ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-04-24 nr. 698

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

Su psichologe DANUTE GAILIENE kalbasi Audra Baranauskaitė. Nelaikšiai ant Golden Gate tilto (53) • ARVYDAS JUOZAITIS. Pasitikėjimo badas (25) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Dingulių atostogos (23) • Senoji lietuvių poezija. Elgetų giesmė karaliui Fridrichui (5) • JOSIF BRODSKIJ. Ką regi Mėnulis (8) • Kviečiame į pristatymąJOY DAVIDMAN. Pirmiausia Dievas (24) • MARIUS IVAŠKEVIČIUS. Mano Skandinavija (65) • VITA MOZŪRAITĖ. "Naujasis Baltijos šokis ’04" – mintis, išreikšta judesiu (8) • NERIJUS TURSA. pasagėlė (3) • VITALIJA AVERINCEVA. Eilės (9) • INA KAGANAVIČIŪTĖ. Eilės (3) • VYTAUTAS VYČAS. Tarnauju Tarybų Sąjungai (3) • SAULIUS SPURGA. Pamokos pavasarėjantiems politikams (2) • Marcelijaus Martinaičio testamentas (4) • ARŪNAS VAICEKAUSKAS. Pergrubrinės, Perkūninės, Jurginės (5) • GIEDRIUS BERNATAVIČIUS. "Per šventų Jurgį žamės nejudzyk, ba gyvuliai neisis" (5) • Ištikimieji "Šiaurės Atėnų" skaitytojai! (4) • VITALIJUS MAZŪRAS švenčia 70-metį. Zuikių galvos ant siūliukų (4) • laiškas tau (149) •

Nelaikšiai ant Golden Gate tilto

Su psichologe DANUTE GAILIENE kalbasi Audra Baranauskaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Šauksmas. 1895
Edvard Munch

– Beveik prieš metus per tris "Šiaurės Atėnų" numerius buvo išspausdintas straipsnis "50 savižudžių rašytojų", sudarytas pagal Rusijos intelektualo ir rašytojo G. Čkhartašvilio, savo romanus pasirašančio Boriso Akunino slapyvardžiu, knygą ir kitus šaltinius. Ar anksčiau esi girdėjusi apie panašaus pobūdžio klasifikaciją?

– Žinau tik kad savižudybes tiriantis amerikiečių psichologas Davidas Lesteris yra išleidęs knygą, kurioje aprašė žymių žmonių savižudybes. Bet ji išėjo specializuotose leidyklose ir buvo skirta specialistams.

Tačiau kasdienybėje daugybę kartų esu susidūrusi su intelektualais (nenoriu minėti pavardžių), kurie mėgsta postringauti apie pasirinkimo laisvę. Kai mėgini sakyti, kai toks kalbėjimas gali turėti realių pasekmių, jie dažniausiai ironiškai šypsosi arba mandagiai patyli. Anksčiau tikrai turėjau įkarščio aiškinti, įrodinėti, o dabar, susidūrusi su totaliniu abejingumu, jaučiu tik didžiulį nuovargį. Juk nerašau dienoraščių arba šeštadieninių esė apie savižudybes, bet dirbu su realiais žmonėmis, kurie arba mėgino žudytis, arba nusižudė jų artimieji...

Tarkim, įėjo motina pro duris ir rado pasikorusį sūnų... Baisu vardyti pavyzdžius, bet tai tikra epidemija, kuri plinta mūsų krašte. Taigi kolekcionuokime, aprašinėkime, postringaukime... Dėl mūsų postringavimų jau 62 procentai paauglių mano, kad savižudybė yra visai priimtinas poelgis. O juk dar prieš penkerius metus tokių buvo tik 36 procentai.

– Kas nors pasakys, kad paaugliai "Šiaurės Atėnų" neskaito...

– Tačiau skaito jauni, ne tik intelektualūs, bet ir jautrūs žmonės. Juk ne automobilių vagys yra rizikos grupė. O paaugliai taip pat žino, kad savižudybių atvejų yra labai daug. Tai jie mato kasdien laikraščiuose ir per televizorių. Moksliškai šimtą kartų įrodyta: savižudybės rizikos padidėjimas tiesiogiai susijęs su įsitikinimu, kad nusižudyti yra visai įmanoma. Jokiais būdais nenoriu pasakyti, kad visi 62 procentai Lietuvos paauglių taip padarys, tačiau palankus galvojimas – jau žingsnelis į tą pusę, todėl kai kurie jų gali nueiti ir kitus žingsnius.

– Pirmame kurse dėl viso pikto nešiodavausi į kuprinę įsimetusi virvę. Dabar tai atrodo juokinga, bet turbūt buvau potenciali savižudė. Tai ir pamaniau: jeigu tais laikais man būtų pakliuvęs toks tekstukas...

– Taip, tai iš tikrųjų labai paveiku. Puikiai žinom, kas yra jaunystė, kai jautiesi esąs vienas prieš visą pasaulį, kai ieškai modelio, įvaizdžio, kuris būtų ne toks kaip visi. O čia staiga vienoje vietoje toks žvaigždynas... "Tauriai gyventi ir tauriai mirti..."

– Beje, prieš kurį laiką rengdama straipsnį apie šešiolikmetį, kuris iššoko iš ketvirto aukšto, stengiausi būti atsargi. Tačiau vienoje vietoje – kadangi man pačiai padarė įspūdį – parašiau: "Kai jis buvo jau netoli žemės, jam pasirodė, jog greitis sulėtėjo..." Aišku, čia gali spekuliuoti kaip nori: angelas pakišo pagalvėlę, dar ką nors. Juk vaikinukas išgijo... Bet psichologė, kuri komentavo tą įvykį, man pasakė: šią vietą būtinai išbrauk.

– Ir buvo absoliučiai teisi... Galiu papasakoti apie vieną prieš kurį laiką atliktą eksperimentą. Mes, psichologai, patys sukūrėme du skirtingus straipsnius apie moksleivio ir moksleivės savižudybę. Mergaičių grupei davėme skaityti apie mergaitę, berniukams – apie berniuką, kad susitapatinimo galimybė būtų kuo didesnė. Vienas rašinys buvo toks, kokį įsivaizduojame esant tinkamą: jame santūriai informuojama apie nelaimę ir patariama, kur kreiptis, jei jie patys patirtų panašių sunkumų arba jaustų, kad tai išgyvena jų draugai. Ir kitas straipsnis toks, kokie spausdinami laikraščiuose: "ak, tėvai dabar raunasi plaukus", "tai buvo ypatinga būtybė, ir todėl ypatingas jos likimas" ir t. t., ir pan. Eksperimento išvada tokia: įtaigiai parašytas straipsnis tikrai padidina teigiamą požiūrį į savižudybę, ypač tų, kurie palankiau į tai žiūrėjo anksčiau...

Kartą didelei auditorijai skaičiau paskaitą apie savižudybių pateikimą viešumoje. Jai pasibaigus, prie manęs priėjo moteris. Prisipažino norinti patvirtinti, kiek daug tiesos mano žodžiuose. "Mano tėvas yra nusižudęs, – sakė ji, – ir mane kaip magnetas traukia bet koks spausdintas tekstas apie savižudybę. Kartais atrodo, kad per puslapius kiaurai matau. Jeigu tik yra kas nors apie tai, tuoj pat atrandu ir skaitydama tiesiog negaliu atsiplėšti..."

– Tačiau ar įmanoma kaip nors paveikti žiniasklaidą? Pristabdyti visą šį paranojišką patosą?

– Dar 1996 metais, kai laikraščiai ėmė vis dažniau rašyti apie savižudybes, atlikome tyrimą. Pasirinkome vieną iš didžiųjų dienraščių. Jeigu radus straipsnį apie nusižudžiusį žmogų mums atrodydavo, kad jis pateiktas netinkamai, autoriui siųsdavome mandagų laišką, norėdami atkreipti dėmesį į kai kuriuos aspektus. Praėjus kuriam laikui tyrimą pakartojome. Neseniai vėl peržiūrėjome šio leidinio publikacijas. Deja, mūsų darbas nedavė jokios naudos, niekas taip ir nepasikeitė...

O savižudybių rodiklis Lietuvoje jau aštuoneri metai nejuda iš vietos, tebesilaiko aukščiausiame taške. Jokių valstybinių priemonių nėra, o tie, kurie atsako už žmonių psichinę sveikatą, nieko rimto nedaro.

Dabar nebūna savaitės, kad kokie nors užsienio žurnalistai nepaprašytų manęs pakomentuoti: į Europos Sąjungą ateina kraštas, pasižymintis didžiausiu savižudybių skaičiumi. Jie turi apie tai informuoti savo visuomenę ir, ko gero, mes atrodome kaip koks zoologijos sodas. Mėginu jiems paaiškinti, kad turėtų kantrybės, nes visos Baltijos šalys panašios, ir kad tai yra sovietmečio pasekmės. Tačiau su saviškiais žurnalistais nebeturiu tos savitvardos.

– Nejaugi nesusidūrei su supratingu mūsų žurnalistų elgesiu?

– Ne, tikrai nenoriu apibendrinti. Sakyti, kad visi jie tokie... Tarkim, tai, ką padarė "Lietuvos ryto televizijos" žurnalistas Rimas Bružas, tikrai verta pasigėrėjimo. Gal prieš metus jis savarankiškai ėmėsi rutulioti temą apie moksleivių savižudybes. Pradžioje norėjo su manimi pasikonsultuoti. Atsakiau jam į keletą klausimų ir paprašiau: tik maldaute jūsų maldauju, neromantizuokite šio reiškinio ir negarbinkite. Tada jo nepažinojau, ir jis labai nustebęs pasižiūrėjo į mane... Kai pradėjo rinkti medžiagą, pats pašiurpo nuo to, ką rado laikraščiuose. Savo laida puikiai atskleidė, koks baisus šios tragedijos mastas.

Bet, žinoma, vėl nebuvo jokios reakcijos. Nemažai žurnalistų ir toliau tvirtina netikį, kad nuo rašymo ar kalbėjimo pobūdžio kas nors priklausytų, anot jų, nebebus paties reiškinio, nebereiks apie tai rašyti...

Akivaizdu, kad mums trūksta atsakomybės, užtat nestinga noro pasikutenti aštriais pojūčiais. Todėl, nutaisę rimtus veidus, sakome: "Mes – savižudžių tauta". O ką tai reiškia? Juk žodžiai nenusklendžia kažin kur, jie turi poveikį. Žodžiai kartais išties sėja mirtį...

– Beje, įdomu, kaip savižudybių kontekste atrodome istoriškai?

– Klausi, ar tikrai esame savižudžių tauta? Kai Lietuvoje pasigirdo pirmieji pasakymai, neva lietuviai į tai linkę nuo seno, ėmėmės tyrimo. Jį atlikome labai kruopščiai, dirbome keletą metų. Rėmėmės įvairiausiais šaltiniais. Pirmiausia istoriniais, kartu tyrinėjome mitologiją ir folklorą. Mūsų darbas buvo sukėlęs susidomėjimą, jį spausdino skandinavų, vokiečių žurnalai. Mums pasisekė įrodyti, kad jokių ypatingų savižudybės tradicijų Lietuvoje nėra. Net ir Pilėnuose nebuvo masinės savižudybės, žmonės kelių saviškių buvo tiesiog nužudyti. Apie tai vienoje konferencijoje pranešimą darė Gintaras Beresnevičius...

Taigi senovės Lietuvoje neradome jokių itin palankių nuostatų savižudybės atžvilgiu. Priešingai, dar Jonas Basanavičius yra užrašęs iš pagonybės laikų atėjusį žodį "nelaikšiai". "Nelaikšiai" todėl, kad jų siela nenueis į amžinąjį gyvenimą, kol neišbus skirto laiko čia, žemėje, ir todėl, kad numirė ne laiku, turės blaškytis medžiuose, krūmuose... Krikščionybė prieštaravo savižudybei, ir tik atėję sovietai sumaitojo šį kraštą. Netgi lyginant su greta esančia Lenkija – ten savižudybių buvo ir liko mažai, nes žmonės turėjo kur kas daugiau laisvių.

– O gal savižudybės romantizavimas žmonėms padeda nebijoti mirties?

– Labai puiki gydytoja psichiatrė iš Telšių neseniai man skundėsi, kad dėl klinikinės mirties potyrių aprašymų masiškai paplitusi nuostata, jog tai "užliejanti beribė šviesa", "širdies skrydis į amžinybės gilumą". Prisiskaitę tokių dalykų, žmonės išties mažiau bijo žudytis.

Manau, mirties reikia bijoti, kartu ją gerbiant ir pripažįstant, kad tai be galo atsakinga ir rimta. Tiems, kurie tiki, kad esame Dievo kūriniai, esti vienaip, tiems, kurie netiki – kitaip. Niekam negali primesti savo vertybių.

Tačiau mintys apie savižudybę kaip apie laisvo pasirinkimo galimybę – absoliučiai neteisingos. San Franciske yra labai aukštas Auksinių Vartų (Golden Gate) tiltas – pamėgta savižudžių vieta. Atrodytų, šimtaprocentinė savižudybė garantuota, ir vis dėlto iš tūkstančio savižudžių apie trisdešimt buvo išgelbėti. Neseniai atlikta jų apklausa. Iš tų trisdešimties, regis, tik vienas gailėjosi, kad liko gyvas. Visi kiti tvirtino, kad dar krisdami suprato: tai pats blogiausias sprendimas, kokį jie yra padarę savo gyvenime...

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


15457. mmm2004-04-26 09:47
Idomu, kodel gerbiama psichologe net nepamini klasikines Emilio Durkheimo studijos, padejusios pagrindus savizudybes kaip socialinio reiskinio studijoms. Jeigu paskaitytu Emili, galbut nedristu teigti, kad "juk ne automobiliu vagys yra rizikos grupe". Kraupu. Kas cia dabar? Savizudybe kaip elitizmas? SA, atsipeikekit :)

15458. ZveriZ2004-04-26 09:48
susidomejau koreliacija tarp `lengvabudiskejancio` poziurio i savizudybe ir mirties baimes. taip pat pagalvojau, kad pvz., dabartiniu antropolgu puoselejama tanatologija gali buti laikoma potraukio mirciai istraiska [sublimacija], kaip ir poetiski savizudybe romantizuojantys straipsniai.

15459. 2 mmm2004-04-26 09:52
mmm, cia apie konkrecia situacija kalbama, be to is psichologo-praktiko poziciju. Prie ko cia dabar Durkheim? Itariu, D.Gailienei rupi ne apsiskaitymo lygi demonstruoti, o atkreipti demesi i reiskini, su kuriuo siom dienom susiduriame, u?

15464. Andrytis :-) 2004-04-26 11:30
Itariu, kad straipsnis labai geras, nors, tiesa sakant, jo neskaiciau.

15466. J. :-) 2004-04-26 12:24
O aš skaičiau- straipsnis tikrai geras!

15471. xxx2004-04-26 12:46
Raudona gija driekiasi puikiai pažįstama paraližuojanti mintis "Kas būtų, jeigu visi taip darytų"! Skausmas artimiesiems, pavojus visuomenei ir šalies įvaizdžiui, tad, šiukštu, nedrįskite! Vadinasi savižudį reikia vaizduoti kaip kuoktelėjusį beširdį. Sutinkate, ponai gyvenimo specialistai?

15474. mmm2004-04-26 13:18
"Konkreti situacija" yra taipogi intelektualine konstrukcija. Cia Durkheimas ir padetu ja sukonstruoti: "Egoistic suicide, for example results from conditions of disintegration and social indifference which, by reducing the intensity of the passions and increasing the respect for the individual, decreases the tendency to homicide. Altruistic suicide, by contrast, springs from a reduced respect for the individual life, as does homicide; but these are the social conditions of primitive rather than civilized societies. Anomie suicide, however is produced by that more modern mood of exasperation and world-weariness which is equally conducive to homicide; and which kind of death will result is largely determined by the moral constitution of the individual in question" In primitive societies and the modern military, for example, the strict subordination of the individual to the group renders altruistic suicide an indispensable part of collective discipline. Again, in societies where the dignity of the person is the supreme end of conduct, egoistic suicide flourishes. And again, in societies where economic progress is rapid and social restraints become slack, anomie suicides are inevitable. Tokiu budu, savizudybe (ir jos tipai) yra ne mass media ir ne individo problema, o tam tikros visuomenes strukturos israiska.

15477. ZveriZ2004-04-26 14:07
visuomenes strukturos juo labiau gali buti priskirta prie intelektualiniu konstrukciju. kaip tycia pasitaike: recenzija-anonsas savizudybei skirtos literaturos - http://www.ozon.ru/context/detail/id/195594/ [ru].

15481. xxxx2004-04-26 14:46
Niekas neneigia, kad savižudybių kiekis ir pobūdis atspindi tam tikros visuomenės struktūrą, tačiau manyti, kad tai tuo pačiu nėra individo problema - naivus marksistinis redukcionizmas.

15484. rasa2004-04-26 15:16
Ši tema aktuali daugeliui-jei jau pirmaujam savižudybių skaičiumi-kažkada dėl nelaimingos meilės saują tablečių surijau ir aš-gerai kad tai buvo citramonas ir viskas baigėsi sėkmingai dabar šie prisiminimai keia šypseną bet visgi gerai kad tai nebuvo kilpa BŪTI ar ne-amžinas klausimas-nebūti lengviau bet įveikti save įdomiau

15485. zqna2004-04-26 15:18
Ant golden gate bridge`o yra pakabintas pagalbos telefonas. Va tik automato nera. Magiska vieta, taip ir traukia nusokti zemyn - tik labai jau negraziai atrodytu istiske mesos ant uolu.

15488. sens pazhistams2004-04-26 15:52
va va prasidejo: grazhiai, negrazhiai, visuomene, nelaiminga sene, save iveikti, ant svarstykliu pateikti, mirtis rimtas dalykas, nors dalina uzh dyka, problema, emblema.o apie savizhudybe ne lasho.

15489. lietuvis to xxx2004-04-26 15:53
Sutinku, kad savižudis yra tam tikra prasme egoistas, nepaisantis dėl jį saistančių ryšių su artimaisiais, sukeltų jo pasitraukimo kančių ir t.t. ta prasme jis gali būti laikomas kaip pavojus artimiesiems. Paaiškinkit populiariai, kaip savižudis gali būti pavojus visuomeniai, laikant, kad pastarasis pasitraukia iš pasaulio, kukliai, nepakenkiant visuominiam turtui ? Gal visuomenė yra pavojus potencialiems savižudžiams, kadangi jie dažniausiai ir ryžtasi šiams žingsniui kai pasijaučia vieniši ir t.t. ?

15493. zqna2004-04-26 16:00
lietuviui: Matai nusizudyti negalima, nes valstybe tokiu budu praranda kruva mokesciu. Kiekvienas zmogus turi grazinti investicijas dvigubai - tik tokiu budu kyla ekonomika :)

15500. lietuvis to zqna2004-04-27 09:12
Aaaa, supratau, teisybę sakai :) Kiekvienas savižudis iki 30 metų, yra skolininkas valstybei, todėl ir pavojingas visuomenei potencialiu valstybės investicijų negražinimu, o savižudis virš 65 metų tada turėtų būti visuomenės laimė su šūkiu - atidavei duoklę valstybei, savanoriškai patapk jai nenašta :) Visa bėda, kad dažniausiai dingsta tie, kurie turi didžiausias skolas mūsų ir taip neturtingai visuomenei ! Su šūkiu atiduok skolą, gaidy, o tada žudykis, turėtume išrauti su šaknimis šia lietuvių tautos piktžaizdę, broliai ir sesės.

15522. Rūta2004-04-27 10:44
postringauti galima, jei nesi buvęs arti to, ar nepatyręs artimųjų tokios mirties.

15527. xxx lietuviui2004-04-27 11:22
Žinoma, aš ironizuoju, t.y. išryškinu šiame ir daugelyje kitų panašių straipsnių glūdinčius "kontraargumentus" (tik nevaizduokime savižudžių herojais, pakeiskime socialinę politiką ar visuomenės struktūrą - ir problemos neliks,ir atrodysime tarptautiniame kontekste visai neblogai). Tereikia išaiškinti savižudžiui, jog jis "neturi jokios teisės" šitaip atsidėkoti visuomenei, ir gyvenimas jam pasirodys puikus (straipsnių rašytojai tuo juk visai neabejoja).

15544. sens pazhistams2004-04-27 12:57
ot gerai,nuvisuomeninkit savizhudi,pirmas zhingsnis.ka turim dabar:a)savizhudybe ish gyvenimo nevilties ir b)savizhudybe, kaip laisva pasirinkima shio grazhaus pasaulio akivaizduoje, susitaikanchia savizhudybe."Sninga. Mąstau, kaip gerai būtų nusinuodyti kokia nors ryškiaspalve šlykštyne, visko neišgerti, palikti truputį ant stalo, plonasienėje stiklinėje. Nusinuodyti žvelgiant į sniegą. Padaryti taip iš gyvenimo džiaugsmo, vien tik iš džiaugsmo, iš džiaugsmo ir žavesio."e.limonov

15545. sema2004-04-27 13:07
delfi.lt jaunimo skyriuj pries kokia savaite buvo straipsnis apie saviz. svarbiausia - to straipsnio komentarai. vercia is koto patirtimi trykstanciu paaugliu herojines ispazintys. tie, kurie tai daro - daro tyliai. jiems nereikia nei straipsniu, nei verteriskos kūrybos, nei psichologu. jie zino (tiesiog turi isitikinima kad yra teisus), kokio tvirtumo reikia virves ir t.t. musu prevencija yra (jei ji yra)yra iskrypusi

15558. Ruta2004-04-27 16:04
Sema, geras tavo komentaras

15566. replika2004-04-27 16:43
Lietuviu psichologams reiketu pasidometi issamiau skandinavu ir suomiu patirtimis ir tyrinejimais apie savizudybes. Savizudybiu (taip pat padidejes siuo metu kiekis tarp paaugliu) kiekis tose salyse aukstas, antidepresantu vartojimas tapes masiniu reiskiniu, o juk tos visuomenes nepatyre jokio sovietmecio.

15593. J.2004-04-27 20:36
Senovės Graikijoje pradėjus plisti savižudybėms savižludžių nuogus kūnus imta guldyti miesto aikštėse. Gal tai ir pažeizdavo asmens pasirinkimo laisvę, bet savižudžių tikrai sumažėjo.

15609. vot2004-04-28 00:12
busiu banalus ->> vieno savižudybė yra statisktika, masinės savižudybės (ta prasme daug) tai politikų/architektų problema. Ir greit pamatysim rotary klubo savižudybių rekordą. Va tada reiks jiems Mūsų paramos.

15621. lietuvis to sema2004-04-28 09:42
Reikia, oi, kaip tiems tikrai pasiryžusiems reikia ir straipsnių ir psichologų ir paprasčiausio artimo žvilgsnio. O gal jūs manot, kad jei esu psichiškai sveikas, tai nusivyliau sumąsčiau ir nusižudžiau ? Nifiga, daug kartų potencialus savižudis ieško pagalbos artimuosiuose ir visur kur tik gali, gal pats to pilnai meįsisamoninęs ir kiekvieną kartą nesuprastas, paliktas nuošaly įgauną vis didesnį akstiną, pyktį ir keršto jausmą. Dažniausi du motyvai veda link savižudybės tai visiška neviltis ir kerštas. O tuos jausmus, gerbiamieji, savižudžiuose išugdome mes; mes sveiki, sotūs ir laimingi, nesupratingi, po galais praradę bet kokį jautrumą. Savižudis nėra pavojus visuomenei, tai visuomenė yra serganti.

15623. Rūta2004-04-28 09:47
gerai parašei, lietuvi.

15636. anekdot.ru2004-04-28 12:13
Kas niekada negalvojo pabaigti gyvenimo savizudybe, tas neturi dusios. Kas tai padare ar bande padaryti, pas ta ner smegenu.

15637. mmm2004-04-28 12:22
kas nori, tegul zudosi, o ka? kas mes tokie spresti, apie kitu pasirinkimo laisve?

15639. sema2004-04-28 12:29
taip, ieško ir dažniausiai suranda. ir nenusižudo. dauguma musu yra potencialūs savižudžiai, potencialūs masturbatoriai, potencialūs rašytojai... laimei, kad potencialūs (deja, tame tarpe dažnai atsiranda ir per mažai sąmoningi paaugliai). yra nepotencialių. kurie neieškodami randa. tie dažniausiai ir nusizždo. jie - pasalūnai... tyko mirties iš už kampo

15642. lietuvis2004-04-28 13:34
ačiū Rūta :)
paugliai, sema, yra atskira kalba. Paprastai jie dar būna neprisipildę, tušti indai, iš tos tuštybės ir žudosi. Gerai prižiūrimas, puoselėjamas ir patrešiamas pauglys paprastai netyko pakampiais anei mirčių anei įvykio.

15647. savaite2004-04-28 14:32
Siandien treciadienis - persivercia savaites viduryje savizudybiu statistikos, mazeja link savaitgalio, o pirmadieni vel ratas is naujo pradeda suktis.

15651. shyptgnybt2004-04-28 15:58
ne nu jus kvaishos,"paaugliai" ir pan., ash tuzina draugu turiu, kuriu tevai(vyrai) pasikore, tuzinas rashytoju, teplioriu, muziku baige savizhudybe,apie draugyste ir gerbuvi rashes karnegis shakute gerklen susivare,sotus buvo, sveikas, o laimes, pasak vieno bichiulio, tetrokshta tik anglai, giliosna priezhastys yra, gal netgi priezhaschiu nebuvimas, o chia vysuomene , sociumaz, populiarus paistalai,kai zhudomasi nuo neatmenamu laiku, kai vizuomene ir zociumas dar dievo planuose ne neshmeravo.

15652. lietuvis to shyptgnybt2004-04-28 16:30
tamsta, labai jau paviršutiniškas.

15653. Gvntj :-) 2004-04-28 16:32
Man patiko nickas "shyptgnybt":)))

15655. shyptgnybt2004-04-28 18:57
`Savižudis nėra pavojus visuomenei, tai visuomenė yra serganti. `"Gerai prižiūrimas, puoselėjamas ir patrešiamas pa(a)uglys..." shtai tokie pasakymai verchia ishlikt pavirshiui.jei matai rūbus, nereishkia, kad po jais moteris.taip pat ir su savižudybe. ir nereikia pasakoti, kad mąstyti soc. terminais yra "gylis". o kada žmogus nesijautė vienišas visuomenėje? o gal sveikuolį lietuvį taip išpuoselėjo ir patręšė, kad mąstytų vienuosna vartuosna? o kaip visuomenė suserga, jei ligonys(būsimi savižudžiai)pasitraukia iš jos? Ir kaip gali serganti visuomenė(tariant, kad tokia įmanoma be ligonių) būt pavojinga sergančiam žmogui(tariant, kad jis dar sveikas, bet tuoj susirgs)? suk suk ratelį, suk į vieną pusę, pasakyk mergele, ar tu mano būsi? circulum vitiosis.

15659. .Rasa2004-04-28 21:49
Šypt gnybt mąstai kaip senis\gerąja prasme\ o lietuviui reikėtų ne tik psichologo bet ir mokytojo pagalbos .Ponia Rūta galėtų paaiškinti kad paauglys reikia rašyt 2a nes yra priešdėlis o patręšiamas nosinė nes kaitaliojasi su ą...Taigi mieli šatėnų inteliugentai būkit atidesni ir nesargdinkit visuomenės.PS rašau be kablelių nes tai baltosios eilės

15660. Pacman Zoe2004-04-28 22:49
Gaidys su ratukais

15675. lietuvis to .Rasa2004-04-29 09:05
A jus miela ponia neabejotinai esat mokytoja ir didi Aušrinės Pavilionienės gerbėja. Ar galit šeip ka nors pratinga ir idamaus leudžiai parasyt be siuntimo pas daktarus, konsultantus ir t.t. ir dar toliau.

15685. Lietuvy, :-) 2004-04-29 13:31
negali, ji n e g a l i. Įdėmiai perskaičiau visus Rasutės komentarus. Viešpaties kvailutė. Bet ir tu, Lietuvy, grįžai nei šiokis, nei tokis. Forma praradęs. Neramu dėl tavęs...Matau, stojo tau metas nervingas, ginkis patikrintomis bravo-zitai-ir -gitai- studijomis:)))))( Prisiminiau tavąjį gražių vardų sąrašą"Fakuški":pradėjai nuo Zitos , chi chi, prasiplepėjai...)----Lauk,tikėkis, ateis keule, pralinksmins tave. Ir nesivelk į svarstybas su svetimšaliais prašalaičiais.Mes, tikrieji tavo poetinio talento gerbėjai, išdidžiai ignoruojam jųjų priekabes. Tylim, mat numeris prastas, nėr čia ko mums komentuot: NIEKAS -mums nerūpi:))))))))))))))))))))))))

15690. Lėliukė2004-04-29 14:51
O man atrodo, kad kalbos čia nepadės. Nei kad gerai, nei kad blogai. Kas jau priėjo prie bedugnės, tai jon įkris, o jei nutrauksi šalin, tai vis tiek vaikščios likusį gyvcenimą gyvas lavonas.

15694. --->156902004-04-29 15:58
Si poziuri galima pavadinti fundamentalistine lietuviska savismauga ir kitu smaugimu. Tuos kurie nuskriaude "leliuke" reiketu bausti istatymais.

15728. lietuvis to 156852004-04-30 10:25
Ui, tu labai pastabi gerb. LL, mani apėmė pavasarinis pereinamasis struktūrinis-klimaksinis periodas, ko passekoje kairysis pusrutulis atsakė. Tai gi, laukiu kolei keulė, savo ant paleulinimu užgydys. Daug norinčių, eilė didelė, o blatas nepadeda. Oi, atsiprašau, atėjo laikas paverkti.

15738. LL to l2004-04-30 11:43
Gali paverkti man ant peties, Lozoriuk .:))))----Tavo lady lazarus (LL)

15744. lietuvis to LL2004-04-30 12:54
o tu man galvą paglostysi ?

15749. vampirša LL lietuviui :-) 2004-04-30 13:40
Aišku. Dargi pakasysiu. Aštriais nagais.:)))Ir dar man patinka vyrų galvos ant lėkštutės. Salomės kompleksas, sako.:)))))))

15775. pritariu :-) 2004-04-30 18:24
teisybe, kad "artejant prie zemes greitis suletejo". As nebandziau zudytis, karta vaikysteje neatsargiai paslydusi kritau, krytis i pabaiga suletejo, girdejau suletintai viska kas dedasi aplinkui, maciau artejanti akmeni, i kuri mano galva vis delto nesitrenke, nes per ta suletejima kazkaip spejau pasisukti. taip, sakykit, kad angelas pagalve pakisa, gal ir taip.

15784. Ambra :-) 2004-04-30 21:20
MAn beskaitant formavosi keista tendencija: jus niekas neturit tvirtos pozicijos; sokinejat nuo jaunimo iki visokio amziaus savizudziu, galiausiai pradejot iekoti "kabliuku"savo rasmenyse- jokiu isvadu, jokiu sprendimu, tik bereikalinga ir niekur nuvedanti beletristika. P.S bet straipsnis geras!

15797. pasitaisymas2004-05-01 04:12
paskutine pastraipa: teze paremta argumentu visai ish kitos operos (chia apie teksta virsh komentaru). ishvada: nereikia krusht proto zhmonems, jei savo sode augini piktzholes. ishvada: nereikia skatinti nesizhudyti, jei, apart statistikos, negali nieko pasiulyti.

15808. mazu2004-05-01 16:09
Moteriskes sauniai pasnekejo, daugiau reiktu tokiu straipsniu, daugiau reiktu teigiamos ir gyvenima bei geri teigiancios informacijos, mazu tadu ir tie biedni paaugliai, ir kiti nabagai, atseit trokstantys savanorisku gyvenimo siulo nukandimu irodyti savo `teise rinktis` is tiesu gyvenime turetu pasirinkimo galimybe.

15813. to mazu :-) 2004-05-01 21:15
mazu, mažu galėsit su Darka Pocevičium pasiginčyt....ŠA naujame numeryje taip pliekia šį intervuką, taip pliekia....Lauksim diskusijos...:))))"Informacija,teigianti gėrį"- chi chi:)))

15818. Ruta2004-05-02 13:21
patiko ir man tas atsakomasis straipsniukas:))

108879. jkjk2008-01-29 19:24
Nežinomas Lietuvos lagerių klasikas Nr. 1475

108880. hjkh2008-01-29 19:25
Nežinomas Lietuvos lagerių klasikas Nr. 1475

108881. asdf2008-01-29 19:26
Spausk

Rodoma versija 22 iš 23 
14:07:43 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba