ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2005-08-20 nr. 761

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

TURINYS (104) • STEPHAN ZWEIG. AvantiūristaiVALDAS KILPYS. Gyvenimas dvimiestyje-vp-. Laikraščiai. Monotonija (11) • SØREN ULRIK THOMSEN. PoezijaPETRAS RAKŠTIKAS. Miniatiūros (135) • ANTHONY BROWNE. Prastesniojo Dievo išpažinėjaiWILLIAM PFAFF. Tradicinė kultūra smogia atgalSIGITAS GEDA. Karalienės sekretaiRENATA DUBINSKAITĖ. Vyrai apie vyrus pagal moteris (1) • AIN KAALEP. PoezijaDAINIUS JUOZĖNAS. Kalėdos vasarą (120) • AURELIJA JUODYTĖ. Eteryje – žinios (1) • SIGITAS PARULSKIS. Dar vienas nuogas karaliusRASA ŽIEMYTĖ. GandraiParengė RITA BALKUTĖ. Sidabrinė kulkaJONAS SERAPINAS. PelynasLAIŠKAI (181) • e-Tema: Atsakingas kalbėjimas (93) •

TURINYS

[skaityti komentarus]


STEPHAN ZWEIG. Avantiūristai
Vos pasklinda toks gandas apie rūmus, šast ir susirenka įvairiausio plauko avantiūristai; niekas nežino, koks vėjas ir iš kokios lindynės juos atpūtė. Kur buvę nebuvę, pernakt jie čia, surieda kelioniniais ekipažais ir angliškomis karietomis, lengva ranka išsinuomoja puošniausius kambarius prabangiausiuose nakvynės namuose. Jie vilki fantastiškas kokių nors Indostano ar Mongolijos armijų uniformas, prisistato pompastiškais vardais, kurie iš tikrųjų tėra pierre de strass, tokie pat netikri brangakmeniai kaip ir jų batų sagtys. Jie kalba visomis kalbomis, sakosi pažįstą visus kunigaikščius ir visas įžymybes, tvirtina tarnavę visose armijose ir studijavę visuose universitetuose. [...]

VALDAS KILPYS. Gyvenimas dvimiestyje
Tačiau pretenzija į dvimiesčio gyventojo statusą senokai perša mintį, kad gyvenamoji vieta yra keistu būdu susijusi su mumyse tūnančių alter ego skaičiumi. Šiaip, populiariai šnekant, žmoguje dažniausiai "gyvena" du žmonės: civilizuotas ir laukinis. Tai postmodernus homo sapiens. Kitaip tariant, atskaitos taškas ir matavimo vienetas. Tačiau tikrovė kitokia: vientisų žmonių geriausia ieškoti provincijoje, o didmiesčio gyventojas geriausiu atveju yra susitrejinęs.

-vp-. Laikraščiai. Monotonija
– Pone Vytautai, o kaip jūs suprantate, kas yra menas?
Televizoriaus ekrane užvirė arši estetinio pobūdžio diskusija. O Vytautas sėdėjo fotelyje, gurkšnojo atvėsusią arbatą, nesigilindamas sklaidė Kosidovskio knygą "Lisipo žirgai" ir nesuvokė, kad klausimas skirtas būtent jam.

SØREN ULRIK THOMSEN. Poezija (Vertė Neringa Abrutytė)
[...]
Remiuosi ranka į kambario ledinę sieną.
Lietus pereina per mano kūną.


PETRAS RAKŠTIKAS. Miniatiūros
Saulė atliko nakties darbų reviziją. Vėjas atsargiai masažuoja liepos šakas. Žolė nuolankiai gula po kojomis ir jas mazgoja. Dienos planų koryje zirzia užduotys. Pakviestas šuo atbėga, nulaižo delną ir reikalauja bakšišo. Gėlė praveria žiedą ir įsileidžia vabzdį. Siurblys zyzdamas renka dulkes. Dulkės vejasi mašiną, o nepavijusios migruoja į pievą. Nugręžęs debesio skudurą vėjas pūsteli ir primerkęs saulės akį blizgina žolių viršūnes. Viksvų šukos kruopščiai šukuoja liūliuojamą orą. Ožka apie kuolą apėjo ketvirtį rato. Sustojusi ties devinta valanda pakėlė galvą, pamovė ant ragų debesį ir mekenimu palabino nebylį drugį. Vingiais važiuojantį vabzdį nusivijo uniformuotas paukštis. Ožka prisimerkė ir iš tiesiosios žarnos vienvamzdžio iššovė šratų užtaisą. Nepataikė, nes niekur nesitaikė. Perpetuum mobile rieda šalpusnio lapu. Nemindyk žemės, gyvuly! Tiek pritrypta, nėra kur kojos padėti! Savas laikau ant stalo. O kur per atostogas nueisi? Žemė vis tiek sukasi. Taip ir pražilo Einsteinas sėdėdamas po reliatyvumo teorijos blynu ant trijų banginių nugarų.

ANTHONY BROWNE. Prastesniojo Dievo išpažinėjai
Visame islamiškame pasaulyje krikščionys sistemingai diskriminuojami ir persekiojami. Saudo Arabijoje – pasauliniame religinio fanatizmo centre – uždarytos bažnyčios, draudžiama praktikuoti krikščioniškas apeigas, platinti Bibliją ir pardavinėti krikščioniškus atvirlaiškius. Be to, krikščionims draudžiama įvažiuoti į Meką. Krikščionys nuolatos grūdami į kalėjimus ir kankinami pateikus sufabrikuotus kaltinimus girtuoklyste, piktžodžiavimu ir pamokslavimu; tuo įsitikino ir kai kurie Didžiosios Britanijos piliečiai. Praėjusių metų vasarį Saudo Arabija paskelbė, kad jos piliečiai gali būti tik musulmonai.

WILLIAM PFAFF. Tradicinė kultūra smogia atgal
Joks vakarietis nesusimąstė apie daromą žalą. Juk Vakarai nešė progresą. Progresas reiškė narystę pasaulio prekybos sistemoje ir dalyvavimą globalioje vartojimo rinkoje su globalizuotos komunikacijos peršamomis pigiomis prekėmis ir masinės gamybos maistu.
Neigiamas viso to aspektas – savarankiškų visuomenių griovimas, jų šaknų pakirtimas ir gyventojų proletarizavimas – atrodė paprasčiausia neišvengiamybė, norint įtraukti tuos žmones į modernų pasaulį ir atvesti į pažangos kelią.

SIGITAS GEDA. Karalienės sekretai
Iš s. "Prisikėlimas", 29–30:
ir susilies blauzda su blauzda –
pas Viešpatį tądien bus parginimas...

(Galima versti "susieis koja kojon, būsite parginti pas savo Viešpatį..." Kaip gyvuliai.)

RENATA DUBINSKAITĖ. Vyrai apie vyrus pagal moteris
Turint mintyje Elisabeth Badinter teiginį, kad "elgesys, kurį bendruomenės apibrėžia kaip deramai vyrišką, susidaro iš gynybos manevrų: moterų baimės, baimės parodyti menkiausią moteriškumą (kad ir kuo jis pasireikštų, neišskiriant nė švelnumo), pasyvumo ir rūpinimosi kitais baimės ir, savaime suprantama, baimės būti geidžiamam kokio nors vyro", Eidrigevičiaus kaip vyro apie vyrą fotografijos yra drąsios. Nežinau, ar jis pats sutiktų laikyti savo darbus seksualiais, mat teigia, kad jo aktoriai vaidina laimingus ir nelaimingus, skrendančius ir sukaustytus, kalba apie mirtį ir žaidimą. Tačiau erotizmo neatimsi. Seksualinėmis konotacijomis šie darbai toli pranoksta bene garsiausios Lietuvoje vyrų aktų fotografės Snieguolės Michelkevičiūtės, vyrų kūnuose išskaitančios senėjimą, nuovargį, gyvasties ir polėkių išsekimą, kūrybą. [...]

AIN KAALEP. Poezija
Noriu tigro kailio guolį tau pakloti,
kad šią tamsią naktį nieko nesapnuotum.


DAINIUS JUOZĖNAS. Kalėdos vasarą
Suprantame, kad produkcija, eterio bangomis išlendanti iš "jaščiko", yra viso labo tokia pat prekė kaip čiupačiupsas ar apatinis trikotažas. Vieno populiaraus Vilniaus klubo savininkas sakė: mielas drauge, jei aš klube leisčiau tik mudviejų mėgstamą muziką – neabejotinai greitai bankrutuočiau. Šventa teisybė. Elementaru. Paklauskit K. Petrauskio ar L. Donskio. Patvirtins. Ir net be pykčio. Tiesiog taip yra, ir tiek.

AURELIJA JUODYTĖ. Eteryje – žinios
Apie lietuviškas žinias dar būtų galima ilgai ir linksmai kalbėti. Tačiau čia pravartu baigti, pacituojant žurnalistą Rytį Juozapavičių, teigiantį, kad žinios – tai ne kas kita, kaip muilo opera vyrams. Būtent žiniose vaidinamos politinės batalijos, čia vyksta politikų asmeninio gyvenimo dramos, žiniose krenta lėktuvai ir dega miškai. Ir nors politika dalykas rimtas, televizijos žiniose ji tampa kartais tragišku, kartais juokingu pasakojimu.

SIGITAS PARULSKIS. Dar vienas nuogas karalius (Michel Houellebecq. Elementariosios dalelės. Romanas. Iš prancūzų k. vertė Akvilė Melkūnaitė. V.: Tyto alba, 2005. 342 p.)
Personažai ganėtinai schematiški, gali būti, kad tai taip pat atitinka autoriaus sumanymą: vienas įbrolių, Briuno Klemanas, vaikystę praleidžia internate, ten yra žeminamas, mušamas, verčiamas atlikti pačius šlykščiausius veiksmus (laižyti vyresniesiems tarpvietę, tenkinti juos oraliniu būdu ir pan.), todėl suaugęs, būdamas be emocinės ir dvasinės pusiausvyros, pasirenka filologijos fakultetą (kadangi jis atstovauja jusliniam pradui, stoja į filologiją dar ir dėl to, kad ten daug merginų). Mišelis Džerzinskis (galbūt aliuzija į Geležinį Feliksą?) vaikystę leidžia vienatvėje, pasinėręs į enciklopedijas ir mokslo žurnalus, todėl įstoja į fizikos ir matematikos fakultetą.

Sidabrinė kulka. Parengė Rita Balkutė
[Medžiojo] vienas medžiotojas prie Salaci [ežero]. Ten yra tokia pieva. Žiūri – bėga zuiki. [Šovė ir] pagalvojo, kad užmušė tą zuikį su šautuvu. Eis pasiimti zuikio – ne zuikis, o kelmas. Senovėj velniai vaikščiojo po žemę, o dabar tuos velnius [patys žmonės] išvytų.

JONAS SERAPINAS. Pelynas
Už viską viską – aš ją nužudžiau. Tiesa, prieš daugelį metų. Tai buvo mano kerštas jai. O tai, kad žmonių žudymas veda į kalėjimą, buvo jos kerštas man. Ir jei dabar, po tiek metų, aš su ja, seniai mirusia, kalbuosi, tai tik todėl, kad neturiu su kuo daugiau kalbėti. Tu manęs nepamiršai. Todėl, kai dviračiu vienu kartu nuvažiuoju 130 kilometrų ir nelabai uždūstu, ji man sako – šaunuolis, o aš atsiimu visus pasakytus skaudžius ir nemalonius žodžius.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


39920. zeta2005-08-18 23:53
Taip anksti turini idejot, kazi ka tai galetu reikst. Turbut klasta kokia nors. Ir lyg truksta vieno kito straipsniuko, ar man cia taip tik atrodo? Is sito menko pasjanso gal bent Cveigas nepriestarautu, jeigu ji droviai perskaitytume?..

39921. zeta2005-08-18 23:58
Sakiau, kad klasta. Turinys tiesiog akyse ilgeja. Kaip Melynbarzdzio barzda.

39933. bridaugilos2005-08-19 08:49
Idekit, vardan tolimu bridaugilu, Serapina. Onegaishimasu!

39947. vasi2005-08-19 11:57
"Vos pasklinda toks gandas apie rūmus, šast ir susirenka įvairiausio plauko avantiūristai; niekas nežino, koks vėjas ir iš kokios lindynės juos atpūtė" - oho! nežinojau, kad Zweigas mus stebi.. O gal čia eiliniai po palme plunksnos perkūnijimo triukai?.. Vistiek įdomu. Serapino Pelynas irgi kramtytinas pasirodė. Pokalbiai su nužudytais mylimaisiais ir dar važiuojant dviračiu - antrinu tolimosioms bridaugiloms: duokit.

39949. zeta>bridaugiloms2005-08-19 12:43
Bridaugilos, ar atvaziuosit i ta musu mitinga kada jis bebutu? Pries kiek laiko pranest? Ar siust pauksti koki albatrosa ar paprasta laiska butelyje?

39995. IVS2005-08-20 09:04
Jei kartais visai nieko neduotų, ir jau visai siutas apimtų, tai galima dar paskaityti apie vasarą *

40008. Moteris ir 4 jos vyrai2005-08-20 13:25
Kam čia ta "N" reklama, IVS? Bus ką skaityti ir Šatėnuose. Tik nereikia nieko gąsdinti.

40009. :(2005-08-20 13:54
Kas gi čia dabar per lietuviškas mačizmas, ir dar apačioj...

40012. E-redakcijai.2005-08-20 16:43
Tiesiog pastebėjimas - kito numerio turinys nepilnas. Įdomu sužinoti - kodėl? Gal pas Jus vis dar tesiasi piknikas:)

40034. vasi2005-08-20 22:08
Tęsiasi tęsiasi.Karalystėj pusę lūpų šnabždamasi, kad El.Hercogas, sukrėstas po palmės misterijos, atsivertė ir ėmė šventumo siekt. Studijuoja dabar dieną naktį "Šventę, kuri visados su tavimi", pamokančias vietas mėlynai pasibraukia, anagoginės prasmės ieško... Todėl į turinį siūlau žiūrėt šventiškai - kaip optimistui į tą vandens stiklinę: beveik pilnas. O ir pats numeris, kiek teko paskaitinėt ant saulutės kaitinantis - visai neblogas, net Laplandiška daina yra... Avantiūristai - sava kompanija, zetai tikrai patiks. Vyrų fotografijos subtiliai moteriškos akies nuskenuotos. Pelynas - pernelyg apsalusiom širdims. Kažkaip aš čia šįkart įtartinai nekritiška. Gal po palmės bijau?..

40037. IVS2005-08-20 22:38
Sunkiausia optimistiškai žvelgti į faktą, kad el.knygnešys atostogauja :(

40038. vasi-IVS2005-08-20 22:43
iš kur žinai? jokio raštelio juk nepaliko...

40039. zeta>vasi2005-08-20 22:47
Zeta sake anam puslapy. Nepastebejai.

40041. vasi2005-08-20 23:11
Chm..:( matyt, blogas naujienas vasilisos blokuoja... bet kad zeta dar štai ką apie Hercogą sakė: "Reiktu eit atostogu, tai turbut neisvarytum, arba eitu su visais laidais kabeliais skradziai Vilniu ir Europa".

40042. vasi tyrinėja papročius2005-08-20 23:16
o tai kaip būna, kai Hercogas atostogų išeina? visi gedi?

40043. zeta2005-08-20 23:18
Hercogas niekuo detas. Zeta Knygnesi vadina "toks satenas". IVS puikiai zino, apie ka kalba ir kikena i kumsti.

40045. vasi2005-08-20 23:26
na matai, o aš jau susitraumuot spėjau pareigybes sumaišius. Maniau - stūksos dabar Šatėnų rūmas bežadis, juodais kaspinais apkaišytas. Bet jei jau IVS nosį dėl to el.knygnešio kabina - matyt, irgi reikšminga persona anas bus.

40047. zeta2005-08-20 23:30
Jo. Reiksminga persona. Moka rupintis. Kai paprasai.

40048. vasi2005-08-20 23:33
O mes negalėtume kažkaip jo pavaduoti, kad IVS vėl savo įžvalgiąją nosį užsikabintų? kai draugai liūdi, aš irgi imu šniurkščioti...

40049. zeta2005-08-20 23:35
Nezinau, ar turi el knygnesystes talenta. Cia gi ne zacirka virt.

40050. vasi2005-08-20 23:45
ne, aš tai visai el.talentų neturiu... bet juk yra toto - jis panašus į daug žadantį... Na, bet aš, turbūt, nelabai net suprantu tų knygnešių funkcijas, tai fantazuoju čia.

40053. zeta2005-08-21 00:27
Tai dar karta pagalvok, kas atostogauja, jei toto yra, o knygu nera.

40054. vasi2005-08-21 00:38
žinok, jau indukavau:) stovėjau duše ir mintyse kartojau "šatenas, šatenas" - vis išnirdavo gabaliukai, kur toks buvo minimas. Ir tada aš viską supratau! biškį žirafiškai:)

40055. p.s.2005-08-21 00:44
zeta, tu prašydavai, kad visi pasisakytų, kada jau jų ateina nykštukai išsivesti į sapnų peržiūrą. Tai va, žinok, man jau tie chuliganai papades kutena ir už blakstienų tampo...

40057. zeta2005-08-21 01:01
Papades, ot grazus zodis! Taip ir isivaizduoju vasilisa nutampytom blakstienom, bet laiminga, pagalve apsikabinusia, ausi prisiklojusia, miega sau ramiai taip, galvoj svaru, lygu, ryt sekmadienis, grazu ziuret!

40133. bridaugilos>zetai2005-08-22 07:58
Tamsta apie koki mitinga klausete? Busima piknika, kuri organizuos toto ar orgija pagal varna? Labiausiai tai noreciau su ebola kur po nendrynus pabraidyt. :)

40134. vel bridaugilos2005-08-22 08:10
El. redakcija, "ant zlasties" Serapino neidejo. Pasprinkit! Atsius man is namu popierini, perskaitysiu. Beje, koks popieriniu satenu POPIERIUS "kapitaliskas"! Bukvalno, kaip tas diedas, pjaudamas malkas sake. Beskaitant ant baseino krastelio igude plaukikai ispardytu savo brasu ir krauliu vandeniu ismaude laikrastuka taip, kad anas visas kaip is ryziu isaustas pasirode. Isklojau ant saulutes, isdziuvo, dar stipresnis pasidare. Uzsigrudino. Kad taip ir autoriai musu maudymams uzsigrudintu, pagalvojau. Nereiktu tada kurti pasaku apie pliusus ir minusus buhalterijose..

40135. vasi2005-08-22 08:46
visai ne to prašėm, ką patiekė. Aš taip nežaidžiu:(. Vėl nebus apie ką diskutuot ir berniukai žais kovos klubą..

40137. IVS2005-08-22 08:53
Aš jau dabar įsivaizduoju, kaip klius -vp-

40161. zeta >bridaugiloms2005-08-22 12:06
Kaledini baliu. Nendrynuose tuo metu gali pirsciukai nusalt, tai gal geriau kur viduj.

40184. klius -vp-2005-08-22 14:21
nesijaudink IVS, neklius, juk tavo baliuje nebuvau, niekas manęs nematė, niekas manęs nepažįsta. aš tai čia tai ten, kitaip sakant pirma pagauk paskui ragauk.

40187. alik2005-08-22 14:27
kaip supratau atostogos baigesi

40200. Dėlė2005-08-22 20:14
Šatėnų sekta, ne kitaip. Ir kam, ir kur bendri tautos išvargti pinigėliai eina, vienas Kodėlčius tikriausiai težino. Mums gi aišku viena: jeigu tai kultūros apraiškos ar išvaržos, Malūko knygelės tikrai dvasingesnės. Klausimėlis - kur, už ką ir kodėl gyva visa ši tuštuma?..

40204. to dele2005-08-22 20:51
uz tavo pinigus visa shi pornucha vyksta ! uzhu tavo!!

40206. virusas2005-08-22 20:55
Lysergic sect;-) Ir ne kitaipa:P

40207. vasi-virusui2005-08-22 20:59
bet juk kultūriniai ar pseudokultūriniai klanai visur į sektas panašūs? kokį čia ekumenizmo principą pats siūlytum pritaikyti?

40222. ežeras2005-08-22 23:11
as siulau uzmusanciai paprastus, radikalius ,ir nors gal sunkiai apciuopiamo vaisingumo ,bet nuoseklius (ir tokius aukstus kaip veliau formulavo pats emanuelis)- liudnojo vaizdo riterio _principus_.

40225. zettas to zeta2005-08-22 23:18
...kas jus ikvepe pasivogti mano varda :)

40229. virusas2005-08-22 23:36
pirma apibrėžkim, kas yra sekta. Jeigu laikysim, kad sekta - tai nuo kažko atskilusi grupė, tai nuo ko atskilo šita?;) Ir kas būtų siūlomo ekumenizmo, t.y. vienijimosi, objektas? Su kuo ir nuo ko atskilusiais vienytis? o kodėl?

40231. zeta to zettas2005-08-23 00:02
Dziaukis, kad tik varda nusvilpiau. O galejau, sirdi pavogus, paskiau klausinet: "tai kaip sekasi?"

40235. vasi-virusui2005-08-23 00:25
taigi aš tau, viruse, tuos pačius klausimus keliu:) taip gerai Lietuvos kultūriniam kūne nesiorientuoju, kad galėčiau kažkokius apibendrinimus, kur ten - bent prielaidas, daryt. Tiesiog kai pasako - sekta, aš imu galvot, o kas ne sekta, ne uždaras klanas su savo skoniais, supratimais, iniciacijomis ir pan. Kultūroj Popiežiaus anei Bažnyčios saugančios tradiciją, nėr. Na, yra kažkoks Kanonas, bet jis nėra konstanta, nepavaldi istorinei tėkmei. Imkim kad ir Joyce`ą - savo laiku degintas, o dabar Vakarų literatūra be jo sunkiai įsivaizduojama. Ne, kultūroj kažkokie visai kiti principai veikia, kad galėtum sektomis taip lengvai pravardžiuotis..

40241. ežeras2005-08-23 00:58
" klanas su savo skoniais, supratimais, iniciacijomis ir pan."- lietuviski posovietiniai `kulturininku` klanai turi dar viena ( svarbiausia) bruoza- nomenklaturini solidaruma,- cia ju egzistavima palaikantis ir maitinatis saltinis.

40242. virusas2005-08-23 01:00
vatataigi - klausimus aš irgi žinau;-) O atsakymą turbūt Dėlė (40200) turi. Eikim ir išmuškim, nes geruoju nepasakys;-)

40243. toto2005-08-23 02:47
Šiuo metu žodis "sekta" palieka savo įprastines religinės bendruomenės tipą nusakančio žodžio pozicijas. Daugumoje baltojo pasaulio šalių jo vengiama. Lietuvoje rekomenduojama vartoti terminą "Naujieji Religiniai Judėjimai" (NRJ).

Gi žodis "sekta", matomai, nenumirs kartu su moderniu verslu tampančiomis religijomis. Natūralu, žodis toliau gyvens savo gyvenimą, vartojamas kaip suminis
autoritarizmu, fanatizmu, radikalumu pasižyminčios,
netoleruojančios/nesiskaitančios su daugumos nuomone,
kritikai uždaros,
egzistuojančios tik savo vidinių tikslų tenkinimui
visuomenės grupės sinonimas.

40246. po palme :-) 2005-08-23 03:09
vasi, dievo baime visada gerai ;)

40248. BBIVS radija2005-08-23 07:49
Šiuo metu žodis "sekta" palieka savo įprastines religinės bendruomenės tipą nusakančio žodžio pozicijas. Daugumoje baltojo pasaulio šalių jo vengiama. Lietuvoje rekomenduojama vartoti terminą "Naujoji Šiaurės Atėnų Sandora" (NŠAS)

Gi žodis "sekta", matomai, nenumirs kartu su moderniu verslu tampančiomis religijomis. Natūralu, žodis toliau gyvens savo gyvenimą, vartojamas kaip suminis autoritarizmu, fanatizmu, radikalumu pasižyminčios, netoleruojančios/nesiskaitančios su daugumos nuomone, kritikai uždaros, egzistuojančios tik savo vidinių tikslų tenkinimui Šiaurės Atėnų e-grupės sinonimas.

40263. toto2005-08-23 10:45
Labos nakties, BBIVS radija, mes persijungiame į kornos :).

40268. ebola2005-08-23 11:41
sekta, klanas, loze - vos ne viena ir tas pat.Kai galvoju apie tai, meginimas juos apibrezti kaip skirtingus dalykus kazkodel atrodo neprasmingas.Daug idomiau atrasti panasumu, bendrumu.Daugelis tokiu organizaciju gviesiasi pakeisti pasauli, itakoti soc. procesus.Visa esme paskui lieka priemonese, man atrodo.Jeigu El.Satenu "sekta" tiketusi apjungti kuo daugiau i placiaja kultura orientuotu zmoniu ir tokiu budu kazkiek atsverti zmoniu santykiu komercializavimasi - visai butu sveikintina.Dabar gi nepavadinsi musu sekta vien todel kad mes neturim jokios krypties.Jau atsiranda norinciuju visa sita pelke kazkiek organizuoti.As uz, tik sunkiai isivaizduoju visa tai gyvai.

40269. ežeras2005-08-23 12:17
be sarkazmo ir net be ironijos primenu ebolai, kad zmogus, samoningai pasirinkes verslininko kelia/likima ir tuo pat metu keikintis/triuskinantis kapitalistinius vakarus, "sistema", "zmoniu santykiu komercializavimasi" atrodo, svelniai sakant, nenuoseklus.

40270. zeta2005-08-23 12:24
Broliai masonai! Nepamirskit vieno dalyko: tai, ka cia dabar turim, yra prabanga. Jau kuri laika neapleidzia jausmas, kad i Satenus uzsukt, tai kaip namo pareit. Nezinau, kaip jus ten lauke gyvenat, gal esat apsupti kuo palankiausios dvasines aplinkos, vesit ir tarpstat kaip rododendrai, bet mazai itiketina. Nes ner, paprasciausiai ner tiek daug zmoniu nuo vaikystes slapiais maisais per galvas dauzytu, knygas nuo auksciausiu lentynu grabaliojanciu ir sitaip vienas kita papildanciu kaip Satenu publika, autorius iskaitant. Satenai yra organizacija be taisykliu, veikianti laisvuju imtyniu principu. Atejimas ir isejimas laisvanoriskas. Jokiu represiju. Bet ir negali sakyt, kad jokios krypties ner. Ar Rushdie Vidurnakcio Vaikai neturejo krypties? Turejo, tai buvo ju nepaprastos galios. Ar neisgaude ir neisgalabijo ju po viena? Isgaude, nes per retai susitikdavo, kryptis buvo, silumos nebuvo. Galim viens su kitu gincytis, akis issidraskyt iki negalejimo, bet sutikt ugiu ir jega lygu pasnekova ne kasdien pasitaiko. Todel, broliai masonai, nebutina cia ir dabar pakeist pasauli ar itakot socialinius procesus. Kartais uztenka su draugu cigaret surukyt i menulio pilnati bedebsant.

40271. ebola2005-08-23 12:29
o kodel dabar man primeni toki dalyka? Gal manai, kad as - verslinikas?:D

40273. ebola>zetai2005-08-23 12:37
kad ir kaip gaila, tokios erdves kaip sioji, kad isgyventu privalo vystytis, o tai reiskia - keistis.Juk dabar sitas musu klanas is tiesu laikosi keleto iniciatyvu deka. Uztektu joms patirti kokia kad ir nedidele nesekme, ir atejus i tuos savo namus ju neberastum.Man taip yra buve kitoje vietoje, todel zinau kaip tuscia palieka.Finansine sito reikalo puse yra juokinga.Bet organizacine - visai rimtas darbelis. Nezinau kas imsis ir aukosis tokiam tikslui, bet jei niekas to nedarys - neaisku kas bus veliau.

40274. ežeras-ebola2005-08-23 12:40
o ka , vel kazka pripainiojau? ne tau priklauso visi rytu baltijos pakrantes restoranai?

40275. zeta>ebolai2005-08-23 12:51
Apzvelgus kritisku zvilgsniu, manau, kad reiketu uzsiundyt toto. Jis turi du privalumus: tupi vidury Lietuvos ir visus pazista. Ka bridaugilos ar slogutis gali priorganizuot? Nieko, nebent oro bucini atsiust. Vasilisu prasyciau, bet tos iskriks i tris asmenis, nes nores but incognito. Gerai jau gerai, talentingiems zmonems galima. Nelietuviams sunku but ranka ant pulso laikyt, jie nebent auku kapseli ratu perleist galetu. Ir IVS, uzuot melynas akis vartaliojus, tegu dar ka nors gudraus sugalvoja, gi ne pirmas kartas. Dar pasakyk, ka reiskia keistis. I kuria puse?

40277. ebola2005-08-23 13:03
ne, as esu paprastas samdomas virejas. Pripainiojai si karta. Kaip bebutu, as nesutinku, kad as peikiu kazka, ar giriu kazka kita. Jeigu susidare toks ispudis - jis neatitinka mano paziuru. Bet koki gyvenimo buda ispazistantis ir bet kokiu tikslu siekiantis asobas GALI tureti ir vadovautis pazangiais principais. T.y. siekti tu tikslu TAM TIKROMIS idejinemis priemonemis. Visas mano radikalumas yra tame, kad as nujauciu moderniaja visuomenes struktura esant gatavai issikvepusia ir pasiruosusia mutuoti. Ir pypauju apie tai kiekviena proga, kai tik netingiu. Ir dar. As tikiu, kad rimtu pasikeitimu modeliai pirmiausia ivyksta ivairiuose subkulturinese erdvese. Todel tokiu pusiau pogrindiniu strukturu kurimasis man atrodo visai idomus ir prasmingas reikalas. Va.:)

40278. ebola>zetai2005-08-23 13:08
kalbi lyg zinotum kas jau dabar vyksta. Keistis - reiskia organizuotis, sukurti stabilia struktura. Ideju matau yra. Nebe daug betruksta, kad kazkas imtu ir ivyktu.;)

40279. zeta>ebolai2005-08-23 13:09
Freelancer`is. Vaikstom paskui pinigus? Ten, kur daugiau moka? Tada gal gimininga siela?

40280. zeta2005-08-23 13:10
Stabilia struktura? Su pirmininku ir sekretore? As grandiniu nenesiosiu!

40281. ebola2005-08-23 13:12
:D Kazi. Nors ir as esu kiek pabuves toj aprukusioj saloj... As veikiau esu parazitas, isnaudojantis neapsaugotus resursus savo beprasmiskiems projektams vystyti. Beprasmiskiems todel, kad mano nesiotojas, o ir aplinkiniai pakeleiviai tai laiko nesamonemis. Man gi - tai butina isgyvenimo salyga.

40282. ebola>zetai2005-08-23 13:16
tu kazkur labai skubi. Stabili struktura yra tokia, kuri nesugriuva vos tik pasikeitus vejams. Ir tai jau yra labai nemazai. O hierarchijos visokios tera irankiai. Va juk dabar irgi yra el.red, yra popierius. Ir ka - tu jauti kazkoki junga?

40283. Volodzia2005-08-23 13:18
O kokie principai yra pazangus? Kokia "struktura esanti gatavai issikvepusi?" Jaunuju talentu ir senuju perdunu interesu komflyktas? Ar kariausit ar nekariausit, geda iseis kada i pencyja ir numirs. Ar ans naturaliai tur pasitraukt, ar reik pagreitint mutacijas?

40284. Pranelis2005-08-23 13:20
Geda niekada nemirs!Net ir kanarsas turi kazko Gedingo.

40285. kaimietė2005-08-23 13:21
ebola rašo: As tikiu, kad rimtu pasikeitimu modeliai pirmiausia ivyksta ivairiuose subkulturinese erdvese.

Aš tikiu, kad rimtų pasikeitimų modeliai pirmiausia įvyksta atskiruose individuose.

40286. slogute2005-08-23 13:24
matai koks grafas... kad išgyvent beprasmiškas projektas vystosi ir tt... ir nežiurint i nieka. panašu i "nebyli", kur piršlys isžiūri nuotaka

40287. ebola2005-08-23 13:26
as nematau jokio konflikto. Tik pasakykit dar, kad Geda trukdo jauniesiems talentams reikstis, tai mirsiu is juoko. Issikvepusi yra struktura, kurios pagrindine isgyvenimo salyga yra principu neturejimas, arba deklaruojamuju nesilaikymas. Pazangus principai yra ilgoka tema, darbo metu netinkama aptarineti;)

40288. zeta>ebolai2005-08-23 13:26
Va ir issiskyre keliai. Negimininga siela. Pinigai ne motais. Bet tas "laisvai samdomas" avantiurizmo dvasia pritvinkes gerokai. Man patinka but laisvai samdomai - pats sau esi ir kuopa ir batalionas, susipakuoji per minute, pabuciuoji duru rankena atsisveikinimui ir kaip trecias brolis Jonas ieskai laimes kitur. Bet ir nepatinka, nes kai esi pavarges, liudnas, piktas, tai dar salia viso to nezinai, kas rytoj laukia - ar atgal i gatve, ar priemimas pas Zanzibaro diplomata.

40289. ebola2005-08-23 13:29
Kaimietei> taip, jeigu ieskoti pasikeitimu pirminio saltinio, ko gero nukeliatumem pas pona Dieva. As gi dabar kalbu apie grupes ir socialinius virsmus. slogutei> patikek, as daznai jauciuosi kaltas.:)

40290. cikada2005-08-23 13:30
revoliucijos vejai?...

40291. priskabinsiu2005-08-23 13:36
jo. bet o nelaimingas. ar viskas baigiasi gerai, ar visdelto esi objektyvus

40292. ebola>zetai2005-08-23 13:42
tai vadinama "proletariatu". Sovietu laikais buvo daug tokiu su kastuvu, pora kombinezonu ir plansete keliaujanciu "laisvu samdiniu". Dabar irgi nemazai - issiplete arealai. Idomi migruojanti mase pernesanti tiek ligas, tiek revoliucines idejas is vieno pasaulio rasto i kita.

40293. xX2005-08-23 13:54
Ebola, kaip modeliuotojas galiu pasakyti - keisti struktūrą iš viršaus yra rizikingas reikalas. Žmogus vienaip įsivaizduoja kažką, (pvz., kaip Leninas (be interneto) sugebėjo įsivaizduoti elekrifikuotą Darbo Žmonių Valstybę), o tikrovė susuka kažkaip kitaip tą gražųjį vaizduotės kūrinį. Kitaip sakant, sapno nepaverčia tikrove. Kad ir tas pats Šatenių (=Šatėnų + Šetenių) pichnikas: Ech.Tas.Hercogas manė, kad bus galima virvutes tampyti, bet pasirodė, kad nėra kam, kad komandos išskydo, išsilakstė, užsikalbėjo... Orientyrai gerai, bet ožizmas tebūtų stiprios asmenybės avantiūra, sensacingas galvos kišimas į kilpą. Mūsų personalinė vaizduotė yra silpnesnė už gyvą gyvenimą, kurį reikia gyventi. Ir nuolatos koreguoti, adaptuoti, taikytis, derinti. Kitaip apsijuoksi ir po to apsiverksi.
Iniciatyvoms, ir ebolos tokiai, visada pritariu. Bet ebola, žiū - čia (čia-čia-čia, t.y. šatėnuose) slypi potencija, kuriai nereikia duoti nurodymų. Pasiūlymai priimami ir sudirbami, praeivės peikiamos ir guodžiamos, prachodimcai turi galimybę ironizuoti, varnos - p**davoti, ebolos - organizuoti, vasilisos - filosofuoti, zetos - išmintingai džiaugtis, etc.
Nieko prieš užsukti pas ebolą ir sukirsti jo patentuotą patiekalą, išgerti kokio gero vyno su brie, užkalbinti gretimo staliuko linksmą porelę ir su jais išvirtus į naktinę Klaipėdą nurūkti prie molo paklausyti, kaip daužosi jūros širdis.

40297. zeta2005-08-23 14:09
Modeliuotojas! Rubu! Dzinsu! Kai tik pasitaikys proga, prasysiu malones. Apie ta jura buvo labai grazu. Ipuoli kartais i koki zmogu kaip i sulini - dugno nesimato.

40298. xX2005-08-23 14:14
Ne, zeta, ne rūbų. Paprasčiausiai - sudėtingų sistemų. Tokių, kaip ekonomika.

40299. zeta2005-08-23 14:15
Kvailioju, xX. Gera nuotaika. Be priezasties.

40301. ebola2005-08-23 14:22
X, as nieko neorganizuoju! Bet jeigu TEKTU, as prisideciau.Potencija? Kur tu matai potencija? Choru "kaip gera buti" bliaunancioj bandoj? Cia as irgi alubaryje draugeliams galiu pasakyti, kad mes uz stalo siaip turim potencijos!:D Ir apskritai, tau neatrodo, kad labai jau dabar madoj ieskoti keslu? As nieko nesiulau, nieko neorganizuoju.Tik jauciu kazkoki judejima artejant.Viso labo tiek! Ir man tai patinka.Kiek yra buve kad sukam sukam ratus kaip vanagai, ir paskui nusprendziam kazkur imti ir nuskristi visu buriu.Tai yra naturali ivykiu seka - viskas sitaip vyksta ant svieto.Aisku, kad neimanoma sumodeliuoti galutinio rezultato - cia kaip ir visur.Bet faktas yra tai, kad jeigu niekur neskrendama - visi issiskaraido kas kur.Dabar cia ziurint atrodo kad kvarkseti sitaip galima amzinai ir niekas nepasikeis. Deja, kad ir nedidele patirtis rodo jog yra ne taip.

40302. xX2005-08-23 14:36
Ebola, tave palaikau už dešiniojo sparno. Zeta - tikriausiai už kairiojo, visai be priežasties. Jei TEKTŲ? Lauk Kalėdų, ruošk kepsnius, išrink gerą vyną, vorai tegul audžia palubėse tinklus, uostamiesčio auksakaliai tegul kala taures, baldžiai tegul daro krėslus ir stalus - užgriūsim tavo karalystėn, net nebeprisiminsi, kada ištarei TEKTŲ...

40303. ebola2005-08-23 14:42
:D ne, ta tema as turiu savu planu.Tiesa pasakius turiu tiek daug planu, kad net baisu.Bet nieko - delo mastera boitsia!:D

40304. zeta2005-08-23 14:43
Mano sparnai is puku! Tik labai trumpai nukirpti, skraidau vos vos virs zemes. Bet jeigu kas, iki uosto pescia kaip griezle nueiciau. Gal zinot kada truputi tiksliau negu "kada nors"?

40307. slogute2005-08-23 15:00
gal geriau jei pėsčia kur nors artėliau.arčiau didmiesčio.tadu mes ir vaišes ir katrštas kad ir susavim atsineštum.nei skaičiuot nei ieškot,bet visus pakviesti arčiau stalo neužmirštume(o ypač aukštaičius)

40309. xX2005-08-23 15:03
Ebola, kaip sakiau - ateitį lipdysim tokią, kokios galėsim norėti:) Tai reiškia, kad Kalėdas darysim prieš Kalėdas arba po Kalėdų, N.Metus darysim vasarą, žiemą darysim vasarą, lietų išsunksim iš sniego, džiaugsmą - iš pasiklydusio liūdesio. Ypač jei dielo mastera boitsia, o griežlė zeta savo ilgomis kojomis gali bet kokius uostus pasiekti.

40310. ebola2005-08-23 15:07
tu cia lankstai todel kad pernelyg viesa? Cia mano emuilas - padetalizuok jei gali.

40317. xX2005-08-23 15:28
ebola, būtinai pasinaudosiu tavo emuilu! Dabar turiu nusiplauti iki ryt ryto.

40362. BBIVS radija...2005-08-23 23:32
... praneša, kad zetos komentaras Nr. 40270, papildytas xX`o Nr. 40309, skelbiamas Šatėnų ložės manifestu beigi priesaika.

Broliai, aš, Šatėnų masonas, kol gyvas pasižadu nepamiršti vieno dalyko: tai, ka čia dabar turim, yra prabanga.
Te manęs neapleidzia jausmas, kad į Šatėnus užsukt, tai kaip namo pareit.
Nesvarbu, kaip ten lauke gyvena, kuo palankiausios dvasinės aplinkos apsupti rododendrai, Šatėnų masonai yra nuo vaikystes šlapiais maišais per galvas daužyti, knygas nuo aukščiausių lentynų grabaliojantys ir privalo šitaip vienas kitą papildyti, autorius iskaitant, per amžių amžius Ω
Šatėnai yra organizacija be taisyklių, veikianti laisvųjų imtynių principu.
Atėjimas ir išejimas laisvanoriškas. Nario mokestis (ir jo dydis) taip pat savanoriškas ir skiriams Piknikams organizuoti.
Jokiu represiju.
Šatėnų masonai kartais privalo su draugu cigaretę surukyt į Mėnulio pilnatį bedėbsant.
Galim viens su kitu ginčytis, akis išsidraskyt iki negalėjimo, bet sutikt ugiu ir jėga lygų pašnekovą ne kasdien pasitaiko. Todėl, broliai masonai, neprivalo čia ir dabar pakeist pasaulį ar įtakot socialinius procesus.
Ateitį lipdysim tokią, kokios galėsim norėti :) Tai reiškia, kad Kalėdas darysim prieš Kalėdas arba po Kalėdų, N.Metus darysim vasarą, žiemą darysim vasarą, lietų išsunksim iš sniego, džiaugsmą - iš pasiklydusio liūdesio. Ypač jei dielo mastera boitsia, bet ir negali sakyt, kad jokios krypties nėra. Yra - tai nepaprastos jų galios. Kad neišgaudytų ir neišgalabitų jų po viena, Šatėnų masonai turi ne per retai susitikti, kad nesušaltų po vieną.

40366. zeta>IVS2005-08-24 00:27
Tu tik grok, susimildama grok! Paskutini sakini skaitydama ir drebedama kaip zele is juoko, vos nenuslydau nuo kedes.

40369. BBIVS radija...2005-08-24 01:11
... bijo savarankiškai nusišnekėti, kad zeta nenusuktų jos, kaip ausies, o toto nepersijungtų ant kornos ir ebolos bangų, todėl laukia, kol Kas Nors Kitas pasakys, ką nors genialaus - tada ir retransliuos. BBIVS radija neprisiima atsakomybės už retransliacijų subjektyvias interpretacijas.

40370. Arturas Kazarinui2005-08-24 01:16
Kazarinai, kodėl negaliu išsiųsti htmlinio komentaro - kvotos suprogramuotos ar tagu nepriima, ką ten pridirbai, šiaip kultūringi žmonės praneša apie pasikeitimus

40384. ežeras2005-08-24 08:14
"Kad neišgaudytų ir neišgalabitų jų po viena"- "ctob ne propast po odinocke",- cia sitas? -ieskau b.o. gerbeju. surades siulysiu kraujabroliautis.

40385. IVS ;)2005-08-24 08:34
Поднявший меч на наш союз
достоин будет худшей кары,
и я за жизнь его тогда
не дам и ломаной гитары.

Как вожделенно жаждет век
нащупать брешь у нас в цепочке...
Возьмемся за руки, друзья,
чтоб не пропасть поодиночке.

Среди совсем чужих пиров
и слишком ненадежных истин,
не дожидаясь похвалы,
мы перья белые почистим.
Пока безумный наш султан
дорогу нам сулит к острогу,
возьмемся за руки, друзья,
возьмемся за руки, ей-богу.

Когда ж придет дележки час,
не нас калач ржаной поманит,
и рай настанет не для нас,
зато Офелия всех нас помянет.
Пока ж не грянула пора
нам отправляться понемногу,
возьмемся за руки, друзья,
возьмемся за руки, ей-богу.

40386. ežeras2005-08-24 08:41
...mieloji ivs, bedievis cicilikas tiesia tau savo distrofiska ranka ir atveria versio sirdi bei pinigine...:)

40387. IVS :)2005-08-24 08:46
Что такое душа? Человечек задумчивый,
всем наукам печальным и горьким обученный.
Видно что-то не так в его горькой судьбе,
но он сам по себе, а я сам по себе.

Он томится, он хочет со мной поделиться.
Очень важное слово готово излиться,
как пушинка дрожит на печальной губе,
но он сам по себе, а я сам по себе.

Я своей доброты никогда не разбрасываю,
я его ни о чем никогда не расспрашиваю.
Каждый волен играть что горазд на трубе.
Каждый сам по себе. Я себе – он себе.

40395. bridaugilos2005-08-24 10:09
Na gi, kas autorius?

40396. bridaugilos2005-08-24 10:12
Bulat Okudshava?

40397. bri2005-08-24 10:12
Bent jau taip juokingai radau isspelinta internete.

40404. > bri2005-08-24 10:39
Pats klausia - pats atsako - tikras šatėnas. Rūtai pabeldėm į langą, gal atsilieps.

40430. nuomonė >ebolai2005-08-24 14:34
Apie labai reikšmingus dalykus rašai: "kad as nujauciu moderniaja visuomenes struktura esant gatavai issikvepusia ir pasiruosusia mutuoti." {} "Tik jauciu kazkoki judejima artejant.Viso labo tiek! Ir man tai patinka.Kiek yra buve kad sukam sukam ratus kaip vanagai, ir paskui nusprendziam kazkur imti ir nuskristi visu buriu.Tai yra naturali ivykiu seka - viskas sitaip vyksta ant svieto." Tiesiog smalsu, Ebola, ar tai tik grynos nuojautos,ar jos turi kokį nors realų pagrindą? Šiaip nuojautos neatsiranda iš nieko- joms atsirasti vis tiek reikalingi kokie nors būsimų pasikeitimų/įvykių požymiai. O gal ir nujauti, kokios įdėjos pagrindu "imsim ir nuskrisim visu būriu"?

40434. zeta2005-08-24 14:44
Rutai i langus nebaladokit. Pries iseidama sake - rudeni sugrisiu. Dar septynios dienos iki rudens.

40439. ebola>nuomonei2005-08-24 15:27
viskas kartu, nuomone.Siaip man ta nuojauta gerokai pastiprina dabartine mano situacija, kurios smarkiai detalizuoti nenoreciau.Man asmeniskai tiek daug kas keiciasi, kad net galva sukasi momentais.Galbut todel man atrodo kad apskritai daug kas keiciasi i gera puse.Netgi jei as klysciau, as linkes pasilikti sitoj busenoj...:):)

40442. nuomonė2005-08-24 16:09
Nujaučiu, kad neklysti. Malonu sutikti bendramintį ;). Linkiu dar didesnio pokyčių į gerą pagreitėjimo:)

40451. sos2005-08-24 16:44
Gal zinote, kur rasti Jurbarko forumo "Siaures vasara" programa?

40454. to sos2005-08-24 16:56
Surink google ir turesi.

40473. sousui2005-08-24 17:55
Šiaurės Vasara. Juoko galia yra Litmenyje

40582. q346 :-) 2005-08-25 13:55
Saulė atliko nakties darbų reviziją. Vėjas atsargiai masažuoja liepos šakas. Žolė nuolankiai gula po kojomis ir jas mazgoja. Dienos planų koryje zirzia užduotys. Pakviestas šuo atbėga, nulaižo delną ir reikalauja bakšišo. Gėlė praveria žiedą ir įsileidžia vabzdį. Siurblys zyzdamas renka dulkes. Dulkės vejasi mašiną, o nepavijusios migruoja į pievą. Nugręžęs debesio skudurą vėjas pūsteli ir primerkęs saulės akį blizgina žolių viršūnes. Viksvų šukos kruopščiai šukuoja liūliuojamą orą. Ožka apie kuolą apėjo ketvirtį rato. Sustojusi ties devinta valanda pakėlė galvą, pamovė ant ragų debesį ir mekenimu palabino nebylį drugį. Vingiais važiuojantį vabzdį nusivijo uniformuotas paukštis. Ožka prisimerkė ir iš tiesiosios žarnos vienvamzdžio iššovė šratų užtaisą. Nepataikė, nes niekur nesitaikė. Perpetuum mobile rieda šalpusnio lapu. Nemindyk žemės, gyvuly! Tiek pritrypta, nėra kur kojos padėti! Savas laikau ant stalo. O kur per atostogas nueisi? Žemė vis tiek sukasi. Taip ir pražilo Einsteinas sėdėdamas po reliatyvumo teorijos blynu ant trijų banginių nugarų.

Rodoma versija 180 iš 204 
13:26:03 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba