SEPTYNIOS MENO DIENOS

2005-12-16 nr. 688

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
 Agnė Narušytė
Šių laikų alisos
34

Muzika 
• 2005 metų aidai1
• Vytautė Markeliūnienė
Virtuoziškumo ir vaizduotės sąskambis
• Lietuvių kompozitorių portretų galerija
• Nacionalinio simfoninio orkestro jubiliejui1
• "Brevis" mini jubiliejų
• KONCERTAI

Dailė 
• Eglė Mikalajūnaitė
Moterys ir menotyra
22
• Kęstutis Šapoka
Subjektyvi istorija
• Aistė Virbickaitė
Graži būtis ir sąmoningas paprastumas
• PARODOS

Literatūra 
• Gaidžių kapotynės1
• Živilė Ramoškaitė
Jono Basanavičiaus tautosakos biblioteka – kas tai?
1
• VAKARAI

Teatras 
• Rasa Vasinauskaitė
Dar nešventiniai pasvarstymai
1
• Romualdo Granausko "Duburys" Dramos teatre
• Menų spaustuvė "kala" dramaturgus
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• King Kongas – įsimylėjusi Pabaisa2
• Visada būna pirmadienis
• Vaidoto Digimo filmo premjera
• "Skalvijoje" – ispanų istorinio kino ciklas
• Savaitės filmai1
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Rasa Rimickaitė
Menas teisiamųjų suole
2
• Paulina Pukytė
Penktadienio tiltas
4

Anonsai 
• Paskelbti Lietuvos nacionalinių premijų laureatai

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Pirmasis

Šių laikų alisos

Dariaus Žiūros projektas "Portretai" ŠMC

Agnė Narušytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Darius Žiūra. "Portretas"

Jau ne kartą savęs klausiau: kodėl dabar fotografijoje taip dažnai kartojasi vienas vaizdo tipas – visu ūgiu nufotografuotas pozuojantis žmogus? Kitaip tariant, kodėl menininkai renkasi tą pačią strategiją, kuri suvienodina jų kūrybą? Juk šiuolaikinė fotografija – tai begalinės tokių griežtai formalizuotų portretų serijos. Čia galima prisiminti Ramunės Pigagaitės "Mano miesto žmones", Eglės Rakauskaitės "Benamius", estės Eves Kask "Käsmu žmones" ir Peeterio Toomingo "Fotorondo", latvės Intos Rukos "Mano kaimo žmones" (net ir pavadinimai iš esmės vienodi), vokiečio Stefano Moses "Vokiečiai – Vakarai" ir "Vokiečiai – Rytai" ir t.t. Ir štai Darius Žiūra ką tik Šiuolaikinio meno centre atidarytoje parodoje pristato fotografijas, kuriose užfiksuotos pozuojančios kaimo mergaitės (tai jau gerai žinomo parodų ciklo "Emisija" dalis).

Ne kartą teko girdėti komentarą, kad šitaip esą Žiūra seka olande Rineke Dijkstra, kuri turbūt išgarsėjo tuo, kad lygiai tokiu pat principu užfiksavo nuogas moteris dieną, savaitę ir mėnesį po gimdymo. Tačiau kuo čia dėta Dijkstra? Gal vertėtų prisiminti vokietį Thomą Ruffą, kuris tiesiog išdidino pasines nuotraukas – iš jų jo pažįstami žvelgia į mus nieko nesakančiomis akimis? O gal Nicholą Nixoną, kuris jau daugiau nei dvidešimt metų vėl tokiu pat principu fotografuoja keturias seseris stebėdamas, kaip asmenybė stengiasi išlikti besikeičiančiame kūne, kol galų gale pasiduoda, kai kūnas tarsi subliūkšta ir tampa neatpažįstamas? O gal visi keliai veda į Diane Arbus, kuri 6-ajame – 7-ajame dešimtmečiais kaip tik šitaip fotografavo įvairiausius keistuolius, be to, pasirinkdama kvadratinį formatą – kaip ir Žiūra? Taip galima nukeliauti net iki Walkerio Evanso, 4-ajame dešimtmetyje važinėjusio po depresijos ištiktą Ameriką ir fiksavusio vargstančias šeimas – taip pat ištikimai pozuojančias fotografijai. O ir Evansas ne pats visa tai sugalvojo – jis tik į meninės fotografijos lauką perkėlė seną fotoamatininkų strategiją.

Šitaip išplėtus palyginimų ratą, tampa akivaizdu, kad neverta ieškoti tiesioginės įtakos grandinių: Dijkstra – Žiūra ar Arbus – Žiūra, o gal Arbus – Ruffas – Dijkstra – Rakauskaitė – Žiūra? Nenustebčiau, jei pats menininkas apie tai nieko net nenutuokia. Šiuo atveju fotografijos strategija turbūt yra nesvarbi – argi neniekinamas dabar beatodairiškas originalumo siekis kaip modernizmo atgyvena? (Nors šis teiginys yra toks pat diskutuotinas, kaip ir visi postmodernizmo teiginiai.) Šiaip ar taip, šia strategija pasinaudojama siekiant įvairių tikslų, formos monotonija neturėtų kelti nuobodulio.

Vis dėlto šis atviro (juk pozuojama) fotografavimo būdas neišvengiamai suteikia vaizdui tam tikras reikšmes, siūlo tam tikras interpretacijas ir kontekstus.

Vieną kontekstą jau minėjau – tai į ateljė ateinantis žmogus, norintis, kad fotoamatininkas pagamintų jo atvaizdą. Tokio fotografavimo(si) akto metu užsimezga šiek tiek gamybinis, šiek tiek terapinis fotografo ir fotografuojamojo santykis. Veidas ar net visas portretuojamojo kūnas tampa tų dviejų susidūrimo lauku. Juk portretuojamasis stengiasi, kad į viešumą išlįstų jo pozityvusis , bet nežino, ar pavyko, kol nepamato vaizdo. Tuo tarpu fotografui tas pozityvusis visai nerūpi, jis tik stengiasi pagaminti kokybišką vaizdą ir todėl veidą fotografuoja pagal taisykles. Veidas fotoamatininkui – tik medžiaga be individualybės. Todėl veidas skiria du dialogo partnerius lyg siena, o nufotografuoto žmogaus akys išduoda kažką tarp nepasitikėjimo žiūrinčiuoju ir noro patikti.

Tačiau yra ir kitas kontekstas. XIX amžiuje kaip tik tokia – formalizuojanti, sudaiktinanti ir "mokslinė" fotografija buvo kito valdymo, rūšiavimo, redukavimo, prijaukinimo priemonė. Taip buvo sukauptos didžiulės kitų tautų, nusikaltėlių, vargšų, įvairių amatų atstovų atvaizdų kolekcijos. Tuomet pozuojančio žmogaus fotografavimas tampa lyg ir prievartos aktu, nes kitas čia pritaikomas dominuojančiam žvilgsniui, keičiamas pagal jo reikalavimus, taigi jis jau nebėra nepažįstamas ir bauginantis kitas, bet toks lyg ir daiktas. Kai Arbus, Kask ar Žiūra fotografuoja tam tikrų grupių atstovus, jie šiek tiek žvelgia į juos kaip į socialinį ir kultūrinį kitą. Šis žvilgsnis smalsus, matuojantis ir tiriantis, bet labiausiai – pasisavinantis. O su tokia fotografija susidūręs suvokėjas nejučia pradeda tyrinėti: mergaitės apsmukusiomis kelnėmis, slepiančiomis jų dar neseksualius kūnus, sijonėliais, demonstruojančiais naiviai kičinį kaimo žmonių skonį, visada iškreipiantį miesto mados ženklus. Į kitą fotografija visada žvelgia kiek iš aukšto.

Bet ne vien tai. Žiūrai, kaip ir kitiems šią strategiją pasitelkiantiems menininkams, šie kiti nėra visiškai kiti. Dažniausiai jie yra tapę kitais, nors kažkada fotografuojantysis buvo vienas iš jų, bet dabar, nuėjęs tam tikrą kelią, atsisuka į savo praeitį ir nustebęs žvelgia į ją kaip į kitą. Taigi iš sostinės atvykusi Baltijos grafikos meno trienalės prezidentė Eve Kask fotografuoja kaimo, kuriame leido vaikystės vasaras, žmones. Ramunė Pigagaitė iš Vokietijos, kur dabar gyvena, grįžta fotografuoti savo gimtosios Varėnos gyventojų. Ir Žiūros fotografijose šmėžuojantis kaimas taip pat galėjo būti vaikystės kaimas. O galbūt prie šios minties veda tiesiog tai, kad Žiūra fotografuoja vaikus ir žvilgsnis į kitą jau tampa mėginimu įveikti laiką.

Į laiką atkreipia dėmesį parodoje eksponuojamas videofilmas: tos pačios mergaitės, kaip ir fotografijose, rimtai, bet kartais nesuvaldydamos šypsenos, žvelgia į objektyvą vieną minutę. Tad užfiksuojantį fotografijos šūvį ištirpdo ištįsusi esatis, grynuoju pavidalu iškirpta iš gyvenimų, apie kuriuos taip nieko ir nesužinome. Fotografijos momentiškumas apsaugo nuo susidūrimo su žvilgsniu, tačiau žiūrėti videofilmą tampa kur kas kebliau, nes dabar turime netiesiogiai atlaikyti žvilgsnius, taigi įsitraukiame į fotografo ir fotografuojamojo dvikovą. Prailgindamas laiką ir apsunkindamas jo išgyvenimą videofilmas paneigia tai, kad nufotografuotas žmogus buvo tiesiog smalsumą keliantis kitas.

Ir vis dėlto tuo dar ne viskas pasakyta. Mat šiuose portretuose užfiksuota specifinė ir visada problematiška kitų grupė – mergaitės, jau beveik paauglės, bet dar ne – to amžiaus, apie kurį rašė Vladimiras Nabokovas "Lolitoje". Tačiau objekto pasirinkimas primena ir dar vieną fotografinį-literatūrinį atvejį. XIX amžiuje toks anglas Charlesas Dodgsonas pagarsėjo mergaičių fotografijomis – lygiai taip pat visu ūgiu ramiai stovinčių priešais objektyvą. Tik tiek, kad fotografijos buvo nespalvotos, mergaitės stovėjo studijoje ir dažniausiai buvo apsirengusios aristokratiškais drabužėliais. Tiesa, retkarčiais Dodgsonas jas perrengdavo ir skarmalais – tai buvo teatras, šarados. Kartais ir visai išrengdavo. Taigi dabar jau manoma, kad šis fotografinis procesas nebuvo toks jau nekaltas – Dodgsonas taip esą kompensavo savo drovumą prieš moterį. O anglai iki šiol nežino, kaip elgtis su savo įžymiuoju fotografu, mat jo slapyvardis buvo Lewisas Carollas, tas pats, kuris parašė "Alisą stebuklų šalyje". Taigi fotografija rodo, kad galbūt fantastinis veidrodžio pasaulis pridengė nabokoviškas fantazijas.

Nesakau, kad kažką panašaus reikėtų įžvelgti Dariaus Žiūros fotografijose. Anaiptol. Tačiau galbūt jam nė neįtariant, ties slidžia, nepermatoma ir neįžvelgiama veidrodžio plokštuma įvyko dar vienas susidūrimas. Apleisto Lietuvos kaimo alisos nukleiptais batais dar kartą rimtai žvelgia į tą, kuris jas prašo papozuoti. Jų akys prieš objektyvo akį – du vienas kitą atspindintys veidrodžiai, slepiantys savas "stebuklų" šalis, kur galima pabėgti nuo savo geismo.

O galbūt tuos veidrodžius man atvėrė mažytis bartiškas punctum? Juk viena Žiūros nufotografuota mergaitė pasipuošusi – jos sijonas pūpso beveik kaip Viktorijos laikais. Kaip Lewiso Carollo alisų.

 

Skaitytojų vertinimai


6007. che che2005-12-19 10:44
manau viskas paprasciau- dabar tai vel populiaru ir emisininkai turi laikytis golfo sroves kitaip smc laivas uzsals aisberguose , man labiau patiko ziuros ankstesni darbai dabar tai issisemes meno zurnalu vartytojas ir jo replikos. kas kita tekstas, kaip yra kazkas uzsimines, kad kuo prastesnis menas tuo geriau rasanciam , a.n.puikiai interpretuoja pasiulyta tema ir cia jau ziurai lb pasiseke.

6008. cha cha2005-12-19 12:32
emisija - laza, nes reprezentuoja ne geriausius siuol menininkus, o geriausius smc-ininkus. prapleskit akitati, gal uzteks institucines savireklamos! o tekstas tai tikrai geras

6015. XXL2005-12-19 20:18
palaukit, megstat juos ar ne - smc-ininkai juk gryniausi siuol menininkai, kaip ir visi kiti, kas dabar ta mena kur nors ir kaip nors daro. kuriu galu reikia kazkokios neaiskios "siuol menininko" titulo aureoles? banalu, kaip is kokio estradines muzikos radijo kanalo.

6016. to xxl2005-12-19 20:36
nepagavai kampo. smc elgiasi kaip kokia monopoliste maxima, exponuodama tik savo prastumtus sh.menininkus. kei smc is tiesu rupetu procesas, rodytu ir kitus - ne tik tuos, kuriuos patys "padare", visur prastume ir protegavo. todel emisija ir yra ydinga, nes uzdara ir monopolistine.

6017. pastaba2005-12-19 20:39
O man atrodo nepaprastai zavu ir siuolaikiska, kad visame Emisijos cikle pristatyta tik viena menininke - Egle Rakauskaite (jei neskaiciuosime kurybinio Urbonu susivienijimo). Kokios prastos tos musu menininkes... Ar kelias i Emisija - tik per SMC viesbuti?

6019. che che to xxl :-) 2005-12-19 23:08
taigi taigi xxl n e a p i e m e g i m a a r n e o t a r k i m i n d o m u a r n e p a t i n k a a r n e k o k i s s k i r t u m a s k u r p v z l a t v i s i n d o m u s o z i u r a n e i n d o m u s

6020. ne ne ne2005-12-20 12:10
apie šmc net neįdomu ir kalbėti - tai tikrai monopolistinė maxima, tik žiauriausia, kad vietoje gariūnų - t.y. dailininkų sąjungos, jokios kitos alterntyvos neatsiranda. net vda studikai, kaip kokie realybės šou "žvaigždės" apsikakoja iš laimės, kuomet juos į muginę šmc parodėlę pakviečia (pvz entuziastai) ir pradeda sau į nešvarias subines bukietus kaišioti - t.y. patys save plagijuoti:) o žiūros darbas estetiškai geras, tekstas irgi perfect, bet jau taip nuvalkiota - kad net žiovulys nekyla

6021. paaiškinkite, būkite geri2005-12-20 12:12
fotografija juk nėra menas, kodėl šuuolaikinio meno centre ją rodo?

6023. paaiskinimas2005-12-20 14:07
Fotografija yra menas jau daugiau kaip simta metu, ir ja rodo ne tik SMC, bet ir tarptautinese parodose, pvz., Venecijos bienalej, ir galerijose, ir meno mugese. Ji idomi, populiari ir perkama - tik ne pas mus (populiari - taip, bet perkama sunkiai). Ziuros fotografijos - idomios. Nieko originalaus ar nepaprasto, bet siais laikais originalumas ir nera svarbiausias dalykas. Sutinku ir su nuomone, kad Emisija - institucijos savireklamos kampanija, nes kodel nera su SMC maziau susijusiu, bet siuolaikiniame mene svarbiu vardu? Paralelines progresijos buvo tikrai progresyvesnes - nes atviros strukturos. O cia tai tikrai Maxima pakvipo - dar 3 X uzdekit. Yra pvz., mediju katedroj gabiu zmoniu - Stanaityte, Skersyte, Remeikyte, Stasiulyte etc., dirba tikrai ne prasciau uz Ziura ar koki kita Emisijos menininka. Bet gal ne su tais zmonem trinasi?

6025. Paradoksas2005-12-20 17:57
Iš pradžių perskaičiau komentarus, po to straipsnį. Iš komentarų maniau, jog straipsnis bus geresnis negu kad buvo iš tiesų.

6028. figura2005-12-20 23:33
rodos seniai viskas aisku. smc bando dirbti kaip vakarietisko tipo galerija turi savo kelis meninkus ir stumia , taip ir turi buti daroma , tik cia gaila kad uz visu moketoju babkes. ar nelaikas kestuciui uzsiimti normalia ne valstybine veikla ,atidaryti kokia galerija ar meno agentura kuizinasart fundation tada butu aiskiau koks jo skonis ka stumia ar prastumia ,babkiu pramusti ir pirmyn.dabar gi vaizduojama kad formuojama kazkas lyg ir vertinga o kas perka? realiai pasirodymai pasivaipymai per atidarymus, uzkulisiniai saves pripazinimai ir panasiu pagiros ir tiek . naudos meninkui isskyrus cv irasa -SMC .daugelis jau ji turi , o kas toliau - didziajame zaidime sis yrasas it 10 litu kupiura, pavyzdziai demonstruoja kas skinasi kelia savarankiskai lyg ir toliau pralenda o smc emisija tai monopolio zaidimas paciu nusipiestais baksais ate linkejimai .

6031. geras :-) 2005-12-21 09:55
Straipsnis geras, kaip visada Narusytes 7md (satenuose kartais dingsta astrumas, nors atsiranda daugiau filosofijos).

6033. geram2005-12-21 12:14
o kuo jis geras? kame jo aštrumas? kad visą savo apsiskaitymą pademonstravo? pavardžių ir faktų kratinys (bandžiau paskaičiuoti - kartais viename sakinyje net trys skirtingos pavardės), o jokios gilesnės analizės taip ir nėra:( kažkaip taip ir nesulaukiau atsakymo į pirmajame straipsnio sakinyje iškeltą klausimą:( na, nebent užuomina, kad žiūra galbūt yra pedofilas:) - va čia jau būtų aštrumas - bet narušytė pati jo išsigando - tik leido suprasti - dabar turbūt puls į Š.Atėnus kažką rašyti:)

6035. pasiulymas2005-12-21 14:20
Astrumas tai nera sensaciju putimas is nieko - tam skirtos vakaro zinios. O jei tos pavardes jums nieko nesako, tai tamsta labai nutoles nuo siuol.meno. Nes straipsnyje minimi garsus menininkai - bet ne del to, kad garsus, o kad ju kuryba kazkuriais aspektais susisaukia su Ziuros. aptardama ir tuos autorius Narusyte isplecia lyginamaji konteksta. Bet jei jus tingit gilintis, tai cia jau kita problema. Tada nesikankinkite ir pasirinkite ka nors lengvesnio.

6037. pasiulymui2005-12-21 14:47
kad daugelis straipsnyje išvardintų pavardžių, deja, neturi nieko bendro su šiuol. menu. kalbu ne apie sensacijų pūtimą, o apie aštrumą (jis kaip, vienas narušytės tekstų bruožų yra paminėtas aukščiau). kam gilintis į pavardžių suvestines dailėtyriniame straipsnyje, jei tam yra telefonų knygos?

6038. tam, kuris neskiria pavardziu2005-12-21 14:51
NEKALTINK VEIDRODZIO, JEI SNUKIS KREIVAS. JEI TAU TOS PAVARDES NESUSIJUSIOS SU SIUOL. MENU IR NIEKUO NESISKIRIA NUO TEL. KNYGOS, TAI LABAI APGAILESTAUJU. TAI VADINAMA ISSILAVINIMO STOKA. SVIESTIS REIKIA, KOLEGA!

6040. isvada :-) 2005-12-21 14:53
susumuojant diskusija: narusyte ir ziura gerai, emisija - blogai.

6041. esu neišsilavinęs - ir to neslepiu2005-12-21 14:55
caroll gyveno XIX a., evansas - XX a. viduryje, net arbus jau gana senamadiška:)

6042. MANO išvada2005-12-21 14:56
Žiūra - 9 Narušytė - 8 emisija - 3

6045. paaiskinimui ir kitiems teiginiams :-) 2005-12-21 16:18
sveiki, bet juk Emisijos parodu serija yra etapine, o ne paroda "apskritai" (apie ka jus?), ir ji skirta apzvelgti (naujais tu paciu menininku ir, jei tuo metu atsirado nauju moteru menininkiu zygiu ar zingsniu - ir menininkiu, darbais) laikotarpi IKI Stasiulytes, Stanaitytes, Skersytes, Remeikytes ir net iki Gints Gabrans. Iki entuziastu. Ir: ar tik atsiradus Maximai 7md skaitytojai randa zodziu artikuliuoti SMC veikla (ne biologiniais terminais)?

6047. tai ginanciai nuomonei2005-12-21 22:17
problema ne laikotarpyje, o poziuryje. emisija rodo tik tuos menininkus, kuriuos stume smc. yra ir be minetu merginu "tinkamo" amziaus ir idomiu menininku, kuriu nestume smc ir soroso centras. bet del to jie nera prastesni. taciau smc rupi pirmiausia paciai reprezentuotis kaip tam tikru menininku "atradejui". tame ir yra probelma - kad ratelis uzdaras, siauras ir nesikeicia jau daug metu. gal reikia buti atviresniems? juk niekas nesilauzia i atviras duris

6048. vardas arba parasas2005-12-21 22:37
Man tai labai patiko 6045 komentare issakyt mintis "jei tuo metu atsirado nauju moteru menininkiu". Jos ne atsirado,jos visada buvo! Ir labai idomios. Pvz., Rakauskaites kartos Patricija Jurksaityte ir Leila Kasputiene. Ziuros kartos Jurga Barilaite ir Egle Ridikaite. Bet ne tik menininkes, yra ir idomiu menininku. Pvz., Novicko kartos Redas Dirzys ir Algis Lankelis. Sitie menininkai (o ju galima pririnkti ir daugiau), nera jokie autsaideriai, ir tam paciam smc ne karta rodyti, ir ju projektuose dalyvave etc. Bet jie neturi etiketes "smc menininkai", ir uz tai nerodomi Emisijoje. Stai del ko teigiu, kad Emisijos principas ydingas, nes orientuotas ne i procesa, o tik i smc srove procese. Todel paskui nereikia stebetis, kad dideli ir idomus projektai nesusilaukia norimo atgarsio, ir tinkamai suvartojami tik siauros entuziastu grupeles. Gal SMC ir planuoja ka nors is ju parodyti - bet niekur apie tai neskelbia. O galetu, pvz., SMC interviu parasyti apie tai arba surengti diskusija kavineje apie savo kuravimo politika, menininku ir kadru pasirinkima. Kam reikia, kad kokia nors LDS juos praustu ir jie turetu mokinukiskai aiskintis? Tokie farsai niekam nereikalingi. Jei smc is tiesu iesko konsensuso, galetu pasikviesti zmoniu is skirtingu sferu, is ziniasklaidos ir pakalbeti apie savo planus, strategijas, prioritetus, atrankos kriterijus etc. Niekas nera a priori priesiskai nusiteikes, bet susidaro ispudis, kad siai institucijai kitu nuomone nelabai svarbi.

6052. kiskis p2005-12-21 23:17
diskusijos kavineje turi gilias tradicijas ir yra labai produktyvus dalykas. dar gersnis dalykas yra kasdienines diskusijos kavineje. dar nepastebejau kad lds kada butu ispraususi smc. tik nuolat marazmatiskai bamba. be to jus klystate del lds. ji tikrai yra a priori priesiskai nusiteikusi. dar svelniai pasakyta. is tiesu tai patologiskai nekencia smc. smc organizuoja parodas - tai smc veikla, kodel jis dar turetu aiskintis? ir kas yra "kitu nuomone"?

6054. kiskiui vb2005-12-21 23:44
egzistuoja nemenka praraja tarp smc ir publikos - ka parode ir bmw atvejis. kitu nuomone yra nuomone is uz smc sienos, zvilgsnis is salies, nes viduje viskas kitaip atrodo. kviesta diskutuoti, o ne pasiaiskinti. bet jei nera vidinio poreikio, tai per prievarta tokiu dalyku gerai neatliksi. tada taip ir gaunasi - patiems atrodo viskas nuostabu, o ziurovas guscioja peciais. zinoma, visada galima ji isvadinti provincialu, bet gal vertetu geriau pasiaiskinti, ar tik provincialume problema?

6055. nununu2005-12-22 02:45
tai ka narusyte paskutinemis eilutemis nori pasakyti, kad ziura pedofilas? nunu....

6056. zoe2005-12-22 10:12
Narusyte sako kad tas diedas kur parase Alisa yra pedofilas nors gal ir nepraktikuojantis. Ziura siuo ciklu domisi to paties amziaus mergaiciu pasauliu. Gali buti arba arba ne. narusyte uz tai tikrai neatsako.

6057. kiskis abc2005-12-22 10:51
gal tiesiog nebera mados sekmadieni eiti i Parodu rumus kaip anksciau budavo. ar anksciau neegzistavo praraja tarp ziurovu ir pavyzdziui Kisarausko? ir tebeegzistuoja. kazkodel kai visose salese vykdavo kokia klaiki taikomosios kasmetine paroda visiems budavo ramiau. jeigu kokiam ziurovui idomu gal pats galetu aiskintis ir dometis. bet juk neidomu.

6062. figura2005-12-23 10:09
smc -organizuoja parodas raso kiskisp .labai neblogai pasakyta - organizuoja dar tiksliau butu aptarnauja,lyg koks terminalas, uzsienio kuratorius, ypach ylga laika skandinavus ,ir kas gali paneigti kad tai nepelningi sanderiai .atvezi isdelioji gauni honorara isvezi ,nereikia svaigti apie atradimus ir formavimus grybai po lietaus dygsta patys iki

6063. miestiete2005-12-23 10:41
taip jau yra su parodomis. atvezi ir isdelioji. tik svarbu ka atvezi ir kaip isdelioji. svarbiau zinoma ka atvezi. ir man smagu eiti pasiziureti skandinavu ar britu. smagiau negu daniliausko ar kazimiereno. nepalyginamai. ciao.

6065. Kuizino rali2005-12-23 17:03
Agnė apžergus "britvą". Žiūra vairuoja seną "golfą".

6067. figura miestietei2005-12-23 18:11
taip taip del kazimiereno tai ir as neiciau ziureti bet skandinavai ir vidikai jau irgi uzknisa tad linkejimai miestietei.manau cia gavosi visai nieko paraleli tekstui diskusija apie smc iki

6068. miestiete2005-12-23 19:58
kazkas juk vistiek neuzknisa. ciao.

6364. pamastymas :-( 2006-01-27 19:14
Gal Ziuros kuryba ir nieko.Tik jis atrodo tapyba baiges, o netapo. Speju , kad Vilniaus dailes akademija turi tendencija "prakisti" kazkiek savo mokiniu i visuomenei matomus meninikus.SMC menininkai juk daugumoje baige VDA apie 2000 metus.Tas pats yra pavyzdziui su jaunom vos ne dvidesimtmetem menininkem svetaineje arterija.O straipsnis istestas,nekonkretus, viso jo net neskaiciau.Del Ziuros tai suprantama, kad galima viska dayri, taciau yra ir kitu autentiska ir maziau efektinga siuolaikine kuryba kurianciu menininku.

6365. nepyk2006-01-27 19:22
eilinis bernaitis tas Ziura ir visokios Rakauskaites ir t.t.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2010 m. Gruodžio

PATKPŠS

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 169 iš 203 
20:32:41 Dec 26, 2010   
Apr 2008 Aug 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba