SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-02-27 nr. 603

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rima Povilionytė
Nauji knygų metai
3

Savaitė 
• Kreipimasis dėl "Respublikos" publikacijų8
• Gerbiami ponai,2
• "Jaunos muzikos" pavasario sezonas1

Muzika 
• Vladas Zalatoris
Dirigento iššūkis pasiteisino
13
• Aldona Eleonora Radvilaitė
Vakaras su Hindemithu
• Vaclovas Juodpusis
90 metų – ne viena diena
2
• "Filarmonica della Scala" vėl Vilniuje
• "Virgo" vilniečiams pristatys ir japoniškos muzikos repertuarą
• Svečiuose – garsi vokiečių pianistė
• Muzikos akademija plečia tarptautinius ryšius
• Patikslinimas
• KONCERTAI

Dailė 
• Skirmantė Augutytė
Žiemos meilės sodai
 Laima Kreivytė
Šuolis į save
9
• Lina Jakeliūnaitė
Sulaikytas judesys
• Elona Lubytė
Apie meną ir gyvenimą atvirai
• Ieva Koncytė
Tvarsčiai kūnui
• Agnė Narušytė
Akmuo ir vanduo
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Už geresnį pasaulį
• SPEKTAKLIAI1

Kinas 
• Ką renkasi žiuri
• Živilė Pipinytė
Neperžengti barjerai
3
• Kaip interpretuoti "Niekas nenorėjo mirti"?1
• Kavutė su ubagų karaliumi
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Šuolis į save

"Vartų" galerijos projektas naujojoje Vilniaus savivaldybėje

Laima Kreivytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Eimantas Ludavičius. Projekto "Šuolis. Pagunda" fragmentas
R. Rūkštelės nuotr.

Eimanto Ludavičiaus projektas "Šuolis. Pagunda" sujungia fotografiją ir šokį – vasario 21 d. čia vyko muzikinis performansas pagal baroko kompozitoriaus G.F. Tellemano muziką. Tai, kas fotografijoje sustingę, atgaivino šokėjų judesiai. Juk šokis – tarsi prijaukintas šuolis, sublimuotas skrydžio ilgesys.

Fotografijose matome autorių, sklendžiantį virš Vilniaus panoramos, šokantį nuo viaduko, krentantį nuo naujojo savivaldybės dangoraižio. Fiksuojama trumpa akimirka, kai žmogus atsiplėšia nuo žemės. Fotografijos erdvė nepavaldi žemės traukai, tačiau ją puikiai jaučiame mes, žiūrėdami į krentantį (skrendantį?) kūną. Skrydžio ilgesį kaip šešėlis lydi kryčio baimė. Atimdamas sau (ir žiūrovui) pagrindą iš po kojų, menininkas išmuša mus iš kasdienybės vėžių. Nuobodžią horizontalę keičia staigi vertikalė, suteikianti buvimui naują prasmę.

Menininko kūnas – fragmentiškas, kartais primenantis sparnus išskleidusio paukščio siluetą, kartais susiliejantis su aplinka. Čia netinka tradicinė figūros – fono opozicija, nes figūra it rūdys įsigraužia į pastatus ir erdvę. Tas neaiškus šešėlis prie barokinių durų – ilgu fotoaparato išlaikymu išsklaidytas judesys. Aplinka nėra abstrakti ar atsitiktinė. Visur atpažįstamas Vilnius – miestas ant kalvų su baroko bažnyčių bokštais ir teatrališka dvasia, visa persmelkiančiu nerimu. Ar ne iš čia ir tas skrydžio, judėjimo, dramatizmo pojūtis, kai banguoja net architektūra? Ludavičius teatrališką baroko nerimą paverčia XXI a. egzistencine įtampa. Jau nebeturime "viso pasaulio laiko" – sunkios amžinybės durys užsitrenkė mums prieš nosį. Spalvingas karnavalines eisenas pakeitė į darbą skubančių žmonių minia. Menininkas ne tik fiksuoja tą kryčio/skrydžio akimirką, jis ją suspaudžia – taip, kad pradeda tvinksėti smilkiniai. Ir visa tai padaryta "šaltu", "kanceliariniu" stiliumi, tvarkingai suklijuojant nuotraukas į stendą…

Tam tikra prasme Ludavičiaus projektas – savivaldybės pastato įšventinimo apeigos. Galima jį perskaityti kaip šifruotą pranešimą, kur rasime pastato koordinates, nuorodas į jo aukštį, skaidrumą ir skrydžiui įkvepiančius panoraminius vaizdus. Tačiau svarbiausia čia vis dėlto yra šuolis. Ne išsišokimas, bandymas iššokti aukščiau bambos, o egzistencinis šuolis į patį save.

 

Skaitytojų vertinimai


2971. bamba2004-02-29 10:11
nu,rabi,saiko jausma irgi reikia tureti-apie zioga ant stiklines sienos-du vaizdeliai paeiliui

2982. sifilis2004-03-01 15:48
suvokiant biomechanika shuolis pavaizduotas nuotraukoje geriausiu atveju ish antro aukshto, o greichiausiai ant batuto, teko matyti zuokinio pastate shi darba neitikino, tekstas tarsi bando reabilituoti darba ar tiesiog pasisakyti jo fone ir renginio proga. na o suapeigom tai jau perlenkta .kalbant apie ideja ji nera nauja prisiminkim akademinio paruoshimo grupe -shuoliai nuo isimintinu vilniaus vietu . tad iki greito

2986. Stebetojas2004-03-01 20:23
Idejos naujumas - praeito amziaus reliktas, kaip ir akademinio pasiruosimo grupe (dar egzistuoja? ka veikia?). Kiek pamenu, APG dare toki video, ir nebuvo jokio rysio su barokiniais sokiais. Su apeigom - gal is ties per stipru. Pats zodis kazkoks devalvuotas. Matyt, taikyta prie vietos ir laiko specifikos. O sumanymas idomus, jei "sifilis" mate ne tik nuotraukas.

2988. stebetojui ir ....2004-03-02 10:45
taigi machiau tik nuotraukas, o jei tai projektas galimas matyti ir akceptuoti tik in corpore - tai kam reikejo rodyti atskirai. beje buvo galima bent dokumentacija palikti .achiu uz pastaba apie idejos naujuma, bet manau aptarti idejas nera jau taip blogai dar turiu kelias nuorodas apie shuolius ir savizudybes: Julija Chistiakova"Noriu nusizudyti ish meiles, bet nezinau nuo kurio namo nushokti", na ir Undine Radzevichiute nusizudymo buduose kazka panashaus siule tad iki malonaus sifilis

2991. Stebetojas2004-03-02 11:09
A, Undines buvo labai geras - gaila, kad ji netesia sitos veiklos (gal dar atsigaus?). Svarbu, kad reklama jos nesuvalge - man Radzeviciutes "Streikaza" dar geriaus uz isgirtaji prancuza. Tamstos kontekstai idomus, bet priristi prie savizudybiu - o Ludaviciaus kiek kitas kampas. Siaip ar taip, visoj savivaldybej tai buvo gal labiausiai pastato ir laiko specifika atitinkantis kurinys - nes kiti sunese paveikslelius ir padare muge. Dar Zvirblytes sumanymas buvo geras, gaila, kad parako pritruko - garazai stovejo pustusciai. Bet keletas automobiliu puikiai isipaise i antivartotojiskus ir dailes istorinius kontekstus, pvz. "Ikalk vini i Yoko".

3000. no rasizm2004-03-03 10:35
"Ikalk vini i Yoko".darbas skatinantis rasine neapykanta

3001. stebetojui2004-03-03 15:10
taigi smagu kulturingai bendrauti,nesutikchiau jog garazo sumanymas buvo geras, manau kaip tik pritruko skaidrios idejos na , o po to igivendinimo, gavosi burbulas , zurnalistai pasigavo art efektus , na o kiek zinoma meninkai dare kas sau tai ir gavosi kaip studentu pasismaginimaui kas bendro tarp batu kilimo ir yoko dar galima suprasti kas kita barilaites video ar paukshcio moskvich, ir tt turint omenyje panashius kontekstus nera ka ir kalbeti , beje norint kalbeti apie idejos slinkti ir truko nuoseklumo tiek idejoje tiek plastikoje,na ir rodos daug kur buvo minima ir ozarinsko dalyvavimas su jo urban stilistika .gaila kad ideja neisirutuliavo ,na o del strekoza pritariu dar manau ish muges ishsiskyre moncio namai su trimaku foje ir video programa pagarbiai sifilis

3004. Stebetojas2004-03-05 11:03
Taip, Moncio galerija pasirode solidziai ir konceptualiai. Del garazu sutinku. O Barilaite man patiko (nelabai supratau, kaip jums?). Is tiesu savivaldybe dave gera pavyzdi - galetu ir kitos "europos" pries atidaryma buti "apsildomos" menininku ir taip pakelti savo reitingus - ne tik kaip vartojimo, bet ir kurybiniu ideju generavimo vietos. O dabar tik pasidailina interjeriniais paveiksleliais, ir tiek. Geros dienos!

3007. stebetojui sif2004-03-06 02:07
iki jau reikia laukti naujo numerelio tadu ir toliau galesma pabalakinti iki vienas ish sifiloidu

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2010 m. Birželio

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 42 iš 79 
21:04:49 Jun 27, 2010   
Oct 2007 Feb 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba