ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-03-06 nr. 691

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

SIGITAS PARULSKIS. Veido laikas (57) • AUDRA BARANAUSKAITĖ. Šis tas iš vėplių gyvenimo (17) • LAIMANTAS JONUŠYS. Ką geriausio pasiekė žmonija (19) • JURGIS KUNČINAS. Nusiginklavimo varžybos (13) • KNUTAS SKUJENIEKAS. Poezija (2) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Angelologijos profesorius (27) • SIGITAS GEDA. Septyniolika brulijonų (15) • Su JONU GASIŪNU kalbasi Alfonsas Andriuškevičius. Gatvinis Vytauto sarkofagas (3) • AGNĖ NARUŠYTĖ. Kas lieka Hitchcockui? (2) • Antanas Andrijauskas. Atviras atsakymas Arvydui Šalteniui (33) • JERZY STEMPOWSKI. Kontrabandininkų biblioteka (3) • RIMA POCIŪTĖ. Postfeministinis postmodernizmas, arba Nuo ko susirgai, tuo ir gydykis (19) • SAULIUS MACAITIS. "Eglė žalčių karalienė" (2) • OLGA RYČKOVA. Vienatvės laisvė (1) • -vp-. Mėsininkas ant stogo (4) • ROBERT FULGHUM. Apie grybus (5) • mano laiškas tau (92) • Kitame numeryje skaitykite (21) •

Veido laikas

SIGITAS PARULSKIS

[skaityti komentarus]

iliustracija

Ilgai žiūrėdamas į žmonių, ypač į jų veidų nuotraukas gali pajusti, jog riba tarp objekto (nuotraukos) ir subjekto (veido) pamažu nusitrina, dingsta distancija, matydamas vaiko veidą tą ribą panaikini vaikystės prisiminimais, žvelgdamas į seną žmogų distanciją ištirpdai taip pat vaiko, t. y. žmogaus, turinčio tėvus, patirtimi. O štai, tarkime, į vidutinio amžiaus veidą sunkiausia įsijausti. Gali būti, kad tokio amžiaus žmogus labai gerai žino ar bent intuityviai jaučia, ką reiškia jo išvaizda, kaip panaudoti savo veidą, kaip praktiškai jį pritaikyti, pasinaudoti jo santykiniu tobulumu (arba lygiai taip pat sąlygišku netobulumu). Mažas žmogus apie tai dar nemąsto, senam žmogui tai jau neberūpi. Žinoma, tai dar priklauso ir nuo žvelgiančiojo amžiaus grupės – aiškiausiai matosi tai, kas labiausiai nutolę nuo tavęs.

iliustracija

Stebėti nuotraukose stabtelėjusius veidus ir neatsitrenkti į laiko problemą ar bent jau metaforą – beveik neįmanoma. Laikas pasirenka mūsų veidus parodyti savo galiai ar atvirkščiai – mes savo veidais imame matuoti laiko sąvoką. Klausimas, į kurį atsakymo nėra. Juolab kad veidų laikrodžiai eina labai nevienodai, net ir geografiniu ar geopolitiniu požiūriu: vakaruose jie labai atsilieka, ką jau kalbėt apie dirbtinį jų stabdymo būdą (pavyzdžiui, plastines operacijas), labiau į rytus, bent jau Europos kontekste, veidų laikrodžiai gerokai nusiyrę į priekį, nors ir vėl – atskaitos taškas labai miglotas. Be to, tai tiktų tiktai senų žmonių veidams. O jeigu dar įtrauksime įvairiaspalvių veidų ciferblatus – joks pasaulio laikrodininkas nepadės sukurti vienos laiko matavimo veidais sistemos.

iliustracija

Dar vienas aspektas – veido autentiškumas. M. Kundera romane "Nemirtingumas" samprotauja apie tai labai skeptiškai. Lyginant du veidus, skirtumai tuoj pat krinta į akis, kai matai du šimtus veidų, aiškėja, kad tai viso labo daugybė vieno veido variantų, kurie ištirpdo individą. Dar aiškesnis šios tezės liudijimas – mūsų tėvų, senelių, prosenelių kaip estafetė perduodami veidų dokumentai. Metams slenkant, tavo veide staiga ima ryškėti tėvo, motinos, senelio veidas, spraudžiasi iš gilumos, negailestingai plėšdamas kaukes, kurias manei esant tavo individualybės dalimi. Vėliau matai, kaip tavo bruožų piktžolės kalasi tavo vaikų veiduose. Sūnaus ar dukros veide staiga šmėkšteli senyvo žmogaus šešėlis. Šio nenutrūkstančio ryšio akivaizdumas gali slėgti, nors gali būti vadinamas tam tikra egzistavimo prasmės išraiška – vienas iš būdų išgyventi praeities ir ateities dialogą, neišvengiamas kūnų sąsajas, vadinamas žmogiškumu.

iliustracija
Romualdo Rakausko nuotraukos

Arba – žvelgiant į nufotografuotus žmonių veidus pasitenkinti švelnia nostalgija: anot S. Sontag, kiekviena fotografija yra memento mori, mirtingumo, pažeidžiamumo, negailestingo kintamumo liudijimas. Fotoaparato užfiksuotas veidas tai patvirtina labiausiai.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


13746. ha2004-03-05 22:51
Aš pirmas:P

13751. ramashke2004-03-06 06:46
Puikus rasinys. Puikus autorius. (oi, kaip geras) Puikus sakitytojai, dar neprarade noro ir vilties, kazka rasti. Ir prarasti. GAl save, o gal ir viska. Ir pradeti is naujo- puikus eksperimentas jiems.

13757. Aqua2004-03-06 08:17
Skaitysiu.

13758. buhalteris2004-03-06 08:29
puikus tekstas, tepasimoko sigitas geda

13761. mokinys2004-03-06 10:23
Ketinu persirašyti šitą tekstą. Kokie kilnūs ir dvasingi žodžiai, genialu!

13764. virusas2004-03-06 11:22
nuo šiol ir aš taip rašysiu;)

13766. Kolektyvinė sąmonė2004-03-06 11:39
Cia geras: Parulskis parašo pavadinimą, o komentatoriai visa kas liko.

13769. Lorca2004-03-06 12:26
Man patinka S.P."apsinuoginimo" prieš skaitytojus eiga...pirmiau "parodė" kaip atrodo Jo vidinis pasaulis,o dabar (gal?)parodys ir tikrąjį Veidą?Kiek gi galim spėlioti koks jis?:)))

13782. Catalickas2004-03-06 17:14
Parulskis Parase Parsiskai...

13789. VytautasMi2004-03-06 18:12
viso labo cia tik technine klaida, jei jus zmones nematet popierinio varianto

13819. ėĖ2004-03-08 00:36

Klausyk vieną kartą buhalterį 13758, laikas būtų nusikrapštyti nuo šuniško paklusnumo politiniam (gal greičiau senojo raugo klaniniam) prieraišumui, -- Aš kalbu apie replikas Gedos pusėn.

  • Net Hemingvėjus, Sartras, Kamiu neturėjo tokio greito ir operatyvaus reagavimo į jųjų kūrybą - tai panašu į labai politizuotą Afrikos (bananinės) valstybėlės buhalterius, - gal vieną kartą baikim. Nes pas konservatorius, katalikus ir liberalus (<-- lietuviškuosius) yra daug daugiau musulmoniškojo ar komunistinio šlamštinio skaitalo.
  • - šiaip tarp kitko reikia pasimokyti iš žydų brangusis, - aš su mielu noru klausausi Vagnerio (tiesa pasakius jis man nepatinka) kartu su žydais, nors jis simpatizavo fašistams ir ... nieko. Kažkam patinka, kažkam ne.
  • O apie Gedą ir Parulskį, galėčiau pasakyti tik tiek - talento ir šlamšto ps juos abu po vienodai (fifti fifti); ir pas abu atsiranda šiokios tokios gerontologiškos rezignacijos; o politiškai man atsiprašant nusispjauti, nors ir alqaedai tegu priklauso abu - tai teisėsaugininkų reikalas, o ne mąstančiųjų.
  • o gal sudeginam visą Gedos rašliavą, paskui, kai atsigaus Parulskis, jo rašliavą, po to Donskio, po to ... O šiaip kiek žianau Petkevičius jau sudegintas - girdėjau kažką ne taip pasakė. ... (Toliau Kolios pastebėjimai būtų taiklesni)

P.S. ar tik Tu gerbiamasis ne rusas. Jei taip tai Aš atsiprašau - šuniškasis paklusnumas yra taip pat savotiškai žavus, jei jis nedestruktyvus. Tik jo, einant į Europą čiut čiut per daug.


13820. ir dar ėĖ2004-03-08 00:40
.. jei siūlysi rašyti komentarus į "Vakaro žinias" ar "Respublika" - gali nesivarginti, nepavyks tų laikraščių iš reklamuoti, kaip bandė kažkos marginalas Lozoraitis, berods. Vis tiek neskaičiau niekada ir neskaitysiu

13824. andrius g.2004-03-08 01:29
Straipsnis lyge per prievarta parasytas. Nezinau ko cia komentatoriai taip svaicioja, bet i Parulski tai cia visai nepanasu.

13852. Švelni nostalgija Ilgesiui iš kito puslapio2004-03-08 09:40
Sigitas atsuka savo ir kitų gyvenimų filmus, sustabdo, įsižiūri. Filmavimo juosta - laikas, herojai - užtikrintai viltingo žvilgsnio kaimynas, suaaugėliškai rimtas vaikas, ūkiškai išmintinga senoji ir stazdanota savo kompanijos lyderė Angelė. Tai vis skirtingos tos paties ilgesio atmainos. Ilgesio būti tokiam kaip vakar ir tokiam kaip rytoj. Tokio žmogaus, kuris užfiksuotas nuotraukoje, jau nebėra. Jis lieka TEN - toje fotoaparato blykstėje, tame laike.

13854. to 13852 :-) 2004-03-08 09:43
laukiu tesinio, o poetiskoji siela, tikrai l.patiko, gal kur galima paskaityti?

13859. ->> 13854 :-) 2004-03-08 10:00
Ačiū:) Tęsinys yra mūsų veiduose - priklauso nuo to, kokiais vaizdiniais save pratęsiam. Jeigu įsižiūrėtumėm vienas kitam į veidus, gal ten galėtume šį tą paskaityti apie gyvenimo mažgrožius.

13862. xX2004-03-08 10:20
Du vaikinai, dvi merginos. Vaikinai kareiviškai rimti ir susikaupę, merginų veidai dvelkai lengva žaisminga erotika. Ar dabartinė mūsų kultūra yra vyriško, ar moteriško Veido? Tikraiusiai - vyriško. Norėčiau, kad būtų moteriško. O tu?

13864. Rūta2004-03-08 10:44
man labai patiko šis Parulskio pamatymas. Šaunuolis. ir nebūkit gi tokie pikti, jergau, kai paskaitau, tai nesinori kartais čia ir beužsukti-įtarinėjimai, išsišaipymai iš autorių ir komentarų.Ar ne geriau stengtis pamatyti, kas gražu ar kitaip? savito. man patiko šis numeris Š. A. , tik daug skaityti, tesugebėjau vakar porą straispnelių perskaityt. bet skaitysiu viską ir ačiū autoriams. O xX teisus-moteriškas veidas gal būtų nors kiek švelnesnis.

13867. Gal taip?2004-03-08 10:48
Ir moteriški, ir vyriški veidai vieni be kitų liūdėtų. Kultūra, matyt, gimsta, kai tie veidai susitinka. Arba išsiskiria. Tada greičiausiai ir vyksta didžiausio masto ilgesio gamyba.

13870. kava :-) 2004-03-08 11:24
Pavasaris, brangieji, pavasaris! Ir Parulskiui (toks mielas tekstas), ir mums, komentatoriams:) Vis apie meile, ilgesi, vienas kito ieskojima - pavasaris!

13871. xX2004-03-08 11:27
Sutinku, Gvntj - kalba eitų apie vyriškumo/moteriškumo santykį - laikmečio Veidą. Pasipūtęs berniukas ir lengvai besišypsanti mergaitė. Aš pats noriu labiau žavėtis, stebėtis, nustebti. Ir tai daryti su lengva šypsena. Juk pasaulis yra nuostabus - kam tas rūstumas? Be to, - pavasarizzz!

13882. buhalteris - ėĖ2004-03-08 12:14
Tai kad gerbiamasai visai nepataikai į koją - matyt liga įsisenėjo. Komentavau kai buvo tik straipsnių pavadinimai, tad mano repliką elementariai reikėjo suprasti kaip raginimą S.Gedai bent jau kurį laiką truputuką pailsėti nuo brulijonų ir padaryti pauzę. O tuo tarpu - pačiam ir pačio pačiai mano širdingas patarimas - venkite interneto ir kuo daugiau laiko praleiskite gryname ore. Padės.

13885. :)2004-03-08 12:26
gvntjnznkgltxXnstbnt:)

13900. Įkišus galvą2004-03-08 13:12
į smėlį rodyti savo dailią sielą. Kažin kodėl taip parašiau?

13912. alma2004-03-08 13:45
geriausias pirmas sakinys, iškart pajunti ryšį su veidais nuotraukose, bet deja tolau ši gija netęsiama straipsnis tampa per daug paviršutiniškas, neužkabina.

13924. Komplimentas2004-03-08 14:57
Kas paneigs, kad nosies ilgis tiesiai proporcingas jos jautrumui.

13935. Geografas2004-03-08 16:14
Kadangi, straipsnelyje minimas "geografinis ir geopolitinis požiūris", drįstu įsiterpti ir paprieštarauti kolegai "xX". Berniuko veide atsispindi ne pasipūtimas (žandų dydis nėra pasipūtimo matas), o elementarus nuovargis dėl nesiliaujančio suaugusiųjų lindimo (tipo "koks tavo vardas" ir "kiek tau metų", "pasisuk čia", "pažiūrėk ten", "tuoj išlėks paukščiukas"). Imho. Visada jūsų Geografas. ;-)

13953. ikiki2004-03-08 22:17
pritarsiu "andriui g.",nesuprantu siu liaupsiu, atrodo, kad labai pavirsutiniskai uzkabinta idomi tema, dar fraziu pametyta, tipo Sontag (beje, pabaigoje, kad efektingiau butu?), taciau kita vertus, jei perskaitai ir susimastai,tai is pirmojo puslapio - tiek ir tereikia.A?

13958. Kolia :-) 2004-03-09 00:59
Ant stalo - riebaluotas laikraštis, šprotų skardinėje - kancarai, rankose - fotoalbumas... Pirmoji nuotrauka- vienintelis pageltęs mano juodai-baltos vaikystės priminimas ... Pirmasis mano patėvis, sadistas Kazikas nupaveikslavo... Sėdžiu ant puodo, prisirijęs pusžalių močiutės Jadzės slyvų... Veidelis - nu ir na... - kaip Tamerlanas, tipo, arba Čingischanas - kerštingas, chamiškas, paženklintas kraupios charizmos... O štai mano prisvilęs (nes pirmasis) benkartas - plačiadantis, raukšlėtas kaip išdžiūvusi Afrikos žemė negriukas Jakubka. Mano ir Veros, stiuardesės iš Somalio, abipusės liepsningos vivisekcijos produktas... Na ir mardavarotas, kaip gerai kad 87aisias jį uždubasino hutai, nes Matka Boska, kaip baisu būtų sutikti tokį svetimoje laiptinėje, naktį... --- O štai Čiesikas, debilas, mano jaunėlis... Per tuos raukus ant veido nematyti žmogaus bruožų... --- O čia žydė Sniežanka, mylimiausioji, ją nuo manęs pagimdė Chava, anuomet many sužadinusi nežabotą geismą kląstingu pažadu parodyti juodais gaurais apžėlusią šikynę ir papus...---Žvelgiu į tuos veidus, ieškau savęs. Nerandu, nu nerandu!... Jakubka, Čingischanas, Slavikas, Kamiu, Enšteinas... Jaučiu, važiuoja stogas... Veidrodėli, išgelbėk... Gražink man mano veidą, parodyk man, kaip aš atrodau? --- Nusvirduliavau į vonią,uždegiau šviesą. Pro drumstą veidrodžio stiklą iš anapus į mane įdėmiai žvelgė skvarbios Parulskio atvaizdo akys.

13959. Benigna2004-03-09 01:20
Parulskis cia i save nepanasus, ,,,,,,

13961. keule :-) 2004-03-09 03:31
Kolia:))
žydė Sniežanka
nuloožau

13978. -> 13959. Benignai2004-03-09 15:44
Gal todėl, kad nustojo redaktoriauti? :-)

13983. Kuku2004-03-09 18:13
Parulskis parase visiskai neparulskiskai. nustebino.

13985. Erlandas :-) 2004-03-09 18:47
Senai galvojau kas ta fotografija yr. "Sustok akimirka zavinga" istari ir siela jau parduota, pamenat. Beje, jei man butu buve leista, buciau fotkines kruva cooool ydaiciu veidu su Uziais rankose ir flirto israiska veide. Kakaip keistai jauciaus, mirkteli aki, atsako, persimeti bajeriukais, o joms pagal statuta salia palestinos sienos ko gero nesaldu, tai veidai israiskingi. Cia Romualdui Rakauskui but nearti dirvonai. Ginkluotu iki dantu zydaiciu flirciukai. O po to Parulskio komentarai .....:))))) Ko nepasvajoti. Bet man fotkint neleido, gal Rakauskas galetu koki projekciuka su zydais prastumt. Jauciu super but veiduku ir gal nereikt sakyt kad vidutinio amziaus veidas neidomus. Matyt jam reikia situacijos....... .

13992. didysis baublys2004-03-09 21:49
Ar tik Parulskis nebus pasijutęs klasiku?Taip ir matau Šį straipsnelį Baranovos ir Sodeikos garbiajam vadovėly.Ir visai neblogai jis ten atrodo.Visai, sakyčiau, gerai(šalia visų kitų Kasikų)O ką ?

13995. Baubliui2004-03-09 23:12
baubly - akurat

14000. Zioma to Kolia2004-03-10 09:01
Bravo, seni -- kas bebutum!

14006. Lilia Brik Ziomai :-) 2004-03-10 13:28
Vot za što ja (bol`še vsech ir vsiego) liubliu našiego brata jevrieja:)Sakydavo mano mylimiausias dėstytuvas Ženia Solomonovičius K. Skaityk Kolios komentarus Nr.5846,5761,6682,6688. Kolekcionuoju. Naktį per miegus šypsausi, kartais prabundu-pažadinta pačios juoko. Švilpauju Kolios meliodiją "Ei, bog, atzavys`".

14024. zioma to Lilia Brik2004-03-11 09:19
Neperdekim zydu talentingumo -- idiotu ir zlodeju among us chot` prud prudi. O dabar klausimelis "uzsivertimui". Kas parase sitas eilutes: "Vy dumaete, kto takoy Osia Brik? issledovatel` russkogo jazyka? A on na samom-to dele shpik i sledovatel` VCHK".

14025. Zioma Lilkai2004-03-11 09:46
O gal geriau taip: "Sidish, glazami burzhuev ochlopana. Chem obhadyozhena? Dura iz dur". A devushke slyshitsya: "Open, open di dor".

14026. Prisiminiau Raineri Marija Rilke2004-03-11 12:33
``kaip man, pavyzdziui, niekuomet neateidavo i galva, kiek yra veidu. yra daugybe zmoniu, bet veidu - dar daugiau, nes kiekvienas turi po keleta. yra zmoniu, kurie nesioja metu metais viena ir ta pati veida, be abejo, jis nusidevi, susipurvina, susirauksleja, issitampo kaip pirstine, kuria muvejai kelioneje. tai taupus, paprasti zmones; jie nekeicia veido, jie net neduoda jo isvalyti. o, jis dar visai geras, sako jie, ir kas gali jiems irodyti, kad yra ne taip? tiesa, kyla klausimas, ka jie daro su kitais veidais, nes juk turi keleta? jie juos sutaupo. ju vaikai juos nesios. bet pasitaiko, kad tu veidu neuztenka ir ju sunims. o kodel gi ne? veidas yra veidas.`` mineto autoriaus ``maltes lauridso briges uzrasai``

14037. neisiu i veidu valykla2004-03-11 22:17
Reiktu nunesti issivalyti veida, tuomkart uzsideciau ta laikinaji, kur laikau spintoj ypatingom progom, bet kartais uzeina tokia tinginyste - neatkeli koju nuo tos vietos, kur stovi, o kur dar nueit i veidu valykla... Imtu ir isvalytu paskui ne tik, ka padariau, bet ir ka galvojau padaryti, ir ka galvojau sugalvoti...

14049. ABR (ir aš prisiminiau ...Nabokovą... :-) 2004-03-12 18:47
Penktadienis, niekas nebeskaitys, todėl galima ilgesnę citatą mestelėti:" В "Даре" Набоков подхватывает у Ходасевича идею возможного выживания культуры в ее независимости от родной территории, но в то же время отказывается от пафоса "единства" культуры в эмиграции и какой-либо ее исторической "миссии". Развивая собственную, своеобразную концепцию культурного пространства изгнания, Набоков также полемически отталкивается от трех главных пунктов современной ему культурно-критической дискуссии в целом: 1. от историцизма шпенглерианства ; 2. от идеи территориальности; 3. от идеи "коллективного субъекта".-- Итак, Набоков, разветвляя в "Даре" возможные значения и типы культурного пространства, соотнося и противопоставляя конкретно внешнее, территориальное пространство особенного рода внутреннему пространству креативности…--- Федора можно назвать "одиноким imperialistom". Пространство родной империи Федор сохраняет путем его интернализации. Так, например, он обозначает части, ‘регионы’ своего тела метафорами, уже введенными в качестве географических: "Степь Отчаяния", которую отец "объездил в молодости", вдруг оказывается ландшафтом на лице Федора, где вместе со щетиной за ночь "появился желто-головый чиреек". Этот прием Федор применяет и по отношению к другим лицам романа. Развлекающийся политической болтовней Щеголев как будто репрезентирует частями своего тела и непосредственно окружающим его пространством все те государства, о которых он рассуждает. Россия при этом оказывается под его задним местом…."

14057. xX2004-03-12 23:10
Niekas - tai kas?

14058. ---xX2004-03-12 23:24
Anonimas Anonimui:)))

14059. to xX2004-03-12 23:37
O prostitutė (6781) -tai kas ir kuri(katra)? Paskųsiu Rūtai, ji ne tik Kolią, bet ir keulę uždraus( mat rašė apie vėmalus, etc), a na posliedok-xX`ą (orgazmas-dar dar, bet apie menstruacijų kraują rašyt... zagnuli... siaubas..diskvalifikuot). Eikit miegot.

14060. xX2004-03-13 00:02
A, LM6781, buvo... Einu. Miegot... Užteks, prisižiūrėjau į Marso playbojišką triušį, kažkas paleido antį... Bet jo ausys tai matosi, juokėmės visi smagiai http://www.weirdload.com/nasa-shame.html
O menstruacijų kraujas geriau, tikrai.

14066. Beveidis2004-03-13 12:01
Užpakalio laikas
El. redakcijos pašalintas komentaras
Įspėjame komentatorių/ę gerbti autorius.

14067. pacientas2004-03-13 12:49
Komentaras pašalintas autoriui pacientas prašant.

14069. El. Redakcijai2004-03-13 13:12
Tai pašalinkite ir 14067, nes kažkaip be ryšio, kai nėra Jūsų pašalintojo analinio komentaro.

14071. repondas :-( 2004-03-13 15:24
uzpakalis, visos jo funkcijos ir produktai, zinia, dabar itin `einamos` temos, bet jei sugebate net ir sioje zydryneje mastyti ir rasyti tik apie tai... pardon, bet tai jau tam tikros srities atrofija

14078. vargsas :-) 2004-03-14 21:23
Beviltiskas tas Parulskis.Vargsiukas, kaip ir mes visi.Sveikintinas jo bandymas atsigauti...

20238. smthng :-) 2004-08-02 13:24
lengai skaitomas,sunkiai perprantamas......sawas.........mokantis pasibelsti i sirdy...

55933. lena :-) 2006-05-03 20:53
tai va žinokit nelabai as jo supratau, o dar man mokytoja liepė interpretuoti:(

Rodoma versija 25 iš 26 
2:46:06 Jan 3, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba