ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-12-11 nr. 728

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

Ukraina tarp Rytų ir Vakarų (26) • LAIMANTAS JONUŠYS. Dar kartą apie Salomėjos Nėries politiką (55) • AIDAS MARČĖNAS. Iš balos (25) • RIČARDAS ŠILEIKA. Keleiviniai (9) • DAINIUS JUOZĖNAS. Grūto parko "pergalė" (54) • Mieli skaitytojai! (29) • HANZ BLUMENBERG. Vilkas ir ėriukas (8) • ROB BRINER, RAY PRITCHARD. Tvarka pirmiausia (5) • GINTAUTAS GRIGAS. Diena be anglų kalbos (26) • SIGITAS GEDA. Iš mėlynųjų mansardų (9) • SIGITAS TUTLYS. Eilės (6) • GENDRUTIS MORKŪNAS. Paslaptis (4) • JONAS MIKELINSKAS. Renesansas ar dekadansas? (12) • WILLIAM PFAFF. Europa moka kultūrinio naivumo kainą (15) • SIGITAS PARULSKIS. Neįmanomas sugrįžimas (18) • KĘSTUTIS PULOKAS. Angelų ir demonų vartojimo instrukcija (16) • Su Jono Basanavičiaus premijos laureate IRENA SELIUKAITE kalbasi Juozas Šorys. Sėlė iš Erzvėto (15) • RASA RAMONAITĖ. Naktį (14) • AUDRA BARANAUSKAITĖ. Šis tas apie skraidymus ir košmarus (14) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Leninas ir Donelaitis (38) • L a i š k a i (131) •

Tvarka pirmiausia

ROB BRINER, RAY PRITCHARD

[skaityti komentarus]

Tuomet Jėzus įsakė susodinti žmones būriais ant žalios vejos. (Mk 6,39)

Bene svarbiausia vadovo atsakomybė – įvesti tvarką.

Tarnaujame tvarkos Dievui. Reikšmingas Jo atliktas kūrimo veiksmas – iš chaoso sukurta tvarka. Prieš pamaitindamas penkis tūkstančius, Jėzus liepė mokiniams minią suskirstyti. Iš tiesų Jam pagailo žmonių, nes šiems trūko tvarkos: "Jie buvo tarsi avys be piemens".

Bet kurioje situacijoje atsidūręs, praktiškas vadovas pradės nuo to, kad įves tvarką. Tik nesupainiokit vadovo su pedantišku griežtos drausmės šalininku! Pastarasis tvarkos griebiasi tik tam, kad pasijustų galingas ir galintis nurodinėti kitiems. Tikras vadovas tvarką įveda tam, kad galėtų veiksmingiau kitiems tarnauti. Jėzus paragino žmones susėsti būriais, kad Jis ir Jo mokiniai galėtų juos lengviau aptarnauti. Vadovui tvarka reikalinga ne galiai įgyti, tvarka būtina, kad būtų galima tarnauti kitiems.

Priešingai nei teigia įsigalėjusi nuomonė, tvarka kūrybingumo nesuvaržo, o kaip tik jį skatina. Tvarka neapriboja laisvės, o kaip tik ją sustiprina. Netvarka yra tironijos forma, labai retai iš netvarkos atsiranda kas nors gero. Kai viešpatauja netvarka, žmonės patiria įvairiausių sunkumų.

Tarp tvarkos ir lazdos drausmės yra milžiniškas skirtumas. Jėzus neliepė penkiems tūkstančiams žmonių susėsti grupėmis abėcėlės tvarka pagal pavardes, išsiskaičiuoti ir tylėti, kol į juos bus kreiptasi. Ne, Jis įvedė tvarką, kuri buvo ne grėsminga ir varžanti, o maloni ir suteikianti laisvę. Lazdos drausmė slopina kūrybingumą ir varžo laisvę, o tvarka sukuria aplinką, kurioje klesti laisvė ir kūrybingumas.


Iš: Rob Briner, Ray Pritchard. The leadership lessons of Jesus. Nashville, TN: B&H Publishers, 1997

Vertė Kęstutis Pulokas

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


26378. toto2004-12-13 05:35
Na ir kas?
Štai, ES šalys suderino Konstituciją, kurios keliuose šimtuose puslapių apie Rob Briner ir Ray Pritchard atrastą tvarką pirmiausia (SALE PRICE: $11.99) net neužsimenama... kaip ir tai, kad Biblija buvo parašyta konkrečiai epochai, konkretiems žmonėms it konkrečių žmonių, kurie tuo kart apie lakūną R. Paksą dar nieko nežinojo ir todėl be išankstinės graužaties, be nuodėmės baimės žegnojosi, kad žemė plokščia.
:)

26410. virusas 2 toto :-) 2004-12-13 10:42
Taigi, gerai, kad nepagalvojai, jog Biblija parašyta siekiant sudrausminti Paksą;-)

26563. itale2004-12-14 11:02
Textas geras. Sutinku su tuo, kas sakoma. Toto-> Izaijo 40:22 . Kituose Biblijos vertimuose skaitome ZEMES RUTULYS (Douay Version) ir APVALI ZEME (Moffatt). VIII amziuje p.m.e., kai vyravo poziuris,jog zeme yra plokscia, kelis simtmecius pries tai, kai graiku filosofai aiskino, kad zeme tikriausiai yra sferine ir tukstancius metu pries tai, kai zmones pamate zemes rutuli is kosmoso, Izaijas ta tiesa uzrase labai paprastai. Tad nemanau,jog Biblijos skaitytojai galvojo,kad zeme plokscia. Ir isvis nesutinku su tuo, ka raset.

26876. Petras2004-12-19 03:21
Iz40:22 sakoma: jis sėdi soste anapus dangaus skliauto virš žemės, ir jos gyventojai jam atrodo lyg žiogai. Jis dengia žemę dangumi tarsi užuolaida, išskleidžia jį tarsi palapinę gyvenimui. (Citata iš ekumeninio Lietuvos biblijos draugijos leidimo, 2000) Itale, kur čia rašoma ŽEMĖS RUTULYS? Arba gal eilutę nurodei ne tą?

26878. itale2004-12-19 11:39
Aha,tikrai,pvz. Burbulis ir Rubsys taip ir isverte.Bet jei skaitysit Svirecko vertima ir dauguma anglisku,tai raso Zemes Skrities arba dar tixliau.O dar geriau,jei turit galimybe,paziurekit paralelini vertima, kur salia nurodytas ir hebrajiskas tekstas.

Rodoma versija 15 iš 16 
7:40:39 Jan 10, 2011   
Jan 2010 Jan 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba