SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-02-01 nr. 787

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Monika Krikštopaitytė
Jei šv. Jurgis būtų moteris
11

Muzika 
 Gedvaldas Jurgelevičius
„Bohemoje“ – kviestiniai solistai
7
• Inga Jasinskaitė-Jankauskienė
Tarp tylos ir garso
13
• Slaptasis muzikos peizažas1
• Kasparas Uinskas debiutavo Niujorke2
• Trumpametražių operų festivalis NOA3
• KONCERTAI

Dailė 
• Vidas Poškus
Menas įtikėtinose ir neįtikėtinose erdvėse
14
• Aistė Paulina Virbickaitė
Erdvės tarp „galima“ ir „negalima“
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Meilę scenai aktorė išpažįsta dainomis
• Naujas puslapis „Meno forto“ istorijoje
• Vilniaus mažasis teatras laukia jaunimo
• „Apie tyrąją Erendirą“
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Iraniečiai taip pat žmonės3
• Živilė Pipinytė
Paskutiniai žmonės ir Dievas
1
• Ko stinga žiūrovui?1
• Kuo skiriasi menas ir pornografija1
• Kaip gauti „Oskarą“?
• Kino scenarijaus kursai jaunimui1
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pastebėjimai 
• Paulina Pukytė
Serbų misionierė Lietuvos džiunglėse
66

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

„Bohemoje“ – kviestiniai solistai

Dvi skirtingos Rudolfo interpretacijos

Gedvaldas Jurgelevičius

[skaityti komentarus]

iliustracija
D. Matvejevo nuotr.

Operai „Bohema“, kurios premjera Vilniuje įvyko 2006 m. spalio mėnesį, didelės reklamos, manau, nereikia. Tai vienas brandžiausių Dalios Ibelhauptaitės režisuotų operos spektaklių, sukurtas bendradarbiaujant su Gintaru Rinkevičiumi ir jo vadovaujamu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru. Tačiau ne vien įdomi režisūra į ją taip traukia mūsų publiką. Svarbiausia yra G. Puccini muzika ir jaudinanti tragiška meilės istorija.

Sausio 24, 26 ir 27 dienomis atlikta G. Puccini opera „Bohema“ Vilniaus Kongresų rūmų scenoje jos gerbėjus masino ir naujais pagrindinių operos partijų atlikėjais. Malonią staigmeną šį kartą pateikė mūsų jaunosios kartos solistės Sandra Janušaitė ir Asmik Grigorian, paruošusios Miuzetės bei Mimi vaidmenis. (Priminsime, kad premjeriniuose spektakliuose A. Grigorian atliko Miuzetės, o S. Janušaitė – Mimi partiją). Drąsiai galima teigti, kad A. Grigorian papildė savo operinį repertuarą labai charakteringai atlikta Mimi. Galbūt dar ne visur tolygiai dainininkei pasisekė išlaikyti vokalinę liniją, gal kai kur vaidyba pranokdavo dainavimą, tačiau norisi tikėti, kad laikui bėgant solistė „nušlifuos“ pasirinktą partiją ir ateityje galėsime sulaukti nepriekaištingo jos atlikimo.

S. Janušaitė vaidino koketišką Miuzetę labai rafinuotai, vaidmuo visiškai įtikino, nors buvo justi, kad vokalinė partija dar kiek „žalia“. Taip pat spektakliuose dalyvavo solistai Joana Gedmintaitė (Mimi), Dainius Stumbras (Marčelas), Egidijus Dauskurdis (Kolenas), Laimonas Pautienius (Šonaras), Arūnas Malikėnas (Benua, Alčindoras), Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro choras (vadovas Č. Radžiūnas) bei M.K. Čiurlionio menų mokyklos mokiniai (vadovas R. Gražinis).

Kaip pagrindinį šių spektaklių akcentą norėtųsi išryškinti Rudolfo partijos atlikimą, tam buvo pakviesti du tenorai iš užsienio: solistas Achmedas Agadi iš Sankt Peterburgo Marijos teatro – jis minėtą partiją yra dainavęs Baden-Badeno operos festivalyje, diriguojant vienam žymiausių nūdienos dirigentų Valerijui Gergijevui, bei perspektyvus dainininkas iš Gruzijos Giorgi Oniani – Tbilisio operos ir baleto teatro, o nuo 2007 metų rugsėjo mėnesio ir Bonos miesto operos teatro solistas. Jam tai buvo jau ne pirmas apsilankymas Lietuvoje, kadangi dar 2006-ųjų rudenį jis debiutavo premjeriniame D. Ibelhauptaitės režisuotos „Bohemos“ spektaklyje.

Naujausiuose „Bohemos“ spektakliuose klausytojai turėjo progą išgirsti vienodai pajėgių tenorų, kuriuos kūrybiniam darbui likimas suveda ne pirmą kartą, dainavimą. Abu solistai yra kviečiami į kasmetinį Fiodoro Šaliapino tarptautinį festivalį, vykstantį Kazanėje (Tatarstano Respublikos sostinėje). Praėjusiais metais minėtas festivalis prasidėjo premjera – G. Verdi „Trubadūru“. Spektakliui dirigavęs italų dirigentas Marco Boemi gyrė aukštą meninį artistų, tarp jų ir A. Agadi su G. Oniani, lygį. Todėl ir susitikimas Lietuvoje jiems nebuvo netikėtas, nes, anot jų, gerų tenorų visur reikia. Nepaisant abiejų dainininkų vokalinio meistriškumo, išryškėjo ir jų skirtumai. A. Agadi – rusų dainavimo mokyklos atstovas, solinio dainavimo mokęsis Maskvos P. Čaikovskio valstybinėje konservatorijoje – atlikdamas partiją daugiau naudojo „gerklinį“, atvirą, mažiau dengtą vokalinio garso formavimą. Tuo tarpu G. Oniani, stažavęsis Milano „La Scalos“ teatre pas žymius solistus Lucianą Serrą, Luigi Alvą, vokalizuoja dengtu, „ovaliu“ garsu. Jų kardinaliai skirtingas dainavimo principas savaip priminė pasaulyje garsių tenorų Luciano Pavarotti ir Placido Domingo individualius ir labai skirtingus dainavimo stilius.

Vertinti vienareikšmiškai A. Agadi ir G. Oniani Rudolfo partijos atlikimų nesinorėtų, nes kiekvienas pasirodė pagal savo mokyklą ir savo nepakartojamą individualumą. Kaip sakydavo antikos išminčiai, dėl skonio nesiginčijama. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kokį Rudolfą pavyko sukurti abiem solistams. A. Agadi atskleidė labai ryškų, aistrų pagauto poeto charakterį, galbūt vietomis per daug egocentrišką, bet tai įprasmino jo emocionalus dainavimas. Dainininkas puikiai valdė balsą, niuansuodamas nuo sodraus minkšto forte iki skambaus švelnaus piano. G. Oniani sukūrė šiek tiek santūresnį ir subtilesnį Rudolfą, labiau derantį prie viso pagrindinių veikėjų ansamblio. Jo dainavimas pasižymėjo natūraliu, laisvu, sodriu skambėjimu.

Taigi operos „Bohema“ klausytojams pasitaikė gera proga susipažinti su aukštos klasės tenorų skirtingai interpretuojamu Rudolfo vaidmeniu, palikusiu neišdildomus įspūdžius.

 

Skaitytojų vertinimai


12713. Zita2008-02-07 23:42
taip, operoje reikia ne tik vaidinti, bet ir dainuoti. Geriau butu, kai pradzioje butu priekaistai vaidybai, o ne atvirksciai, juk cia,pagaliau, eina kalba apie opera.

12730. to zitai2008-02-09 03:07
buvau tuose spektakliuose ir man neuzkliuvo nei vaidyba, nei vokalas.pasijutau sedintis geros kokybes spektaklyje.o tos pernelyg perdetos kalbos-tai pavydas ir tiek del puikaus visu atlikeju darbo.

12731. andrius zara :-) 2008-02-09 09:53
gerbiamieji.kol yra tokie kritikai kaip gedgaudas bakucionis zigaityte nieko gero nebus.jie viska daro uz pinigus ir pagal tam tikru klanu isakymus.kie patys nieko nepadare ir nesukure.jie didziuojasi kad zemina lietuvos menininkus.toks vaizdas kad jie :VENGRAI;O 7 MENO DIENU VADOVAMS REIKTU SUSIRUPINTI DEL TOKIU ;LIAUDIES RASYTOJU VEIKLOS. .

12732. ANDRIUI ZARAI2008-02-09 11:08
Prie ko cia isvardintos pavardes? Straipsni parase kitas zmogus. O tamstai Andriau, matyt, apskritai nesinori apie muzika skaityti. Tai ir neskaitykit!

12748. E.2008-02-10 15:06
O siaube, iš kur išlindai, Andriau Zara???

14941. keeeeej :-( 2008-09-20 19:22
lkabai nepatiko

14942. gabis :-) 2008-09-20 19:24
man labai patiko labai

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2009 m. Lapkričio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 21 iš 82 
1:36:33 Nov 25, 2009   
Mar 2007 Jul 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba