ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2007-09-29 nr. 863

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

ROLANDAS KAUŠAS. Tėvas ir sūnus (53) • PETRAS RAKŠTIKAS. Genys kala tylą (6) • AUGUSTINAS DAINYS. Aprūdijęs erškėtrožės žiedas (4) • -js-. Sekmadienio postilė (1) • RIČARDAS ŠILEIKA. n...u...o...g...i...r...d...o...s (2) • JONAS GRIGAS. Šviesos paslaptys (4) • JŪRATĖ VISOCKAITĖ. Telšių teatro energetika (4) • SIGITAS GEDA. Žydėjo mėlynos cikorijos (15) • SIMON REES. Mergaičių kultūra stambiu planu (109) • IEVA GUDMONAITĖ. Varnų valgymo apeigos (1) • CASTOR&POLLUX. Verba de verbis (3) • LAIMANTAS JONUŠYS. Susitelkusi tamsa (5) • CRAIG BROWN. Viena sakai, o motina mintyVYTENIS ALMONAITIS, JUNONA ALMONAITIENĖ. Pilininko Šereikos žemėje (7) • LEVUTIS MALINAUSKAS. Mūsų žmonės (1) • RAULAS VAN GAURAS. Poema apie Katiną (86) • nėra čia nė menkiausio zacepo (351) • 2007 m. spalio 13 d. Nr. 38 (864) turinys (15) •

Mergaičių kultūra stambiu planu

SIMON REES

[skaityti komentarus]

iliustracija
Chicks on Speed
Papų peizažas (detalė). 2007

Vytauto Balčyčio
nuotrauka

Feminizmas visu smarkumu turėtų grįžti į Europą. Nors daugumai nūdienos mąstytojų labiau rūpi globalizacijos pasekmės toli nuo jos esančiose vietose – Afrikoje, Azijoje, Indijos pusiasalyje ir abiejose Amerikose – Europa taip pat transformuojasi: iš vidaus. 2005-aisiais net du mėnesius vykę neramumai Paryžiaus ir Marselio priemiesčiuose atvėrė naują diskursą – kritikai prabilo apie milžinišką kultūros krizę. Po penkiasdešimt metų trukusios imigracijos, kurią paskatino 5–6 dešimtmečių antikolonijinės revoliucijos (Alžyre, Egipte, Indijoje, Indokinijoje, Indonezijoje, Konge, Malaizijoje), Europa pasikeitė iš esmės, nutoldama nuo savojo modernybės modelio. „Sienos“ griūtis ir 9–10 dešimtmečių Balkanų krizė dar labiau pakeitė geopolitinę žemyno sandarą.

Pirmosios bangos imigrantai, naujieji piliečiai, paprastai siekia asimiliuotis, integruotis į naujosios tėvynės kultūrą, tačiau antroji ar trečioji karta – ypač masinės komunikacijos ir postpostkolonializmo amžiuje – vėl grįžta prie savosios kultūros vertybių. To pasekmė – karingojo islamizmo banga Londone (išties beveik visos tarptautinės teroristų grupuotės, rengusios didžiausius išpuolius, taip pat ir Rugsėjo 11-osios Niujorke, yra susijusios su Londonu), antiprancūziškų nuotaikų augimas arabiškuose Prancūzijos miestų priemiesčiuose (Souk), taip pat vis dažnėjantys moterų suluošinimų, apipjaustymų afrikiečių ir musulmonų bendruomenėse visoje Europoje faktai. Aiškūs socialiniai kodai, bendros vertybės, susiformavę (Vakarų) Europoje po 1968 metų, eižėja, veikiami nūdienių vidinių sociokultūrinių veiksnių. Imdami kaltinti dėl to kitus planetos regionus (kaip tai daro prezidentas G. W. Bushas), nekreipiame dėmesio į akivaizdžią tiesą.

Iššūkį liberaliai mąstysenai (sampratą „liberalus“ čia vartoju klasikine, o ne vėliausiąja – „neoliberalumo“ – prasme) meta ir konservatyvios katalikybės prisikėlimas: Bažnyčios galios augimas apskritai, taip pat rungtynės tarp Stačiatikių ir Katalikų bažnyčių bei tarp valstybės ir Bažnyčios Rytų Europos šalyse. Deja, pasaulietinė valstybė, kurioje susiformavo Apšvieta ir Modernybė, naujose pokomunistinėse šalyse neretai kapituliuoja prieš Bažnyčią. Daug kur, taip pat ir Lietuvoje, visuomenė nesibodi viešai paminti asmens laisves, kurios sudaro ES teisinės sistemos pagrindą (pakanka prisiminti draudimą tvirtinti gėjų teises ginantį skelbimą ant Kauno troleibusų ir Vilniaus mero reakciją į norą eksponuoti mieste gėjų vėliavą). Katalikų bažnyčia šiais sudėtingais laikais išsirinko itin konservatyvų vadovą – Bažnyčios doktrinos istorijos specialistą. Popiežius nevengia propaguoti patriarchališką ideologiją, viešai pasisakydamas prieš islamą ir patvirtindamas Bažnyčios nusistatymą prieš prezervatyvų naudojimą, beje, kaip tik tuo metu, kai Billas Clintonas, Nelsonas Mandela ir Kofi Annanas pradėjo svarbią kovą prieš AIDS Afrikoje.

Kaip tik todėl, atsižvelgdami į naujausias „egzotiškas“ patriarchalinės ideologijos apraiškas, europiečiai turėtų vėl ja susirūpinti. Juk šiandien susiduriame su kone narkotizuojančiu patriarchalumu ar bent antibiotikams atspariu jo virusu. Moterys, deja, tampa pirmosiomis šios epidemijos aukomis. Pavyzdys – „garsioji“ Nicolas Sarkozy pergalė prieš Segolene Royal Prancūzijos prezidento rinkimuose ir kone napoleoniškas nugalėtojo maršas „į dešinę“ (N. Sarkozy – klasikinis pirmosios bangos emigranto, kuriam būdingas kone fanatiškas noras asimiliuotis, pavyzdys). Hillary Clinton dalyvavimą 2008 metų JAV prezidento rinkimų kampanijoje remia ne tik jos pačios, bet ir jos vyro autoritetas – išties nejuokinga: juk laimėjusi ji taptų pirmąja Amerikos moterimi ginkluotųjų pajėgų vade. (Įdomu, kad ilgą laiką buvęs viengungis Gordonas Brownas turėjo vesti, kad iš Didžiosios Britanijos finansų ministro posto pakiltų į ministrus pirmininkus!)

Moterų teisių ateitis šioje perspektyvoje neatrodo rožinė. Tai skatina susimąstyti, ar išties, kaip liudija populiari nuomonė, gyvename postfeministiniame pasaulyje. Beje, nė kiek ne linksmiau, nuo „sunkiosios“ politikos atsigręžus į lengvesnę – reprezentacijos politiką, pavyzdžiui, į moters paveikslą Lietuvos žiniasklaidoje. Leidėjai, televizijos laidų prodiuseriai, reklamos kūrėjai nuo 10-ojo dešimtmečio pradžios gavo visišką laisvę ir – pasirinko lengviausią komercinę bulvarinę kryptį. Pažvelgę į savaitgalio „Lietuvos ryto“ televizijos gidą – juk laikraštis yra vienas Lietuvos žiniasklaidos gigantų, o šeštadienio numeris bene labiausiai skaitomas – suprantame, kad moteris, taip pat ir karjeros moteris – tai visų pirma dailus saldainiukas. Ne kitaip ji atrodo ir daugelio kitų šalių spaudoje, tačiau kitur, net visai mažose valstybėse, skaitytojai ir žiūrovai gali pasirinkti ir kitokią žiniasklaidą. Kalbant apie padėtį Lietuvoje, pavyzdžiui, televizijos kanalus, nebūtų verta aušinti burnos, jei derama programų dalis būtų skirta solidiems visuomenės ir kultūros problemų vertinimams. (Turime prisiminti, kad ekonomika, tarptautiniai santykiai ir šalies įvaizdis nepriklauso tik politikams.)

iliustracija
Chicks on Speed
Shoe Fuck. 2007
(dėkojame tapytojoms
Elenai Narbutaitei,
Onai Kvintaitei,
Daliai Dudėnaitei)

Vytauto Balčyčio
reprodukcija

Tokiame kontekste Šiuolaikinio meno centras šį rudenį pristato tris moterų dailės parodas, o tarp jų – ir grupės „Chicks on Speed“ projektą „Batų ekstazė“ (anglų kalba – „Shoe Fuck!“), kurį teko kuruoti šių eilučių autoriui. Nežinantiems primenu, kad „Chicks on Speed“ susibūrė kolektyviniams projektams 10-ojo dešimtmečio viduryje studijuodamos Miuncheno dailės akademijoje ir toliau plėtojo įvairiarūšę meno praktiką, apimančią kūrybą parodoms, performansus, madą, muzikavimą alternatyvioje poproko grupėje ir muzikos įrašų leidybą (record label) – pirmiausia moterų kuriamos muzikos sklaidą. Grupę sudaro penkios pagrindinės narės (keturios jų buvo atvykusios į Vilnių): dvi amerikietės, viena vokietė, viena australė ir viena menininkė iš Izraelio; tad jų kūryboje atsispindi ir jungiasi skirtingos moterų meno, muzikos, taip pat ir feminizmo tradicijos. Viena grupės narė yra lesbietė, kita – ištekėjusi moteris, turinti vaiką (jos vyro ir sūnaus ant dviračio portretas eksponuojamas parodoje), trečia – nepraktikuojanti žydė: šios įvairios moteriškumo patirtys daro įtaką ir jų meninei praktikai. Nederėtų joms klijuoti „piktųjų fembo“, „vyrų nekenčiančiųjų“ ir kitų panašių etikečių, taip pat kaltinti dėl nevientisos, negrynos kūrybos.

Tačiau atsižvelgti į tai būtina, ypač pristatant kūrinį, suteikusį pavadinimą visai parodai. Tai didžiulis neįrėmintas paveikslas, nutapytas ant drobės, ekspozicijoje jis pasikartoja dar kelis sykius – kaip fotografinė reprodukcija ant audinio. Jame matome vieną grupės narę – apsieikime be pavardžių – siekiančią save patenkinti baltu prašmatnaus „Chanel“ batelio kulnu (jos vaginą matome iš labai arti). Juodi apatiniai, nusmukusi liemenėlė, susijaudinimą išduodančios krūtys, spindinčios akys – šiuolaikinis ekstazės vaizdinys, primenantis ir ikoninį Bernini kūrinį. Pastarajame šventoji alpsta, paliesta auksinės angelo strėlės (falinė dieviškosios šviesos metonimija). „Chicks on Speed“ sukurtame paveiksle moteris masturbuojasi moters galios simboliu – Coco Chanel pakeitė ir save pačią, ir madą: koketiška vakarėlių lankytoja tapo Paryžiaus aukštosios mados karaliene.

Parodoje pasikartojantis aukštakulnių atvaizdas – gerai žinomas, paplitęs moters galios simbolis. Jį neseniai dar sykį meistriškai panaudojo Jody Foster, vaidinanti Spike’o Lee filme „Savas žmogus“ (2006), ir sulaukė daugybės kino kritikų bei feminizmo teoretikų komentarų. Šiuolaikinio meno aplinkoje batų fetišizmą bene geriausiai yra dekonstravusi šveicarų menininkė Sylvie Fleury (videodarbas „Automobilio plovimas“, 2000), savo kūryboje dažnai kalbanti apie mados industriją. Vis dar trikdantis akį moters lyties organų eksponavimas iš tiesų jau yra feministinio meno tradicija, gyvuojanti nuo 7-ojo dešimtmečio pabaigos. Tuomet moterys ėmė rašyti apie savo teisę į seksualinį malonumą – vienas žymiausių tokių rašinių yra Germain Greer „Moteriškosios lyties eunuchas“ (1970). O menininkės Valie Export, Cosey Fanny Tutti, Lydia Lunch, Annie Sprinkle ir kt. fotografavo savo lyties organus stambiu planu, priešindamos šiuos atvaizdus „Penthouse“ ir „Playboy“ „vaizdinijai“. Jei manote, kad galingų vaginų ir masturbacijos vaizdai šiandien nebėra paveikūs – it koks placebas – verta susimąstyti apie žinią, kurią jie perteikia anksčiau minėtos vis dar kultivuojamos moterų apipjaustymo ir kitokio jų luošinimo praktikos kontekste. Tai asmens laisvę teigiantys ir patriarchalumą atmetantys vaizdiniai.

Be abejo, paroda nėra tokia tiesmuka, kaip būtų galima spręsti iš jos pavadinimo (ypač angliškojo). Joje sukaupta daugybė archyvinės ir edukacinės medžiagos apie moterų performansų ir popmuzikos istoriją – tikrų feministinio meno ženklų. Čia taip pat galima pamatyti subtilią instaliaciją iš šilkografinio audinio bei rausvas atlasu uždengtas ir siuvinėtas palapines, susijusias su moteriška amatų tradicija (naudota ir pirmosios bangos menininkių feminisčių, pavyzdžiui, Judy Chicago). Visi parodos elementai – gražūs ar trikdantys (kaip, beje, ir šis straipsnis) – liudija, kad feminizmas privalo grįžti: čia, dabar, avėdamas aukštakulniais.

Vertė L. J.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


98530. VDA2007-10-10 12:12
retas shuds

98571. nemo2007-10-10 19:11
Tai va. Na maciau, jei neklystu, as ta Simon Res. Jaunas vyras. Kadangi straipsnyje paliesta labai placios ir tikrai kompleksiskos temos, man kyla klausimas - arba tas Res labai protingas ir apsiskaites, kad tokiame amziuje visais poziuriais turi tokius aiskius supratimus, arba tiesiog, neivertines jegu ir nesavikritiskai nieku tauskeklis.

Paimkim, pavyzdziui, toki fraze "Popiežius nevengia propaguoti patriarchališką ideologiją, viešai pasisakydamas prieš islamą ir patvirtindamas Bažnyčios nusistatymą prieš prezervatyvų naudojimą".

Ka reiskia terminas "patriarchalinis"? Reiskia tai, kad dideleje giminystes ir seimos rysiais susijusioje asmenu grupe "politine" (seimos lygyje) ir ekonomine galia (bet taip pat ir atsakomybe) yra sukoncentruota seniausio vyro ir tiesioginio ankstesnio "patriarcho" palikuonio (ir daznai pirmgimio) rankose. Matriarchatas reiskia priesinga - politine ir ekonomine galia ir sprendimai priklauso seniausiai moteriai, palikuonei ankstesnes seimos vadoves. Is to seka, kad "patriarchaline ideologija" turetu buti mazdaug tokia ideju ir normu sistema, kuri iteisina ekonomines ir politines valdzios koncentravima kokio senolio rankose. Ir dar vienas esminis, siame kontekste, papildymas, kuris Res bus nezinomas: yra klaidinga suprasti patriarchaline sistema kaip "vyru valdzia moterims". Antropologai aiskiai yra parode, kad patriarcho sutuoktine turedavo valdzia "zemesnio rango" vyrams. Tad moterys buvo ikomponuotos i politines ir ekonomines valdzios piramide.

Tai pasakius, galima grizti prie teksto. Simon Res popieziaus "patriarchaline ideologija" iliustruoja dviem pavyzdziais, kurie, suprask, turetu skaitytoja itikint, kad popieziaus ideologija tikrai "patriarchaline" - 1. pasisakymu pries islama. 2. nusistatymo pries prezervatyvu naudojima patvirtinimas. Ir cia man kyla du klausimai - pirma, labai bendrai, kokiu budu pasisakymas pries islama (pries scientologija, pries avangardistus, pries konservatorius, pries bet ka, kas uzima kitas pozicijas nei tu pats) irodo, kad pasisakymo autoriaus ideologija yra "patriarchaline"? Antras klausimas - ar Simon Res nors kiek domejosi "atviru popieziaus pasisakymu pries islama"? Atrodo, kad perskaite bulvariniu laikrasciu antrastes, kurios visiskai iskraipe popieziaus paskaitos Regensburge pasisakymo prasme ir viskas. Bet ar skaite pora savaiciu po to vykusio popieziaus ir musulmonisku saliu diplomatu susitikimo metu pasakyta kalba ir popieziaus poziciju patikslinima? Atrodo, kad puikusis religiju santykiu specialistas ir i globalias isvadas pretenduojantis Simonas apie tai net girdejes nebus.

Einam prie prezervatyvu. Vel - kokiu budu baznytinis nusistatymas pries prezervatyvus irodo, kad sis nusistatymas yra "patriarchalinis", t.y. iteisinantis patriarcho pozicija uzimancio senolio galia, o paskui ir visu kitu seimos nariu statusa, galias bei pareigas? Kyla dar vienas klausimas - ar Simon Res yra skaites katalikiskas argumentacijas pries prezervatyvus. Cia neteigiu ar tos argumentacijos yra teisingos ar klaidingos, bet tiesiog tai - ar jis jas yra skaites? Nes man kyla ispudis, kad Simon Res platusis isprusimas remiasi tik antiklerikaliniu nuostatu straipsniuose prigijusiomis keistomis klisemis. Jei paskaitytu, tai pamatytu, kad katalikiska ideologija visiskai neargumentuoja prezervartyvu nenaudojimo tokiu budu: "prezervatyvu negalima naudot, nes tai griauna politines ir ekonomines galios koncentravima patriarcho rankose ir patriarchaline piramide". Priesingai, katalikiska ideologija butu galima pavadint tam tikru "naturalizmu" - jei manom, kad biologiskai svarus maisto produktai yra geriau uz prikimstus chemijos, tai gal ir seksualinis gyvenimas bei gimstamumo kontrole gali buti reguliuojami naturaliomis priemonemis, suderinamai su Kurejo duotu kuno santvarka? Niekaip neizvelgiu, kaip is taip argumentuojamo nusistatymo pries prezervatyvus galima dedukuoti "patriarchaline ideologija"?

Mano isvada - Simon Res tikrai laimetu maziau rasydamas ir daugiau skaitydamas.

98572. mie - nemo2007-10-10 19:38
"patriarchatas" siaip jau nereiskia vien tik senolio valdzios, o tik seimos diedo. kai koks nuprotejes tevas, apimtas haliucinaciju, gal sumanyti paaukoti savo sunu isivaizduojamam dievui, o motina ne cypt. kur motina ziurejo, klausiu?

98576. postvaginalizmas2007-10-10 21:13
Mergaičių(?) kultūra stambiu planu. ką gi nuveikė „Chanel“ batelio kulnas. kita vertus feministės todėl ir feministės, kad mergaitės.

98579. postvaginalui;)2007-10-10 23:08
feministės kaip tik ir yra tos, kurios jau ne mergaitės, ir suvokia, kad dėl šio faktoriaus jų rimtiems santykiams niekas jau nebeims. o norėtųsi;)

98586. krankt2007-10-11 00:54
labai geras straipsnis, daug teisingu pastebejimu bei izvalgu. tik be reikalo suminejo cia tuos gejus, geju ir moteru problemos skiriasi is esmes.

98591. nemo>miestei2007-10-11 02:42
Patriarchatas yra gerai istyrineta visuomenes santvarkos sistema, kuri kazkada veike ir funkcionavo, kurioje buvo laikomasi tam tikros ekonomikos, politikos ir teisingumo vykdymo praktikos. Kaip tokia, ji nelabai turi ka bendro su, pavz, musu dienu kokiu nuo alkoholio "nuprotejusiu seimos diedu", kuris savo "bobai uzmeta i snuki". Tokio diedo elgesio pavadinimas "patriarchatu" yra paprasciausias sio termino subanalinimas.

98600. e -m(nuprotejes tevas, apimtas haliucinaciju)2007-10-11 07:04
sventose knygose rasoma sventa tiesa,- kokios cia dar haliucinacijos? degsi tu pragare uz tokius sventvagiskus zodzius, tikiuosi. beje, as irgi noreciau degti kur nors netoliese..., bet, matyt nelemta bus . man paruosta vieta kazkur ten, hado valstybeje.

98622. mie - nemo2007-10-11 10:54
gal turite po ranka patriarchato apibrezima? juk tai nera girto tevo valdzia, bet ir ne nuprotejusiu senoliu, kaip yra pas visokius musulmonus ir atsilikusius kalniecius. manau, del to jie ir varo i bedugne, kad klauso savo seniu pavaziavusiu stogu.

98630. nemo>miestei2007-10-11 11:26
"Atsilikusio" kalniecio isgyvenimo sistema kalnuose yra simtu kartu sukaupta informacija. O ka darytu modernus alpinistas, kai jo simtus euru kainuojanti lietui nepralaidi, neperpuciama ir tik 1200 gramu sverianti striuke suplystu po metu naudojimo? Kaip paziuresi i ta atsilikima...

98640. e-98622. mie - nemo,98630. nemo>miestei2007-10-11 12:13
o gal matriarchatas yra tada, kada moterys simta kartu protingesnes uz vyrus?

98648. mie - nemo2007-10-11 12:44
kalnieciai, mano kuklia nuomone, atsilike ne todel, kad neturi sriukiu, o del savo duracku paprociu - kraujo kersto iki visos gimines vyru isskerdimo, vedybu laukiniu tradiciju ir klausymo nuo proto nusokusiu seniu, kurie nebeturi ka prarasti, tai nesiskaito su priemonemis. ir isvis prarade realybes jausma. cia net nereikia pazinti senio kalniecio, visu fiziologija tokia.

98651. nemo>miestei2007-10-11 13:30
Visa kalnieciu gyvenimo sistema susideda tik is triju atsilikusiu elementu - kraujo kersto, laukiniu vedybu ir isprotejusiu seniu klausymo?

98652. mie - nemo2007-10-11 13:44
nemanau kad kam kitam lieka laiko. dar, atsiminkite, kol uzlipi i kalna.

98653. mie - nemo2007-10-11 13:50
na, jeigu mane istekintu laukiniu budu, po to reiktu klausyti nukvesusio senio ir diena nakti bijoti kraujo kersto, gyvenimas man butu nemielas. manau, nepakankamai ivertiname savo, lygumu gyventoju, likimo privalumu.

98654. nemo>miestei2007-10-11 14:17
Gerai, itikinote. Kalnieciai yra tikrai baisus zmones be jokios civilizacijos.

98655. mie - nemo2007-10-11 14:50
o tai ne.

98656. imperatyvas2007-10-11 15:06
perkopę 50 ribą, vyrdaugelis iškarto ar pamažėliai tampa postvaginalais ir dažnai pasidygėjusiais anifeministais. ką jau kalbėti apie išlavėjusia uosle "nukvėšusius senius". tiems ožka ir afroditė smirdi vienodai, ir "tiesa slypi kažkur anapus".

98669. snobė2007-10-11 17:19
Autorius kalba apie tai,kad mes gyvename visuomenėje be tabu, tik tiek. Pirmieji tuos tabu sulaužė vyrai, moterys tik seka jų pavyzdžiu. Nebėra jėgos, kuri pasakytų stop. Mūsų laukia baisi laisva ateitis be laisvės...

98674. po palme2007-10-11 17:36
bravo miestei. Sveikas zmogus neisplautais smegenim taip gali pasakyti: O kur motina ziurejo? O jai niekur nebuvo leista ziureti, nes tai buvo patriarchaline visuomene ir jos zodis reiske dideli nuli. Va cia ir kalbama apie patriarchaline visuomene. Lygiai taip pat krikscioniu dievas/vyras, sako: Neturek kitu dievu, tik mane viena. Va is to ir kyla popieziaus savimone, kad jis yra pasaulio bamba ir ant triju banginiu besilaikancioj zemes plokstumoj jam priklauso paskutinis zodis. Galim prikibti prie paskiru zodziu, bet esme vis tiek lieka ta pati: RKB savo Vatikano koridoriuos iskepta ideologija bando prastumti uz visuotine norma, tuo paciu skelbdama, kad zino visa tiesa apie zmogaus prigimti.
Nemo, com`on, tu pats puikiai zinai ka reiskia tie: "as ne tai norejau pasakyti" arba "as neturejau seksualiniu santykiu su ta moterim". Cia nebe pirmas liapsusas padarytas zmogaus, kurio iseities taskas yra patriarchaline pasaulio samprata. As tik laukiu, kol ji prades nesioti baldakime.

98677. žolė kaip medis2007-10-11 17:45
nelopykit svieto savo gėlom, nematuokit savo masteliu, nevalgykite ankštinių prieš naktį.

98687. omen2007-10-11 21:38
progresyvieji subiniu ir patogiu keduciu trynejai, uzlipkite nors i viena kalna, nors pas viena kalnieti, tada pasakokit ar jus kas nors nuskriaude ar ne. ir viena kart konstruktyviai issiravekit burokus is savo smegenu:avangardinio meno idealogija nesiulo ir neiesko jokiu pozytyvios kritikos vektoriu.

98690. ideAlogija2007-10-11 21:48
pozYtyvi

98693. mie - omen2007-10-11 21:54
jus per velai issisovete, mes del kalnieciu cia jau sutarem.

98697. omen > mie2007-10-11 22:22
nieko jus nesusitaret, kaip matau, del kalnieciu, tik pionieriskai pamojavot raudonom veliavelem pries ilga barzda. o va merginos is parodos, be abejo, kalnus megsta- ne veltui taip palapines ir visoki astriasmaili rekvizita vertina.

98704. mie2007-10-11 22:37
abejoju ar merginos is parodos gali mane kuom nors nustebinti.

98708. toto2007-10-11 23:13
Kartą aukštai kalnuose sutikome inteligentiško veido kalnietį. Laukėme krovininio transporto leistis žemyn, tad buvo marios laiko plepėt. Prisistatė rajono gydytoju. Palengva aptarėme viską. Nuo viršaus žemyn: amžinus kalnus, dangų, beviltišką švietimą, mediciną, teorinę valstybę, bergždžius pinigus, politiką, negaliojančią civilizaciją, narkotikų, ginklų gabenimą. Galiausiai įsidrąsinome tiesaus šviesaus esminio: „kur gi mes esame?“. Žmogus binladeniškai nusišypsojo.
- Parodysiu! - Matote ten tą kalną? - rodė ranka į Afganistano teritorijoj stūksančią uolą, - ten yra komunizmas. - Ir aplamai, - pasitaisė, - jis čia visur. Netikite? - Merginoms, jei norės, leisiu prisiliest...

Po poros valandų PAZ`ikas sustojo prie aukštos akmeninės tvoros. Kaip buvo žadėta, panos išėjo savo šokoladinėmis kojomis šiurpinti haremo, o mums, vyrams, liko laukt žinių ant griovio krašto. Pasakojo, daktaro žmonos per visą ekskursiją nesukrutėjo, nepakėlė akių, praklūpojo po skarom veidu į žemę.


98709. omen > mie2007-10-11 23:15
suprantu, isizeidei ant merginu, kad vagina demonstruoja stambiaplaniai. bet ir zymus impresionistas tape "pasaulio pradzios" modeli panasiu rakursu. ar tau patinka impresionizmas?

98710. omen > toto2007-10-11 23:21
kame problema nesupratau?

98711. toto2007-10-11 23:30
Kaip tau paaiškinti, vaginos avangarde, jei nesupratai?

98712. nemo>po palmei2007-10-11 23:33
Ir kam priklauso paskutinis zodis? Gal norim perzvelgti 2000 metu politines minties ir galios legitimacijos teoriju istorija, paziuret kas israsta? Ir gal siandienine - demokratine - Tau atrodo esanti ta geriausioji? Patinka dauguma? Naudojiesi sociologijos irankiu popieziaus institucija ir teologija apie popieziaus institucija desifruodamas kaip patriarchalizmo apraiskas. Taciau mane ta pati sociologija ismoke, kad vienas is nedaugelio aiskiu, apciuopiamu ir ismatuojamu socialiniu desniu visuose laikuose ir visose visuomenese yra elito desnis - maza grupele arba, krastutiniu atveju, vienas asmuo sprendzia uz visus. Busas, Adamkus, Jogaila, Karalius Saule ar dar kas nors. Politikoje, ekonomikoje, siuolaikiniame meno centre, tarybiniame kolukyje ir kosminiame laive, visur yra vadas. Na, vietoj vado atsisestu vade, tai manai visos problemos issisprestu ir nebebutu ideologijos ir zinojimo visko apie zmogaus prigimti? Na, vietoj vieno zmogaus butu sukurta 12, 40, 100 asmenu taryba, tai jau likusieji milijonai ir desimtys milijonu pasijustu esantys teisingiau valdomi? Taip, praktika sako, kad pasijustu. O sociologija priduria - nes juos ideologija ismoke pasijust geriau ir ismoke, kad buti valdomiems 100 asmenu yra teisingiau. Sociologijoje viskas yra socialiniai/istoriniai produktai, viena produkta keicia kitas ir ne vienas produktas nera "naturalesnis" uz kita, kaip kad, atrodo, Tu manai. O as nemanau, kad musu omenyje turimu problemu raktas yra patriarchalizmas buvimas arba nebuvimas. Raktas yra kazkur daug giliau.

98713. mie - omen2007-10-11 23:34
ar tau patinka sokoladinis tortas su cukrinem rozem?

98714. mie - nemo2007-10-11 23:37
turite mada i bet koki dalyka zvelgti is dangoraizio, is pacio virsutinio auksto, panoramiskai.

98718. nemo>miestei2007-10-11 23:53
Taip esu treniruotas. Tai tiesiog irankis.

98721. krankt > nemui2007-10-12 00:09
matriarchaline santvarka buvo taip seniai, kad beveik nera like istorines bei kitos medziagos, bet, jeigu tikesime archeologais ir antropologais, tai kasinejimai rodo, kad tose gyvenvietese nebuta karo irankiu. tai nereiskia, kad nebuta konfliktu, bet jie nebuvo sprendziami karu, o tai, manau, gana esminis skirtumas, kaip ir kitas svarbus principas - bendradarbiavimas, o ne nuozmi, i plesrunizma vedanti konkurencija, ypac suklestejusi visom vaivorykstes spalvom patriarchalinio mentaliteto bendruomenese.

98722. nemo>krankt2007-10-12 00:16
KOkia dar konkurencija? Del valdzios? Bet cia viskas aisku - valdzia pereina pirmgimiui berniukui. Jokios konkurencijos. Omenyje matyt turite ne patriarchalines gyvuliu augintoju visuomenes, o klajojancias ir is plesimu gyvenancias germanu gentis, kuriose vadu budavo isrenkamas (arba pats issirinkdavo) stipriausias, gudriausias ir visoks visokiausias karys - tik jis uztikrindavo kitiems klano nariams gerove, pinigu, isgyvenima, zinoma, labiausiai rupindamasis savo turtine padetimi.

98723. omen > toto2007-10-12 00:20
nesinervuok ir atsakyk i klausima, ar tave nuskriaude tas kalnietis

98725. nemo>omen2007-10-12 00:28
Tokia jusu replika buvo tiesiog nuspejama. Turiu keleta mielu biciuliu statybininku, kurie butu pajuokave lygiai taip pat smaiksciai.

98726. omen > mie2007-10-12 00:33
keista, nesu pagalvojes, kad sokoladinis tortas tokia banali impresionizmo alegorija. o kokiu patiekalu ivardytum postkonceptualizma?

98727. omen to nemo2007-10-12 00:35
as jau sakiau, kad tavo problema yra tai, kad viska zinai.

98728. nemo>omen2007-10-12 00:38
Jei tas mano menkas isprusimas jums atrodo "visko isprusimas" tai ka cia bepridursi...

98729. krankt nemui2007-10-12 00:40
na, ne visai tik germanu gentis turejau omeny, nes ir daugiau tu klajokliu dykumoj buta, jie ir sugriove matriarchata. garsejo ypatingu ziaurumu ir neapykanta gyvunams. be to, nereikia taip toli dairytis, turime aibe "graziausiu" pavyzdziu kad ir dabartyje. sakydama "patriarchalinio mentaliteto bendruomenese" turejau omeny ne zodyno apibrezima, jis net Websteryje yra labai vienpusiskas ir nieko nepasakantis istorijos konteksto poziuriu, o butent kolektyvine zmoniu samone. ir nesvarbu, ar tai vergove, baudziava, komunizmas arba kapitalizmas - jo visur buta, ivairiais pavidalais. gaila, kad ne visada paciais doriausiais. ;)

98730. nemo>krank2007-10-12 00:47
Man rodos, kad jums "patriarchalizmas" atrodo esantis "prievartos" ir dominavimo sinonimas. Atleiskite, bet terminologiniu poziuriu tai visiskai nepriimtina.

98732. krankt > nemo2007-10-12 01:19
ne, ne sinonimas. :) patriarchalinis mentalitetas ( ne santvarka!) jokiu budu negali buti suredukuotas i termina, jokiu budu. prievarta yra vienas is tokio mentaliteto komponentu. nemai, butu idomu, ar galetum man pamineti bent viena zinoma zmoniu bendruomenes santvarka, neparemta prievarta?

98734. toto2007-10-12 02:09
Tik matriarchalinis mentalitetas! Tik jis vienintelis negali būti apkaltintas prievarta. Negali, nes tokio nėra, nebuvo ir, kas be ko, apie jį tyli Merriam-Webster`is.

98736. po palme2007-10-12 03:45
Kad nera kitu instrumentu i viska paziuret, nemo. Matai, yra toks lygtai ir nezymus apendicitas prie popieziaus institucijos, kaip tokios prikabintas: jisai sakosi esas paties dievo ton vieton padetas. Aisku, karaliai irgi skelbesi esa dievo patepti, o demokratija irgi ne sprendimas: San Diego meras paprase rinkeju suteikti jam daugiau galiu, nes turedamas 7 tarybos narius, kuriu balsai turi tiek pat galios, nebegali priimti jokiu sprendimu, nes anie turi kiekvienas savo nuomone ir apsesti lobistu. Zingsnis link popiezystes? Bet matai, toj minetoj popieziaus institucijoj dar sakoma, kad jis neklysta tikejimo ir doros dalykuose. Jeigu net sv rastas butu dievo padiktuotas, pati pirmoji jo interpretacija jau yra tik zmogaus nuomone. Va tie dalykai neramina, kai AB RKB pasiskelbia teisesne ir geresne uz kitas. Jeigu ji butu viena is daugelio, tada del manes viskas tvarkoj. Lygiai panasiai ziuriu i kitas religijas. RKB turejo kone tukstantmeti irodyt, kad tai, ka jie sako, yra geriausia/dieviska. Pavaldet, duokit kitiem pavaldyt ir patikrint savo teorijas praktikoj. Man rodos Beresnevicius savo Paruzijoj kazkur ton pusen ejo. O kol esam zemej, nemo, tol nei viens neturi teises pasiskelbti zinas viska ir sukurt taisykles, kurios jau niekad nebesikeis. Gyvenimas tik eilini karta pasijuoks is tu taisykliu. Belieka stengtis daryti kiek galima geriau ir tiek. Cia irgi tik mano nuomone, ne galutine ir ne teisingiausia.

98738. ivs2007-10-12 05:22
anoks cia feminizmas. tai tik isvirkscias patriarchatas.

98742. e -krant (vergove, baudziava, komunizmas arba kapitalizmas) 2007-10-12 07:07
aha..., istorinis materializmas, jis ir uz balos, matau, lieka musu sirdziu ir protu valdovu. gerai su mumis padirbeta.

98745. uuu2007-10-12 08:05
98710. omen > toto 2007-10-11 23:21 kame problema nesupratau? "daktaro žmonos per visą ekskursiją nesukrutėjo, nepakėlė akių, praklūpojo po skarom veidu į žemę" - no problem?

98746. uuu2007-10-12 08:07
nemoku iš naujos pastraipos rašyti

98748. e -uuu (galantiskai)2007-10-12 08:17
daryk taip:

98749. uuu2007-10-12 08:18
kaip?

98751. :)e2007-10-12 08:22


98753. e2007-10-12 08:25
anekdotas, bet tu zenkliuku -raidyciu, kurios perkelia i kita pastraipa nerodo...

98754. :)e2007-10-12 08:27
ieskok kito, gudresnio, galanto.

98755. uuu2007-10-12 08:27
tai prieinama tik išrinktiesiems

98756. uuu2007-10-12 08:29
o, parašyk tas raides su tarpais

98757. e2007-10-12 08:43
< b r >

98761. uuu2007-10-12 08:50
rašau
pavyko!
ačiū!

98762. e - uuu2007-10-12 08:53
"aciu" mano vaikai nevalgo, siuliau. gal gali pasiulyt ka apciuopemesnio?

98763. uuu2007-10-12 08:54
duonos ir žaidimų

98764. e - uuu2007-10-12 08:56
duok zaidimu.

98765. e2007-10-12 08:57
t.y. renkuosi zaidimus.

98766. uuu2007-10-12 09:05
sutarta

98767. e2007-10-12 09:09
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

98775. mie - omen2007-10-12 10:15
tortas nebuvo impresionizmo alegorija. tik paprastas klausimas, uz kurio niekas nesislepia.

98786. omen to 987452007-10-12 11:39
kodel nesakai aaa? isijungtum fashion tv, laizytum is apacios ir slystum saldesne dislekcija dar didesnio paprastumo delei...

98788. omen > mie2007-10-12 11:48
zvelgiant pozitytviai dialektiskai, man visokie tortai patinka, netgi karvuciu, o kodel neatsakineji i klausimus?

98789. mie - omen2007-10-12 11:58
o kokie buvo klausimai?

98790. omen to nemo2007-10-12 12:03
nuo kuklumo nenumirsi su krikscioniskos dogmatikos turbina istaskysi substancine rutina poliarizuosi realiatyvaus erdvelaikio transmutacija sukursi laiko masina aleliuja pagaliau apreiksta lietuviska dzeimes bondo reinkarnacija

98791. omen > mie2007-10-12 12:06
komunikaciniai

98792. mie - omen2007-10-12 12:12
ech, mano silpnoji vieta. o tu gal eik, suvalgyk bulkute, juk priespieciu metas.

98795. snobė2007-10-12 12:26
Aš tokia protinga, bet manęs niekas neklauso...

98796. mie2007-10-12 12:27
klauso klauso.

98801. nemo>omen2007-10-12 13:14
Na, matosi, kad esate turejes filosofijos ivada ir mates filma apie dzeimsa bonda. Paskutine dali?

98812. archyvaras2007-10-12 17:37
" Mane vis labiau gąsdina nepamatuotas vyrų nuvertinimas, kuris taip įsitvirtino mūsų kultūroje, kad jau beveik niekas jo nepastebi. Atrodo, kad vienintelis feminizmo tikslas - kulti vyrus. Kvailiausios, mažiausiai išsilavinusios ir bjauriausios moterys gali kritikuoti nuoširdžiausius, draugiškiausius ir inteligentiškiausius vyrus. Niekas neišdrįs paprieštarauti. Vyrai taip įbauginti, kad net nesigina. Tačiau turėtų" - sako anglų rašytoja Doris Lessing, 2007metų Nobelio literatūrinės premijos laureatė.

98827. ivs2007-10-13 00:49
bet tai ka daryt, kad vyrams vietoj sukresniu smegenu duoti stambesni kulokai?

98830. krankt > e2007-10-13 01:26
ar rimtai manai, kad mano suminetose homosapiensu vystymosi pakopose nebuta pamatinio mentaliteto - patrairchalines santvarkos? Tikrai? Puse pasaulio gyventoju yra moterys. Gal galetum nurodyti nors viena valstybe, kurios valdzioje yra bent PUSE moteru? ir neredukuok zmonijos istorijos tik i komunizma ir kapitalizma. dabar, jei tik kas, varge, varge, paglosto kapitalistus pries plauka, tai jau demokratines-kapitalistines laimes priesas. Kaip nusibodusiai girdeta. :( Jauciu nenumaldoma nora su tavimi susirieti.

98831. krankt2007-10-13 01:30
"Nepamatuotas vyru nuvertinimas"??? Ha, ha, ha, ta Doris Lessing tikriausiai zoles buvo gerokai patraukusi. Moterys, kurios nezino ir nenori zinoti savo paciu istorijos, man ne autoritetai. Ne Nobeliai nepadeda.

98832. krankt > nemui2007-10-13 01:32
visada su malonumu skaitau tavo komentarus. ne visada sutinku su tavo mintimis, bet tai nera svarbu. moki kulturingai diskutuoti. :)

98833. po palme2007-10-13 01:42
pritariu krankt, nemo islieka dzentelmenas neziurint nieko. Baisus zmogus :0

98844. AišV2007-10-13 02:40
hm, murkiu patenkintas, nors niekas neglosto. hm.

Ne tik nemo, po palme, džentelmenas, bet ir krankt. O kai Lietuvoj du džentelmenai tai atrodo beproto daug. ėch ir tada murkt iš malonumo tiktais norisi ir padulkint ant greitųjų kokią simpatišką ir protingą katytę.

98879. nemo>krankt ir po palme2007-10-14 13:18
Kai pries kelis metus ziurejau "Karibu juros piratai", pacia pirmaja dali, istrigo ir iki siol atsimenu piratu apsirengusio Dzonio Depo ir garnizono virsininko apsikeitima replikomis po to, kai piratas isgelbejo garnizono virsininko suzadetine:

- Vieno (gero) darbo nepakanka, kad butu atpirktas zmogaus nusikaltimu kupinas gyvenimas, - liepdamas uzdeti antrankius piratui tare garnizono virsininkas.
Taciau pakanka vieno (blogo) darbo, kad butu galima ji pasmerkti miriop, - atitare piratas.

Savo bagaze turiu tokiu savybiu ir darbu, po kuriu manes dzentelmenu niekaip nepavadintum:)

98886. mie2007-10-14 14:26
pavyzdziui, myriop parasete su i trumpaja.

98889. ragana Kornelija2007-10-14 15:46
nesijaudink, nemo, dėl to krankt ir po palmės komplimento tau apie džentelmeniškumą - akivaizdu, kad jis yra avansu. tau net nereikia traukti savo darbų ir savybių iš užrakinto bagažo, jų visiškai pakanka ir Šatėnuose matomų. mano pirmoji mintis dėl jų komplimento buvo panašiai kaip to pirato: džentelmenas džentelmenu išlieka visada, netgi su turgaus bobomis ir raganomis. tam jis turi priemonių ir randa būdų, nepersiima kokios nors turgaus raganos stiliumi ir netampa jos pasekėju bendraudamas su ja arba kitais jam nepatinkančiais padarais. taigi gali būti ramus.

98893. nemo>RK2007-10-14 17:17
Atleisk, RK, nepaisant visu musu ilgu pokalbiu nelaikau Taves tuo zmogumi, i kurio komentarus tureciau ziuret kaip i veidrodi. Per daug dirbtinumo ir manipuliacijos, o pastaruoju metu ir samoningu piktu bandymu pataikyt i skaudzias zmonems vietas. Po palme, tuo tarpu, daugiau ar maziau laikau - del dalyku, apie kuriuos viesai Satenuose nekalbesiu: zinantys supras. O Krankt dar pernelyg mazai pazistu, kaip ir ji mane, todel jai dekoju uz kopmlimenta, taciau mandagiai uzsimenu (komentaru 98879) nesusikurt pernelyg optimistisko mano ivaizdzio.

98897. ragana Kornelija2007-10-14 18:34
klysti, nemo. visi mes esame vieni kitų veidrodžiai. ir jei laikai ką nors absoliučiai klystančiu ir visiškai nurašytinu - tai pats tikriausias požymis, kad klysti pats. beje, tavo mandagumai - "atleisk" ir kreipiniai didžiąja raide - tėra formaliausia forma (tavo ironijos kontekste net juokingai ne vietoj) be turinio, į kurį jie pagal tradiciją turėtų nurodyti. simuliakrai, prie kurių vienareikšmiškai dedu minusą ir metu pro langą.

98905. nemo>RK2007-10-14 20:21
Ne visi veidrodziai atspindi vienodai. Kai kurie yra labiau ryskus, o kai kurie kiti - labiau blyskus ir iskraipantys. Todel ir pavartojau kombinacija "nelaikau zmogumi i kurio komentarus tureciau..." - nes veidrodziai, i kuriuos ziuri saves ieskodamas ir save siekdamas atpazinti, yra pasirenkami. O prie kitu veidrodziu pateikiamu grimasu neverta ilgm uztrukti.

98907. Velvet Underground and Nico2007-10-14 20:37
I`ll be your mirror
Reflect what you are, in case you don`t know
I`ll be the wind, the rain and the sunset
The light on your door to show that you`re home

When you think the night has seen your mind
That inside you`re twisted and unkind
Let me stand to show that you are blind
Please put down your hands
`Cause I see you

I find it hard to believe you don`t know
The beauty that you are
But if you don`t let me be your eyes
A hand in your darkness, so you won`t be afraid

When you think the night has seen your mind
That inside you`re twisted and unkind
Let me stand to show that you are blind
Please put down your hands
`Cause I see you

I`ll be your mirror

98909. ragana Kornelija2007-10-14 20:50
žvelgiant į veidrodį suvokti, kad ir tie negražūs bruožai yra tavo, - tai jau panašu į išmintį. be abejo, daug maloniau žiūrėti į tuos veidrodžius, kurie tavo atvaizdą pagražina. nieko naujo. pasaulis senutėlis, rūšis, vadinama žmogumi, - taip pat.

98912. nemo>rk2007-10-14 21:08
Tai ir linkiu pasiziuret. Bet nepasiziuresi. Nieko naujo, pasaulis senutelis, kaip ir rusis, vadinma zmogumi.

98923. ragana Kornelija2007-10-14 23:14
ai, nu ką aš čia. tikri katalikai visada tamsuoliai. jiems jokių veidrodžių ir nereikia: išsirenka gražiausią paveiksliuką ir šaukia: čia aš! čia aš! o jei paprieštarauji tokiam, tai atrėžia: tu pati durna. ir parodo liežuvį, lyg savo gražumą bandytų įrodyti.

98924. nemo>RK2007-10-15 00:33
Po paskutinio Tavojo komentaro man reiketu padaryt isvada, kad Tu esi tas teisingiausia (nepagrazinta, bet ir nepabjaurinta) atvaizda rodantis veidrodis? O jei as priestarauju, tai tik irodo, kad man jokiu veidrodziu nereikia, o jei reikia - tai tik tu, kurie rodo pagrazintai? O gal pazaidziam atvirkscia zaidima: as, nemo, esu tas teisingiausias veidrodis ir tai, kad su manim nesutinki tik dar irodo, kad esu teisus ir kad Tau tiesa yra tiek nemaloni, jog geriau jau visai veidrodziu atsisakysi, kad tik savo tamsuoliskas kalbas galetum toliau varinet. Na, kaip, RK, labai itikinamai nuskambejo?

98925. po palme (sunerimes)2007-10-15 01:15
...tada as tau nebeskolinsiu pinigu...

98932. e2007-10-15 09:19
aha, cia vis apie simuliakrini formaluji dzentelmeniskuma.
man dzentelmenas - riteris, o ne saldzialiezuvis pažas.

98936. ragana Kornelija2007-10-15 10:44
ko vis puldinėji į kraštutinumus, nemo? aš sakiau, kad VISI veidrodžiai kaip nors tave atspindi. o tu subjektyviai (sakai, mes renkamės. o rinktis ir yra klaida) tai vienus veidrodžius nurašai kaip visai netinkamus, tai kitus iškeli kaip pačius tinkamiausius. žaidi kažkokius autistinius žaidimus: pats iškeli teiginį (NEVA išvadą iš mano komentaro, nors ta išvada niekaip iš to komentaro neišeina), o paskui pats tą teiginį apverti atvirkščiai. nu tai ką aš galiu sakyt? linksmo tau pasižaidimo su savimi.

98947. snobė2007-10-15 11:48
Aš mulkė. Man kad tik gražiai pakalbėtų...

98991. nemo>e2007-10-15 15:03
O man vis atrode, kad jums dzentelmenas tas, kuris visada zino kazka pasakyt apie tai, ko nepazista ir dar netgi tureti "aiskia - nesaldzialiezuve - nuomone" apie tai.

98995. nemo>RK2007-10-15 15:05
Siulau dar viena eksperimenta. Perskaityk naujai savo komentara 98923 ir paskui ji isnagrinek (saziningai) komentaro 98936 sviesoje. Linksmo Tau pasizaidimo siu savimi.

99025. po palme2007-10-15 19:45
musu nelabybes, jeigu jas isvedus i sviesa ir sukulturinus, isties yra musu stiprioji puse, kazkokiu budu apversta aukstyn kojom ir mes prigasdinti i tuos veidrodzius net neziureti. Ar ne is to kilo gimtosios nuodemes savoka.

99029. rudra sprendžia lygtį: RK + Nemo = x2007-10-15 21:14
Ugnis ir ledas - priešybės traukia viena kitą. Mūšio įkaršty nejučiom vis arčiau, vis arčiau, žvangina ginklais vien dėl akių, o patys artėja. Ir kokie ten tie jų ginklai, vien veidrodiniais saulės zuikučiais pliskina viens kitam į akis. O tie bravūriški karo šūkiai kažkodėl labiau primena tetervinų burbuliavimą per tuoktuves... Ir nepastebimai ledkalnis Nemo ištirps, raganos Kornelijos liepsnos priges, ir - tik šiek tiek kantrybės! -vieną gražią dieną pamatysim - jau nauja porelė braižo suoliuką peiliuku. Įdomu tik, kas šitiems pasakys nu nu nu...
Ragana + Nemo = ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

99030. nemo>po palme2007-10-15 21:15
Manau, kad ne. Manau, kad "gimtosios nuodemes" psichologines istakos yra troskimas kazka padaryt/mylet/nesuklyst, suvokimas, kad gali tai padaryt/mylet/nesuklyst ir, galu gale, nepadarymas/meiles praradimas/suklydimas, atnesantis nusivylima savimi - nes zinojai, kad galejai, kad nesukliude kazkokios neiveikiamos gamtos jegos, bet kazkas tavyje paciame, kazkokia smegduobe, kurioje ismego valios ir proto kojos. O veidrodziu atsirinkimas yra naturalus dalykas. Pavz., tau bloga linkintis zmogus visaip tave isvadina ir pasiulo isnykti. I tokio veidrodzio atspindima vaizda neziureti yra tiesiog pareiga.

99031. nemo>rudrai2007-10-15 21:29
As tirpstantis ledkalnis? Ne, ne, ne:)

99032. mie2007-10-15 21:38
visi taip sako pamazele tirpdami.

99038. po palme2007-10-16 02:26
nei nemui nei rk peilio i rankas duoti negalima

99049. nemo>po palme2007-10-16 09:38
O klaviatura?

99053. mie - nemo2007-10-16 10:11
klaviaturos is jusu neisplesi, laikote visais nagais isikibes.

99078. po palme2007-10-16 17:23
nei knygos, nei arklo su lyra; viska reikia paslepti

Rodoma versija 22 iš 22 
7:39:25 Jan 10, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba