ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2008-12-05 nr. 919

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

KĘSTUTIS NAVAKAS. Japonijos užkariavimas (44) • KRISTINA BLOCKYTĖ. Nuogų ikonų epocha (25) • -gk-. Sekmadienio postilė (9) • MARINA CVETAJEVA. Eilės (5) • GIEDRĖ KAZLAUSKAITĖ. „Scanoramos“ štilis (68) • Su psichologijos profesoriumi RAFAŁU KRZYSZTOFU OHME kalbasi Pawełas Wrabecas. Viliotiniai vartotojui (4) • SIGITAS GEDA. Žalieji pergamentai (78) • MIGLĖ ANUŠAUSKAITĖ. Mona Liza su kindersiurprizu (8) • PETRAS REPŠYS. Apie Audrių ir jo paveikslus (4) • RENATA ŠERELYTĖ. Knygų apžvalga (2) • JURGA ŽĄSINAITĖ. Minčių aritmija lietuviškai (4) • PETRAS KAZICKAS. Pogrindinė gyvulininkystė Vilniuje (14) • RŪTA JAKUTYTĖ. Tavo rytojaus dienoraštis (1) • AKVILĖ ŽILIONYTĖ. Slapti ryšiai su dievais (3) • JAMES THURBER. Naktis, kai užgriuvo lova (2) • GILBONĖ. Kiekvienas savaip (18) • čia yra labai rimtas reikalas, kurį mažai kas supranta (703) • 2008 m. gruodžio 12 d. Nr. 46 (920) turinys (10) •

„Scanoramos“ štilis

GIEDRĖ KAZLAUSKAITĖ

[skaityti komentarus]

Knygų recenzijų šiais metais nerašiau dėl to, kad už jas Skaitymo metų proga daugelyje laikraščių mokami dvigubi honorarai, o aš pageidavau gauti tik viengubus, kad nepatirčiau pažeminimo ir prigimtinės humanitarinės gėdos. Beliko tenkintis kinu ir kitomis, mažiau pavojingomis meno rūšimis, apie kurias nieko neišmanau, bet juk reikia plėtoti recenzijos žanrą, reflektuoti dvasinį gyvenimą, raidžių radarais siųsti signalus dvasios vadams. Viena draugė pasakojo, kad anksčiau bilietų į „Scanoramos“ filmus buvo neįmanoma ekspromtu nusipirkti, jais reikėdavo pasirūpinti prieš dvi savaites, bet aš tokių laikų neatsimenu. Perverčiau spaudą – žurnalistų klyksmai apie „įstabiai geros kokybės filmus“ ir panaši demagogija kėlė šypseną. Liūdniausia, kad žmonės tiki laikraščiais, žurnalais, televizija; turi naivumo. Ir vis dėlto tame kino maratone buvo kažko rudeniškai jaukaus: netikėti susitikimai, naktinė kava prieš vėlyvą seansą, o ir šiaip – sezoninis pagyvėjimas toj niūrioj vietoj.

Labiausiai laukiau filmo „Vabzdžių dresuotojas“ (rež. Linas Augutis, Donatas Ulvydas, Marek Skrobecki, Rasa Miškinytė, Lietuva, 2008, 53 min): mat buvau mačiusi kadais „Skalvijoj“ Vladislavo Starevičiaus animacijos retrospektyvą ir ja ligi sielos gelmių susižavėjau. Deja, naujoji dokumentika kiek nuvylė, joje daug kas pasirodė pernelyg supaprastinta, negyva, blogąja prasme televiziška, adaptuota infantiliai akiai. Vienas auditorijos segmentų – vaikas, bet man tie kompiuteriniai efektai niekaip nedera su šilta ir natūralia paties Starevičiaus kinematografija. Nors pagirti vertėtų, primityvistinių piešinių ir aktyvaus dokumentikos pateikimo dermė vykusi, tik labai jau ryškus plyšys tarp praeities ir dabarties, akivaizdus filmo stilistikos bruožas. Tuomet nėra jokios prasmės į filmo pabaigą taip primygtinai tą plyšį maskuoti, patetiškai skelbti, kad Starevičius gyvas, ir kitaip mėgdžioti Holivudo melodramų intonacijas. O apskritai – reikėtų dažniau rodyti originaliuosius Starevičiaus filmukus, tada ir jo asmenybe susidomėjusiųjų rastųsi daugiau.

Gerai žinomo danų filmo „Adomo obuoliai“ scenaristas Andersas Thomas Jensenas su Lone Scherfig šįkart atskleidė dar vieną įmantrų siužetą gan vidutiniškame filme „Raudonasis kelias“ (rež. Andrea Arnold, Didžioji Britanija, Danija, 2006, 113 min). Bjaurusis Glazgas, urbanistinė pilkuma, kamerų paranoja (itin neoriginali tema nūdienos kine). Nevykėlį nusikaltėlį persekiojanti tvarkos prižiūrėtoja greta jo pati priartėja kone prie psichozės, tuo tik išryškindama recidyvistų normalumą gamtos dėsnių kontekste. Stebėdama kameras, ji pati gerokai atitrūksta nuo realaus pasaulio; turėdama pozityvią reputaciją ir gyvendama iš esmės tvarkingai, veržiasi patirti ekstremalų savo psichologinių žaizdų atnaujinimą. Ir nors filmo nelydės „Adomo obuolių“ šlovė, jis ypač žmogiškai byloja apie nelaimingumą, o ir baigiasi kažkaip šviesiai, viltingai, be pigaus tragizmo, nors randai ir eksponuojami. Beje, režisierė jauna, debiutuojanti, vadinasi, turbūt perspektyvi.

Filmas apie dvi beveik tikras moteris – „Muilo opera“ (rež. Pernille Fischer Christensen, Švedija, Danija, 2006, 104 min). Viena jų – smarkiai ekscentriška, bet nežinanti, ko nori, o kita, priešingai – puikiai žinanti, ko nori, tačiau dar ne visai moteris: tapatybėje susipainiojusi transeksualė. Išryškinami santykiai, kai kuriuose epizoduose jie stulbinamai tiksliai įvardijami; tokį kino rentgeną senokai mačiau. Pradžiugino tema, danai drąsūs, sugeba skverbtis į vis dar šokiruojančias sritis; bet pats medžiagos pateikimas abejotinas, erzino klaustrofobiškos dviejų butų erdvės (man neįdomu, kad biudžetas mažas) ir per aštriai nugaląsti pokalbiai, ekshibicionistinės banalybės. Pats filmas galėtų būti perpus trumpesnis, esmė kondensuota ir taip. Kliuvo ir visažinis balsas už kadro, neretai būdingas prastiems filmams.

Paradoksalu, bet vienu puikiausių festivalio filmų laikyčiau „Paną“ (rež. Harald Schwenzen, Norvegija, 1922, 96 min) – ankstyvąją Knuto Hamsuno romano ekranizaciją. Buvau mačiusi prieš keletą metų, buvo atvežtas į „Kino pavasarį“; regis, Hamsuno garbei; nes kaip kontrastas buvo rodyta ir šiuolaikinė to paties kūrinio versija. Tie senoviška maniera nufilmuoti vaizdai, šliejami su Edvardo Griego muzika, grąžina į nostalgišką būvį, kai kine nebuvo nieko nereikalingo, ir jis visas virto klasika.

Žiūrint „Atominį karą“ (rež. Peter Watkins, Didžioji Britanija, 1965, 48 min), kai kurie žmonės stojosi ir ėjo iš salės, o vieną vyriškį netoliese užklupo alergiškas kosulys. Atrodė, kad matau itin įtaigų Balio Sruogos „Dievų miško“ intertekstą, po kurio jau nereikia jokių meninių vizijų. Na, vaizdai dokumentiniai, sunkiai ištveriami, kraupoki, bet turbūt žadina su sąžine retsykiais sanguliaujantį teorinį humanizmą, moralinių kompromisų tėvą. Ekologinės ir ekonominės krizės akivaizdoje tik tokius filmus ir transliuoti troleibusuose.

„Astropija“ (rež. Gunnar B. Gudmundsson, Islandija, Didžioji Britanija, Suomija, 2007, 92 min) – prastas, trečiarūšis fimas, kurį žiūrėdama mažumėlę nusnūdau, tačiau kai pabudau, jis sukėlė absoliutų estetinį pasitenkinimą. Mat tuo momentu kaip tik rodė į kompiuterinę grafiką transformuotus veikėjus: visi jie kovėsi saldžioje rungtyje už gėrį, o žiūrovai privalėjo traktuoti tokią stilistiką ironiškai. Kaip ir niekur nevedančius komiksų elementus; jei tai būtų kažkaip labai nauja ir originalu, pateisinčiau ir skonėčiausi. Aš į tą sapno intarpą mielai pažvelgiau ne ironiškai, bet nuoširdžiai. Blondinės nuotykiai sunkiai jai suvokiamoje realybėje sukėlė veikiau gailestį negu švelnią simpatiją kitoniškumui, kaip, matyt, siekė režisierius; gailestį ir skausmą. Virtuali tikrovė čia išvis be reikalo: apie nevykėlius, besislepiančius po šaunuolių personažais, kalbėta jau šimtą kartų. Pabaigos net neatsimenu, greičiausiai vėl buvau užliūliuota.

Geriausias iš visų matytų – „Atšalę priešpiečiai“ (rež. Eva Sorhaug, Norvegija, 2008, 90 min). Ne vien apie niekšus, kurie pabėga iš avarijos vietos arba prievartauja savo žmonas (seksas skandinavams vis dar įdomus kaip natūralizmo atributas, tačiau jis juk aktualus per amžius, visiems), bet ir apie bausmes už lėkštus gyvenimus. Slidinas skaidrių skandinaviškų spalvų ir skoningų potėpių. Pavyzdžiui, kadrai su paukščiais, kurie (nesvarbu, kad Hitchcocko citata) sukelia sumaištį ir negandas. Visų beprasmiškų istorijų ir salsvų biografijų fone į pirmą planą iškyla autizmu serganti mergina, kuri turėtų būti interpretuojama kaip vienintelė tikra, vienintelė autentiškai patirianti savo egzistenciją.

Tarp visų šiaurietiškų dar mačiau kelis filmus „ne į temą“, todėl turiu malonumo lyginti: „Perskaityk ir sudegink“ (rež. Ethan Coen, Joel Coen, JAV, 2008) – dar viena brolių komedija, kurioje dar kartą triumfuoja kvailybė. Santuokinės neištikimybės ir „mirties nukenksminimo“ temos čia, matyt, periferinės. Meilužiai kadruojami karikatūriškai, jų patalynė – su JAV vėliavomis. „Balkoną“ (rež. Giedrė Beinoriūtė, Lietuva, 2008) irgi galiu pagirti, lengvas toks. Senovinės, lengvai atpažįstamos sunkmečio realijos, nemirtingų detalių poetika, beveik sentimentai. Vaikai neįmanomai drovūs, kalbasi išnykusiomis frazėmis (tas tik rodo, kad kalba tikrai yra pakitusi, vaikai šiandien šnekasi kitaip; signifikatai kiti). Šeima prie pietų stalo nesugeba net normaliai išsiaiškinti, kas su jais vyksta (kas būtų neįsivaizduojama, tarkime, mano taip mėgstamoje Amerikoje), todėl fiziologiškai reiškia savo jausmus ir nuojautas. Ir „Viki, Kristina, Barselona“ (rež. Woody Allen, JAV, 2008) – filmas, į kurį derėtų eiti trise, mat kliudoma polifilų tema. Nuostabiausia ten buvo Penélope Cruz; ekspresyvus vaidmuo, moters beprotybės grynuolis. Net tas prasčiokiškas balsas už kadro žinojo, ką sako. Perbėgus iš vienos salės į kitą, šie filmai kėlė susipriešinimo su savimi efektą, tačiau buvo ryški atsvara „Scanoramos“ melancholijai ir sustingimui.

Iš „Scanoramos“ ėjau su apytikre nuovoka, kad skandinavų kine dabar veikiausiai viską valdo danai. O gal ir apsirikau, nemetodiškai viską žiūrėjau. Jau pripratau prie visų cola-plaza kino teatrų, niekas juose manęs nebegąsdina, net ta paslauga, kur gali nusipirkti daug kamuolių vienoj vietoj ir nekeisdama pozos pamėtyti į krepšį (kažkokia neįprasta boulingo ir krepšinio sintezė). Tyriausia man yra ta akimirka, kai visi žiūrovai tik renkasi į salę, klausa sugeria jų šnekos nuotrupas, žingsnius, krebždenimą seanso pradžios tamsoje. Lyg dienos vėjas būtų ką tik nurimęs, darbų jūra tyli, o aplinkui nusistovėjęs saugus ir laimingas štilis.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


141380. Ruta2008-12-10 13:13
Manau kad autorei reikia psichoterapeuto.

141388. Rutai2008-12-10 13:51
Nekisk nagu prie Giedres

141423. to Ruta2008-12-10 17:25
autorei reikia AišV`o. Nedaugiau. Bet kad jis miręs. Postmetafizinės refleksijos juk irgi gerai. Padėkim gėlių ant AišV`o kapo. Ir pastatykim vėl kokį juokingą scanoraminės koncepcijos antkapį: Čia, hm, hm, ir t.t. ir pan. visų mylimas bla bla ir taip toliau.

Scanoraminės idėjos idėja - pirmyn į atgal. Tfiu.

141430. vl2008-12-10 19:29
lietuva žydi giedrėm :)

141432. xX2008-12-10 19:42
ar kiti metai bus Neskaitymo metai, jei šie yra Skaitymo? Kas skelbia, kokie kada turi būti metai? Ar galiu aš paskelbti kokius, pvz., Stovėjimo Ant Ausų metus? Ar negautas honoraras buvo kompensuotas pigiais kinobilietais? Iš kokios Kamasutros pozos buvo mėtoma į krepšį? Štai tokie klausimai kilo perskaičius štilį.

141494. s.l.2008-12-11 00:21
puikiai parase Giedre teksta, gerbtina, kai zmones niekam nelenda i uzpakali.

141505. nu_tikrai2008-12-11 08:22
gerai surasyta, kam tas psichoterapeutas visai nesupratau

141523. uuu2008-12-11 10:47
prie ko čia psichoterapeutas, gerai rašo, aišku "žmonės tiki laikraščiais, žurnalais, televizija", nes kas parašyta, tas šventa, sako kas nors jiems, kad taip nėra, jie sako, kaip tai nėra, juk laikraščiuose rašė

141538. Giedrei K.2008-12-11 12:02
Čia taip apsigyrėte, kad nerašėte recenzijų dėl dvigubų tarifų. Leiskite sužinoti, kokie leidiniai mokėjo dvigubai šiemet už knygų recenzijas. Nuo pirmo sakinio - briedas, tai ko norėti toliau? O už kokį honorarą pristatinėjote knygas televizijai? Manyčiau, už penkiagubai geresnį nei laikraščių. Ir apskritai, paskaičius šios autorės darbelius, suvoki, kad VU Filologijos fakultete - profesūros krachas. Jei tokio lygio absolventė prasirauna į recenzentų gretas, tai kokio lygio yra tos, kurios dūlėja mokyklose?

141599. nesupratau2008-12-11 14:56
koks tikslas kabinetis prie autores? normaliai surasyta filmu apzvalga, is savo varpines. o jei rasiusiam/-iai "Giedrei K." nesuprantama, kad pradzioje apie uzmokesti rasoma pasitelkus savotiska ironija ir fantazija ir jei i apzvalga ziurite kaip i kaip dokumentika, tada gaila man jusu

141752. amigo2008-12-12 11:57
ziuriu, psichoterapeutu reikia tiems, kuriu Giedre nepaminejo savo recenzijose ir apzvalgose, tai yra, vargdieneliams grafomaneliams, komentaruose jie lieja tulzi bei ekskrementus...

141753. supratau2008-12-12 12:11
Supratau, kad Giedrė K. yra Šventa karvė, besigananti melsvose šatėnų lankose.

141759. to supratau2008-12-12 12:23
te kritika buna argumentuota, o ne "apspjaudziau, o paskui sv. karve pavadinau"

141797. alora2008-12-12 14:36
as truputi ne i tema, ne apie filmus. Giedre, aciu uz knygu apzvalgas per TV. man jos atrodo labai patikimos. gal pasufleruotumet kaip vadinasi viena knyga, kuria minejote pries pora menesiu TV apzvalgoje? tai berods XIX a. Vilniuje gyvenusios lenkaites dienorastis. aciu.

141830. amigo to alora2008-12-12 17:28
nueikite i lrt.lt puslapi, ten yra laidu archyvas ir susiraskite

141850. filmu ziuretoja :-) 2008-12-12 19:45
Dziaugiuosi, kad apie kina raso jo neismanantys, nes kino kritiku ekspertiskumas neretai uzmusa kaip bet koks totalus zinojimas. Tuomet ir gali gincytis, kas visikai naturalu, nes vyrauja subjektyvus, o ne profesionalus poziuris. Didziausia pasipriesinima sukele Muilo operos kritika. Puikus filmas, prilygstantis Atsalusiems priespieciams. Tikrai ne per ilgas, ne klaustrofobiskas ir su labai stilingais uzkadrinio balso intarpais. Stoju uz ji muru, nepaprastai psichologiskai tikslus bei estetiskas.

141860. alora2008-12-12 21:24
aciu, amigo. ieskosiu.

142392. avis :-( 2008-12-17 02:36
labai nemalonu skaityt tokias piktas recenzijas ir gaut tokia doze neigiamu emociju. ir apskritai staciokiskai ir net muzikiskai parasyta.

142471. Aviai2008-12-17 13:53
Recenzija apskritai yra piktas zanras, jei ji bando vertinti, o ne vien aprasineti ir analizuoti. Vertinant turi tureti izulumo pasiklauti savo savitu ego.

142577. vu2008-12-17 20:11
bent šioje recenzijoje ne tiek piktas tonas, kiek santūrus ir glaustas. nederėtų painioti. be to, nuomonė apgalvota ir teisinga. bent apie matytus filmus manau panašiai.

142579. avis2008-12-17 20:44
lieku prie savo nuomones, nors maciau tik kai ka. bet teksta reikia moketi rasyti.

142581. vu2008-12-17 21:10
Giedrė Kazlauskaitė puikiai valdo plunksną. todėl ir stojame jos ginti. kad ji perdaug nenuliūstų dėl nepagrįstų užsipuolimų. kritikos kritika turi būti teisinga, ar ne taip?

143400. ziuretoja2008-12-23 20:14
Tikiu, kad galima atleisti. Ir kiti metai, manau, bus geri, tik sunkus.

144380. ziuretoja2008-12-31 19:01
Visko, kas tikra ir realu.

145084. z2009-01-05 10:23
Kazkadaise zaizaravau citatomis ir izvalgomis, stengiausi padaryti ispudi, patikti ir patraukti. Zodziu neliko. Manes ilgesni laika nemate neatpazista: sako, kur tavo kalba ir balsas. Nezinau. Atsikraciau daugybes savo fobiju, nebepakeliu ironijos ir savimylos. Pergyventi auksciausi pakilimai ir pjaunancios duobes. Labai branginu bendravima, kuo maziausia. Nors lygiavercio turbut nebuna. Bet ka as galiu pasakyti? Patinka galvoti, kad viduramziais pamiselius susodindavo i laiva ir paleisdavo i atvira jura. Tik kam tai idomu? Visiskai nebepakeliu metaforu, zenklu, besvoriu efemerisku neapibreztu dalyku, butinas konkretumas ir realumas. Svajoju buti pakankamai tvirta, kad galeciau issiversti be filmu ir knygu. Bet jie padeda nors retkarciais isskristi, ypac filmai, turbut mano atmintis vaizdine. Muzika nepakeliama. Apskritai labai uzastrejo vertingumo kriterijai, jie labai isaugo ir mazai kas juos atitinka. Manau, kad sprendimus reikia atlikti be laukianciuju, taip turi balta popieriaus lapa ir esi laisvas. Svarbu uzsirasyti sau motyvus, preizastis ir tikslus. Atrodo, kad mane ilgai muse ir as tapau velniskai patyrusi. Tik patirtis kazkur uzstrigo nepanaudota. Nors gal ir netiesa, naudojama, nepastebimai.

145102. z2009-01-05 13:29
Pjuklams pjaunant nevaiksciokite basi po razienas.

145234. z2009-01-06 10:02
Visiskai pamirsau apie M E N A, nes jo nebera.

145261. svks2009-01-06 13:59
z, nezursk, negi pykina?

145283. z2009-01-06 15:13
Aciu uz demesi, svks, pralinksminai. Malonu sulaukti atgarsi.

145290. z2009-01-06 15:37
Tavo veidas pazistamas, tik beveik neprisimenu savo vardo, susisemiu ir issinesdinu.

145291. svks2009-01-06 15:45
ne, palauk, neapsimoka. vis tiek sugrisi. tik apsiauk

145299. svks2009-01-06 17:01
z, yra toks prakeiksmas, vardu fibrodysplasia ossificans progressiva, trumpai tariant, FOP. O lietuviskai - progresuojanti kaulėjanti fibrodisplazija - liga, del kurios zaizdu ar sumusimu vietose audynys sukauleja. Atsiranda ne randai - minkstas, dazniausiai jautrus audinys, bet kietas, kaip kaulas. Sie zmones ypac saugosi zaizdu ir sumusimu, vengia aplinkos. Bet cia pasirinkimas - savisauga ir uzdarumas, ar laisve ir

145304. z2009-01-06 17:25
Dieve mano, bet juk reikia apie tai s a k y t i. Ka galima puoseleti amzinais nutylejimais??? As suprantu principus, bet nesuprantu tos amzinos blokados, kuri yra n e p a k e l i a m a. Gerai, tai turbut mano problema.

145369. svks2009-01-06 20:21
z, apie ka noretum p a s a k y t i ? SAKYK, del Dievo, del saves, del dar kazko

145379. z2009-01-06 20:56
Nieko, man turbut kazkas pasivaideno.

145381. z2009-01-06 21:08
Trumpą akimirką.

145384. svks2009-01-06 22:03
bet pasivaideno tavo troskimas. ir jie trunka tik mirksni

145385. z2009-01-06 22:11
Nesuvokiu taves viso.

145412. svks2009-01-07 08:53
kai mus isodins i valti, isprotejusius ar mirstancius, paguldys ant dugno ir nustums i jura, tada regesim begalybe. debesys pakeis krypti - plauks mums pasroviui, o dantim plesyti tramdomieji tuomet reiks tiek pat, kiek ikapes

145423. kaulas2009-01-07 10:11
Manau, kad tai buvo labai reali utopija.

145427. svks2009-01-07 10:32
kaule, kiek man zinoma, FOP neliecia lupu. ginsi ar griausi?

145441. kaulas2009-01-07 11:15
Turejau omenyje ne laiva.

145443. svks2009-01-07 11:21
juk tai visiskai nesvarbu

145448. kaulas2009-01-07 11:44
Laivas yra niekai, egzotinis uzplaukimas ir tiek. Kalba apie skirtinga zmoniu raida, pamoku turejima ir netekima, o galiausiai islikima nenuzmogejus.

145449. svks2009-01-07 11:52
negi nezinojai, kad ismokimas neatsiejamas nuo begimo is pamoku. netekimas - tiesiog banalu, kaip ir atradimas, kaip ir judesys, nesvarbu, koks - laivo, lupu, ranku. istigkeit. esimas. esatis. manau, Platonas teisus buvo atskirdamas buti nuo tapsmo

145453. kaulas2009-01-07 12:09
Tai kur tada deti tapima, jei esi vienoks, o nori tapti kitokiu?

145454. svks2009-01-07 12:20
tapima dek i kisene esaties. kai busi, tada tapsi. tapsmo nebutina regeti. eime, metas pietauti

145474. kaulas2009-01-07 13:41
Kaip gerai viska zinoti. Nesuprantu, kaip lengva ranka nurasyti netektis ir atradimus. Nebent ju butu labai daug.

145475. svks2009-01-07 13:50
juk nekalbame apie nurasyma. praradimai ir atradimai - ne brokuotos prekes. kablu apie ju neisvengiamybe ir is to kylancia ramybe. gali vadinti tai determinizmu, koks skirtumas. bet nuovargis tikrai ateina. tada rankos leidziasi, jas sukisi i kisenes, nebeturi jegu net ironiskai sypsotis. tik esi ir tiek. argi to maza? argi maza?

145476. kaulas2009-01-07 14:01
Gerai, tai kur gi tada gyvenimo dziaugsmas, apie kuri kalbejai? Jis - tik prabangos preke, ypatingomis progomis?

145479. svks2009-01-07 14:09
nejaugi kalbejau apie dziaugsma? nesidomiu juo. kam man gyvenimo dziaugsmas, jei apkartes juokas daug skanesnis. salta siandien

145484. kaulas2009-01-07 14:20
Maziau meluok.

145488. svks2009-01-07 14:27
nedraskyk zaizdu

145491. svks su pradreksta, kaulejancia zaizda2009-01-07 15:01
atleisk, o rasyti (kad ir komentaruose) nereiskia meluoti, tai yra sleptis, persirengti, uzsiimineti pseudoaktoryste, kitaip tariant virsti iliuzija, kazkokia stingstancia metafora? arba begti nuo isnykimo, siekis kauleti, tuo paciu fantazuojant apie dziaugsmo kasyklas?

145507. kaulas2009-01-08 10:37
Koks skirtumas, kur kalbetis, ar rasyti, ar kalbetis ir kokia forma, juk tai tik forma. Kodel negalima kalbetis, jei prisikaupe? Cia ne kasyklos, o mainai, apsikeitimas, atgarsio isklausymas. Itariu, kad trapiausi yra viska zinantys didziavyriai, kurie viska issilaizo patys, tik kazko nedrisdami liesti. O jei kalbi ir skauda - reiskia gija. Turiu omenyje ne psichoterapini muila, o, atleisk, panasios patirties zmones. Ir dar: ar nera taip, kad suragejimas ir tas sviesus cinizmas yra panasios genties pauksciai. Tik po mesmales sukauleji, o nuo nuoseklesniu dalyku tampi ciniku, tegul ir skaidriu. Abiem atvejais tai yra apsauga.

145508. kaulas2009-01-08 10:40
Ir tai pazinimo ir patvirtinimo, kad pazinojai dziaugsmas.

145518. kauliukinis zmogus svks 2009-01-08 12:07
taip, mano kaulas - sviesusis cinizmas. jei nebijociau ijunkti - megauciaus kasdien. kiekviena diena uzgriuva savais singdanciais blokais, o tu, zmogau, kapstykis, nenucinikek. kad kiti galetu minksta meskiuka priglausti, tiketis paguodos. taip norisi pasakyti "balius baigtas, ... namo" ir isbarstyti kauliukus pavejui. tegu vaikai susirenka. et, kaule, geros dienos tau

145541. kaulas2009-01-08 13:55
Aciu, kad pakalbejai, del tokio pokalbio pries kelias dienas norejau atlikti visus formalumus. Lauksiu, jei kada noresi ka nors pranesti.

145572. kaulas2009-01-08 18:15
O gal gali numesti nuoroda, kur sudeti eilerasciai? Ar tai visai neimanoma?

145692. kaulas2009-01-09 11:29
Atrodo, busiu dar karta ipjovusi, visikai nubukau.

145707. svks2009-01-09 12:25
kauliuk, turi minty konkrecius eilerascius?

145793. kaulas2009-01-10 02:21
Nebesitikejau, kad atsiliepsi ir isvaziavau.

145797. kaulas2009-01-10 02:38
Tiesiog norejau zinoti, kaip visa ta laika gyvenai.

145799. kaulas2009-01-10 02:44
Bet jauciuosi kaip isdavike.

145973. kaulas2009-01-11 12:12
Vaikstai, nukrenti, nusipurtai sniega ir apsimeti, kad nieko neatsitiko, taip norisi isiprasminti. Begi nuo atsiverusios tustumos ir ieskai kurios tvoros isitverti, kad vel nedribtum. Sentimentaleji. Nors zinai, kad blaskytis beprasmiska. Kiekvienas naujas zodis iskrenta kaip netinkamas, ne vietoje. Nori ji susisiurbti, bet jis juk turejo savo teise. Galvoji, kad savo teise turejai ir tu. Buti kaip buvai. Tukstanciai zmoniu isgyveno.

145980. kaulas2009-01-11 13:45
Radau, prarijau, taip man ir reikia.

145982. kaulas2009-01-11 14:41
Astriu budu svariau pjaunasi.

148831. kaulas2009-01-31 13:20
Kai susitiksim, galesi ir nesiklausyti.

Rodoma versija 30 iš 31 
7:54:09 Jan 10, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba