ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-06-26 nr. 706

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

ARVYDAS ŠLIOGERIS. Melancholijos archipelagai (77) • ARVYDAS JUOZAITIS. Europa – be Dostojevskio sąžinės (73) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Apie tą bei šį (49) • GINTARAS BLEIZGYS. Poezija (16) • ASMUSAS HINTZAS. Nemuzikalių žmonių nėra (4) • SIGITAS GEDA. Vis toji Amerika (3) • SIGITAS GEDA. Beveik užmiršti žmonės ir paveikslai (1) • WITOLD GOMBROWICZ. Jungtuvės (5) • JUSTINAS KUBILIUS. Pabaigos pažadasVALDEMARAS KUKULAS. Parduodami svajotojai (9) • SIGITAS PARULSKIS. Šiuolaikinis japoniškas stoicizmas (14) • SKAIDRĖ URBONIENĖ. 15+10: europiniai identitetai (4) • R. B-tas. Kai Lietuvininkai su Karaliais kalbėjos (3) • RIČARDAS ŠILEIKA. Penki vyrai baltais chalatais birželio 16–18 d. (5) • laiškai (47) •

Europa – be Dostojevskio sąžinės

ARVYDAS JUOZAITIS

[skaityti komentarus]

"Margų raštų" leidykla perleido Elenos Červinskienės "Dostojevskį". Pirmą kartą knyga pasirodė 1971-aisiais, brežneviniais laikais, kai Fiodoro Dostojevskio (1821–1881) kūryba komunizmo ideologijos kūne buvo pūliuojanti rakštis. Rusų genijus netilpo į jokius tramdomuosius marškinius, todėl cenzoriams teko paplušėti, kad šakotoje kūryboje iškeltų ankstyvąjį, sentimentalųjį, laikotarpį ir visai nužemintų krikščioniškąsias temas. Tiesa, buvo išskirti du vėlyvojo laikotarpio romanai – "Nusikaltimas ir bausmė" bei "Broliai Karamazovai", o visa kita gerokai iškapota. F. Dostojevskis "turėjo" būti psichologas ir socialinis rašytojas. Dabar gi, griuvus imperijai ir išnykus tarybinės rusų kultūros agresijai, galime paimti į rankas "visą Dostojevskį", neadaptuotą. Ir suprasti rusus bei žmogaus gelmes. Deja, gali būti sunku, nes per laisvės metus žmogus atmuštas nuo rimtos grožinės literatūros.

Ir vis dėlto reikia padėkoti leidyklai, kuri tokiu būdu pagerbė ne taip seniai mus palikusią E. Červinskienę ir priminė: "Skaitykime Dostojevskį!" Pagerbė leidykla ir mus, skaitytojus, išleisdama neadaptuotą "laisvės laikams" knygą, vadinasi, su visais komunistiniais prieskoniais. Bet ar mes nesuprasime, tais komunizmo laikais išmokę skaityti tarp eilučių? Tikrasis menas ir giliausios mintys – visad tarp eilučių.

Taigi dar kartą pagalvokime, kas dainon, tai yra knygon nesudėta. Ką reikėtų pabrėžti, iš naujo skaitant F. Dostojevskį? Pabrėžkime tris sąžinės formas. Taip, būtent tris: psichologinę, socialinę ir krikščioniškąją. Kiekviena iš jų turėjo savąjį laikotarpį.

Ūmai 1846 metais išgarsėjęs epistoline apysaka "Vargo žmonės", F. Dostojevskis gal nė pats nepajuto, kad paniro į sudėtingiausią – sąžinės – temą. Kaip natūralu dvidešimt penkerių metų autoriui, jis palietė patį žemiausią jos sluoksnį – psichologinį. Savistaba ir savigrauža – priimtiniausios bundančio žmogaus sąžinės apraiškos. Žmogus ėda save kaip rūdys geležį, kankina kiek gali, dažnai net iki alkoholizmo balos. Arba savigailos, kuri nedaro jam garbės, o ir negali būti visaverčio gyvenimo pamatas. Herojus Makaras Devuškinas, penktą dešimtį įsivaręs senbernis, graužia save trisdešimt metų jaunesnės moters akivaizdoje vien užuojauta ir bejėgiškumu. Sąžiningas iki panagių valdininkas, neturintis jokios vilties pakeisti nei savo, nei savo meilės gyvenimą. Todėl vertas tik užuojautos, gailesčio, ašarų. Žmogelis, gyvenantis Europos civilizacijos šešėlyje (viskas aplink jį – europietiška, peterburgietiška), tačiau suprantantis, kad toji civilizacija siūlo tik bejėgiškumą. "Baltosios naktys", kitas to laikotarpio kūrinys, kalba apie tokį pat žmogų – be charakterio, be vilčių, tik su begalinės gelmės savistaba ir savigaila. Leisgyve meile.

F. Dostojevskis pradėjo tokia sąmonės analize, kuria po šiai dienai rašo visas europiečių legionas. Rašo ir neišbrenda iš psichologinės klampynės, ištvirkimo, svaiginimosi. Laimė, 1849 metais jis nuteisiamas. Semipalatinsko tremtyje rašo: "Aš buvau kaltas. Tai gerai suprantu. Buvo įrodyta, kad aš ketinęs (bet ne daugiau) veikti prieš valdžią..." Nuteisė, tiesa, jį ne tremtimi, o mirties bausme sušaudant. Nuosprendis, kurio imitacija buvo atlikta Kalėdų išvakarėse, per šalčius, Semionovsko aikštėje Peterburge (vieta išlikusi), buvo pakeistas ketveriais metais kalėjimo ir šešeriais – tremties. Ta patirtis aprašyta romane "Iš mirusiųjų namų". Ten susiplaka krikščioniškasis sąžinės supratimo eliksyras.

Bet pirmiau – apie socialinę sąžinę. Kas ji, ši žmogų veikti stumianti jėga? Pirmiausia tai išviešintas garbės žodis, kurį iškeliame priesaikos būdu. Kai politikas prisiekia (padėjęs ranką ant Konstitucijos ar Šventraščio), kad vykdys viena ar kita, jis išsiviešina, o mes, kurių akivaizdoje jis šitai padarė, įgyjame teisę kontroliuoti jo sąžinę. Kelti jam apkaltą. Baisokas dalykas. Taip pasielgė ir F. Dostojevskis: jis prisiekė nelegaliame M. Petraševskio inteligentų būrelyje, kad yra pasirengęs dalyvauti "net maište". Ką gi, susekus tuos ne itin ryžtingus "revoliucionierius", sankcijos buvo griežtos, gal net per griežtos. Todėl šešių iš jų, nuteistųjų mirtimi, pasigailėta. Kalėjime ir tremtyje rašytojo sieloje užsimezga supratimas, jog gelbėti pirmiausia reikia save, o ne visuomenę. Prasiveria nebeužgyjanti krikščioniškosios sąžinės žaizda. Naują būseną jis aprašo laiške dekabristo žmonai Fonvizinai, iš kurios 1850 metų išvakarėse gavo Evangeliją, išsaugotą Omsko kalėjime: "Jeigu paaiškėtų, kad tiesa be Kristaus, o Kristus be tiesos, aš norėčiau likti su Kristumi..." Kristus – meilės, ne socialinės tiesos šaltinis. Kankinančios, nusiaubiančios, pačios stipriausios, žmogų perkeičiančios jėgos. Šią, trečiąją, sąžinės aukštumą jis įkūnijo "Idiote" kunigaikščio Levo Myškino personažu. Ir visi penki didieji romanai, parašyti po 1865-ųjų, padarė F. Dostojevskį tokį, kokį mes jį pažįstame. Jis iš įvairiausių kampų lietė krikščioniškosios sąžinės paslaptį. Romane "Broliai Karamazovai" net suskirstė personažus, pasižyminčius viena iš trijų sąžinių, parodydamas, kad amžius gali liudyti nuosmukį. Dmitrijus, vyriausiasis, – psichologinės sąžinės žmogus; Ivanas, vidurinis, – socialinės, tuo tarpu Alioša, devyniolikmetis jaunuolis, – krikščioniškosios sąžinės nešėjas. Jis visus taiko, dėl visų mirtinai serga.

Sakysite: visa tai pasenę, nebeaktualu? Žmoniškumas niekuomet nesensta, kultūros ir religijos ištikimybė – taip pat. Kaip ir meilė.

Praėjusį penktadienį adaptuota Europos Konstitucija, ir joje – nė žodžio apie krikščioniškąsias Europos šaknis. Europos idėjos nebelieka. Tai ir rašė 1862 m. F. Dostojevskis: "Ar tu gali tikėti, kai esi civilizuotas, t. y. europietis? Į šį klausimą civilizacija faktais atsako, kad ne, negalima".

Vadinasi, Fiodoras Dostojevskis buvo teisus. Niūri pranašystė pildosi. Kas mūsų laukia? Europa, išsižadėjusi savos dvasios ir sąžinės kančių, paskendusi hedonistinėje ekonomikoje ir depresijoje, išsigimėliško meno eksperimentuose, liks bejėgė. Ji net nebeatkuria savęs, nebegimdo. Puikiausia vieta kitoniškai kultūrai. Tikrai ateis kiti, nebe krikščionys, kurie bus ištikimesni sau? Palikime po šio teiginio klaustuką – klaustukas kartais būna paskutinė viltis.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


18725. cikada2004-06-28 11:53
sunkios, bet geros mintys. Achiu Juozaichiui, kad uzhkabino taip vengiama tema.

18741. pasipiktines skaitytojas :-( 2004-06-28 15:18
Seskite, mokiny Juozaiti: uz svetimu minciu ir rasiniu atpasakojima 4-, uz isvadas 2. Nereikia painioti Europos apraisku su jos turiniu. Va butent sitos klaidos Dostojevskis ir nedare.

Ar ponas Juozaitis yra baiges partine mokykla? Jei ne, tai is kur sitokia terminologija: "issigimelisko meno eksperimentai"?

18742. Ovidas :-( 2004-06-28 15:40
Dostojevskis tera tik paprastas niekingas Balzako pasekejas ... ir tiek... Jem toli iki Dz. Londono gilaus siaures supratimo, iki Hamlteo "to be ar not to be" Paiemiau vakar i ranks ta Dostojevski, galvojau paskaityti, tai blyamba uzmigau, nesamones raso bachuriuks ir tiek... O Juozaites cia tipo kruta lauzia, i valdzia sugrist nori...

18751. xX2004-06-28 18:46
Jei dabar Europoje atsirastų Dostojevskis, jam būtų nei šilta, nei šalta, ar Europos Konstitucijoje yra paminėta krikščionybė. Europos Dvasia yra kažkas daugiau, negu Europos Konstitucijos Raidė. Dvasios negalima taip žiauriai įkalinti.

18753. Blyambai uzmigau2004-06-28 18:50
..."paemei i rankas ir uzmigai" matyt, pritempes gerokai buvai. dostojevski skaityt, tai ne siemkes gliaudyt. isivaizduoju, kas tave suerzino,sunkus jisai (detales, biografijos, kambariu aprasymai, veidu aprasymai, rusiski vardai), bet reikia turet nuovokos truputi... nenoreki sentenciju prisirinkti.

18756. Dede2004-06-28 19:19
Europoje jau ir dabar milijonai(vardas ju LEGIONAS),kuriems krikscioniska sazine ir kultura - ne auksciausia instancija.Prancuzijos vangokas pasispardymas ("kova")del religiniu simboliu devejimo uzdraudimo mokymo istaigose geriausias to irodymas.Krikscioniskoji Europa tikejosi kad i ja atpludusiems svetimtauciams parodys krikscioniskos civilizacijos vertybes,o jie jau patys puls krikstytis,tuo paciu papildydami tos civilizacijos gretas.Deja to neivyko,nevyksta ir go gero neivyks.Labai daug problemu su Kristaus "artimo meile" koncepcija:kas toks artimas?ar Klaipedoj,Hamburge ar Marselije gyvenantis Ibrahimas ar Mahmudas yra man kaip krikscioniui artimas ir jam galioja Kristaus "artimo meile".Greiciausiai teisus A.Martinkus savo straipsniuose teigiantis kad siuose reikaluose yra daug dviveidiskumo ir falsho ,ir ko gero krikscioniska sazine - dar viena fikcija,netinkanti homo sapiens IS ESMES ir priestaraujanti TIKRAI ZMOGISKAJAI PRIGIMCIAI.Tai ta pati fikcija,kuri ramiai sugyveno su XXa. genocidais,visu laiku pogromais,inkvizicijos lauzais ir okupaciniais karais,bandant idiegti ta pacia "sazine" ,apie kuria raso Juozaitis.Europa kratosi krikscioniskos sazines,todel kad ji pasamonej SUVOKIA kad ji,ta SAZINE,yra zmogui nepakeliamas dalykas.Kristus stipriai klydo del zmogiskosios prigimties,del to ir sumokejo savo gyvybe ant kryziaus.Europieciui homo sapiens REIKALINGA hedonistine ekonomika,banku ir supermarketu "kultura","issigimeliskas" menas,pornografija,prekiautojai sventoveje,smurtas,korupcija... Jei Kristus gyventu siais laikais,jam sauktu "Nukryziuot!!!" ne saujele zydu religiniu fanatiku,o visa Europa,kuriai krikscioniska sazine - per didelis ,nepatogus ir sunkiai "virskinamas" balastas,primestas is salies ju TIKRAJAI ZMOGISKAJAI PRIGIMCIAI.

18758. xX2004-06-28 19:42
Nesąmonę, Dede, parašei. Nesvarbu, kad iš Izraelio, vis tiek tai nesąmonė. O jei provokuoji, tai primityviai, nėra apie ką su tamsta diskutuoti. Gal Izraelyje visi ir gyvena pagal tikrąją žmogiškąją prigimtį, bet greičiau tave ten nuskriaudė, nepritapai, negavai pašalpos. Europos Dvasia yra, ir jos prašyčiau nedergti savo kvailomis provokacijomis. O tai gausi į snapą:)

18766. po palme2004-06-28 20:22
Man patiko pirmas sarase straipsnis: negali tapti dieviskumo liudytoju, be Transcendencijos zaibo isdavystes,... gali nemyleti, bet privalai gerbti...Butu idealu, jeigu galetume tik myleti. Ivairios sektos siuntineja bukletukus, kur liutas apsikabines eriuka, o zmogus salia zyrafos zengia spalvingo sauletekio linkui. Europos Sajunga ne baznycia, ji funkcionuoja kitam lygmenyje. Mes turim teismu sistema, neziurint to, kad lygtai ir aisku, kad meile turetu buti pirminis vertinimo kriterijus, todel kad siame gyvenime dar reikia atsizvelgti ir i aplinkybes. Mes visad zavesimes zmonem, iskilusiais auksciau visko, juos vadinsim sventaisiais, pasiekusiais sviesa ir t.t. Bet ka gi mums, zemes kirminams daryti. Jeigu is Aliosos masinos kas nors nakti butu isemes akumuliatoriu, ar jis butu meldesis ar bent jau mazu maziausiai ejes naujo pirkti?

18768. Europos saulėtekis2004-06-28 20:31
Jeigu bent Arvydas J. turi Fiodoro Michailovičiaus sąžinę, Europa nepražus.

18781. vot2004-06-29 00:10
ne, Jūs nieko nesuprantat čia kalta paxizmo bacila ir Europą smaugianti galinga maskvos ranka. Berods man taip varna sakė

18789. aha2004-06-29 01:39
salin juozaitizma, paxizma, prunskienizma - tegyvuoja demokratija ir jos gynejai - pasipiktine ir kiti saunuus elito gelezines kuopos nariai.

18792. Korra2004-06-29 05:28
Kokia nesąmonė - juk Dostojevskis neturėjo sąžinės.

18807. princas K2004-06-29 10:46
Blyamba Ovidas su Juozaiciu uzmigo. anei jis "niekingas" anei jis"sunkus".Ir kambariu aprasinejimo ten maziausia.taspat ir apie paskutine pastraipele.kas tas "išsigimėliško meno eksperimentuose"? ir kas tas"liks bejėgė"? o Dostojevskio "sunkumas",tai jo neskaiciusiuju mitas.

18819. eglegle2004-06-29 16:40
Nei Europa išsižadėjusi, nei menas išsigimęs. O kartu ir išsižadėjusi, ir išsigimęs, ir dar taip bei anaip. Kaip ir (dar)nenusmukęs Alioša - juk irgi su anais dviem priklauso tai pačiai karamazovščinai. Ko čia panikuoti. Kas mūsų laukia? O kas gali laukti, gal Godo lauks mūsų, o ne mes jo?

18820. eglegle2004-06-29 17:06
"...kalba apie tokį pat žmogų – be charakterio, be vilčių, tik su begalinės gelmės savistaba ir savigaila." Nenoriu sakyti, kad tokių dabar daugėja ar tie patys tampa didesni, nežinau, bet kiek turiu garbės pažinti ir susipažinti - vis tas ir tas pats. Ir būtent vyrai. Kas jiems atsitikinėja, įdomu būtų žinoti. Bet gal ir neįdomu, tegu sau tūno gelmėse :)

18824. Dede2004-06-29 19:07
Nesamone,xX,parasei.Na nepatiko tau mano mintys,tai ir atsakyk padoriai.Kad atsakymas atitiktu ta tavo Europos dvasia,kuria tu,matyt,labai puikuojies.O siaip tai pradek studijuoti Korana(Juozaitis apie tai PERSPEJA),kad neliktum uzkluptas istoriniu pokyciu ir nusiramink.Koks tau skirtumas is kur as?Pats lendi i provokacijas,bandydamas "issiaiskinti" is kur as,o neatsakydamas is esmes i tema.Tokiu atveju diskusijos be abejo nebus,nes labai jau primityviai "kabini":"is Izraelio","pasalpa","nuskriaude"...Koks tavo sumautas reikalas kas as toks!? Gal isidarbinai S.A. kaip cenzorius ir spresi cia kas, kaip ir ka turi rasyti? Issakes savo nuomone ,i nieka nesikreipiau asmeniskai ir neturejau jokiu intenciju ka nors izeisti.Tau nepatiko!?Atsakyk argumentuotai,o nepurkstauk i eteri! Pagarbiai, Dede

18829. xX2004-06-29 23:36
Suprantu, kur link lenki, Dede. Tai vadinasi islamo baimė. Ji pagal tave turi būti prevencinė, mobilizuojanti, adrenalizuojanti. Izraelis tai gerai mato (o kad esi iš il, aš matau omni forume). Bet matymas matymui nelygus. Gal geriau ne krikščionybę kalti prie Konstitucijos, bet išlaisvinti ją nuo įrėminimų, kad ir kokie jie patogūs bebūtų. Laikas imtis naujo mąstymo, naujų kaiminystės santykių. Vis tiek turėsime visi skirtingieji sugyventi nuo Dopstojevskio laikų neatpažįstamai pasikeitusiame pasaulyje.
Užrašas ant kareivių sagčių Got mit uns vargu ar suteikė garantijų, kad tikrai Jis su Jais. Nelaimingi ir liko nelaimingais.

18832. vot2004-06-30 01:56
reikia tuos antipetraitizmus, antijonaitizmus, antixxizmus, antisemitizmus nuvaryti galu gale i teisma (kiek suprantu lietuviskas teismas prisibijo civilizacijos ir nubaus juos) o mes toliau galesim koliotis inteletualinem temom be varnu ir kitu istikimu emirui teroristu

18839. aha2004-06-30 02:50
jooo ir ypatingai antisemitizma ir zydyshka faschizma (donskizma), beisiklaudianti is bielorusijos mOsada (sios grupeles ss organizacijos ikurjes, kuri nukrapste vis tik europieciai is vadovu (Aciu Jehovai ir kitai padoriai zhydu bnedruomenei), tokio analitinio ziaurumo pavydetu ne zydu apologetas dEkanidze - TEGYVUOJA NETEISETAI NUKANKINTAS ZHYDU KAPINESE BESIILINTYSIS DEKANIDZE (AMZINAI MYLIMO ZHYDU TAUTOS, GELIU APIPINTAS), IR IVYKDES KONSTITUCINIO TEISMO (BEVEIK BUVO NUTARES) TEISINGUMO IR NUZUDES SUPER NELAISVO IR NEDEMOKRATINIO IR ANTI LIETUVISKO ZURNALISTO KUNA VARDAN OHO, VARDAN KO, OHOHHO, VARDAN KO .........

18840. žydelis2004-06-30 03:08
baikit juokauti, aš visą laiką siūlau po šimtą baksų išniekinti dekanidzės kapą, nė vienas runkelis (lietuviškai kalbantis, rusų runkeliai viską gali) nenori išniekinti vienintelio nužudyto laisvosios spaudos atstovo nuo žydų rankos NIEKAS NENORI. Kas per tie runkeliai, pasiskaitai kokio radžvilo - toks įspūdis, kad už penkis centis nukraštys mūsų mylimas gėles. Pasirodo NE. Kodėl? pasiskaitai kokio komunistėlio/fašistėlio tomo venclovos vėl siūlau jau du šimtus baksų. Nieko? kodėl? Kodėl? - ką? Velnias, jei Lietuvoj kalbėtų rusiškai, kaip uspaskichas ar okinčicas, tai būtų žydų mylimo sūnaus (pagal gėles) įgyvendinta mūsiška laisvoji spauda (valatkistinė/miliova/jakilovietiska) ir runkeliai ot ... ir donskis turėtų ką rašyti ir šią žemę apkaltintų mūsų laisvesnių naudai. Ech. Kodėl švietimo sitema Lietuvoj tokia A? A?

18846. A?2004-06-30 05:29
beje, kur tas čekistas, kuris ištisai trynė? a?

18853. cikada2004-06-30 10:12
man tie donskiai, landsbergiai, valatkos, miliutes ir kiti "elitovcai" savo panieka paprastam zhmogui yra isi/kunijimas rusishko priezhodzhio " iz griazi da v kniazi"... ish shudo ishlipe, baisiais ishminchiais patapo mat, bet visada pamirshta, kad kazhkur priekyje greblys yra, kuris taukshteles i kakta...visada skaudzhiai...

18856. ebola2004-06-30 10:53
:D man labiau patinka posakis "gus svinje - ne tovarishch"... Tai labiau tinka siandieninei situacijai lietuvoje.Tik labai jau lengvai gusiai gave proga transormuojasi ir pavirsta svinjom.O tai jau degradacija....Ka darysi, silpni zmones, neatsispiria shetono pagundoms.Siryt gavau paklausyt radijoj kaip Pavlauskas pasakojo kaip jis sedejo su Bushu ir kartu sprende kaip jis sake "pasaulio zemyno likima"...Tai jis sake, kad reikia suvienyti lietuva...:D T.y. gerai paserti kaimo zasis.Geras planas!Joms daug nereikia. Maxima uz alaus bonkele jevrosojuzui balsa nupirko.Nu, cia taip pigiai neprasisuksi, bet gerai pagalvojes gali kuom tai uzkist juos...kokius supirkimus pakelt ar ismokas vakaru zydbankiu pabarstyt is kukuruzniku.Tai va, greitai galime sulaukti naujos, puikios elito kartos is kokio nors Rietavo ir Antaliepcio...:D

18858. pk2004-06-30 11:04
keista,kokia siaura visgi mastysena ebola

18861. Korra2004-06-30 11:45
Kažkoks košmaras - jūsų "diskusija" yra kaip kiaulių kriuksėjimas - tiek neapykantos. Siaubas. Gal jus kažkas išprievartavo, ar ką?

18864. visi už2004-06-30 11:54
Krylovo pasakos papuliarios ir net medalius sau segasi toji lapė.O Mald šaunuolis ir Adomėlis irgi.Belieka ne tik kalbėti kad gyvenimo soc padėtis bloga,bet ir atsigręžti į žmogų

18866. ebola2004-06-30 12:21
pk, parodyk platesne? Man dabar atrodo sitaip: gyvena dykumoje beduinu gentis.Klajoja, gano kokius ten kupranugarius.Yra biedni, nes gyvulininkyste be biznio plano, kaip zinia, XXI amziuje - prapultis.Bet jie to nezino.Nezino nei kas biznis nei kas biudzetas.Koks gali buti planas, jei rytoj kaip ir kas antra diena gali tekti susikauti kardais su pusbroliu del zmonu ir gali iskeliauti i proteviu dykumas ten virsuje bet kuria akimirka.Rasytu istatymu jie neturi, nei konstitucijos, turi koki tai korana, kuris su moderniom jevropietiskom socialinem sistemom, kaip antai demokratija, sunkiai suderinamas.Kas nebande, gavosi nei sis nei tas, pavyzdziu N.Taigi klajoja jie kaip laukiniai, baudzia vienas kita mirtimi be teismu ir nesuteikia moterims vietos ant tarybos kilimo ne uz ka.Terorizmu neuzsiimineja, pragaistingu duju negamina, taigi uzpulti ir pavergti preteksto neturim.Tada imames kito plano.Pastatome jiems televizijos boksta ir paleidziame jiems pora laidu su demokratinio pasaulio "shik`n`blesk`u".Karta kita ir jie jau tikes, kad "nusimete viduramziskus prietarus" jie gyvens taip kaip tas dedukas su motoroleriu gyvybes draudimo reklamoj."Saugiai ir komfortabiliai", kaip kiaule garde.Senoliai aiskins naujajai kartai, kad visa tai pavojinga ir tuscia, taciau ju argumentai bus bejegiai pries toki patrauklu ir lengvai apciuopiama "saugu ir komfortabilu" gyvenimo buda! Jis cia pat! Imk ji ir vartok!!! Velniop senius, jie jaucia nostalgija feodalizmui(pas mus paksistai ir prokomunistai ir t.t.).O ko pirmiausia reikia, kad gyvenimas butu kaip reklamoj? Reklama atsako:nekilnojamo turto, kitokio turto ir draudimo! Kad ir iskeistum visus savo kupranugarius i monetas, nieko nekilnojamo nenusipirksi gyvenime.Taigi, teks skolintis.Taip i dykumas ateina zydelis su pinigu maiseliu.Jaunasis beduinas pasistato trobele, papasakoja zydeliui visas savo ligu istorijas ir kitas palukanu neatidavimo rizikas ir dar prizada sumoketi draudima kad zydelis butu "saugus" ir tikras, kad maiselis niekada nesumazes. Dabar naujasis beduinas yra pinigeliu generatorius globalistinei lobistu sistemai.Jis yra zinomas, turi ID,banko kortele, dideles skolas ir niekur jau mums nebepradings! JIS MUSU, ponai "vakaru civilizacija", jis mums parsidave uz kruvele plytu ir iliuzija, kad viena diena jis gyvens televizoriuje....Tik ...neaisku ka daryti su tais, kas nenori plyteliu namelio...kaip cia juos susisteminti....nera kaip, deja.O isivaizduokit, jeigu tokie niekadejai dar turi po savim dykuma ant naftos klodu!? Ka tada daryti? Tada darysim Vag the DOG...tik tyliai, nu, zinot, tarp musu...

18869. Ebolai (užnešė? ) :-( 2004-06-30 13:17
Mažu vėl prisisprogai, viešpaties kvailuti? Patapai panašus į Artūrą iš Vilniaus (kiti jo nepaslepiantys (apnuoginantys) slapyvardžiai: vot, aha, ĖĖ, žydelis , praeivis, for girta, etc.) "...ty uznajieš jiego iz tysiači..." Ir dar:" Niedieržanije reči chuže niedieržajija moči" (kirčiuot antr. skiemenį).
Apie Dostojevskio sąžinę pasisakyk, Fiodoro požiūrį į Europą, krikščionybę,tobiš į temą (?). Aš pratęsiu:)Gal daugiau už a.a. Červinskienę žinom:), ką ir kalbėt apie Juozaičių Arvyduką. Indomu, jo "vadovaujamos" N.Romuvos, kliedesių kraitelės, finansavimas užrauktas ? Jei ne, kas ekspertavo???? Dievaži, užsiimsiu šiuo klausimu, Juozaičiui nebeturiu kantrybės.

18871. ebola2004-06-30 13:49
Cia tokiu kaip pats prioritetas rupintis "i ka as panasus", jeigu ne tokie pasisakymai, as apie tai net nepagalvociau.O ir galvoti apie tai yra skysta.Cia pas pati nederzanije sliuny, nes nepalikes sitos aplinkos, negali keltis....

18873. vot2004-06-30 14:18
lietuvėlėj kažkokia analitinė krizė - paxas, prunskienė, juozaitis, veselka ("...ty uznajieš jiego iz tysiači..." ) - pasirodo vienas ir tas pats tipas amžini persirengėliai.

Artūras iš Vilniaus (kiti jo nepaslepiantys (apnuoginantys) slapyvardžiai: vot, aha, ĖĖ, žydelis,praeivis, for girta, etc.) pasirodo taip pat vienas ir tas pats.

Ech kaip gera tiems primityvams gyventi - tik dvi faktūros pasaulyje, paxistai ir arturistai iš vilnisto. Ech kaip jiems aš pavydžiu

18874. xX2004-06-30 14:27
Apmaudu. Tas finansinis kapitalas, su kuriuo buvo galima atlikti milžiniškus civilizacijų tyrimus, lyginamąją analizę, kultūrų pažinimą ir sintezę, skatinti menus ir kūrybą etc buvo skirtas karo technologijoms. Dabar sudarinėju civilizacijos raidos dinaminį modelį, ten inovacijos yra valdymo parametras, nuo jų priklauso gyventojų skaičius. Bet inovacijos yra dvilypės - vienos ilgina mūsų gyvenimą (medicina, higiena, būstas, maistas), kitos trumpina jį (žudymo technologijos, persivalgymas tec). Po krikščionybės vėlava buvo ir kuriama, ir draudžiama kurti, ir griaunama. Krikščioniškosios Europos šaknys - tai dar ne Europos Idėja.

18878. ebola2004-06-30 15:55
Koks marazmas....

18882. mastytiojams2004-06-30 23:03
as uz juozaiti .tikerai. krikscionybe tai europos pagrindas. jei ne, tai uomet pagrindas pinigai. , tai ir pamastykiye kieniuoj puseje esate , komntatoreij

18884. rasa2004-06-30 23:06
straipsnis kaip juzuko pusiau su bėda bet komentatoriams neaišku kodėl tos krikščioniškosios vertybės tokios vertingos-kitame ŠA nr pabandyk išsamiau paaiškint bo tokie" dėdės"daro neigiamą įtaką jaunimėliui

18885. vot2004-06-30 23:11
man irgi marazmas - bet nelaikykit manes traktoristu As nesu antijuozaitininkas (ar antipaxoidas ar anti...). Nes is tokios rasos dvokia TOKS NETUREJIMAS SAVO NUOMONES /juzukas/, KAD NET VIMDO. Todel ir esu pasiteisinu. Kartoju - As nesu antijuozaitininkas (ar antipaxoidas ar anti...)

18901. kaimietis2004-07-01 10:38
Kiekviena religija yra visų pirma yra ideologija, formuojanti tam tikrą žmogaus tipą ir jo gyvenimo būdą. Konfucionizmo įtakoje susiformavo kiniečio žmogaus tipas ir jo gyvenimo būdas, sintoizmo -japono, induizmo – indo, islamo-musulmono žmogaus tipas ir gyvenimo būdas ir t.t. Krikščionybė suformavo krikčionio žmogaus tipą ir gyvenimo būdą. Kaip Kristus sakė, kad iš vaisių pažinsi kas yra kas. Taigi kuo krikščioniškas gyvenimo būdas skiriasi nuo nekrikščionių? Tikriausia tuo kad krikščioniškos šalys labiau už kitas (neskaitant žydų) vaikosi materialinių vertybių, yra labiausiai vartotojiška visuomenė, besimeldžianti Mamonai ir begėdiškai besidangstanti Kristaus, kuris būtent kovojo prieš tai ir net paaukojo gyvybę, vardu. Kodėl ir kaip tai įvyko ilga istorija ir truputį kita tema, todėl aš jos neliesiu. Dabar kas jungia, kuo panašūs lietuvis, rusas, vokietis, indas, kinietis? Visi mes mylim savo vaikus, artimuosius, draugus, mėgstame bendrauti, būti gamtoje, svajojame apie atskirą sodybą kur nors gražioje vietoje, net panašios mūsų šventės, tradicijos ir t.t. ir t.t. Mus vienija daugybė bendrų dalykų, nepalyginamai daugiau negu skiria religijos, -vienija bendra pasaulėjauta, bendros ŠAKNYS. Mūsų šaknys, dvasinę kultūra siekia tūkstantmečius. Tos įnirtingai naikintos( kiekviena nauja ideologija stengiasi sunaikinti senają), bet visiškai nesunaikintos kultūros fragmentus, trupinius mes randame savo tautosakoje, tautodailėje, liaudies dainose, šokiuose, šventėse. Jie maitina ir mūsų meną. Tie išlikę fragmentai, dažniausiai iškraipyti, nes nesuvokta jų tikroji prasmė, vis tiek leidžia suprasti, kokius dvasinius lobius mes kažkada esame turėję. Todėl teigti, kad parazitinis grybas nuėdęs mūsų medžio lapus ir šakas, yra mūsų šaknys yra labiau negu keista.

18902. xX2004-07-01 10:53
Religija yra autorezonansas, bendra simbolinė ervė, sukurta žmonių ir kurianti žmones. Tačiau Europos Konstitucijoje gal vertėjo paminėti (jei nepaminėta:) ne krikščionybę, bet Meilę, Tiesą, dar ką nors tokio gražaus - tai yra bendražogiškos vertybės, šaknys ir šaknelės, pumpuriukai ir lapeliai, ir jos nepavirs į durnaropes ir valerijonus.
Kaimieti, nesupratau paskutiniojo tamstos sakinio - kažkas jame sumakalota...

18903. kaimietis2004-07-01 11:00
Nėra sumakalota. Tiesiog pabandyk paskaityti ir suprasti, kas parašyta prieš paskutinį sakinį.

18904. kaimieciui nuo a2004-07-01 11:01
daugiau nei keista yra rasyti tokias nesamones kaip tamsta."kokius dvasinius lobius mes kažkada esame turėję"--kas cia ? kaip suprantu tu man tu lobiu neparodysi , o ir kiti ne. krikscionybe man yra lobiai ir ji man juos duoda realiai( nors ir kaip nepatiktu tai daugumai is komentatoriu ) . o su humanizmu prasideda blogis . kadangi zmogus pastatomas virs Dievo.o, "jei Dievo nera , tai viskas galima"-ar ne ? ES tipo deklaruoja humanizmo vertybes, nes ji sukurta piniginiais pagrindais.tik gauguma akli ir nemato tos propogandos masinos kuri veikia daug subtiliau o ir ziauriau nei sovietu .

18906. ebola2004-07-01 11:39
xX pjauna gryba.Jis "analizuoja civilizaciju raida"...autorezonansas...:D:D Kokios bendrazmogiskos vertybes, X-ai? Tiesa teismuose it teise tureti teisiu teisingoje teiseju visuomeneje? Yra paprasta, tukstancius metu kartojama vertybiu skale, kurios mes ismokome visai nepasyti kurdami istatymus.Ji aprasyta visu religiju ir visu vienodai.Visuomene gi vis dar gyvena geriausiu atveju pagal Mozes "akis uz aki", ir, tenka pastebeti kad naujai besikuriancios strukturos nemato reikalo nieko keisti.Sito miesto pamatai yra godulys.Tai akivaizdu, nesuprantu kaip galima to nematyti.

18908. rasa2004-07-01 11:44
krikščionybė ir yra meilės ir tiesos siekimas jei tai yra asmeninis kiekvieno žmogaus reikalas -jei tampa bandos ideologija yra iškraipoma ar nesuprantama gali būt panaudota ir blogiems tikslams apjuodinama taip kad šių laikų žmogui tėra "parazitinis grybas"

18909. ebola2004-07-01 11:47
zinai, a kokius lobius? Mano kraste pries gera simta metu ukiu zmones dar nesdavo pieno i paupi zalciams.Jie gyveno didelej taikoje su aplinka.Tai buvo...lobis manau.Tokia pasauleziura yra lobis.Siandienine paklaikusiu statistiniu vienetu visuomene atrodo tokia, palygint, beviltiska...

18910. rasa2004-07-01 11:50
vot IŠSAKYK SAVO NUOMONĘ

18911. ebola2004-07-01 11:57
Taip, rasa, bet jeigu sita ideologija nekeliama kaip auksciausia visuomenei(ypac jaunajai), tai neisvengiamai jos vieta uzims kokia kita, komunistine, demokratine ar kita niekur nevedanti dirbtine sistema.Ta prasme kaip muzikoje.Paklausos klasikai tarkim, eteryje beveik nera.Vadinasi komercijai jinai netinka.Bet ja butinai reikia leisti.Ir per kuo komerciskesne stoti, tuo geriau.Tuo daugiau sansu kad kazkas ims skirti muzika nuo zagsincio nigerio.Pasiula irgi formuoja paklausa - tai abipuse priklausomybe...Kodel sitai nera daroma? Ogi is godumo, del konkurencines paranojos, manau.

18914. kaimietis2004-07-01 12:25
Rasa, iš esmės tu esi teisi. Tik aš norėčiau truputį patikslinti. KRISTAUS SKELBTA "krikščionybė ir yra meilės ir tiesos siekimas", dar pridėčiau siekimas, grąžinti žmonėms PRARASTĄ Dievišką, LAIMINGĄ gyvenimo BŪDĄ, jų ŠAKNIS. (Ar kas mato dabartiniame gyvenime tokios krikščionybės apraiškų?) Bet Kristus buvo nukryžiuotas, o jo mokymas buvo perdirbtas, iškraipytas ir toks paskleistas kitoms (ne žydų) tautoms. Falsifikuotas mokymas paskleistas ne per žmones, bet per išpuikusius, iškrypusius ir degradavusius valdovus (tuo lengvai galite įsitikinti pasklaidę istorijos vadovėlius), prievarta, klasta, žudant atsisakiusius priimti naują tikėjimą. Argi gėris, gali naudoti tokias siaubingas priemones? Ir kaip kiekvienos naujos ideologijos pagrindinis uždavinys (prisiminkite visai nesenus laikus) buvo visaip juodinti ankstesnę ideologiją ir jos sąlygotą gyvenimo būdą: naikinti visas knygas apie tai, paminklus ir , aišku, žmones trukdančias įsitvirtinti naujajai. O Kristaus mokymas jokiu būdu nėra "parazitinis grybas", paprasčiausiai nes autentiško Kristaus mokymo neturime, tiktai kažkam naudingus fragmentus. O kad įrodyti, vėl pasikartosiu: žiūrėkime į vaisius, į dabartinį mūsų gyvenimo būdą.

18915. xX2004-07-01 13:25
Kaimieti, tamstai leidus (ir neleidus) tą mano nesuprastą paskutinį sakinį perdirbu taip (įmetu du kablelius): "Todėl teigti, kad parazitinis grybas, nuėdęs mūsų medžio lapus ir šakas, yra mūsų šaknys, yra labiau negu keista." Tinka? Tada suprantu ir sutinku su juo vien todėl, kad jis yra kvailas ir reikalauja susimąstymo.

18916. kaimieciui nuo a2004-07-01 13:28
" nes autentiško Kristaus mokymo neturime","o jo mokymas buvo perdirbtas, iškraipytas ir". kas cia kaimieti ? is kur sios apokriftines zinios . jei sakai kad pakeistas , tuomet zinai koks buvo teisingas. tai gal vadovaukis teisingu krikscionybes modeliu , jei ji zinai . ar matai kokios cia nesamones gaunas.?jei nori is krikscionybes gauti realiai ka tai imk-tai nera paslepta , jei nenori tai nesiteisink ir nesnekek nesamoniu.ir nekark visu zmonijos baisybiu ant krikscionybes , nes krikscionybe yra kelias ir siekiamybe , zmones visuomet liks tik zmones su visomis is to sekanciomis pasekmemis( ar nezinai kad egzistuoja laisva valia? )

18917. kaimietis2004-07-01 15:14
Aš visai nenoriu ir nesiruošiu ginčytis su žmonėmis, kuriems kelias žemėje yra materialinės gėrybės, o siekiamybė yra Dangaus karalystė, kurie save laiko menkais, nuodėmingais ir šliaužioja keliais prieš ant sienos pakabintą nukryžiuotajį, sakydami, kad Jį myli (argi normalus žmogus laikys savo kambaryje savo mylimo tėvo, sūnaus, dukters kankinimo scenas, kad galėtų jomis mėgautis?), visiškai nemąstydami TIKI viskuo, kas parašyta pripažintose, reklamuojamose knygose, ką pasako koks nors moralinis autoritetas, pvz: Adamkus ar Valatka ir tuo pačiu laiko save žymiai geresniais ir protingesniais už kitus- "elitu", nes jie išpažįsta kažkokias krikščioniškas vertybes, bet negali paaiškinti kas tai per vertybės, kaip praktikoje, veiksmuose, gyvenime pasireiškia jų vertė._____ Aš pareiškiau savo nuomonę, tik tikėdamasis, kad atsiras žmonių, kurie mąsto ir kuriems iškyla klausimai kas mes esame, kur mes esame, kur mes einame, kodėl mes būtent tuo keliu einame, kas mus veda, kaip išbristi iš tos balos. Mano komentarų teiginiai, nors gal ir kiek neįprasti, išplaukia iš elementariausios logikos ir kam reikės, juos supras. Ginčytis, diskutuoti galima tik tada, kai oponentas pateikia nors kokius argumentus. P.S. To xX. Norėdamas tau padaryti dar didesnį malonumą, padariau dar daugiau klaidų.

18922. vot rasai2004-07-01 17:22
gerb. Rasa - negaliu ginčytis su šiais romantikais, nes krikčionybė yra labai aiški kitaip nei tiems musulmonams (valatkai ir Ko) - mano požiūriu tai yra nuostabi informacijos kompiliavimo ir reprezentavimo socialinė forma (labai atstitktinai įgavusi pagreitį kažkokėl Vakarų Europoje)

greiti aspektai --

  • vienas dievas - faktiškai kūrybos koncentracija ir bandymas sutvarkyti tą jovalą (nuimti, pasakytų xX`as, tą beprotišką informacinį triukšmą (aproximuotų informacijo perdavimą))
  • labai stiprūs ir gerai apgalvoti vieningos informacijos dislokacijos taškai (tipo parapijos, ir konkrečios bažnyčios su konkrečiais adeptais (liaudimi))
  • amžinai praktikoje revizuojama informacijos atbulinis efektas (sinodai, tarybos, kurijos - labai gerai pavykusi sistema)
  • ir bene pagrindinis - tai informacijos perdavimo ir kompiliavomo ir koncentravimo technologijos (nuostabūs piariniai, brendiniai efektai, lankstus estetizmas (pvz. nuo romaniniu iki barokiniu exterjerų ir t.t.) - viena smulkmena, vien tik popoiežiaus Grigaliaus IV leidimas leisti vizualiai informuoti runkelius apie Biblijos textus yra faktiškai visų menininkų pradžių pradžia iš didžiosios raidės.
  • ir t.t.

Šiaip ši sistema nors ir dabar greit keičiasi, bet jau tikrai iššekusi arba gal greičiau neturinti energijos adaptacijai, yra iššisėmusi. O kaip vėliau bus tai tik pasipūtėlis primityvas  vAlatka ir Ko matyt viską gerai žino. Palauksim pamatysi.


18928. rasa2004-07-01 19:31
apie ką jūs čia kalbat-kokia informacija kokie kontaktai?-į bažnyčią eina tik sukrypusios senutės o kaimo parapijų bažnytėlės atsiduoda pelėsiais -man atrodo kad krikščionybė remias GĖRIO idėja kuriai negresia senatvėP

18929. rasa2004-07-01 20:22
net nežinau kodėl čia sėdžiu-kaži ar vot butų rašęs gerb jei aš nebūčiau ištrynus žodžio "asile" -tik pagalvojau kad man kaip katalikei nedera kerštaut-bet čia ir yra visa esmė-galvoti stengtis-TAIP MES TIK ŽMONĖS bet galim pasirinkt pykt ar atleist burnot ar diskutuot-sėkmės aš išvažiuoju į kaimą

18930. zetas2004-07-01 21:21
jezau kox bredas. eitumet bent nx. naudos daugiau butu

18932. vot2004-07-01 21:24
rasai emiras pasakė nesinervuoti ir ji nesinervuoja

18937. zetui :2004-07-01 22:19
o tu eik nx , jei tau dar neaisku.

18940. vot2004-07-01 23:06
laikas mane sušaudyti. Ar ne elitoviece - valio valio valio einu Aš nx.

18941. vot eiliui elitovscui (labai elitiškai kultūringam)2004-07-01 23:10
... gal per aštriai pasakiau, tu juk gali įsižeisti

konstitucinis teismas privalo atimti man teisę rašyti į internetą, po to balsuoti, po dar ką nors, po to dar ką nors - TEGYVUOJA DEMOKRATIJA. Valio valio valio.

18945. po palme2004-07-02 01:14
Valio kaimieciui. Sudeliojo taskelius ant raideliu. Suprantu Rasos entuziazma, ji vaiksto i baznycia, cia jos tikejimo reikalas. Bet laikyti saknimis virusa, kuris yra saknu grauzejas, jau butu tikrai perdaug. Cia sneka turetu buti apie pesticidus, o ne apie gailesti, kad Europa viruso atsisakineja. Reiketu sakyti: priklausau Romos Viruso Baznyciai.

18949. cikada2004-07-02 09:26
jus chia pezat-virusas, nevirusas, atgyvena, pasenus...a nixrena. chia jus dar jauni, ieshkot kokiu tai naujoviu, blashkotes. o Bazhnychiai tai tas pats. vistiek ateis laikas ir jus i ja vienokiu ar kitokiu keliu sugrishit.kaip sake klebonas Bodendikas " Bazhnychia- vienintele didktatura, kuri gyvuoja nenuversta jau 2 tukstantmechius". viliuosi, gyvuos dar ne viena tukstantmeti.esme. o tas zhmogishkas rubas, i kuri ta esme ivelkam, tai juk yra musu ranku darbas.keichiasi mados, keichiasi rubai, o esme lieka ta pati."Tad zhiurekite, kaip klausotes" Mt5,15.

18953. Goebbels2004-07-02 11:58
Citata iš Juozaičio: "Europa, išsižadėjusi savos dvasios ir sąžinės kančių, paskendusi hedonistinėje ekonomikoje ir depresijoje, išsigimėliško meno eksperimentuose, liks bejėgė." Jei Juozaitis būtų kiek platesnės erudicijos, jis suprastų, kad paprasčiausiai cituoja dr Goebbelsą, tikrąjį Entartete Kunst termino autorių, iš jo perimdamas visą europinės neapykantos ir arijiško žinojimo, kas yra Tikrasis ir Švarusis menas sampratą. Heil Arvid, blin!

18954. kaimietis2004-07-02 12:11
Kas yra svarbiau ar pati mintis, ar tai iš kur ji paimta? O ta mintis iš esmės man patinka, tik galima būtų ją patikslinti ir praplėsti, nes ji plauko paviršiuje.

18955. xX2004-07-02 12:23
Kaimieti, klaidos daromos netyčia, dėl išsilavinimo spragų arba specialiai. Juozaitis rašė dar ir apie Lemtingas klaidas. Sutinku su tamsta, kad Valatka yra valkata, mintantis elitu. Taip galima pamanyti, jog Žmogus yra Gamtos klaida.

18957. kaimiete2004-07-02 12:35
Jo, jau kažkur girdėjau, kad plaukai- tai antenos į kosmosą. Taigi, kiekvienas plaukas aplipęs mintimis... Tik kaip į gylį panardinti? Išeitų, kad visokie skutinėjimaisi - šėtono išmislas . Kaimieti, įtariu, kad tu su barzda.;)

18960. xX2004-07-02 13:01
Kai pila lietus arba kai tamsu, norisi sėdėti palangės barbenime, gerti brendį ir negalvoti, kad ir vaikai kartais atsiranda per klaidą. Ar ne, įsižeidęs kaimieti?

18963. Из "Рамаяны".2004-07-02 14:29
"Вы измучены длительной и жестокой битвой. Теперь вы можете отдохнуть. Будьте свидетелями поединка между Господом Рамой и королем демонов Раваной. Как только прозвучали эти слова, Равана, принял вызов, воинственно взревел и ринулся на встречу Раме. Но Рама улыбнулся и спокойно проговорил: "Остоновись глупец! Прежде выслушай полезный урок, который я намерен тебе преподать. Три типа людей существует в мире. Первые подобны дереву потали, которые пышно цветет, но не дает плодов. Такие люди предаются пустой болтовне, не прилагая ни малейшего усилия, чтобы их слова обратились в действие. Вторых можно сравнить с банановой пальмой - из их цветков вырастают плоды. Люди такого типа говорят и действуют, следуя на практике истинам, которые провозглашают. Но есть люди, подобные дереву джэк - это дерево вовсе не цветет, но дает обильные плоды. Лучшие из людей не тратят время на пустые слова, хвастовство и проповедь высоких истин; они лишь действуют, не похволяясь и храня молчание. Ты просто болтун. Твоя порочность погубила твой род и доверенное тебе царство."

18974. Romo ir Jana2004-07-02 21:09
Plepalaiyrasėklos.

18985. varna2004-07-04 01:23
Kazkoks kvailas ir nevykes gincas apie krikscionybes indeli sklando siuose puslapiuose jau kelis menesius. bet gi tai atrodo taip paprasta - Europa tai jokiu budu nera vien tik krikscioniskos kulturos isdava. pries tai buvo ir kreta, ir Mikenai, ir graikai, ir etruskai, ir lotynai .... O kur dar tarpupio, finikieciu, Egipto ir galu gale, arabu itaka ( juk su graiku filosofu darbais Europa susipazino ir per arabu vertimus)? Tai kodel visus laurus atiduoti krikscionybei, kurios saknis, ne paslaptis, judaizme? Europos konstitucijos kurejai pasielge teisingai - jie kalba visu pirma apie Zmogaus teises, o ne apie europiecio, krikscionio, pagonio etc. Tad ko cia gincytis? Menko issilavinimo, zemos kulturos ir klaustrofobiski juozaiciai visada bandys "ginti" "tikraja" Europa, neturedami elementaraus suvokimo, kas tai yra.

18988. antanas e varnai2004-07-04 08:05
" Menko issilavinimo, zemos kulturos visada bandys "ginti" "tikraja" Europa, neturedami elementaraus suvokimo, kas tai yra" - o tau tai netinka ?

18993. prisiminkim2004-07-04 11:44
taigi Juozaitis mėgino apginti kaimo vaikus nuo teisės į europinį išsilavinimą: tiesiais šviesiai paskelbė ("Kultūros baruose"), jogei galimybė rinktis juos sugadinsianti, kaimas gali likti be ..."smarvės" (Juozaičio žodžiai), o be smarvės jam, Juozaičiui, kaimas paliks nebemielas. Tiesa, savo vaikų į kaimo mokyklas Juozaitis nesiunčia. Ir dar Juozaitis trokšta apsaugoti Žemę nuo ratuotų kinų: kaip drįso modernizuotis! Tiesa, pats automobilio neatsisako.

18996. antanui e nuo varnos2004-07-04 13:58
ne, netinka. todel, kad as nei ginu, nei puolu ta Europa, o priimu ja tokia, kokia ji yra. tuo tarpu fasistiniu ir rasistiniu paziuru aristokratais save laikantys juozaiciai bando mus aukleti ir pasakoti, kas yra "tikra", o kas ne.

18997. antanas e varnai2004-07-04 14:42
taip tai taip , bet matai kad visi mano kad priima europa tokia kokia ji yra t.y. kad tik ju europos supratimas teisingas.

30049. eimantas :-) 2005-02-10 17:30
geras mano nuomone o kur galima internete rasti f.dostojevskio "nusikalimas ir bausme" knyga?

30528. anonimas :-( 2005-02-21 17:54
krc.... didelis ... atsiprasau bet nieko cia nesupratau!!! :)))

79993. migle2007-04-07 18:32
gerass mano nuomone

Rodoma versija 25 iš 26 
14:13:12 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba