m2006-07-26 13:21
ant blynu.

60385. siuskindas2006-07-26 15:01
anilionyte panasi i siuskinda, kuris nesipiarina. ir i jelinek, ja taip pat visi tarkavo del kalbos, vulgarybiu...

60390. siusiukindui2006-07-26 16:30
Asile tu, asile.

60442. kasta2006-07-26 23:11
Nieko nelaimim tais barniais ir koneveikimais bei asilų mėtymusi; kad ir gerokai pasvirusi ir pernelyg gausi tekstu, vis tik Anilionytės knyga (romanas)užkabina svarbią ir skaudžią dviejų kultūrų persiskyrimo, dviejų kultūros polių temą - problemą.

60446. xX2006-07-26 23:31
Vakar užsukusi draugė pasiguodė, kad jai trūksta vienatvės. Ne kankina vienatvė, bet trūksta jos. Dar papasakojo tikrų istorijų. Pavyzdžiui, apie žveją, kurs slieką ant kabliuko mauna pincetu, apie rimtą vyriškį, kuris svečiuose nieko nevalgo, išskyrus paties atsineštą kokį torčiuką. Pajutau, kad viskas gali būti ir atvirkščiai. Kinai kiaušinius sveria, o bulves pardavinėja vienetais.

60459. m - xX2006-07-27 09:16
ta rimta vyra butinai pasikvieskite i piknika. tokie sveciai labai apsimoka.

60465. arbata to kasta2006-07-27 09:41
pritariu tau. ir knyga tikrai netradicinė. Mane šokiravo. gerąja prasme. Nes kas iš to, kad romanas kaip Černiauskaitės atitinka visus lit. kritikos reikalavimus, jei jis nekabina. Be to, Anilionytės herojai netradiciniai: abu impulsyvūs. Ir ne meilė vaizduojama kaip mes įpratę, o aistra. Truputį nustebino CP, kai rašo, kad autorius susitatria su herojais, todėl atseit knyga tampa monologu. Tai visa literatūra tokia. Visi autoriai susitaria, bet kodėl jų herojų konfliktai jau dialogas, o anilionytės vaizduojamų - monologas? Susipainiojo CP. Juokinga, kad čia jie kaip ir jos žvaigždūnas negali atsikirsti autorei nei išsilavinimu, neikuo ir kaip žvaigždūnas ją siunčia "na...", taip ir jie užbaigia recenziją "...v palto".

60765. geras...2006-07-29 19:58
"Chuj v palto!" - pasakė C&P, tuo parodydami, kad ju kalba tai jau aisku nevulgari, kaip ir visos ju recenzijos, bet va recenzuojamiems autoriams kazkodel reikia filtruoti kalba... Kadangi nesu rusu kalbos zinove, gal kas galetu man paaiskinti sio posakio tikra prasme?

60767. po palme2006-07-29 20:16
musuose, cia, po palmem, yra terminu tapes "flasher" kiles nuo flash, reiskiancio fotoaparato blitza(ar kaip ten lietuviskai) apibudinantis zmogu, patirianti lytini pasitenkinima kitiems pademonstruojant savo lytinius organus ar siaip apsinuoginant. Tai dazniausiai daroma (ir visai tai ne is asmenines patirties, atstokit)ant nuogo kuno apsivelkant koki ilga apdara, kaip palta ar lietpalti, iseinama i gatve ir suradus tinkama subjekta, paltas praskleidziamas. Gal C&P netycia islindo, kaip jis/jie patiria pasitenkinima, t.y. virkdydamas/i ir provokuodamas/i.

60768. m2006-07-29 20:22
koks sutapimas, sita zodi pirma karta isgirdau is drauges tik vakar, kai valgem kalafijorus su vistiena ir olandisku suriu. jinai taip pavadino zmones kurie perdaug apie save pasakoja. kalafijorai cia tik tarp kitko, kad suzadintu jums apetita. ar alkanas?

60772. po palme2006-07-29 21:52
o as issiviriau avizu koses ir i ja imeciau razinu ir tokio tirpstancio surio gabaliuku. Pasidariau sulciu, tokie buvo pusryciai. Dabar ginuosi nuo karscio arbuzu, turiu omeny kabinu is jo saukstu minkstima, o ne mostaguoju karscio linkui. Mintis apie flashers atejo atsiminus, kad pas mus, po palmem, siandien gay pride parade. Susirenka apie 100.000 ir parodo chebra ka gali.

60773. po palme2006-07-29 21:53
kaip cia buvo, kad du kart? Gal del to, kad as dviasmenis.

60778. pusryčiai2006-07-30 09:58
avizu košė su razinom? Tfu. Dabar aš kavos negalėsiu išgerti. To po palme: aš tada taipgi nesuprantu cp "chuj v palto". Visi menininkai apsinuogina, ta prasme man atrodo,kad kuo geresnis menininkas, tuo labiau autentiškas, ir atvirkščiai, kuo daugiau to palto, tuo prastesnė kūryba. Čia apie Jelinek buvo labai vietoje pastebėta. Pagal CP logiką Jelinek dar labiau reikėtų "chuj v palto", nes ji "Pianistėje", atnešusioje jai Nobelio premiją, dar labiau apsinuogina. Nekalbant apie tai, kad įsivaizduoju, kokių diagnozių jai prirašytų cp. Bet kam tai svarbu, ir ar tai svarbiausia, jei šita asmeninė patirtis buvo mokamai pateikta ir išreikšta? Neprisimenu, kas iš garsių rašytojų yra gerai pasakęs, kad ką berašytų rašytojas, jis visada rašo apie save.

60782. durniem pusryčiams2006-07-30 10:55
avižų košė sugadino apetitą? o anilionytė nesugadino? teip, ten aprasomi subtilesni tikrai gurmaniški produktai, skaniai nuryjama sperma pvz, a ne? kas ką mėgsta žinoma

60794. po palme2006-07-30 18:42
o ka darysi, kai dantu nebeturi, koses ir belieka.
pusryciams. C&P apsinuogina apie kitus, o ne apie save, o tokiu atveju tai tik pornografija, o ne autentiskumas.

60796. e - tai tik pornografija2006-07-30 19:43
va va. butent butent. ir tik tai. ir dar sestaruse.

60799. tikslus to e2006-07-30 21:02
irodyk, kad pornografija ir sestaruse.

60800. aciu2006-07-30 22:06
koks puikus dalykas - komentarai! niekaip negalejau suprasti, kaip tokiai A nilionytei galima patiketi versti knygas... nei ji supranta ka vercia, nei kalbos jausma turi, abejotinos ir jos vokieciu kalbos zinios ( cia apie "meno istorijos ivada")... Albinas Lozuraitis matyt ne tik senas, bet ir pakankamai itakingas:P

60801. po palme2006-07-30 22:12
nors is kitos puses, C&P slepia savyje nora apsinuoginti, bet matyt dar daug reiks laiko, kol tas transference, t.y. noras rasyti apie save, rasant apie kitus, taps tiesiog rasymu apie save.

60802. po palme2006-07-30 22:24
nei kiek neabejoju C&P talentais ir turiu prisipazinti, kad man jis/jie patinka ir kad mano rasymas apie juos/ji/ja yra rasymas apie save pati. Tik noras pasigerti kazkaip neuzeina...dar neuzejo...dar neuzejo...jau...

60803. prie filosofijos to aciu2006-07-30 23:20
nesutinku, nes žinau šiek tiek daugiau. Jos versta Hegelio "Teisės filosofija" yra geriau išversta už jos vyro Lozuraičio išverstas Hegelio "Filosofijos istorijos paskaitas". Dėl "Meno istorijos įvado" nežinau, bet kai ten keliolika įvairių autorių, tai vienam žmogui, ir dar nemenotyrinkui, duoti versti buvo neprotinga. Bet Riemanno "Baimės formos", Anzenbacherio etika, Asterio "Filosofijos istorija" išverstos profesionaliai. Kitas klausimas, ar tai geros knygos. Riemannas tai geras. Aster filosofijos istorija - tikrai ne. Bet tokių vertimų rinkoje taip pat viską lemia pažintys su ALFu. Kas jų turi, gauna gerus vertimus arba pramuša savus, o kas neturi, verčia išėdas, kas atlieka nuo ALFo pažįstamų stalo. O dėl Lozuraičio. Jei jis, kaip Anilionytė ir romane rašo, nesiteikė piršto pajudinti ir dukrai sergant, kad pasinaudotų savo įtaka ir susisiektų su tais savo pažįstamais Lietuvos pirmaisiais asmenimis (tai mane, atvirai sakant, pribloškė. Ji ten ir rašo, kad dukrą ruošiantis vežti į reanimaciją abejingų gydytojų akivaizdoje ji norėjo neteisybės, kad jis pasinaudotų neteisėta skambučio teise, deja, to iš savo absoliučiai teisingo vyro nesulaukė, ir tai viena priežasčių, kad ji metasi prie veiklaus pop žvaigždės, kuris, jos manymu, dėl dukros ir savo šeimos viską padarytų), tai abejoju, ar pirštą pajudintų, kad žmonai ką nors pagelbėtų kasdienėje veikloje. O jos romane gali nesutikti su daugeliu idejų, bet jis provokuoja norą diskutuoti, gerai parasė kažkas čia, kad santykis su juo tikrai ambivalentiškas. O kasdienė lakoniška kalba, sugebėjimas daug kur aforistiškai pateikti mintis yra atgaiva po dirbtinės vaakumuotos lietuvių literatūros kalbos, todėl nesutinku, kad ji blogai valdo kalbą. Ji ją valdo gerai, tik neįprastai lietuvių literatūros kanonams. Ir baigdamas savo ilgoką komentarą noriu pasakyti, jog daugelis ją puolančių puola dėl lietuviams būdingo pavydo.
Kad Anilionytės romano CP neskaitė, faktas, bet iš principo jie man patinka.

60814. prie kavos su varške2006-07-31 08:10
Ar jūs nepastebite, kad kritikuodami Anilionytės romaną patvirtinate jos romano pagrindines mintis apie tai, kad Lietuvos kultūrinis gyvenimas uždaras ir provincialus? Juk net romano dedikacijoje pop žvaigždei sakoma, kad talentas reikalauja savo teisių ir žvaigždė raginamas nebebūti standartiniu profesionaliu dainininku vidutinioku, kuriam svarbiausia įtilpti į kanonus. Ji ten daug kur sako, kad visą kultūrą į priekį stūmė ne profesionalios vidutinybės, o kaip čia CP irgi pastebėjo - "diagnozės". Tai yra, talentingi žmonės, kurie išdrįso nukrypti nuo taisyklių, jas laužyti.Bet ji daug kur ironiškai sako, kad Lietuvoje taip sunku gyventi su diagnoze.Yra šioje vietoje apie ką pagalvoti. Keista skaityti apie jos vyrą. Tikrai lietuviška. Koks skirtumas, kas jis,Jonas ar Petras, ar jis iš viso yra? Pagal 60800 atrodo, kad tada vyras turėjo ir protekcionuoti romaną, kad jame pasiskaitytų apie savo nemokėjimą būti protekcionistu.

60841. nesiparinkite del anilionytes2006-07-31 13:06
drasus ir nekvailas tas romanas, su drive, ko dar reikia? Geriau SA paruostu interviu su ja, paklaustu del Baranovos, yra ir kitu rimtu ir nerimtu:))) klausimu, kurie manau visiems butu idomus:)))

60859. kasta2006-07-31 21:16
Na, indomus būtų intervas ŠA numeryje su Anilionyte, kad kas argumentuotai, bet ne tendencingai klaustų ir polemimuotų su Autore...Nagi, drąsioji ŠA redakcija - ryžkitės, po perkūnais ir aniuolais!

60892. Literatūra kritikams ir skaitytojams2006-08-01 09:23
ką tik buvau LM puslapyje. Parašiau dėl Černiauskaitės romano "Kvėpavimas į marmurą". Įsivaizduokite: viename LM numeryje 2 (!) recenzijos apie šitą romaną. Ten rašiau, kad visada pasižiūriu į www.patogupirkti.lt knygų populiarumą. Černiauskaitė dabar 146 vietoje iš 170, Anilionytė - 3. Vis tiek literatūra turi būti pirmaisia skiriama skaitytojams, o ne kad įtiktų kritikams. Žinoma - kokiems skaitytojams, kokiai auditorijai autorius rašo.
Kai čia visi sako, kad filosofė Anilionytė tarsi turi parašyti filosofinį romaną, man kyla kl. "kodėl?" Ar ji to siekė? Juk romanas dedikuotas popžvaigždei, tai yra anot CP - runkeliui, vadinasi, plačiajai auditorijai, o ne "elitui". Man rodos, mb gerai Litmenyje parašė, kad tai įdomus atvejis visiems: ir runkeliams, ir elitui.Labai pritariu "kastai" - jei jau niekas neįstengia parecenzuoti Anilionytės romano (dabar pagalvojau: gal nebent Viktorija Daujotytė galėtų? Ji plačiau mąsto), tai tikrai galėtų būti bent interviu su Anilionyte. Ir apie romano idėjas, ir apie kalbą (juk rašoma, kad ji baigusi VU filoLOgijos fakultetą, vadinasi, jos pasirinkimas kaip čia CP rašo, ne pasakoti, o kalbėti - gal sąmoninga pozicija, gal priešprieša kam nors.

60907. rudra > 8922006-08-01 10:31
Leiskite pasidomėti, kuriai skaitytojų grupei Tamsta priskiriate save - runkeliams ar elitui?

60913. 892 am2006-08-01 11:10
jo jo jo. Jelinek juk gavo nobelį.o jos knygą pirkau už 1 litą. tikrai papuliari, skirta skaitytojams.

60949. exex2006-08-01 15:31
Anilionyte lygint su Jelinek - tai Staska lyginti su Stingu.

60999. kasta2006-08-01 23:20
Kvaila ir lyginti austriškąč vokišką gyvenimo būdą, papročius su lietuviškais...Du romanai Jelinek prastokai išversti lietuviškai. Kažkas vis tik yra tame Anilionytės romane, ne vien piaras...

61001. to kasta2006-08-01 23:54
Ne du, o trys. Tu stuntoke, taip?

61021. dar2006-08-02 11:10
o su Ivanaskaite galima lyginti.kas populiaresnė

61035. deja2006-08-02 17:13
Irgi sunkiai. Kokia nors "Jurgos" meile kunigui padaryta zymiai idomiau.

61052. Cyptyp2006-08-02 19:11
gaila, kad diskusija apie Anikionytės knygą nebeverda ir neburbuliuoja, gal paskatintų mane ją pabaigti, o tai stovi užlenktas 222 puslapio kampas. Tikrai, ką tik ištiesiau ranką ir pažiūrėjau. Gal kažkuo net simboliškas skaičius. Na, neįveikiau maratono, bet tikiuosi kada nors atklibinkščiuoti iki galo, kad galėčiau nusimest naštą nuo pečių.Tai kaip ten baigėsi, kai tipo skeptiška (nors veikėja save vadina ciniška, bet tikro ir nuoširdaus cinizmo ir ironijos ten nedaug, daugiau jo įsivaizduojama) filosofija sumanė apvaisinti ne visus moralumo varžtus prisisusukusį, bet ir ne visus atsisisukusį popsą, padrąsinti jį ir išprovokuoti? Turbūt niekaip nesibaigė? Vis tebesitęsia ir tebesitęsia...

61054. Cyptyp2006-08-02 19:15
Turi b. Anilionytės. Na, ne man ta knyga, ką padarysi. Bet norėtųsi, kad Lietuvoje būtų knygų ir man. Gal galiu turėti tokių vartotojiškų poreikių? Kodėl niekas neparašo? Kur kreiptis su skundu? Ir Ivanauskaitė ne man. Na, "Pakalnučių metai tai labai patiko", bet kada tas buvo...

61074. ieškantis naujų ŠA2006-08-02 23:22
Nu po velniais, negi tikrai ŠA negali parengti interviu su Anilionyte, va cyptyp būtų paslauga padaryta? Ką ji kokia nesugaunamoji, ar žvaigždė ją uždaręs savo hareme laiko, kad neišplepėtų, ko nereikia? Paatostogavote, besdelnikai, dabar prašau man interviu. Klausimus galėtų pateikti visa tauta (ir rudra),nes popžvaigždė visų mūsų nuosavybė, tautos turtas. Kas jis? - būtų pirmas. 2. Kaip ten buvo su ta Baranova? Toliau jau apie romaną: 3.Kodėl? 4.Kodėl toks? 5.O kas po to? Mano tokie klausimai.

61089. e - O kas po to2006-08-03 07:54
atsakymas i sita klausima redakcijai zinomas. samojingas, originalus (t.y. autentiskas) ir juokingas toks, kad nebegaliu, - oooooooohoho, ...ooo, oh och oh och ohohoho oooooooohohohoho oi, numirsiu (nors ne, dar pagyvensiu ,- priesu pykciui) - ooooh, oh, ohhhhhhhhohohohoho, ooooooo...

61136. e2006-08-03 12:17
jei redakcija zino, lai neslepia. Nes kad tik nebutu priesingai ne ooooooooooooooooooooooooo,oi, o rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

61138. e (ežeras)- 61136 rasiau ne as ir2006-08-03 12:26
kabliataskis.

61140. prašau2006-08-03 12:42
sakykit ką nors apie tą guru.ko jis nemėgsta, kodėl.jo l svarbiausia kodėl.gal ką nors jis parašes ir apie tai, ir daug nusipelnęs. prasitarėt tai galit ir pasakyti jau

61145. to prašau2006-08-03 14:08
kas tas guru?

61147. trečias brolis ežerui2006-08-03 14:54
Jei redakcijai atsakymas žinomas toks, kaip šita CP, nebus nieko juokingo. CP pjovė pro šoną su ta "vieniša motina". įsivaizduokime kritiką, kuris rašo: " Tolstojus vaizduoja netekėjusią Aną kareniną, kuri puola ant kaklo Vronskiui". Ką pagalvotumėte? Ir diagnozė su tuo frigidiškumu visai neatitaikyta, todėl nejuokinga. Kai kuriuos puslapius perskaičius atrodo, kad diagnozė ir herojei, ir autorei turėtų būti priešinga, frigidiškumu ten nekvepia (jei bus sudarinėjama eilė, užsirašau po žvaigždės, nemanau, kad nusivilsiu). O iš rimto norėčiau, kad kas nors apimtų jos autoironiją, pakildamas virš jos ir kad netendencingai, nes tendencingumas šito romano atžvilgiu neišpasakytas. Pakanka vien prisiminti Baranovos replikas ar Drazdauskienės kažkada girdėjau per Ryto ralio, kad tai knyga apie vaiką, todėl nereikia jos skaityti.
Ant kilimo pasiūlymas visus sukviesti įdomus, tik neįsivaizduoju, kaip Baranova galėtų žiūrėti autorei į akis.

61163. ragana Kornelija trečiam broliui2006-08-03 16:58
aš irgi neįsivaizduoju. Baranova tokia moralistė, o še tau, kaip drėbė. vis išlenda koks žmogaus šlykštumėlis, chi chi chi.

61170. free2006-08-03 18:31
iš LM rastos įdomios nuorodos: www.cha.lt/video/kucinskas_matom.wmv Panašu į prototipą.

61244. jo2006-08-04 10:45
Čia diskusijos apie Anilionytę. Litmenyje prie Patacko eilėraščio apie Anilionytę. Prie Černiauskaitės recenzijos - apie Anilionytę. Baranova supyko net neskaičiusi(atseit). Drazdauskienė primygtinai ragina neskaityti.Įtartinas toks sutartinis priešiškumas, kai niekas niekur neragino jos skaityti...

61249. to jo2006-08-04 11:34
lietuviškas pavydas. Baranova pavydi, nes norėjo paaršyti romaną pati. anilionytė "užlindo". Ir dar herojė - filosofė, turbūt ir baranova planavo, kad jos romano herojė būtų filosofė. O drazdauskienė elementariai pavydi, nes pati sukurti nieko negali, tik kritikuoti ir pramušinėti pinigus.

61346. dėl diagnozės2006-08-05 18:33
CP nustatė A. diagnozę. O ką CP mano dėl A. nustatytos diagnozės Lietuvos kultūrai, kad Lietuva serga atsiskyrimo nerimu, kai bijoma atsiskirti nuo motinos Lietuvos, t.y. kad ir savo kūryba užrūstinti piktus kritikus, ir tuo pačiu pasąmoniškai stengiamasi ištrukti iš mamos slegiančio autoriteto?psl.218 ir 219. Ar netinka Cp ta diagnozė?

61374. sunday to e2006-08-06 14:29
nemanu, kad jums pavyks autentiška atsakyma gauti. Ji, kaip sake leidykloje, neduoda inteviu, nes slepia heroju. Nebent ka nors sufuseruosite.

72289. sandra :-( 2007-01-06 18:59
sneka nesamones, reiskia pernelyg asmeniska nuomuone neatsizvelgdama i kitu jausmus...... vienu zodziu didele nesamone!!!!!!!!!

90115. danguole2007-07-16 16:02
Durniai!Taigi vienisa motina ne heroje, o autore.:)

152548. Petras2009-03-02 14:01
Tiek tas jusu "elitas", tiek ir "runkeliai",visi esate bydlo...

Rodoma versija 28 iš 28 
14:19:44 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba