ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2009-09-11 nr. 956

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

PETRAS RAKŠTIKAS. (5) • ALAIN DE BOTTON. Pesimizmo paguoda (196) • -gk-. Sekmadienio postilė (1) • Su dainininku ir poetu DOMANTU RAZAUSKU kalbasi Rugilė Kazlauskaitė. Nedainuoju eilėraščių, neskaitau dainų (6) • PAULIUS MARTINKĖNAS. Antroji Sparta, (7) • SIGITAS GEDA. Skruzdėlė ir vertikalė (1) • INGA ŽOLUDE. Šilta žemė (2) • NIJOLĖ KLIUKAITĖ. Eilės (2) • PETRAS VENCLOVAS. 1948-ieji. Iš tamsos (4) • ANGELĖ JASEVIČIENĖ. Moters įvaizdis pramoginėje literatūroje (43) • DARIUS POCEVIČIUS. Sintetinės Daugirdo gegutės peri sintetinius ready-made (6) • GINAS ŽIEMYS. Kryžiaus kosmologija (12) • AUDRA BARANAUSKAITĖ. Pusiau apie „Puskalnį“ (1) • RAMŪNAS JARAS. Du mėnuliai (4) • REGINA RAGAUSKAITĖ. Odė šiukšliadėžei (8) •

Pesimizmo paguoda

ALAIN DE BOTTON

[skaityti komentarus]

Senokai, bent jau po „Lehman Brothers“ žlugimo praeitą rudenį, aišku, kad visų labiausiai bijoti turėtume pačios vilties. Atrodo, kad mūsų pastangos įsivaizduoti, jog blogiausia jau baigėsi, ir mėginimai liautis save gąsdinus tik pastūmės mus į dar didesnį nusivylimą. Esame ne šiaip nelaimingi, bet – manydami, kad ramybė ir laimė yra norma, – nelaimingi todėl, kad esame nelaimingi.

Metas pripažinti, koks keistas ir neproduktyvus yra tas optimizmas, prie kurio esame pripratę. Pastaruosius du šimtus metų, nepaisant retkarčiais ištinkančių sukrėtimų, Vakarų pasaulyje dominavo tikėjimas pažanga, pagrįsta nepaprastais mokslo ir verslumo laimėjimais. Bet, žvelgiant iš platesnės istorinės perspektyvos, šis optimizmas yra anomalija. Didesniąją savo egzistavimo dalį žmonija keistos paguodos sėmėsi iš to, kad tikėjosi blogiausio. Vakaruose pesimizmo pamokos kyla iš dviejų šaltinių: romėnų stoikų filosofijos ir krikščionybės. Keletą šių pamokų būtų pats metas prisiminti – ne tam, kad dar papildytume savo vargus, o kad palengvintume užgautą mūsų nuostabą ir sielvartą.

Romėnų filosofas Seneka dabar turėtų būti skaitomiausias autorius. Gyvendamas nuolatinių finansinių ir politinių permainų laikais, valdant imperatoriui Neronui, Seneka filosofiją laikė disciplina, kuri mums padeda išlikti ramiems nuolatinio pavojaus akivaizdoje. Jo paguoda buvo griežčiausio ir tamsiausio pavidalo: „Sakai, jog nemanei, kad taip nutiks. Negi manai, kad kažkas nenutiks, kai žinai, kad taip gali nutikti, kai matai, kad taip jau yra nutikę?“ Seneka stengėsi nuraminti savo skaitytojų neteisingumo jausmą, 62-aisiais Viešpaties metais jiems primindamas, jog stichinės ir žmogaus sukeltos nelaimės visada bus jų gyvenimo dalis, kad ir koks rafinuotas ir saugus tas gyvenimas atrodytų.

Jei nenumatome netikėtos nelaimės – rinkose ar kur kitur – ir galiausiai gauname sumokėti savo naivumo kainą, taip yra todėl, kad realybė sujungia dvi baisiai prieštaringas savybes: viena vertus, keletą dešimtmečių laikosi tęstinumas ir patikimumas; kita vertus, ištinka netikėti kataklizmai. Esame pasidalinę tarp pagrįstų lūkesčių, kad rytoj bus taip pat kaip ir šiandien, ir galimybės, kad nutiks koks nors baisus įvykis, po kurio niekas nebebus kaip buvę. Būtent todėl, kad esame šitaip linkę neigti antrąjį scenarijų, Seneka ragina atminti, kad mūsų likimas visada yra Fortūnos rankose. Ši deivė gali apiberti dovanomis, o paskui baisingu greičiu penkiasdešimt metų gyvavusią kompaniją pavers nieko verta arba leis sunaikinti balansą, dingus paklausai.

Kadangi labiausiai mus žeidžia tai, ko nesitikime, ir kadangi privalome tikėtis visko – „Nėra nieko, ko Fortūna nedrįstų“, – pasak Senekos, privalome nuolat atminti, kad gali nutikti baisių dalykų. Be šitokio suvokimo niekas neturėtų investuoti, imtis vadovauti kompanijai, dalyvauti valdybos veikloje ar patikėti pinigų bankui. Ir tokio blogiausių galimybių tikimybės suvokimo Seneka nelaikė nei niūriu, nei nepagrįstai dramatišku.

Kliaudamiesi savo finansiniais gebėjimais, ilgainiui ėmėme manytis esą savo likimo šeimininkai. Pasitikėjome matematikos genijais, kurie mums žadėjo „rizikos valdymą“ ir tokius sudėtingus vedinius, kad nė nedrįsome jais suabejoti. Toks pasikliovimas visiškai nesuderinamas su stojiška mąstysena. Seneka pabrėžė, kad privalome suvokti, jog bet kurią akimirką mūsų gyvenime gali nutikti kažkas blogo: „Niekas mums neturi būti netikėta. Mūsų protas turi iš anksto numatyti visas problemas, ir apgalvoti turime ne tai, kas paprastai nutinka, o tai, kas gali nutikti. Kas yra žmogus? Indas, kurį sudaužys menkiausias krestelėjimas, menkiausias trinktelėjimas. Silpnas ir trapus kūnas.“

Krikščionybė tik sutvirtino stoikų žinią. Ji parodė, kad visi žmonės nesunkiai sugeba įsivaizduoti tobulybę, tačiau problema – išties nuodėmė – manyti, kad ta tobulybė kada nors bus žemėje. Niekas, kas yra žmogiška, nėra be trūkumų. Pakilimo negali nelydėti nuosmukis.

Esame linkę tokias niūrias mintis atmesti. Šiuolaikinė buržua filosofija savo viltis yra tvirtai sudėjusi į dvi didžiąsias įsivaizduojamas sudedamąsias laimės dalis – meilę ir darbą (tiksliau, į tai, kokios naudos jis suteikia). Tačiau toks neapgalvotas tikrumas, kad šiuose dalykuose visi atras pasitenkinimą, gali iškrėsti žiaurių pokštų. Tai nereiškia, kad meilė ir darbas visiškai negali suteikti pilnatvės, tačiau paprastai ši pilnatvė netrunka ilgai. O kada išimtis klaidingai palaikoma taisykle, mūsų asmeninės nesėkmės, užuot atrodžiusios neišvengiamos, mus netikėtai prislegia tarsi prakeiksmas. Neigdama tai, kad žmogui natūralu ilgėtis ir patirti nelaimes, ši filosofija, užuot suteikusi mums kolektyvinės paguodos galimybę dėl nesėkmingos santuokos, neįgyvendintų siekių ar negautų pareigų, pasmerkia mus vienišam gėdos ir priekaišto jausmui, kad vėl nesugebėjome daugiau iš savęs išspausti.

Verčiau turėtume prisiminti didžiuosius pesimistinius istorijos balsus. Du iš jų aš itin branginu. Vienas iš jų – Seneka: „Kam raudoti dėl atskirų gyvenimo epizodų? Jis visas šaukiasi ašarų.“ Kitas – prancūzų moralistas Chamfort’as: „Kiekvieną rytą žmogus turėtų praryti rupūžę, kad būtų tikras, jog nieko bjauresnio tą dieną jau nenutiks.“


„City Journal“, 2009, t. 19, Nr. 2
Vertė Kęstutis Pulokas

 

Kultūros kalendorius
nuo 2010 m. Kovo

PATKPŠS

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


170268. Teogonijus :-) 2009-09-15 18:31
Taigi. Optimizmas - tai informacijos trūkumas. Ačiū, Kęstai.

170272. Teofilijus2009-09-15 19:12
Kur galėčiau rasti artimiausią rupūžių parduotuvę?

170308. ragana Kornelija 2009-09-16 11:38
ir vėl primityvus dualistinis protavimas: yra arba optimizmas, arba pesimizmas. bet juk Senekos priminimas, kad "stichinės ir žmogaus sukeltos nelaimės visada bus jų gyvenimo dalis, kad ir koks rafinuotas ir saugus tas gyvenimas atrodytų" - tai gryniausias realizmas. aišku, kad kvaila būti absoliučiu optimistu, bet Seneką vadinti pesimistu irgi ne protingiau.

170319. taip taip taip2009-09-16 13:29
visgi apsvaigimas gyvenime butinas. kuo daznesnis, tuo geriau. tikra laime yra neprisiminti, kad mirsi, sirgsi, prarasi ir noresi mirti.

170321. ne ne ne 2009-09-16 13:48
po kiekvieno apsvaigimo, tačiau, būna sunkios pagirios...

170326. taip taip taip2009-09-16 14:37
geriau kartais paskraidyti nei nuolat sliauzioti taip vadinamoje realybeje!

170329. o2009-09-16 15:32
skraidyti "vadinamojoje realybėje" nemokate? Oru balionu, pvz.

170330. GP :-) 2009-09-16 15:58
Žmogaus protinės veiklos sferas galima suskirstyti į 3 rūšis: gudrumą, protingumą ir išmintingumą. Gudrumo kažkiek turi ir šuo, lapė, varna, katė ir t.t. Protingumo žmogus gali siekti (ir gauti, priklausomai nuo gabumų) mokslu, savo bei kitų patirtimi. Išmintingumas ateina (duodamas arba ne) iš dvasinės sferos, apie ką atviru tekstu sakoma Išminties knygoje: "išmintis niekad neis į piktavalę sielą nei gyvens nuodėmės pavergtame kūne"(Išm 1,4). Jeigu domina kuo išmintis skiriasi nuo protingumo, tai protingas randa išeitį iš bet kokios padėties, išmintingas į jas nepakliūna. Ar šiandieninis pasaulis valdomas išmintingai? Atsakymą pamatysime apsižvalgę aplink.

170332. Lorca 2009-09-16 16:13
O išmintingu tampi tada, kai supranti, kad tik sūris spąstuose būna už dyką:)

170334. Lorcai2009-09-16 16:37
šitaip tampi tik protingu;)

170337. ;)2009-09-16 16:55
vienintelė šviesa tunelio gale - atvažiuojančio traukinio.

170338. Lorca šimtas septyniasdešimt tūkstančių trys šimtai trisdešimt ketvirtam2009-09-16 16:58
O tai kaip tapti išmintinga?:)

170351. po palme2009-09-16 18:58
ia tikro tas straipsnis ir rasytas amerikieciams, kur, reikia pripazinti, bijoma nesekmes, mirties etc. Bet Lietuvoj, kur pesimizmas ir taip uzvaldes kiekviena pakampe, sis tekstas vargu ar naudingas. Pas mus dar reikia mokytis pamatyti ir sviesos lopineli danguj kiekviena ryta.

170352. krankt2009-09-16 19:21
megstu pasidometi, kas straipsni paraso. zydu milijonierius postringauja apie optimizmo zala. olialia. suprask, kam cia taisyti visuomene, siekti socialinio teisingumo, geresnio ir patogesnio gyvenimo visiems, ne tik isrinktiesiems - blogis visada su jumis,gojai, ka bedarytumet, taigi geriau nieko nedarykite, tik skeskite pesimizme ir neskite palukanas i mano bankus, o as sau ramiai skaitysiu priestvaninius pilosopus. :(

170354. ragana Kornelija 2009-09-16 19:25
susipainiojai, po palme :) "pas mus" - tai čia pas jus Amerikoj ar pas mus Lietuvoj? straipsnis rašytas ekonominės krizės proga, jis viena iš variacijų krizės priežasčių tema. gal tau atrodo, kad pas mus Lietuvoje krizės nėra? juk tokie pesimistai, anot tavęs, negalėjo taip optimistiškai švaistytis pinigais, neįžiūrėti atsėlinančio blogmečio ir nepasiruošti jam, mažų mažiausiai - negalėjo imti tiek daug skolinamų pinigų, nes juk pesimistas turėtų manyti nepajėgsiąs paskolos grąžinti ir per ją būtinai paskutinio siūlo neteksiąs. taigi pesimizmas - pati geriausia krizės prevencinė priemonė. būtų buvusi. deja. vadinasi, kažkurioje vietoje esi blogai informuotas, pone sėdintis po palme. arba šiaip mali liežuviu, kad maltum ir varytum ant lietuvių. o juk tai netinka optimistiškam amerikonui :)

170355. ragana Kornelija 2009-09-16 19:34
višta krankte, apie "prieštvaninius psilosopus" Laučius tau gerai atsako "delfyje": "O kuriais principais galime remtis? Tik tais, kurie galioja šiandien ir nebegalios rytoj? Amžinų dalykų apskritai nepripažįstame? Galbūt, kaip juokavo Gilbertas K. Chestertonas, pirmadieniais turime gyventi taip, kaip liepia pirmadieniniai „principai“, o antradieniais jau privalome vadovautis „antradieniniais“ principais? Vakarų civilizacija ir jos politinės minties lopšys – Atėnai – tėra atgyvena, istorijos šiukšlynas?" o pati kiek Senekos perskaitei, kad leidi sau jį nurašyti kaip pasenusį? beje, toks paviršutiniškas pasidomėjimas, "kas straipsnį parašo", ir išvadų iš to darymas rodo tik mąstymo paviršutiniškumą, prie kurio paprastai dera garsi gerklė. tuščias puodas garsiai skamba - liaudis sako :)

170359. > krankt2009-09-16 20:39
visuomenės "taisytojų" tėvelis Marxas irgi tos pačios tautybės buvo;) taip kad...

170360. krankt2009-09-16 20:43
is kur cia istraukei, kad "nurasiau kaip pasenusi", o kad senas - tai faktas, na ir? kas tie amzini dalykai?

170361. krankt ananimui :)2009-09-16 20:47
labai liudna, kad jusu supratimas apie tuos, kuriems rupi daugiau, nei ju paciu sikna, yra toks apgailetinai siauras. :(

170368. ragana Kornelija2009-09-16 22:23
o, atsiprašau, labai suklydau - nugi nežinojau, kad šiuolaikinių Amerikos lietuvių žargonu pasakymas "prieštvaninis pilosopas" neturi jokio menkinamojo reikšmės atspalvio, o gal netgi atvirkščiai - yra pagiriamasis. ai, kur jau čia mums, tamsiems pesimistams, suspėti su amerikonlietuvių kalbos modernėjimu...

170370. raganai2009-09-16 23:00
na, prieštvaninis galbūt jiems reiškia visai kitą tvamą? Pvz., neseniai Stambulą ištikusį? Ar dar kokį?

170373. ivs2009-09-17 03:35
nu nezinau, cia gal vezecios i kumele pakinkytos. pesimizmas nieko gero neatnesa tik dar gilesni pesimizma. optimizmas yra ne tai, kad nieko nenutiks, o tai, kad nutiks ir geru dalyku.

170380. Apie autorių A. de Botton2009-09-17 09:39
Straipsnis laikraštyje Telegraph.co.uk http://www.telegraph.co.uk/culture/culturenews/5712899/Alain-de-Botton-tells-New-York-Times-reviewer-I-will-hate-you-until-I-die.html

170381. katė2009-09-17 09:57
Žmonės visur vienodi. Tik juokinga, kai Lietuvoje gimę ir subrendę žmonės staiga tampa amerikiečiais ir aiškina, kaip A viskas tobula, o L menka. Tikiu, kad ten saugiau. Bet ne visiems žmonėms būdingas servilizmas.

170383. ragana Kornelija 2009-09-17 10:25
ivsė iš dalies teisi: pirmiausia reikėtų apsibrėžti terminus, išsiaiškinti, ką matuoja ta skalė, kurios viename gale pesimizmas, o kitame - optimizmas. aš sakyčiau taip: optimizmas yra žmogaus nusiteikimas, kurį galima išreikšti tokiu pasakymu: "viskas bus gerai". pesimizmas - kai manoma: "viskas bus blogai". o maždaug apie vidurį tarp jų yra realizmas, kuris sako: "gyvenime bus ir gero, ir blogo". tai, ivse, kai sakai "nutiks ir gerų dalykų", esi labiau pesimizmo pusėje (pagirdėk pati savo pasakymą ir pajusk, ką jame reiškia "ir"), nors netoli realizmo. o gryni optimistai ir gryni pesimistai yra retenybės, kaip ir kiekvienas kraštutinumas. pirmieji yra kvailiai, o antrieji - nepakenčiami amžini kentėtojai ir zanūdos. dar yra nemąstantieji, tie irgi labiau prie kvailių, nes jie tiesiog negalvoja, ar apskritai kas nors atsitiks, nors jei juos priverstum pamąstyti, tikrai nepasakytų, kad gyvenime yra vien tik gera. optimistais aš jų irgi nepavadinčiau.

170384. katei nuo archyvaro2009-09-17 10:29
Būtent: servilizmas pasirinktam gyvenimo būdui, o ne tikrovei in USA. Saugumo ten daugiau, daugiau ir galimybių, sutinku. O straipsnį man įdomu buvo skaityti kaip mini priminimą apie stoicizmą globalios sumaišties laikais, kuriuose ir gyvename.

170385. ragana Kornelija 2009-09-17 10:30
"Lietuvoje gimę ir subrendę žmonės" iš tikrųjų niekada netampa tikrais amerikiečiais, jie tik šį tą perima, pasidengia tam tikru amerikietiškumo sluoksniu. bet viduje jie - tie patys lietuviai kaip ir buvo. tai rodo jau vien mūsų šatėniškių amerikonų polinkis ateiti į Šatėnus ir rėžti mums pamokslus, kokie mes netikę ir kaip Lietuvoj blogai. taip jie atsistoja lygiai lygiai su mumis niekdariais. jiems lygiai taip pat trūksta takto :)

170390. archyvaras2009-09-17 11:14
Mums nestinga netakto, jo perteklius mumyse, vietiniuose. Nepasakyčiau, jog jie pamokslautų, amerikės lietuviai, nes jie adekvačiai mums ir nesuvokia, empyriškai nepajunta tos mūsų tikrovės anei mūsų aplinkos. Paradoksas akivaizdus ir linksmas: jie geba teoretizuoti apie Lietuvos realybę gyvendami/būdami amerikietiškoje tikrovėje, kuri, pripažinkime, žymiai daugiasluoksnišnesnė nei mūsoji.

170393. empyriškai nepajunta? 2009-09-17 11:20
bent jau ivs tikrai pajuto empyyyyyyyriškai.

170395. archyvaras2009-09-17 11:28
Galbūt...bet pernelyg lakoniškai, fragmentuotai, man taip atrodo.

170396. katė2009-09-17 11:34
Aš nesuprantu, ko visi norite iš tos Lietuvos. Man čia gera. Ir žmonės geri. Darbštūs, nuoširdūs, draugiški. Šaltoka? Toks klimatas, nieko nepadarysi. O išminčių čia tikrai daugiau negu kur kitur, tik jie nesigrūda į pirmąsias vietas, o ramiai sau triūsia savo vietose. Šiandien aš kalbu taip, o rytoj – nežinau. Jeigu netekusi darbo (uždarys mano įstaigą) negalėsiu susirasti pragyvenimo šaltinio Lietuvoje, gal ir aš išvažiuosiu. Bet norėčiau sekti gandrais – visada mylėti, didžiuotis ir visada sugrįžti.

170399. ivs :)2009-09-17 14:11
aj, daejo! apie Lietuva arba gerai, arba nieko. kaip apie nabasnika. o status geriausiai empyriskai patiria tie, kurie ten ne nebuve, ne tik negyvene.

170400. ivs2009-09-17 14:17
beje, servilizmo daugiausia butent Lietuvoje. labai labai lietuviskas bruozas, liaudyje nusakomas "lietuviui gali myzt ant galvos, o jis sakys: palis, palis ir nustos". pakovot uz savo laime, rizikuot, atsisakyt vieno vardan kito - tai nelabai lietuviski bruozai. lietuviui duok arba viska arba nieko. ir tada jis sau bus laimingas pesimistas. cia dar ant galo primenu, kad as irgi lietuve, nors ir degradavusi iki americonkos nebesaviskiu akyse.

170401. mie2009-09-17 14:19
bet kuris "labai lietuviskas bruozas" yra, savaime suprantama, ziauriai blogas.

170403. ivs nuo archyvaro2009-09-17 14:35
Niekas čia Tamstos nenori taip juodinti ar peikti, kaip hiperbolizuotai apibūdinote save :)

170404. ivs > mie2009-09-17 14:39
juokiasi puodas, kad katilas juodas. isvardinkit gerus bruozus. i save pasiziurejus.

170407. mie - ivsei2009-09-17 14:51
susidarytu ilgokas sarasas.

170408. ivs > katei2009-09-17 15:21
paskaityk, kate, zasinaite - gandriska svajone sugrizt zlunga pirmoji. vos tik sugrizti. karta isejes jau niekada nebusi saviskis. ir tai ne tik, kad taves nepbepriima, pats tampi kitokiu, praradusiu neklatybe. idealizmo turi dar daugiau, bet realybe matai dar ryskiau, net skauda. ir ka daryt? likti ten, is kur israutas nebeprigyji, ar drozti is kur atejus, kur prigyti ne taip sunku? kur tokiu kaip tu - milijonai. nesi pasmerktas buti balta varna. o ir aplinka tolerantiskesne. zinai, kaip isgydomas Lietuvos ilgesys? sugrizimu. deja.

170409. katė ivs2009-09-17 15:32
Aš viską labai gerai suprantu. Rašau norėdama visus sutaikyti, bet ne taip parenku žodžius ir sukeliu dar didesnį karą. Na, tas iš Amerikos "oi, kaip čia gerai, nepalyginsi" ir panašiai neužgauna, bet tempia už liežuvio. Tai ir pasiburnojam. O šiaip, sakau, vienos Žemės vaikai esame.

170410. mie - ivsei2009-09-17 15:43
"nekaltybe, nebeprigyji israutas, idealizmas" - tik zodziai. jei butumet pataikius ant sau gero diedo, tai viskas nusvistu vaivorykstes spalvomis.

170411. mie - ivsei2009-09-17 15:44
kiek prisimenu, tai dantiste ir sukuosenu meistre labai tiko lietuvoj.

170412. ivs2009-09-17 15:45
vat butent. griztame prie graiku, kurie galejo pasirinkt ar buti graikijos pilieciu, ar pasaulio. nematau jokio tikslo pestis del tautybiu, religiju, zemes lopineliu. ka sakau kitiems, taikau ir sau. manot mes cia, americoje, nepasijuokiam karciai is savo lietuviku bruozu? nenusvylame? nesulaukiame priekaistu is savo vaiku? mano desimtmete, pvz., viena diena sukliko: stop it! uzteks ta Lietuva kisti visur! niekas mokykloj taip nesigiria savo tauta, kaip lietuviai. geda. kazkoks nepilnavertiskumo kompleksas, tik isduodantis, kad girtis tai nelabai yra kuo. tusciu isdidumu mus pranoksta tik lenkai.

170413. ivs > mie2009-09-17 15:58
siknorykstes, jusu terminais kalbant. ir dantistu ir parichmacherskuju ir diedu kiek tik nori ir cia. ir kainos jau visai vienodos darosi. tik atlyginimai ne - santykis Lietuvos nenaudai. o jei dar pridetume keliones islaidas prie kainos, tai besisukuodamas liktum plikas. ir su deimantiniais protezais. i diedus labai mazai vilciu dejau ir, kaip pasirode, ne be reikalo.

170415. mie - ivsei2009-09-17 16:07
taip, nuejus pas barzdaskuti kirptis sumokesit tiek, kiek lietuvoj pas kirpeju cempijona. bet, kaip atrodo, vistiek liksit labai patenkinta. del vilciu dejimo i diedus tai mano atmintis ka kita rodo. nors buvau ispejus.

170416. archyvaras2009-09-17 16:08
Atlyginimai - ne mūsų, diedų, naudai Lietuvoje. Daugelis per krizę įvaryti į socialinį psichologinį paribį, jauni ir nebejauni. Socialinė sauga in USA, neabejoju, taipogi pranašesnė ir turtingesnė. Beje, lyginimo objektai - šalys - taipogi žiauriai netolygūs , geopolitiškai net drovu:).

170417. mie2009-09-17 16:11
taigi, pats lyginimas yra labai kvailas.

170418. ragana Kornelija 2009-09-17 16:17
aš kažkaip suabejojau, ivse: kažin, ar viltys į diedą išvis yra dalomas daiktas, ar nėr taip, kad reikia arba sudėti jas visas, arba nedėti visai, o bandymas dalyti, pasilikti savo saugumui atsarginį variantą - kažin ar nėra kaip tik nesėkmės garantas...

170419. ragana Kornelija 2009-09-17 16:20
jo jo, Lietuvoj atlyginimai yra moterų naudai :))) kaip ir visame pasaulyje, išskyrus gal kai kuriuos Skandinavijos kampus :)... diedų ištižimas ir perdėtas ego išvešėjimas - štai kas labiausiai yra jų nenaudai!

170420. ragana Kornelija 2009-09-17 16:24
beje, ivse, o kokios Amerikoj diedų kainos? kažkaip įdomu pasidarė, nežinai gi žmogus, ko, kada ir kur tau gali prireikti... :)

170421. krankt raganai2009-09-17 16:25
ei, tu, saunuole, pereik per visus archyvus ir paziurek, kur as tave vista pavadinau? postringausi cia mat apie takta, pati toji.

170422. ivs > raganai Kornelijai2009-09-17 16:26
viltys i dieda paprasciausiai nededamos. bet tai nereiskia, kad nepasitaiko vienas kitas vyras ant svieto. kiekvienam savo. hm... kiekvienai ;)

170423. krankt katei2009-09-17 16:28
zinai, jei zmogus puse gyvenimo pragyveno lietuvoje, o kita puse arba dar daugiau jau kitur, tai teigti, kad naujas krastas jo neitakojo butu per drasu. bet as zinau, kad panevezeciai drasus zmones. :) mano mama is panevezio.

170425. ivs :))2009-09-17 16:31
diedu cia uz dyka kiek nori, o stai vyrai - neikainuojami. moterys - dar labiau. kaip ir visur.

170426. ragana Kornelija 2009-09-17 16:31
tik nesigriebk, krankte, demagogijos - reikalauti parodyti lygiai tokį patį žodį. kaip šiek tiek rašinėjanti, turinti reikalo su žodžiais, man regis, turėtum žinoti, kad vištos reikšmė priklauso nuo konteksto ir kad galima žmogų pritrėkšti nepavadinus jo jokiu gyviu nei augalu. o savo taktu juk ir nesigyriau - pasiskaityk dar kartą, jei per savo karštą košę nesugebėjai įsikirsti iš karto

170427. mie2009-09-17 16:32
nebesuprantu del ko gincijames.

170428. mie2009-09-17 16:32
gal reiktu ivardinti konkretu asmeni ir ji apsneketi?

170429. ragana Kornelija 2009-09-17 16:33
kas dėl ko nori, dėl to ir ginčijasi - ko čia nesuprasti :)?

170430. archyvaras2009-09-17 16:39
Jokio tokio ypatingo diedų ištežimo Lietuvoje nematau, vien didelį ankstesnį ir dabartinį jų emigravimą ( tai ryškiausia Lietuvos provincijoje), ypač Norvegijon pastaruoju laiku. Pilnutinis Ego suskliaudimas savyje mums, diedams, būtų visiškas fiasko:).

170431. krankt2009-09-17 16:42
man tai tik juoka kelia cia ne kuriu dejones apie amerikonku satenisciu "netakta". nematote amerikietiskos tv ir geriausiu joje rodomu laidu, gaila, o jeigu matytumet, tai zinotumet, kaip jie vienas kitam kritikos pazeria. salies konstitucijoje uztikrinta saviraiskos ir zodzio laisve visgi dave savo rezultatu, na, o lietuva dar tik vaduojasi is totalitaristinio rezimo traumu. tas labai matosi. uzuot geranoriskai prieme kritika ir pasimoke is geru (gal net ir blogu) pavyzdziu, daugelis viska priima asmeniskai, nes isitikine savo lietuvisku tobulumu, kas yra tik eilinis tautines savygyros mitas.

170432. namų šeimininkė to 170419 (rK)2009-09-17 16:42
nu tu čia zagnula. Mano diedas išvažiavo uždarbiauti į Vokietiją - siunčia pinigus visai mano šeimai užtenka ir dal lieka jo šeimai. O Lietuvoje buvo toks nusmurgęs, ištižęs, gerdavo. Turėjau jį išlaikyti, nes jam darbo nebuvo. O dabar užtai aš nedirbu, vaikutį auginu. Lietuva yra pirmoje vietoje pagal emigraciją ir pagal atsiunčiamų pinigų kiekį europoje. Ir koks čia ego arba ištižimas. Nepasisekė tau su diedais, tai prie ko čia tos, kurioms pasisiekė

170433. krankt raganai2009-09-17 16:44
pasirodo, net nezinai, kas ta demagogija. bet ko cia stebetis?

170434. mie - krankt2009-09-17 16:44
matai tai, ka noretum matyt.

170435. ragana Kornelija 2009-09-17 16:45
"Pilnutinis Ego suskliaudimas savyje mums, diedams, būtų visiškas fiasko" - tai ir yra ištežimas - kai į pirmą vietą tarp vertybių iškeliamos ambicijos. moteris mažiau dėmesio kreipia į ambicijas, daugiau rūpinasi aplinkiniais ir tai ją gelbsti nuo "visiškų fiaskų"

170436. katė2009-09-17 16:48
Rūšiuojat vieni kitus kaip bulves, o aruodai tuštėja. Visko visiems reikia: diedams babcių, babcėms diedų. Bet ne taip lengvai kirvis kotą atitinka. O šiaip...Visada maloniau, kai giria,, o ne kai kabinėjasi. Va, kranktė netiesiogiai pagyrė, ir aš jau išsišiepiau, nors vis kartoju: man vis tiek pat, man vis tiek pat. Ne vis tiek pat, pasirodo.

170437. krankt maloniai nustebusi2009-09-17 16:48
o,raganaite, vistik zinai, kad be uzgauliojimu galima zmogu pritreksti. taip, argumentais ir faktais, nes sitaip vyksta diskusijos civilizuotoje visuomeneje. na, kai argumentu nerandama, tada skraido vistos. ;)

170438. krankt > mie2009-09-17 16:53
hezau, kaip but gera, kad taip butu! :) matyciau visur tik $$$$. i darba eiti nebereiketu...:)

170439. ragana Kornelija 2009-09-17 16:55
kažko labai vyriškas balsas 170432-o komentaro :) nežinau, ar čia sėkmė, kad tavo diedas dirba užsieny, o tu sėdi čia. maniškis tai Lietuvoj, prie tinginio, tas tiesa, kompiuterinis svajoklis toks, bet tikrai negaliu sakyti, kad nusmurgęs - dirba, smarkiai negeria, vaikutis baigia užaugti, jau ir 18 jam suėjo vasarą - mano manymu, nėra čia kokios didelės nesėkmės "su diedais". bet tai mano nuomone, tau su tavo diedais gal kitaip atrodo, kiekvienai gi savo, kaip sako ivsė :)

170440. ivs :))))))2009-09-17 16:57
170432 atveju kiekvienam ;)

170441. ragana Kornelija 2009-09-17 17:01
kranktei: turėjau galvoj: pritrėkšti žmogų jį užgauliojant, nors ir nepravardžiuojant nei vištomis, nei kuo kitu. ką tu ir darai dažnai. maniau, kad civilizuotoje visuomenėje diskusijose žmonės ne traiškomi, bet įtikinami argumentais ir faktais. dabar supratau ir tavo traiškomąjį toną. vėl: kiekvienam savo :)

170442. mie - krankt2009-09-17 17:02
o kaipgi tavo amerikoniska darbo etika?

170443. krankt > mie2009-09-17 17:04
tai va - nematau tu $$$, tai turiu eiti i darba, amerikoniska darbo etika po pazascia pasikisusi. ;)

170444. namų šeimininkė raganai2009-09-17 17:05
ai, baik. Mano diedas irgi juokauja. Geriau siųstų komunalines ir maistą, sako pigiau kaip reikalas, o pinigus dėtų į banką, tipo, tokių palūkanų kaip pas mumi nėra Vokietijoj. Pavydi. Nėra kada būti pesiministu. Žadam į Maljorką važiuoti. Jau planuojam, kai paaugs

170445. krankt2009-09-17 17:06
neatrodai tokia jau pritreksta, tai neverk. nes yra toks pasakymas: kaip zirniais i siena. :)

170446. ragana Kornelija 2009-09-17 17:06
nu, aš ir apie tai pagalvojau. su mie laukiu atsakymo, bet jei greit nesulauksiu, tai pažiūrėsiu vakare, nes dabar bėgu, nešu gimtadienio dovanėlę savo studijų vaikystės draugui - naujutėlę knygą, tiesiai iš leidyklos, jis dar net nežino, kad ji jau išėjo, bus siurprizas. ai, kaip laiku jie su ta knyga :)

170447. krankt2009-09-17 17:06
#445 buvo raganai

170448. mie2009-09-17 17:07
supratom.

170451. ragana Kornelija 2009-09-17 17:10
krankte, apsičiupinėk (turbūt pati verki) ir nepripaišinėk kitiems nebūtų dalykų - nei aš dejuoju dėl tavo netakto, nei aš verkiu, kad mane pritrėškei. susidariau apie tave nuomonę ir man visai vis tiek, ką tu čia isteriškai klyki. ginčijuosi daugiau teoriškai, stengiuosi parodyti loginius neatitikimus - šiaip, radi sportivnogo interesa

170452. kiskis p2009-09-17 17:11
tikrai, krankt, apsiciupinek pagaliau.

170453. archyvaras2009-09-17 17:14
Ambicijų turi kiekvienas vyras ir kiekviena moteris. Nieko naujo. Visa kita yra individualių sėkmių arba nesėkmių grandinė, būdinga tiek vyrams, tiek moterims. Moterims lengviau apsiginti kūdikio išnešiojimu ir auginimu:)

170455. ragana Kornelija 2009-09-17 17:17
apsiginti augindamas kūdikį gali ir vyras, tik daug rečiau negu moteriai jam tas rūpi

170458. archyvaras2009-09-17 17:23
mano superEgo: man teberūpi visi keturi vaikai. Ne apsigynimui, o kaip individualūs vienetai.

170462. ivs > kiskiui p2009-09-17 17:35
krankt dabar negali ciupinetis, dirba. o darbo etika neleidzia ciupinetis darbo metu.

170464. s 2009-09-17 17:52
amerikiečių darbo etika: geriau tėvas nuo stogo, nei doleris pro šalį... (teisybės dėlei reikia pasakyti, kad pas mus vietoj dolerio - lašas..)

170466. ivs > s2009-09-17 17:58
tai cia tau taip matos - doleriai pro sali. tu geriau palygink volunteer procenta.

170467. s - ivs2009-09-17 18:01
nors šiuo požiūriu pas mus mažiau idiotų

170468. mie 2009-09-17 18:02
po to, kai apsirupine. man viena ponia is cikagos igi aiskino, kaip pas juos mokytojai dirba uz dyka.

170471. ivs2009-09-17 18:08
aj, nu jo. pamirsau, kad tik lietuviskas idealizmas aukstos prabos.

170473. ivs2009-09-17 18:09
re: po to, kai apsirupine
matot, jei begsi pirma kitu nuoga sikna, tai begantys is paskos juoksis.

170478. krankt kiskiokui2009-09-17 18:29
tikrai, kiskeli, netrukdyk dirbti ir nerodyk, kur reikia apsiciupineti, nes pasakysiu visiems, kur mane dabar paciupinejai! :)

170482. po palme2009-09-17 18:48
Lietuvoj permanentine krize, gal Vilniuj kokiam sviesiau. Nesneku apie gerbuvi, nors jis irgi labai svarbus. Nesakiau ir nesakysiu kad Amerikoj butinai geriau, labai daugiasluoksnis tas tortas, bet...yra dalyku. Pvz USA, kur sonais trinas daugybe tautu, kulturu, paprociu etc, savaime reikejo surast kazkokius bendrabuvio principus, auksciau tautiniu, kulturiniu etc, jie turejo but bendrazmogiski giliausia prasme, kitaip nieks nebutu veike. Ir zmones ieskojo, vis dar tebeiesko( ka tik issproges konfliktas, kai prezidentas buvo oficialiai pavadintas senatoriaus melagiu, atrodo rasistiniu pagrindu) Ir sito is USA neatimsi: tos erdves apie kiekviena asmeni, visiskai kitokios moters padeties ir santykio su vyriska gimine, zmones save zymiai labiau pazista ir nors uzknisa tas savim domejimasis kartais, jis yra kurkas geriau uz ta pasamonini agresyvuma, kitur randama. Ir ta USA demokratija, kuria labai madinga nusiskusti, visdelto yra viena is geriausiu pasauly, sudaranti salygas zmonems gyventi, jeigu tik jie to nori. Lietuva, istisai kovodama su isoriniais priesais ir bandydama islikti, naturalu, gynes ir vienas is gynybos budu buvo uzsidaryt savy kaip susigniauzusiam kumsty. Bet tas, padejes islikt vidinis judesys, turi ir neigiamu pasekmiu. Todel manau kad straipsnis tikes USA, bet Lietuvoj, kur jau ir taip pilna pesimizmo(galit su tuo nesutikt, bet tas matos is salies geriau)jis nereikalingas. Cia galim butu pasikvietus koki Zarcku pradet kalbet apie lietuvio/es nacionalinio charakterio moteriskuma, apie poetu tauta, galim lietu apkaltint. bet tas nelabai ka pakeis. Tai pasakes, turiu prideti, kad pats esu lietuvis ir neuzmirstu to kone kiekviena diena priminti atzalai. Manau kad iseiviai, vienokiu ar kitokiu budu palaikantys rysius su Lietuva, yra didele pagalba permanentiskai besiformuojanciam lietuviskam charakteriui ar kaip ten ta daikta galima pavadinti. O "virimas savo sultyse" ne visad gerai.
tuo nepretenduoju i absoliutu teisuma.

170483. ivs > po palme2009-09-17 19:01
vis tiek gausi i galva. profilaktiskai. nes esi is prigimteies kaltas, o dar sviestu kose gadini.

170486. krankt ivsei2009-09-17 19:13
matei? slogutis tyciojasi is savanoriu pasisventimo, o giriasi, kad puse pasaulio ismaises ir nepakites...varge, varge, cia raudoti norisi, o jis didziuojasi. kaip koks amerikes rednekas. gal ir teisingai amerikeje sakoma, kad bernelis is kaimo iseis, tik kaimo is bernelio neisvarysi. yra tokia zmoniu rusis. ivairove. :)
netoli esanciame prekybos centre, gyvuneliu parduotuveje pardavineja tik maista ir kitokius reikmenis, o narveliuose tupi kateliai ir ciuciai, laukiantys nauju namu. taigi visa ta darba nudirba savanoriai, jokio pelno uz tai negaudami. matau as tuos zmones: jauni ir pagyvene, visokiausiu profesiju. aukoja savo laisvalaiki benamiams keturkojams. idiotai, anot slogucio. joooooooooooooooo...................eilini karta pasidziaugiu, kad gyvenu svetur.

170487. krankt ivsei2009-09-17 19:25
o dabar linksmesne tema: jau pataliuka tau paklojau, diedas pasisoves irgi i dulles vaziuoti taves pasitikti, mergaite pasirengusi drauge lakstyti po vasingtona, apziuresime imperijos grozybes, laukia apalaciu kalnai, virdzinijos zirgynai ir vynuogynu plantacijos, jurgio vasingtono plantacija prie potomako ir kitokie supuvusios amerikes puvesiai.

170488. Noė po palmei2009-09-17 19:29
„didelė pagalba...“, cha cha. Būtent iš jūsų pusės ir liejasi didžiausias pasaulėžiūrinis ir kitoks sąmyšis.

170489. ivs > krankt2009-09-17 19:30
vienas americonas man ir sako: geriau jau saves ziuretume, tai maziau i galva gautume. budama lietuve pritariu: jo, nes uz duonos kepala atsimokama akmeniu. po palme vel nuogas i dilgeles lenda su savo: Manau kad iseiviai, vienokiu ar kitokiu budu palaikantys rysius su Lietuva, yra didele pagalba permanentiskai besiformuojanciam lietuviskam charakteriui ar kaip ten ta daikta galima pavadinti.

170490. ivs > krankt2009-09-17 19:33
ar tau galvoj negerai? cia juk straipsnis apie pesimizmo nauda, o tu vel i optimizma puoli stacia galva.

170491. cc, optimistine gaida2009-09-17 21:33
Nusipirkau teleskopą. Ištyrinėsiu Mėnulį po centimetrą- mažu kur rasiu dar neužimtą sklypelį. Sukalsiu kuolus ir kasiu auksą.

170493. cc2009-09-17 21:36
Man, kaimiečiui, straipsnis- kažkokia marmalienė. Aiškina tai, kas ir ežiui seniai aišku.

170495. ragana Kornelija2009-09-17 22:35
žinai, po palme, gyvenat daug arčiau tų nuostatybių amerikiečių negu mes, tai galėjot jau seniai iš savęs išgyvendinti tą "pasąmoninį agresyvumą", kuris jus verčia vienos Šatėnų erdvės komentatorius suskirstyti į "mes amerikiečiai" ir "jūs lietuviai", pasijusti teisesniais ir todėl turinčiais teisę mums badyti akis mūsų trūkumais. kaip tik tokia jūsų pozicija ir verčia mus "uzsidaryt savy kaip susigniauzusiam kumsty" ir atsakyti tokiu pat priešiškumu. ne iš meilės jūs mus mokot, ne su meile mes jums atsakom. išeiviai, "vienokiu ar kitokiu budu palaikantys rysius su Lietuva", gal ir yra pagalba, bet tik ne tokiu būdu, kaip bandot "pagelbėti" jūs, remdamiesi savo kompleksais. jokie jūs mums pagalbininkai, o jūsų trijulės veiklą šiame kontekste mie jau yra nusakiusi trumpai ir aiškiai: įmušate mums neapykantą Amerikai, kaip kad Noė įmušė neapykantą katalikybei. nors tikroji Amerika (ne jūsų kuriamas jos įvaizdis) ir tikrieji amerikiečiai nuo jūsų labai smarkiai skiriasi. tuos, su kuriais bendravau, galiu kaltinti abejingumu, besislepiančiu už gražių šypsenų, galiu kaltinti neatsižvelgimu į aplinkinius gyvenant savo gyvenimą, bet tikrai nerasčiau pagrindo jiems prikišti tokį polinkį pasikelti virš kitų ir iš tų aukštybių kritikuoti. tai šūdo jūs amerikiečiai iš tiesų - praradę savo senąją lietuvišką tapatybę, o naujos amerikietiškos taip ir neįgiję. galas žino, kokie kompleksai ten jus drasko, kad čia taip agresyviai reiškiatės, bet jau tikrai ne iš nuoširdaus noro mums padėti. vienas dalykas yra kranktės minėta tarpusavio kritika, kai kritikuojasi tarpusavyje, galima sakyti, lygūs su lygiais, ir visai kas kita - kai neva geresnieji prausia neva blogesniuosius. kad to nesuprastum, reikia visiškai nesuvokti pamatinių žmonių santarvės principų. beje, kiekvieną dieną savo vaikui priminti, kad jis yra lietuvis - dovanokit, kvepia senatviniu marazminiu bambėjimu ir natūralu, kad vaikas pradeda rėkti: "stop it!" - jis ginasi. panašiai kaip ir mes čia nuo jūsų auklėjimo. perlenkėt lazdą, ponai ir ponios, tikrai perlenkėt ir - apsivožkit.
Vilniuje irgi yra gyvūnų prieglauda, daugiau šunų, kurioje dirba daug savanorių, daug kas remia pinigais ir daiktais, iš jos, atrodo, ir cėcė pasiėmė sau Pifą - reikia tik žvilgtelėti truputį toliau nuo savo "amerikoniškos" nosies ir pamatysi tų pačių stebuklų ir Lietuvoje.

170496. krankt > ivs2009-09-17 22:36
isvirsiu vakarienei tau kreveciu ir lasisos sriubytes, pusiau thai, pusiau krankt, nes paskui tai nebus laiko virtuveje lindeti, teks lakstyti liezuvi iskorus. grisi cikagon nusikalusi. ai, diedas pasizadejo, kad, kol moteros lakstys po kolumbijos apygarda, troskinti desras su kopustais ir zaliais obuoliais plius virtos auksines jukono bulves su bostoniskiu alumi, nes is gretimojo merilendo linksmieji lietuviai suguzes, taigi pasiausime. pabegeliu vakaruska kaip voveruska! gaila, kad briedzio ir ceciaus nebus, ir sauletojo popalmiaus. :( + :)

170497. krankt > cc2009-09-17 22:37
ceciau, hezus, kaip tave myliu, galeciau, tai isbuciuociau nuo akeliu iki pakauselio ( kitaip neina, nes esam zenoti). :)

170499. krankt raganai2009-09-17 22:51
kaltini mane karstakosiskumu, bet emocingumo ir tau nestinga. :) uzsidegi kaip degtukas, nebespeji pati paskui savo isvedziojimus. nueik i laiskus ir dar karta paskaityk. grizau po atostogu, parasiau apie nauja patiekala, o archyvaras drebe man i akis - nepavydim! kaip per snuki su slapiu skuduru. ir prasidejo paskui, jis, o ne kas kitas emesi senos litanijos - pabegeles, piktdziugos, feministes... juk nesakame jam, kad jis yra savo sultyse uztroskes provincialas. ir gudreiva slogutis megino cia sulosti mie korta. primytyvu. mes irgi esame lietuviai, nors gyvename kitur ir atemete is musu pilietybe, bet tautybes atimti jau jums nebeiseis. apsivozkite, kritikuosime tiek, kiek mums lenda, patys savo darbu apsimokame uz priejima prie interneto, na, o sitas portalas tikriausiai finansuojamas eu pinigeliais, nes taip esate pripratintit nuo rusu laiku ir dar karta apsivozkite. ne visi, zinoma.

170501. ragana Kornelija2009-09-17 23:03
ir be reikalo nesakot archyvarui, jei jis užsipuolė (o tą momentą aš atsimenu), tai jam ir reikėjo pasakyt, ką apie jį galvojat, o ne varyt ant visų lietuvių. man net netrukdė jūsų kalbos apie tuos malonumus, be to, manau, kad ne tokie jie ir nuolatiniai - rutina ir įprastais dalykais žmonės paprastai nesigiria, o gavau lygiai su visais lietuviais. tai jums gal tas atrodo normalu, o man - ne, turbūt todėl, kad turiu prieštvaninį pilosopinį draugystės supratimą. dabar tik džiaugiuosi, kad neįsivėliau kaip mie į artimas draugystes su tais, su kuriais paskui reikėtų bartis.

170502. krankt, p.s.2009-09-17 23:03
pifa ikurti gal patys sugalvojote? anot slogucio, kalejimo mastymo kontekste? tad sveikinam, sveikinam "lietuviska dvirati" atradus.

170504. ežys2009-09-17 23:06
prašau manęs nešmeižti, niekas man neaišku, bet viskas gerai ir jokio pesimizmo nepažįstu ir nepasigendu.

170505. krankt raganai2009-09-17 23:07
su mie nesu isivelusi i draugyste. mudvi kartu uzaugome ir po tais paciai stogais galybe laiko praleidome. taigi likimas mus suriso, kaip kokias ozkas kvailom lietuviskom akim. :) labanaktis, ziezula.

170506. ragana Kornelija2009-09-17 23:09
vingiuoji uodegą, krankte, o kas iš to - juk suprantam, kad kalba eina ne apie išradimo pirmumą, o apie reiškinio egzistavimo galimybę, apie jo priimtinumą vietos mentalitetui, o šita prasme Amerika ir Lietuva - 1:1. Amerikoj irgi ne visi savanoriauja

170510. krankt2009-09-17 23:15
mieloji raganele, mesk savo netikusi iproti kisti savo zodzius i mano lupas. o prieglaudas gyvunams ne amerika, bet anglija pradejo. stai tau dar viena proga praplesti zinias ir intelekto horizontus. darmai. o nunai mokslas, t.y. ziniu skleidimas yra mokamas. jeigu ka. :)

170512. patys savo darbu apsimokame uz priejima prie interneto, n2009-09-17 23:17
o mums turbūt kaimynas apmoka priėjimą prie interneto?

170514. krankt2009-09-17 23:18
nezinau, kad jums interneta apmoka, bet mes jums nedraudziame amerikos kritikuoti, tuo tarpu jus laikote mus lietuviskomis sudromis. apsivozkite.

170516. kodėl 2009-09-17 23:21
turėčiau kritikuoti Ameriką ar dar ką nors?

170518. cc2009-09-17 23:24
Nelaikom, nelaikom.

170519. krankt2009-09-17 23:26
tai nekritikuok. rasyk panegirika, daryk, ka nori. o kodel mes negalime kritikuoti lietuvos? galime. ir kritikuosime. be jusu leidimo ir palaiminimo. jeigu tik upo bus.

170520. krankt > cc2009-09-17 23:28
zinau, ceciuk, kad tu "nelaikai". ;) cia pasipute tautininkai gauna per makaule.

170521. cc2009-09-17 23:30
Pradėsiu pūstis- Noėja mane jau seniai myli, dabar Krankt. :)

170523. krankt2009-09-17 23:31
taigi esi numyletinis. :)

170524. kritikuoji2009-09-17 23:32
Lietuvą ar jos fantomą?

170525. cc2009-09-17 23:32
Ar tai gerai? :)

170527. blogai, cc,2009-09-17 23:34
numylėtiniai tampa išlepusiais diedais.

170528. cc2009-09-17 23:34
Einu. Labanaktis. :)

170529. krankt2009-09-17 23:35
labanaktis, ceciau.

170531. ivs :(2009-09-17 23:47
ir tiesa, ir sviesa, ir vienybe vardan tos nezydi. nu niekaip. ir taip per amziu amzius. keista, kaip vytautas sugebejo tuos kunigaikstukus suvienyti. dabar nebesuvienytu net pavojaus akivaizdoj. ne veltu pragare prie lietuviu katilo sargybos nera. bet ir turkijoj panasiai. kai paklausiu turko, ka yra, ko nevaziuoja namo, juk tokia faina salis, tai anas atsako: zmones ten pikti ir pavydus..

170533. krankt > ivs2009-09-17 23:58
ar tau galvoj negera - turkija faina salis...buvau as ten. hezus! einam geriau pailseti. i darza nueiciau, bet lyja. :( pas mus ne uz kalnu gubernatoriaus rinkimai, demokratai kazkodel daug sexualesni vyrai nei respublikonai. ir visa laika taip. :)

170534. po palme>raganai2009-09-18 00:12
pasakei ragana ir sventa. Sutinku kad esam pakibe tarp. bent jau as taip jauciuos: nei ten nei cia. Ir kompleksu mes iseiviai turim. Tik nebutina kitu pasakymais naudojantis mane zemyn griauti:). Mes trys iseiviai, bet galim dalykus ir kiek skirtingai matyti. Apie tai kalba ir eina. Yra geresniu dalyku, juos isvardinau, jus isvardinat savuosius. Suprantu, kad jums atrodo as sunu i kampa ispyres pirsta i krutine ibedes primenu jo saknis. Vaikai USA paprastai zino savo verte, del to kas su jais butent taip nesielgiama. Ir priminimas vyksta visiems priimtinu budu. Taciau malonu buvo perskaityti jusu interpretacija. Velgi sutinku, kad mums, bandant sudelioti du pasaulius i save, pasitaiko suklydimu, todel atsiprasau jeigu esu kada isdidziai pasakes esas geresnis. Esu kiek kitoks, bent nevisai, butu geriausias apibrezimas.

170535. ivs2009-09-18 00:16
re: Amerikoj irgi ne visi savanoriauja
uztai ir siuliau palygint procentiskai..

170536. ivs2009-09-18 00:20
re: rutina ir įprastais dalykais žmonės paprastai nesigiria
jeigu dar tais dalykais pradeciau dalintis, tai isvis gauciau i galva. jau zinau, nes jau dalinausi. buvau apsaukta kuo ten? aj, nebeprisimenu. dabar is vis labai atsargiai ziuriu, kai kas is lietuviu klausia, kaip gyveni. o dar taip neseniai klausiamai ziurejau, kai man sake: negi pasidalinsi Lietuvoje dziaugsmu?

170537. krankt > ivs2009-09-18 00:30
pasidalinsi lietuvoje dziaugsmu: prieik prie degancios tautiecio trobos. juk sakiau, taip greit pamirsti. ;)

170538. ivs > krankt2009-09-18 00:35
per tave 170496 labai isalkau, einu esti. pala, atvaziuosiu, papliotkinsim akis i aki, o tai cia tik neapykanta imusinejam.

170539. krankt popalmiui2009-09-18 00:35
mesk i sali ta debiliska lietuviska kukluma: nesimeto tokie ryztingi ir drasus zmones, kaip tu. zinok savo verte ir neklausyk pagiezingu priekaistu. teapsivozia. ne kieno reikalas, kaip tu talpini savyje du ar desimt pasauliu.

170540. krankt > ivs2009-09-18 00:38
kai nera nei vartu, nei vartininko - tai ir imusinejame. juk is sajungos i sajunga. :) patys nieko, tik iseivius kolioti.

170541. ivs2009-09-18 01:41
re: pagirdėk pati savo pasakymą ir pajusk, ką jame reiškia "ir"
tai as cia Lietuvoj bandydavau tiketi, kad bus ir geru dalyku, bet nesisekdavo. dabar bandau nepamirsti, kad buna ir blogu dalyku, bet vel nelabai sekasi. anksciau geri dalykai budavo tarsi prieskonis, kad dar geriau isijausciau i pesimizma, o dabar atvirksciai. nemanau, kad iki tokio savipasikeitimo buciau priaugus Lietuvoje. neseniai buvau - tai vel iki pazastu i nevilti, nors ir kaip stengiausi. tokiems istizeliams tik statuose gerai, Lietuvai as per silpna. visom prasmem.
nu, dabar gal jau skelbiam paliaubas iki ryto, kol kita apkasu puse atsibus ir ims grumstus i svetima darza metyti ;)

170542. po palme2009-09-18 02:07
aisku nenoriu neigti, kad reikia drasos paimti ir isvaziuoti i nezinia paskui ten pereiti kryziaus kelius kad bent jau dalinai pasijustum namie. Paskui save tiek kartu pergaleti, pasakant kad cia yra kitaip negu tu prates.

170545. s2009-09-18 04:10
šiąnakt buvo labai malonus taksistas. matyt, jau krizė mažta. (šiaip tai myliu steinbecką, etc.). bet pasistenkime būti šventesniais už popiežių, gilesniais už kanjoną, raudonesniais už che guevarrą

170546. s2009-09-18 04:14
tikrai, pajutau, tokiems lietuvių durniams kaip aš, tik į ameriką

170547. s2009-09-18 08:39
tada vadinčiausi napalmu :(

170548. cc2009-09-18 08:40
Galima ir taip pristatyti Ameriką ir Australiją.( nors manęs tai nei kiek neišgąsdino). http://www.balsas.lt/naujiena/309882/ka-avialinijos-noretu-nuo-jusu-nuslepti/rubrika:naujienos-gyvenimas-keliones

170556. Noė2009-09-18 10:24
„jūsų trijulės veiklą šiame kontekste mie jau yra nusakiusi trumpai ir aiškiai: įmušate mums neapykantą Amerikai, kaip kad Noė įmušė neapykantą katalikybei.“ Nematuok visko savo ir miestės neapykanta, kvaiša ragana.

O miestei patariu mano komentarų neskaityti. Juk aiškiai pasirašau, net didžiąja, turėtum pastebėti. Tu visko neapkenti: rusų (koks pabaisa sugebėjo tokią siaubingą, liguistą neapykantą „įmušti“?); neapkenti visų žmonių, neapkenti katalikybės, net pati savęs, ko gero, neapkenti. Ar sugebi bent kiek pasipriešinti tavyje siaučiantiems neapykantos šuorams? Gal pati nebūk drebutiena, užuot kaltinusi kitus? Neapykanta yra pats destruktyviausias jausmas, iš pagrindų ardantis asmenybę. O man pasirodė, kad tu kartais net didžiuojiesi savo neapykanta.

170558. mie - noei2009-09-18 11:32
kaip as galiu neskaityt, jei tu man rasai? juk viskas apie mane sitame komentare.

170559. mie - noei2009-09-18 11:33
ir viskas labai teisinga.

170562. Noė mie2009-09-18 11:48
Nepriimk mano žodžių su kažkokia tamsia rezignacija. Jie teisingi gal tik vienu atžvilgiu. Juk tu turi daugybę gerų bruožų. Bet galim nebesikalbėti, aš tau neberašysiu, tu nebematyk manęs – kad tik tau nepakenkčiau. Aš apskritai nebeisiu į tą jūsų raudonąjį kampelį. Juk nesu ir aš geležinė – mane gali išvadinti kaip tik šauna į galvą, ir man nieko, ar ne? Aš apskritai jau seniai būčiau iš čia išsinešdinusi, jei ne toji „didelė permanentinė pagalba“, kuri jus žlugdo, naikina dvasią, atima tikėjimą. Aš juos ginu, o jie manęs nekenčia! Gerai, mie, nebesikalbam.

170563. mie - noei2009-09-18 11:59
o kodel dabar nebesikalbam? as tai su tavim kalbuosi. tavo zodzius priimu realistiskai, be rezignacijos. is tiesu, kai pagalvoji. patiriamas dziaugsmas, susizavejimas, laime jau nebeatsveria visu blogu jausmu. nerimo, neapykantos, nepasitenkinimo. ir tai yra baisu.

170565. mie - noei2009-09-18 12:11
alio?

170567. Noė mie2009-09-18 12:16
Juk parašiau, kodėl nebesikalbam - kad tau nepakenkčiau ir kad nedejuotum, jog įmušiau tau neapykantą katalikybei. Pažįstu aš tavo būseną puikiausiai. Visko turiu su kaupu. Balansuoju ant ribos, kada dar įstengi Dievui pavesti viską ir taip išsilaisvini iš kančios. Beje, ten gerai tavo mielas sakė, kad negalima judėti tik į vieną pusę. Man rodos, mie, kad daug kas kenčia.

170570. mie - noei2009-09-18 12:49
daugiau, negu imusei, nebeimusi. be to, as nedejuoju. man tik nepatinka, kai kas programiskai nesikalba su manim.

170572. archyvaras2009-09-18 13:02
Aš amerikonkų labai nuoširdžiai atsiprašau. Kad įbėgau į jų bendrą valgomąjį ir užšokau ant stalo, kur buvo dėliojami gardūs valgiai. Rimtai, atsiprašau. Kitaip nemoku pasakyti...Nuoširdus atsiprašymas ne iš baimės ir ne dėl mandagumo. Dėl žmogiškos pusiausvyros.

170573. Noė2009-09-18 13:03
O kol manęs nebuvo čia, turbūt buvai nuoširdžiausia katalikė? Ką aš tau įmušiau?? Aš lygiai taip pat galiu tvirtinti, kad tu man „įmušei“ neapykantą visiems žmonėms, ypač dvasios impotentams.

170574. Noė Archyvarui2009-09-18 13:04
Kojas dar pabučiuok amerikonkom.

170575. Noei nuo archyvaro2009-09-18 13:06
Galėčiau. Dėl žmogiškos pusiausvyros ir Tikėjimo.

170577. archyvaras2009-09-18 13:16
Lietuva - maža intravertiška valstybėlė, USA - ekspansyvi liberali imperija. Miestė teisingai pasakė: neadekvatūs diskusijos objektai.

170578. Noė 2009-09-18 13:16
Puikus tu žmogus, Archyvarai. Bet piktdžiugos įžvelgs tavo žodžiuose pozą.

170579. Noė Archyvarui2009-09-18 13:20
Turėjau galvoj 170575 kom. žodžius. Beje, jei diskusijos objektai neadekvatūs, tai jau Lietuvos žmonės menkesni už amerikonus?

170580. Noei nuo archyvaro2009-09-18 13:21
Tegu. Man svarbu pačiam, kad nesužiūrėjau savo ekspansyvumo, emocijų ir dvigubo sarkazmo. Ačiū..bet pernelyg man, Noe, gerų Tavo žodžių.

170582. mie - noei2009-09-18 13:35
vadinas, mudvi suzaidem toki imustuka. viena kitai imusem ir kvit.

170583. korna2009-09-18 13:47
Kai baigsit apie Ameriką, ginčykimės kur geriau - mieste ar kaime.

170584. katė2009-09-18 13:49
Lyg ir karas. Bet aš vis krizenu, nes mintyse skamba žodžiai iš kažkokios komedijos(jeigu gerai pagalvočiau, prisiminčiau, bet tingiu): "pas mus Amerikėj". Šaunios moterys ir ivs, ir krankt, bet labai jautrios šiuo klausimu. Puola gintis, o ta gynyba pasidaro panaši į gyrimąsi. Tada lietuvaičiai iš Lietuvos puola.

170585. Noė mie2009-09-18 14:55
Nieko tu man neįmušei. Jei aš ko ir neapkenčiu nuoširdžiai, tai Kaušo po palme pažiūrų. Jos man yra baisios. dėl neapykantos katalikybei aš tavo vietoj pamąstyčiau nuodugniau - ar tai tikrai neapykanta? Ir galų gale ką aš turiu daryti ir ką tu, kad taip nebūtų? O gal neapykanta tau kyla dėl to, kad tu slapta nerandi savyje ar negali padaryti to, apie ką aš nuolat triūbiju? Aš irgi negaliu.

170586. mie - noei2009-09-18 14:59
kazkada, kai perskaiciau petro duisburgiecio kronika, labai supykau ant kryziuociu, net galvojau nekrikstyti savo vaiku. ir baznycia man rodos bjauroka, pavyzdziui, kai suorganizuoja inkvizicija arba degina zydu talmuda. taigi, ko gero tai net ne katalikybe, o baznycia su jos veikejais atgrasiais. ir tai nepasakyciau, kad nekenciu. tiesiog siuntu ant ju ir jie mane nervina.

170588. Noė2009-09-18 15:33
Nu aš irgi. Bet laikau bažnyčią sava ir man jų gaila.

170590. ivs2009-09-18 15:46
o tai jau nebesimusime? o as dar pasiruosiau ceglu...

170591. mie 2009-09-18 15:52
nurimkite, ivse, krankte jums jau paklojo pataleli, o jos diedas laukia dykumoj malunsparnio, kuris jus atskraidins. pasidekite ceglas, nes dar ne i ta pataikysite.

170592. krankt archyvarui2009-09-18 16:36
dziaugiuosi, kad susitaikai. koju buciuoti nereikia. :) geras zodis irgi gerai.

170593. krankt noejai2009-09-18 16:47
nesupratai, del ko gincas prasidejo. mes teigeme, kad is kitu kulturu yra ko pasimokyti, kiti aiskino, kad ne. su visokiom variacijom. beje, amerikieciai taip pat pyksta, jeigu jiems kas pasako apie ju trukumus ir, tarkim, europieciu privalumus. bet dazniausiai pyksta neissilavine zmones, kuo labiau isislavine, tuo atviresni kritikai, nesibodi savikritika. dazniausiai respublikonai vaizduoja sikancius katinus ir labai save isimylejusius patriotus, o liberalai pagal juos yra tautos interesu isdavikai.

170595. ivs > krankt2009-09-18 16:57
a koks washingtone dress kodas? sloppy ar biski fancy? nezinau, katruos skurlius i tase detis ir katruos sliopansus autis. maudymkes reiks ar i nudistu poola eisime? ar visai nieko neimt, tik sliosa lietuviskos desros ir kredito kortele? nu, dar id, nes nemanau, kad apseisiu su gluosnio vytele, kaip mano jau apipliotkintas abchazas. aj ne, afganas.

170597. Noė Kranktei2009-09-18 17:05
Tikrai nesupratau, neskaičiau to komentaro. Žinoma, kad galima pasimokyti ir išmokti - ir gerų, ir blogų dalykų.

170598. krankt > ivs2009-09-18 17:10
apsirengti patogiai, o ypac patogi turi buti avalyne, nes po national mall tik pestute einasi, kol visus muziejus apeisim. nespesim visu. kapitolijus irgi didelis, dar i kalna pumpuoti, o kongreso biblioteka arti jo, bet nusivarysi nuo koju. uztat po to uzmesiu tave ant arklio kaip pelu maisa ir galesi linguoti balne po ranca.

170600. cc- Ivs2009-09-18 17:34
Pasiimk ir maudimkę, nes lengviau ją nusimesti, nei neturint užsimesti.

170610. mie - noei2009-09-18 21:16
aisku, kad neskaitei, nes ir nebuvo tokio komentaro, kur aiskinta, kad nera ko pasimokyti is kitu kulturu. cia krankt uzsisvajojo ant arklio kratydamasi ir ziuredama i horizonta.

170642. Liuda Jonušienė, "Bernardinai"2009-09-19 16:44
" Apie tai, kad mūsų visuomenė apskritai yra socialiai pažeidžiama, neproporcingai didelių mokesčių spaudžiamo, korupcijos alinama, nesibaigiančių valdžios skandalų varginama, o sprendimų neretai kvailinama, valdininkijos baudžiama, ponijos menkinama – kalbėta perkalbėta, rašyti jau ranka nekyla. Matyt, tik laiko klausimas, kada toji visuomenė, rašančiųjų ir kalbančiųjų be paliovos baksnojama, pagaliau atsibus, susivoks ir nutars – nebenorinti vegetuoti. O taip pat – nebenorinti matyti, toleruoti ir išlaikyti tiek turto spindesy besišildančio valdančiųjų elito, tiek varge, skurde ir pažeminime atsidūrusių, liūdnais ir neprognozuojamais autsaideriais tapusių savo bendrapiliečių."

170649. cc2009-09-19 21:27
Na, joooo...Reikia naujo Lenino su Stalinu, kad atgaivintų VKP(b),suvienytų visų šalių proletarus, padarytų pasaulinę socialistinę revoliuciją ir statytų komunizmą. Tada bus rojus Žemėje, būsime sotūs, laimingi, šiltai aprengti.

170656. poniai liudai2009-09-19 22:53
noretumete dirbti kaip zuluzai, o uzdirbti kaip vokieciai. svajokite ir toliau - darbsciausius tautiecius jau isspyrete lauk.

170662. vėl poškus2009-09-20 12:55
kur atbėga marių raštai,
kur banguoja žemės kraštas,
rado Starkis mažą kirą -
piktą, kandantį pipirą.
Gaus jį Starkis glostyti,
patalėliais klostyti.

170672. zole po 2 salnu2009-09-20 21:46
satenuose intelektinio bado virusas! Dvesiu!

170680. ragana Kornelija2009-09-21 09:22
skaityk, žole, švieskis, ir intelektinis badas dings. žolė ne dvesia, o džiūsta

170683. zole2009-09-21 10:35
skaityk, svieskis, bet tik ne cia. Cia gaminamas maistas, kepami pyragai, plaunamos masinos ir einama pogulio.Kai as dygau, cia norejau ir augti.Pasitaiko...

170684. zole2009-09-21 10:38
dziusta tik ta zole, kuri neturi sirdies.O as dvesiu!

170685. mie - zolei2009-09-21 11:07
jei nepatinka kaip plaunamos masinos ir gaminamas maistas, ismesk pati ka nors pribloskiancio. bus akivaizdu, kaip niekinga yra plauti masinas ir gaminti maista. pirmyn.

170686. zole2009-09-21 11:26
as skaitytoja, ne rasytoja, bet tamstai uzmyniau ant nuospaudos .As irgi ir plainu,ir kepu,ir koncervuoju. Juk niekam tai neidomu.O gal idomu, kieno vakar laidotuvese buvau, kokias duodu mamai tabletes nuo Alzheimerio,del kokiu dokumentu susigincijo ryta tevas ir sunus, ir ka siandien gaminsiu pietu ?

170687. ragana Kornelija 2009-09-21 12:02
kai įdomiai arba nuoširdžiai papasakoja, tai viskas būna įdomu. matyt, yra priežasčių, kad kalbama taip, kaip kalbama. dideli intelektualai irgi kalba - nueik į kurio nors blogą ir skaityk. negi turi pretenzijos, žole, kad jie pas tave ateitų? kam ko reikia, tas tą randa: kur rašyti, kad tave daug kas perskaitytų, ir kur skaityti tai, kas tau įdomu.

170688. zole2009-09-21 12:16
as galvojau, kad satenuose patys intelektualiausi ( tikrai nesisaipau)juk menininkai, nes zurnalistai svelniai tariant melagiai, o politikai dar svelniau tariant nemazai buki.

170690. ragana Kornelija 2009-09-21 12:25
kas dabar kaltas, kad suklydai - norima priėmei už esama? pretenzijas atsisuk į save :). gali pasiguosti, kad ne tu pirmoji ir tikriausiai ne paskutinė :)

170692. katė2009-09-21 13:04
O kas yra intelektualas? Tas, kuris nevalgo, nemiega, nesijuokia, ne..., ne...?

170693. pasiguodusi2009-09-21 13:56
tas kuris nesako:„Einu sikt“ , kai eina sikt :)

170697. jona2009-09-21 15:11
Gėlės miršta. Jos numiršta. O aš ne. Gėlės- imkit numarinkit ir mane... - - - - - - - Vienas sapnas man dainuoja širdyje: Myliu, myliu, myliu meilę, myliu ją... B.Brazdžionis /1930m./ Myliu Jus visus- ir mane paguodusius ir pabarusius, ir net mano pusėn nusispjovusius...

170698. mie2009-09-21 15:16
vakar ejau i gimtadieni. pescia per vingio parka, kaip kasmet jau daug metu. vietoj geliu nesiau penkis obuolius. mazosios obels.

170700. katė pasiguodusiai2009-09-21 15:22
Manau, kad tas, kur eina ir nesako, yra inteligentas.

170703. ragana Kornelija 2009-09-21 17:14
aš tai manau, kad tas, kur eina ir nesako, yra intravertas - žmogus, nelinkęs bendrauti

170712. cc2009-09-21 19:53
Manau, kad tas, kuris neina, o sako, yra temperamentingas. Karštakošis.

170713. cc - Žolei2009-09-21 19:56
Aš esu tikras šienavimo, vištų auginimo, kiaušinių virimo menininkas. Kas domina?

170715. o maniau,2009-09-21 20:03
serbentų uogienių virimo.

170716. zole> cc2009-09-21 20:33
per daug nesisiulykit, nes man gali tie visi talentai patikti.Be to, kai vistos neperes, as galesiu kaip zemieciui paskolinti inkubatoriu :)

170762. katė Jonai2009-09-22 11:35
Pasirodei, aptaškei visus meile ir vėl dingai.

170771. jona2009-09-22 16:06
Ačiū kate... nežinai, kaip labai įdomu jūsų visų "klausytis", kartais net rankomis paploju arba neišlaikau garsiai nesusijuokusi... ypač, kai mie "spirga"... na, o katė, kaip ir pritinka rimtai katei, mėgsta vaikščioti pati sau viena, tvirtai gindama savo įsitikinimus ir advokatai jai tikrai nereikalingi...

170777. katė2009-09-22 16:42
Aš tik vaidinu tokią. Taip saugiau. jei pajuntu, kad pakvimpa karu, truputį atsitraukiu. Įtampa atslūgsta – kyšteliu snapą, trali vali eidama pro šalį, anot Zetos.

170786. briedis2009-09-22 18:13
sudas! (cia apie alain de botton raudas).neabejoju, kad akciju rinkoms kylant, jis tame paciame "city journal" rasys ka nors apie "vaisinga optimizma". o pati situacija- pinokio nuotykiuose aprasyta zymiai itaigiau ir rimciau (kur sukciai medinukui siulo pinigus stebuklu lauke pasodinti)

170788. ivs2009-09-22 18:27
as irgi sakau, kad viskas jau parasyta vaikiskose knygutese. paskui tik mandri ir imantrus perrasinejimai, nepasaknt nieko naujo.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:
Rodoma versija 6 iš 27 
23:47:04 Mar 21, 2010   
Mar 2009 Mar 2011
Sąrašas   Archyvas   Pagalba