ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2006-07-15 nr. 805

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

Turinys (33) • REGIMANTAS TAMOŠAITIS. Jaustukai, kištukai, archetipai... (29) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Apie kelionių ir vaizdų netobulumą (19) • -gk-. Sekmadienio postilėALGIMANTAS MIKUTA. EilėsBRYAN APPLEYARD. Šviesai blėstant (1) • AUŠRA PAŽĖRAITĖ. Dešimties Dievo įsakymų mitas (2) • SIGITAS GEDA. Skaitalai – pelėmsVALENTINAS KLIMAŠAUSKAS. Tapimas savimi: 2006 metų odisėja (1) • SARA POISSON. Sėdintis žmogusCASTOR&POLLUX. Verba de verbis (1) • GYVENTOJAS. GyvenimasAUSMA CIMDIŅA. Beatričės kilmėSu dailininke RAMUNE VĖLIUVIENE kalbasi JUOZAS ŠORYS. Vešliosios protėvių pievos (9) • VIKTOR LAPICKIJ. StopLAIŠKAI (301) •

Sekmadienio postilė

-gk-

[skaityti komentarus]

XV eilinis sekmadienis (Mk 6,7–13)

    Jėzus pasišaukė pas save Dvylika ir ėmė siuntinėti juos po du. Jis davė jiems valdžią netyrosioms dvasioms. Liepė, be lazdos, nieko neimti į kelionę – nei duonos, nei krepšio, nei variokų dirže, – tik apsiauti sandalais, bet nesusivilkti dviejų palaidinių. Ir mokė juos: "Į kuriuos namus užeisite, ten ir pasilikite, kolei išvyksite. Jei kurioje vietovėje jūsų nepriimtų ir neklausytų, išeikite iš ten ir net dulkes nuo kojų nusikratykite, kaip liudijimą prieš juos". Jie iškeliavo, ragino atsiversti, išvarė daug demonų, daugelį ligonių tepė aliejumi ir išgydė.


Išbandymas daiktais ir gydytojo priesaika

Turiu pažįstamą budistų vienuolę, kuri sapne yra regėjusi mane kaip gydytoją. Vėliau net ikoną nutapė – "Gydantis Buda" ar panašiai. Matyt, buvau patekusi pas ją kažkokiu labai skurdžiu laikotarpiu, su vienintele palaidine, be duonos, pinigų ir be krepšio. Iš tikrųjų (ne ekstremaliose situacijose) aš neturiu šitų idealiai askezei būtinų bruožų. Mėgstu pinigus, dantų šepetukus, telefoną, kartais net internetą. Nemoku gydyti – nei žodžiais, nei rankomis, nei mintimis. Niekada nesutikčiau elgetauti (ir dar su porininku!) teikdama kažkokias ezoterines paslaugas, kuriomis pati netikiu. Tiesa, kaip tik neseniai keliavau po Žemaitiją ir mačiau, kaip žmonės gyvena. O gyvena jie visai neblogai; jei ir reiktų juos nuo ko nors gydyti, tai visų pirma – nuo turto. Kas yra tos netyrosios dvasios, supratimo neturiu. Veikiausiai kokia pasaulinį blogį kontroliuojanti ir Dievo kūrinio užuomazgų turinti jėga, mutavusi ir pavojinga. Su tikrais demonais susidūrusi nesu, į satanizmą niekada pernelyg nesigilinau, laikiau šitą reikalą paauglišku ir apgailėtinu, nykiu, neįdomiu, psichologinių nuoskaudų lygmenyje – juokingu. Net daugeliui vaikų prieinamuose mėgėjiškuose spiritistiniuose seansuose nesu dalyvavusi! Ir apskritai man stinga transcendentinio smalsumo. Kelis kartus esu sapnavusi, kad Dievas yra, bet tai ir viskas. Niekad pernelyg nesiveržiau turėti reikalų su paslaptingąja jo kūrinijos dalimi. Ir su viešąja tų reikalų nesusitvarkau, kur dar ten undergroundas. Tikiu, kad jis egzistuoja, tačiau be jokių kontaktų su mano tikrove.

Į Jėzaus mokines aš visiškai netikčiau. Sergu daiktais, žmonėmis ir prisirišimais. Nesu tvirta, nesu net smalsi, man stinga tikėjimo. Vis tebegalvoju, kodėl budistė Iša kadais susapnavo mane kaip gydytoją. Truputėlį tuo net didžiuojuosi, bet gal čia buvo tiesiog jos fantazija – iš noro paskatinti mane imtis gerų darbų ir filantropijos. Išvaryti demonus, tepti ligonius – juk tai aistros ir užsidegimo reikalaujantis veiksmas, pusiau beprotiškas, sudėtingas, įmanomas nebent tikrai nušvitus, atsivertus ir persikeitus. Mano gyvenimas patogus, aš neturiu beprotybės gyslelės, hipnotizuotojo talento, įtaigos dovanos. Man gaila tų, prie kurių namų reiktų nusikratyti dulkes nuo kojų, nes aš pati, ko gero, ten gyvenu.

Prisiekiu, negalėčiau būti gydytoja. Gydytojai, regis, turi taip tikėti savo gydomąja galia, kad atsižadėtų visų daiktų ir visų patogumų. Labiau už viską jie turi trokšti išgydyti, pagydyti, apgydyti; negana to, patys būti sveiki. Jie turi labai norėti būti čia ir dabar, pamiršti savo pomėgius ir poreikius, rizikuoti ir būti nesaugūs. Nė minutės nepamiršti valdžios, kuri jiems duota, ir kantriai dirbti skausmo mažinimo darbą. Galbūt akimirkai ar dviem, bet niekada visam laikui nesugebėčiau tam pasiryžti.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 
Rodoma versija 21 iš 21 
0:25:26 Jan 17, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba