ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2008-10-24 nr. 914

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

KĘSTUTIS NAVAKAS. Augalų atmintis (51) • LAIMANTAS JONUŠYS. Rudens mozaika (9) • -js-. Sekmadienio postilė (35) • ANNE APPLEBAUM. Kalėjimas (4) • SIGITAS GEDA. Kalbančios pelės (88) • ERNESTAS SAMSONAS. Keturi juodi ir balti pagrobimai (1) • IEVA GUDMONAITĖ. Pleišėjimai (4) • GINTARAS BLEIZGYS. Du peliūkščiai bažnyčioj (26) • JONAS TRINKŪNAS. Pagoniškoji teologija (170) • JURGA ŽĄSINAITĖ. Literatūrinis kasdienės šypsenos pakaitalasARŪNAS KAZYS KYNAS. Laiškai iš praeities: iš kur atsirado runos? (10) • -pv-. Pornografija (19) • VIRGINA ŠUKYTĖ. Auksakailė lapė (4) • MARIUS RAUBA. Pasiskraidymai (4) • gal galėtume pakalbėt apie ką nors asmeniško (524) • pokalbiai būna prasmingi ir švelnūs (475) • 2008 m. lapkričio 7 d. Nr. 41 (915) turinys (2) • O kokie gamtovaizdžiai supa ir guodžia mus visus ir kiekvieną atskirai? (152) •

Pagoniškoji teologija

JONAS TRINKŪNAS

[skaityti komentarus]

Michael York. Pagoniškoji teologija: pagonybė kaip pasaulinė religija. Iš anglų k. vertė Povilas Kuprys, Vilius Gibavičius ir Dainius Razauskas. V.: Asveja, 2008. 280 p.

Religijotyrininkai ir visi besidomintys religija bei jos prigimtimi sulaukė geros knygos. Ne vienam lietuviui skaitytojui jos pavadinimas nuskambės keistai. Pagonio vardas daugeliui yra tiesiog nepriimtinas, kiti net tvirtina, kad lietuviai niekada nebuvo pagonys, o pats vardas reiškiąs tamsumą, atsilikimą, nekultūringumą. Matyt, kai kurios mūsų leidyklos, į kurias buvo kreiptasi dėl leidimo, pabijojo imti knygą tokiu pavadinimu. „Asveja“ išdrįso. XX amžiuje Vakaruose pagonio vardas buvo apvalytas, jis nebeturi neigiamų konotacijų. Štai Anglijoje šiandien labai populiari Pagonių federacija, vienijanti šimtus tūkstančių senųjų pagoniškų religijų gerbėjų; tokių pavyzdžių yra ir daugiau.

Michaelas Yorkas yra anglų religijotyrininkas, tyrinėjantis šiuolaikinį religingumą, lankęsis daugelyje pasaulio kraštų, ypač turinčių turtingas religines tradicijas. Įdomu tai, kad jo prosenelis – Jurkšaitis iš Tauragės, kadaise emigravęs iš Lietuvos. M. Yorkas kelis kartus lankėsi Lietuvoje, bet savo knygoje lietuviškų faktų beveik nemini. (Kita proga apie Lietuvą jis rašė: „Nepaisant kraštą veikiančio globalizmo, jaučiau įvairių žemės dievybių apraiškas, mačiau, kad senoji dvasinė tradicija Lietuvoje dar labai gyvybinga.“)

Knygoje rašoma: „Esu linkęs teigti, jog pagonybė yra tai, ką nusakome žodžiais „prigimtinė religija“. Istoriškai visos kitos religijos išaugo iš jos šaknų, kaip šalutinės jos atšakos arba kaip priešpriešinės raidos pasekmė. Taigi, norėdami pažinti bet kurią religiją, pirmiausia turime suvokti pagonybę.“

M. Yorkas yra pateikęs palyginimą apie gyvenimą kaip upę, kurios tėkmėje religijos įsitaiso kiekviena savo būdu. Krikščionybė – tai tarsi niekur nejudantis betoninis bunkeris upės viduryje, budizmas – tai plaukimas laiveliu skersai tėkmės į kitą upės krantą, o pagonybė – tai plaukimas pasroviui su gyvenimo upe.

Knygoje M. Yorkas apžvelgia didžiąsias pasaulio religijas ir parodo jose slypinčius gausius pagoniškosios arba prigimtinės religijos klodus. Dažnai viešpataujančios bažnyčios skelbia savo teologiją, o liaudis ją supranta pagal prigimtines religines tradicijas, kurios artimesnės senajai pagonybei arba animizmui. Tai nesunku pastebėti ir mūsų katalikų mąstyme bei gyvenimo būde. Juk dažnas katalikas tiki reinkarnacija, astrologija. Indijos religinėje praktikoje taip pat galima pastebėti, kad siekis išsivaduoti iš samsaros rato nėra pagrindinis eilinių hinduistų religijos tikslas. Jiems daug svarbiau dalyvauti tradicijoje atliekant ritualus, garbinant dievus ir t. t.

Mūsų skaitytojui įdomus turėtų būti skyrius apie krikščionybę. Anot autoriaus, nepaisant nepagoniškos teologijos ir antipagoniškų nuostatų, daugelis krikščioniškų praktikų neabejotinai gali būti vertinamos kaip pagoniškos.

Lietuvių religijotyra iki šiol dar gana skurdi, ypač kai netekome Gintaro Beresnevičiaus. Straipsniuose ir knygose senąją religiją jis iškėlė kaip visavertę ir solidžią. M. Yorkas irgi parodo, kad senoji, arba pagoniškoji, religija niekur nedingo, o jos egzistavimas yra visai kitokio pobūdžio: „Pagonybei negali atstovauti joks vienas kanonas ar autoritetas. Nors pagonybėje, kaip visumoje, ir gali būti atskirų griežtai apibrėžtų formų, jos visa apimanti difuzija bei įvairovė pranoksta krikščionybės, budizmo ir net hinduizmo įvairovę. [...] Pagonybė neturi nei centrinės administracijos, nei bažnytinio susirinkimo.“ (G. Beresnevičiaus veikalams šiuo atžvilgiu būtų galima prikišti per didelį kunigaikščių religijos akcentavimą, jos priešpriešinimą valstiečių pagonybei. Tiesa, paskutiniuose tekstuose jis ėmė rodyti didesnį susidomėjimą valstietiška tradicija ir folkloru.)

Knygą vertė keli vertėjai, deja, jiems ne visur sekėsi. Vis dėlto reikia pasidžiaugti, kad svarbiausią skyrių „Pagonybės teologija“ išvertė mokslininkas Dainius Razauskas, gerai išmanantis dalyką.

Baigdamas knygą, M. Yorkas pateikia labai svarbią mintį apie senąją religiją. Jis iškelia etinį religijos pradą, kuris dažnai išslysta iš tyrinėtojų dėmesio lauko: „Tikroji šventybės dorovinė šerdis pagonims yra tai, ką geriausiai išreiškia sąvokos garbė, pasitikėjimas ir draugiškumas. Nors šių tikslų siekia visos religijos, pačios šios sąvokos užgimė ankstyviausiais žmonijos laikais, kai visi dar buvo pagonys.“

 

Kultūros kalendorius
nuo 2008 m. Lapkričio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


136496. nuomonė2008-10-29 09:55
"o pagonybė – tai plaukimas pasroviui su gyvenimo upe."
Manau, labai teisingas apibudinimas. Ir kodėl visi taip užsiciklinę ir taip užsispyrusiai atkakliai nori įteigti, kad pagonybė buvo religija. Žmonės pradėjo linkti į okultizmą (religijas) tik vėlyvesniais laikais, prasidėjus išsigimimui. O šiaip tai buvo teisingas, natūralus gyvenimo būdas, pažįstant Dievą ir Jo kūriniją - gyvenimo upė.

136504. mie - nuomonei2008-10-29 10:41
cia jums taip atrodo, ane?

136508. nuomonė -> mie2008-10-29 10:58
Taip, tokia mano nuomonė. O ką?

136532. mie - nuomonei2008-10-29 12:33
manau, kad toks matymas labai pavirsutiniskas ir megejiskas. neimkite uz tikra piniga visko, kas pavaizduota simonio paveiksluose. tai ismone.

136536. :)2008-10-29 12:53
man patiko mintis, kad viskas dažniausiai būna priešingai nei mes manome - kad vienas ar kitas žemės gabalas mums priklauso, tai mes jai priklausome, juk galiausiai ta pati žemė mus ir praryja.

136537. mie2008-10-29 12:54
isties, kokia gili mintis. gal dar papaskotumete is kur vaikai atsiranda?

136557. nuomonė -> mie2008-10-29 14:44
Nemanau, kad kažkada vaikystėje matytos Šimonio atvirutės turėjo man labai didelės įtakos. Bet, kiek atsimenu, jos buvo gražios ir man labai patiko - padarė įspūdį. Kodėl manote, kad Šimonio pasaulio matymas- paviršutiniškas, o jūsų r kokio kito postmodernisto ar modernisto jau yra gilus ir profesionalus? Kodėl sprendžiate, kad mano matymas -paviršutiniškas, o Trinkūno ar kokio kito pseudo pagonio -jau gilus, profesionalus?
Ar jums neatrodo, visiškai nelogiškas ir absurdiškas tų profesionalų rašinio pagrindinis, esminis teiginys -"prigimtinė religija"? O gal ir jūs į šį pasaulį atėjote jau su "prigimtine religija"- iš prigimimo religinga, iš prigimimo žinanti religines dogmas, okultinius ritualus , orientuota į kažkokį antgamtinį pasaulį ir t.t.? Žodžiu, iš prigimties kažkokia "užplaukusi?
O šiaip tai man atrodo (iš jūsų komentarų), kad Tamsta,vis tik esate šiokia tokia pagonė iš prigimimo: gana sveikai, racionaliai mąstanti, kažkiek mylinti, suprantanti gamtą, bent jau nevengianti jos, nepasiduodanti visokioms okultinėms srovėms (religijoms), įskaitant pseudo pagonis.

136562. amigo2008-10-29 14:52
asveja "isdriso" - ko cia isdrist siais laikais?

136564. po palme2008-10-29 15:25
puiki knyga, aciu, butinai reiks isigyti ir perskaityti

136570. nuomonė2008-10-29 16:42
"Neskaičiau, bet smerkiu..."; "nors dar neskaičiau, bet puiki knyga..." Kažką panašaus, kažkur jau teko girdėti.

136572. mie - nuomonei2008-10-29 16:50
tik norejau pasakyt, kad neimanoma zinoti ka galvojo ir kaip gyveno senoves zmones. nekalbant apie tai, kad nuolatine busena tikriausiai buvo kova del isgyvenimo. panasus santykis tikriausiai buvo ir su gamta, priesiska ir atsiauria. del simonio: taip, vaikystes ispudziai labai stiprus ir tikri. nemanau, kad mano matymas gilus ir profesionalus. vaziuoju ant emocijos, primityvumo ir eklektikos. bet simonis, romantiskas ir naivus, man labai nepatinka.

136575. po palme>nuomonei2008-10-29 16:59
teisinga pastaba, bet is kitos puses juk recenzijos tam ir rasomos, kad uzvesti ant kelio.

136581. mie - po palmei2008-10-29 17:08
jusu amziuje jau seniai reikejo buti teisingame kelyje. o ne vepsoti i salis ir laukti kad kas uzvestu.

136584. po palme(spyriojasi)2008-10-29 17:10
kad nebeprimatau, zmona uz rankos vedzioja, matyt del to taip ir gaunas: aklas kurcia veda

136587. mie2008-10-29 17:15
ar jusu pazangia sali jau pasieke toks zmonijos isradimas - akiniai? kad zabali neimaknotu kur nereikia.

136588. mie2008-10-29 17:21
rasinelius rasyt tai geros akys.

136589. po palme2008-10-29 17:23
kad as koja rasau

136590. mie2008-10-29 17:24
ar jums ka nors sako zodziu junginys "zmogaus anatomija"?

136591. nuomonė -> mie2008-10-29 17:27
Taip jau yra, kad pasaulį mes matome per savo prizmę ir savo baubus primetame kitiems (visiems). Dar kitaip: kituose mes paprastai pastebime savo ydas ir trūkumus. Tad natūralu, kad mums, skubantiems, nuolatos neturintiems laiko ir žiauriai kovojantiems, gyvenantiems nuolatinėje kovos dėl būvio, dėl savo išlikimo, išgyvenimo, dėl duonos kąsnio, būsenoje atrodo, kad taip turi būti, kad niekad negalėjo būti kitaip. Net nepastebime, nebesusimąstome, kad to tariamo progreso eigoje žmogus vis daugiau ir daugiau įkinkomas į ta kovos dėl išlikimo, kovos dėl būvio, vis greičiau besisukantį, ratą, tampa vis labiau priklausomu, supančiotu.
Natūralu, kad žmonėms atitolusiems nuo gamtos, paskendusiems dirbtiniame, primityviame okultiniame pasaulyje, įkinkytiems į tą galerą, gamta tampa nebesuprantama, atšiauri, priešiška. Jie besugeba matyti jos grožio, harmonijos, tobulybės. Kad gamta nebuvo žmonėms atšiauri, jie ją jautė, suprato, galime rasti ne taip senoje literatūroje, o ką bekalbėti apie tautosaką, kuri kuo senesnė, tuo gilesnė ir prasmingesnė.

136592. po palme2008-10-29 17:31
pas mus visai kita anatomija, labiau evoliucionavus

136593. mie2008-10-29 17:32
pasitaiko, kad ne i ta puse ima ir paevoliucionuoja.

136594. po palme>nuomonei2008-10-29 17:34
sventa tiesa pasake nuomone. Jau jeigu Lietuvoj, kur patikekit manim, dar rysys su gamta labai stiprus(bet, deja nesamoningam lygy, o taigi nuo jo tolstama del civilizaciniu blizguciu)tai galit isivaizduot kas dedas USA: moteriske dziaugias, kad jau nugales depresija, nes isigijo "stebuklinga lempa". As jai vis rodziau i saule, bet ne, sako lempa yra kak raz to cto nado nuo depresijos.

136595. po palme(susirupines)2008-10-29 17:35
uztat turetumet sekti musu pavyzdziu, nes neaisku kur galit nueiti

136614. mie - po palmei2008-10-29 18:56
nemanau, kad vertetu sekti jusu pavyzdziu, nes jus pats nezinot kur jums eiti. laukiat kad nuvestu zmona arba pagonis trinkunas.

136616. mie - nuomonei2008-10-29 19:01
nu apie ka jus cia snekate. nei mes cia perdaug skubame, nei ziauriai kovojame del islikimo. tik burbame ir dejuojame. kai sakote "duonos kasnis", nesuvokiate, kas is tiesu yra duonos kasnis. va rodo, kaip afganistane per zemes drebejima zuvo zmones. nematome toliau savo nosies. pasiziurekit placiau arba atsigrezkite i praeiti, musu tevu ir seneliu gyvenimus.

136617. mie2008-10-29 19:03
rysys su gamta ner joks privalumas. o rysys su lempa nera trukumas.

136619. cc2008-10-29 19:13
Krikščionybė pastatė savo Bažnyčią ant pagonių Šventyklos pamatų.

136633. uuu2008-10-29 21:36
pagonys garbina ąžuolą

136641. uuu2008-10-29 22:15
borato toks amerikonas paklausė вы не мусульманин, tas sako нет, мы казахи молимся солнцу

136651. po palme>miestei2008-10-29 23:28
uzgesinote toki puiku dialoga per dideliu galvojimu, stai kur veda civilizacija

136652. po palme2008-10-29 23:35
saule duoda mums geles, sviesa, apelsinus, odos vezi, o to Dievo kur tekstas parasytas buvima vis reikia irodineti

136672. laumė2008-10-30 09:12
ryšys su gamta yra esminis privalumas, nes iš jo kyla protingas mąstymas ir protinga veikla. o tie, kurie jo neturi, gyvena nesveikai, ėda fairį, o paskui kamuojasi visokiomis alergijomis, kvėpavimo takų ligomis ir pan.

136674. ivs2008-10-30 09:26
du bites destytojai, protingai mastantys ir protingai veikiantys viena pavasari isvaziavo palaikyt rysio su gamta. nu, pazvejot ten ir pernakvoti summer house. tikriausiai visai neesminis dalykas, kad nepasitaike ten kokia boba su fairy, ir tie du issimaude po dusu. nu, nes matyt nelabai kvepejo po akto su gamta ir zuvimis. per ziema priplekusioj duso kabinoj buvo pelesis, plika akim nematomas, o boba su fairy pirma nepravaziavo, kaip jau minejau, tai vienas siaip taip atsipirko didelem antibiotiku dozem, o kitas bites destytojas susirasineja retkarciais su bite vienu pirstu baksnodmas klave, nes visa kita liko paralizuota po komos.

136676. mie - ivsei2008-10-30 09:37
summer house yra uzmiescio namelis ar sodyba. ipraskite be svetimybiu, nors ir nepiliete. skaitau toliau.

136677. mie - ivsei2008-10-30 09:38
ezeras neleidzia sakyti "nu". isidemekite.

136678. mie - ivsei2008-10-30 09:39
"paralyziuota".

136679. mie - laumei2008-10-30 09:40
ne, as kvepuoju normaliai ir alergijomis nesergu, tik rusofobija. bet rusai juk nera gamtos dalis.

136707. ivs > mie2008-10-30 12:46
o "klave" cenzura praleido?

136711. :)e_m2008-10-30 13:03
Ot velnias, senstu kosminiu greičiu: parašiau ir pats save išcenzūravau. Degradanto.

136756. geltona žąsis2008-10-30 20:21
Nemanau, kad "prigimtinė religija" geras pavadinimas, greičiau "tautinė religija", nes, pavyzdžiui, lietuvių ir australų pasaulio samprata labai skirtinga.

136766. cc2008-10-30 20:54
Viena bobutė turguje papasakojo, kad Amerikoje nuo kondicionoto oro daug žmonių suirgo, buvo suparaližuoti ar numiro, nes uždaro ciklo kondicionieriuose įsiveisė pavojingos bakterijos, kurios būdavo išpučiamos su oru į patalpas. Dar bobutė papasakojo, kad amerikonai be proto daug naudoja visokius antibakterinius dezinfekuojančius preparatus, dėl ko pas juos mutuoja ir tampa atsparios bakterijos, arba išvažiavę į gamtą turi dėvėti kosmonautų ar giluminių narų skafandrus, kad neįkvieptų gaivaus oro, kad neprisiliestų prie augalo. Protingai pasielgė Ivs, laiku pabėgusi iš ten. Neramu tik dėl Bitės.

136767. ivs2008-10-30 21:08
pirma karta matau zmogu, kuris statuose nebuves, o kaip pirstu i dangu. tikrai viskas taip ir yra, kaip cece sako. nu nebutu cigonas. auksaburnis.

136782. krankt2008-10-30 23:54
"prigimtine religija" ir man uzkliuvo. gal geriau butu buve pagoniskas pasaulio suvokimas? nors, is kitos puses, religija juk irgi yra pasaulio suvokimas ( pasaulio neribojant vien tik zmogaus gyvybe).

136792. e_ Krankt2008-10-31 07:35
Religija juk irgi yra pasaulio nesuvokimas.

136891. krankt > e2008-10-31 19:56
teisingai mane pataisei. turetu buti "meginimas suvokti". ;)

136901. geltona žąsis2008-10-31 21:33
Kadangi pagonybė suprantama kaip priešprieša krikščionybei, turėtų būti tikslesnė ir aiškesnė "prigimtinės religijos" gradacija. Siūlau: 1.Senoji religija (nuo seniausių laikų iki krikščionybės įvedimo - XV a.). 2. Pagoniškoji religija (nuo XV a. iki XX a., t.y. "prigimtinė religija", kuri veikė "pogrindžio" sąlygomis, nes ją uzurpavo krikščionybė.) Ir 3. Naujai atgimusioji neopagoniškoji arba trinkūniškoji religija (kuri dabar nebeengiama ir veikia pariteto pagrindais su krikščionybe.)

136906. po palme>GZ2008-10-31 22:20
liuks, geras sudeliojimas

136956. niekaip neįžiūriu2008-11-02 01:51
to liukso, gal po palme akuliorus kokius paskolintų?

136964. Balys2008-11-02 11:07
Lietuvių religijotyra turbūt prasideda nuo 13 a. pradžios. 1216-1217 m. popiežiaus bulėje yra nurodytas krikščionių skundas, jog vietinių jiems priekaištaujama “kad mūsų dievas yra vargšas, o jų dievai turtingi. Kad tai gyva - rodo laumė 2008-10-30 09:12 "ryšys su gamta yra esminis privalumas, nes iš jo kyla protingas mąstymas ir protinga veikla".

136986. po palme>klausineja 1369562008-11-02 16:34
o koks jusu pasiulymas?

137134. klausinėjančiam po palme GŽ teksto išklotinė2008-11-03 18:40
1) "Pirmiausia pagonybė suprantama kaip priešprieša krikščionybei" - argi? Bent jau judaizmo (ST) ir islamo nederėtų pamiršti, gal net budizmo (autorius lyg ir nepamiršo). 2) "Prigimtinė" religija - gimtoji, įgimta, gamtinė, natūrali ar dar kokia nors? Kuri iš šių reikšmių turima omeny? Toliau jos gradacijos (matyt, apsiribojant lietuviais): 3) Kuo skiriasi "senosios" ir "pagoniškosios" religijos sąvokos? Jei tik tuo, kad antroji "veikė pogrindžio sąlygomis", tai turėtų atsispindėti pavadinime, nes "pagoniškoji" tėra "senosios" (kuri irgi buvo ne monoteistinė, o "pagoniška") tąsa. Netikslių terminų įvedinėjimas tėra naujų miglų pūtimas. 4) Pagal tokią logiką naujai atgimusią "neopagoniškąją" reikėtų vadinti "neosenąja", nes ji veikia "ne pogrindyje"... (tyliai sau) tas prakeiktas mandagumas, jei klausia, o dar po palme, atsakyk; o juk nei mano kiaulės, nei pupos).

137149. miglos pūtikas klausinėjančio po palme gž teksto išklotinės autoriui2008-11-03 20:38
Manau, kad senosios (lietuvių) religijos neveikė judaizmas, islamas ir budizmas tokiu laipsniu kaip krikščionybė.Senoji ir pagoniškoji religijos niekuo nesiskiria, tačiau labai skirtingi laikotarpiai, kuriuose jos gyvavo ir evoliucionavo. Senoji religija "švari", neveikiama svetimų įtakų, pasiekusi savo apogėjų, pagoniškoji - naikinama, verčiama slėptis ir pagaliau išrauta su visomis šaknimis.Taigi, jeigu būtų išlikusi senoji religija, ją būtų galima klonuoti ir pervadinti "neosenąja" (aš nieko prieš, bet čia ne kiaulės ir ne pupos), tačiau praktiškai ji atkuriama iš nieko, ant išgriautų pamatų, ant naujai kuriamų tradicijų. Tai gal jai tiktų pseudosenoji religija?

137165. apsimetusiam miglų pūtiku2008-11-04 01:21
taip, tik įtartinai skamba "švari, svetimų įtakų neveikiama" senoji religija. Nuo kada skaičiuojate? Kiek tų įtakų sugėrė lietuvių protėviai, kol čion atkako? Kiek pakeliui visko išbarstė? Ak, tas Aukso amžius praeityje...

137167. po palme> atsakytojui ir miglos putikui2008-11-04 03:11
aciu, giliai kapstote, reikia pagalvoti, nes atvirai pasakius dabar supratau, kad kazkaip giliau ir nesidomedavau, todel ta knyga man asmeniskai butu labai naudinga. Dabar belieka susirasti geradari kad atsiustu (vinkt, vinkt)

137181. Katė2008-11-04 11:22
Man artimiausia M. Gimbutienės išvada, kad lietuviai niekada nebuvo pagonys, nes neturėjo stabų. Senasis lietuvių tikėjimas – gamtinis tikėjimas (visa gamta gyva). Gal dėl to mes taip ilgai laikėmės jo ir šiandien prie jo nesąmoningai (būna, kad ir sąmoningai, bet tada kitų problemų kyla) glaudžiamės. Pagoniški kraštai lengviau tapo krikščioniškaisiais, nes pakeisti vieną stabą kitu ne taip jau sunku (panašiai kaip revoliucijos ar rinkimai:)), sunku pakeisti tikėjimą.

137184. miglius>katei2008-11-04 11:36
Jeigu būtų nesunku, prašau, patikslinkite minėtą M.Gimbutienės išvadą.Labai įdomu!

137185. Katė2008-11-04 11:41
Ikikrikščioniškąjį lietuvių tikėjimą profesorė vadino senuoju gamtiniu tikėjimu (atrodo, tiksliai atsimenu).

137187. uuu2008-11-04 11:45
animizmas čia kažkoks

137246. po palme2008-11-04 16:09
man tai labai grazios sitos snekos, kur nereikia tiketi nekaltu prasidejimu ir pan dalykais, kur legendos, bet musu

137250. nuomonė2008-11-04 16:22
Labai pritariu Katės komentarui.
Mes esame pasidarę (padaryti) tokie visi tikintys, tokie tikintys, kad be tikėjimo nė žingsnio, net baisu. Nieko nebematome, nebegirdime, nebežinome, nieko nebesuprantame, nieko patys nebesumąstome, o tiktai tikime, tikime ir nieko daugiau. Todėl ir atrodo mums, visiems tikintiems, kad ir visi turėjo būti tokie pat debilai, kaip mes, nieko nežinantys ir nebesuprantantys, tame tarpe mūsų protėviai, mūsų tėvai. Jiems mes vietoj pasaulėdaros žinojimo, matymo, supratimo (pavyzdžiui,supratimo akivaizdaus dalyko, kad gamta yra gyva) peršame kažkokį tikėjimą, religiją...

137298. nuomonei2008-11-04 23:25
Pernelyg dažnas įvardžio "mes" kartojimas - mėgstamas demagogų įnagis. Antra vertus, gal tie kiti (debilai) anapus gamtos gyvastis mato, žino, suvokia kitą gyvą jėgą?

137299. anapus2008-11-04 23:44
gamtos gyvasties...

137306. nuomonė->1372982008-11-05 08:34
Tie "kiti" suvokti vargu ar gali, nes yta atungti, na kaip mankurtai. Jie net nesupranta, nesuvokia savo padėties. Jie tiki ir paklusta šeimininkui. O kur tas šeimininkas ar šiapus ar anapus, jau nėbėra ir taip svarbu.

137378. Noė po palmei2008-11-05 18:40
Tu niekaip nepraeini nemyžtelėjęs į krikščionybės daržą. „kur nereikia tiketi nekaltu prasidejimu“ - kurgi ne. Net gamtoje esama vienalyčio apsivaisinimo, vadinamosios partenogenezės.

137382. mie - noei2008-11-05 19:20
tuomet tas vienalycio apvaisinimo vaisius ne zmogus, o augalas koks nors. rusgtyne.

137385. Noė2008-11-05 19:32
Na taip, bet pavyzdys panašus. Galų gale juokinga netikėti Dievo galybe.

137388. mie2008-11-05 19:35
labai megstu juokingus dalykus.

137390. Noė2008-11-05 19:40
Palauk, supainiojau. Aš turbūt turėjau galvoj pradėjimą iš šv. Dvasios, o po palmė nekaltąjį Marijos prasidėjimą. Pastaruoju atveju kitaip - iš anksto atperkamos nuodėmės. Nesuvokiu - na kaip neturėti tiek antgamtinės nuovokos - kalbu apie teologiją studijavusį asmenį. Kas to nesimokė, aišku, viskas atrodo naivu ir pasakiška.

137393. mie2008-11-05 20:02
man patrauklesnis prasidejimas is dvieju lyciu.

137398. klausimai Noei2008-11-05 20:28
tai Dievo galybė būtų ne tokia galinga, jei būtų leidęs kaltąjį prasidėjimą? beje, ar jums panele/ponia žinomas faktas, kad jūsų minimas asmuo teologiją ne tik studijavo? jums tai nieko nesako?

137423. po palme(dekingas nepazistamajam/ai gynejui/ai2008-11-06 01:29
jau ko vertas snekantis zaltys obely, cia daug studiju nereikia. o labiausiai tai man patinka bachuras Jona, kur sedejo tris dienas banginio pilve. Galetu buti tokia atrakcija, kaip pav. skristi i kosmosa, moka milijonus, kiek uzmoketu kad taip pabuti banginio pilvo sultyse. Pvz neleistumem naudotis nei degtukais, nei radijum nei mobiliu telefonu ir nei jokiu palapiniu. Butu fantastiska patirtis stipriu ispudziu megejams.

137425. po palme(uz galvos susiemes)2008-11-06 03:26
jeigu jau pripazistam ,kad Adomas su Ieva tik ismislas, tai matyt ir gimtosios nuodemes nebuvo. baisu ir pagalvoti kas gali atsitikti, jeigu liksim be kelrodes zvaigzdes-gimtosios nuodemes, kuo remdamiesi tada siusim i pragara ar spausim i kampa bedievius? Kas mums suteiks moraline atrama pasmerkiant kitaip ar visai netikincius. baisu ir pagalvoti, neduok dieve tokios bausmes.

137432. pikų dama ant šluotos2008-11-06 09:17
chi chi chi, kelrodė žvaigždė, chi chi chi

137434. nepaž.gyn. už galvos susiėmusiam po palme2008-11-06 09:53
čia jau reik ne tik už galvos susiimt! kaip tamsta taip drįsti kėsintis į sistemos pamatus! kur reiktų padėt tokią armiją išsilavinusių ir išsičiustyjusių vyrų iš stuomens ir iš viso kito, taipogi berniukų? ramykis!

137435. pikų dama ant šluotos2008-11-06 10:54
jo, mane tai irgi žavi po palmės žvilgsnis į esmę, tiesiog kasimasis po pamatais :). tik, po palme, juk tu nesi iš esmės prieš krikščionybę (skirtingai nuo manęs) ir prieš dievą, ar ne? tik prieš TOKIĄ krikščionybę ir TOKĮ dievą - man toks įspūdis susidarė. bet tada už kokią/į tu esi UŽ? pasakyk, gal ir Noė nusiramins vieną kartą :)

137437. Rag Katei2008-11-06 11:08
"Man artimiausia M. Gimbutienės išvada, kad lietuviai niekada nebuvo pagonys, nes neturėjo stabų." Deja, neteisinga išvada, nes stabai buvo, ką iš dalies rodo ir Jūsų kitas teiginys: "Pagoniški kraštai lengviau tapo krikščioniškaisiais, nes pakeisti vieną stabą kitu ne taip jau sunku". Archeologiniai radiniai ir rašytiniai šaltiniai patvirtina dievų atvaizdų buvimo faktą. Tad M. Gimbutienė neteisi, nes tuo metu daug ko ir nežinojo arba nenorėjo žinoti (kita vertus, ko blogai turėti dievų atvaizdus?) O dėl "pagonybės" termino iki šiol nesutaria daugelis religijotyrininkų, tad vienos, tiksliai apibrėžtos sampratos ir nėra. "Prigimtinė" irgi kažkokia kreiva..., bet gal geresnė nei "stabmeldžiai" ar "gamtameldžiai". Beje, gamtos negarbino, o gerbė kaip dieviškumo apraiškas, kaip vieno tėvo ir motinos vaikus. tai leidžia teigti ne tik Beresnevičiaus tyrimai, bet ir kitų archajinių tautų pasaulėžiūra

137441. mie2008-11-06 11:16
a, beresneviciaus tyrimai.

137449. rag > mie2008-11-06 11:32
Taip, garbino ne patį ąžuolą kaip tokį, o jame "gyvenančius" dievus/dvasias, t. y. medis, akmuo ar kt gamtos objektas yra hierofanija ir tarpininkas tarp dviejų pasaulių. Juk ir Lietuvos krikščionybėje tas pats: garbinamas ne pats medis/akmuo, o jo šventumas (kryžiai, koplytėlės medžiuose, ant akmenų lygiai tas pats - dievukų namai)

137451. mie - rag2008-11-06 11:41
is kur jus zinote ka jie garbino?

137454. Rag2008-11-06 11:43
Kita vertus, koks skirtumas kaip pavadinsim ir ar žinosime kaip BUVO, - lieka tik tikėjimas arba ne

137455. rag > mie2008-11-06 11:47
Žinoti niekas nežino, bet tik eina žinojimo link:) O dėl garbinimo į daugelį klausimų atsako liaudies papročiai (kitaip vadinama "liaudies religija", "Liaudies katalikybė" ar pan.), kuriuose išlikę nemažai senųjų ritualų liekanų. Juk sutinkate, kad niekas iš niekur neatsiranda? krikščionybės apeigos ir vaizdiniai taip pat

137457. viksva2008-11-06 12:09
Man labiau patiktų sakyti (manyti/tikėti), kad tai buvo ne garbinimas, o specifinė bendravimo kalba.

137458. rag viksvai2008-11-06 12:17
arba bendravimo būdas

137459. viksva > rag2008-11-06 12:24
be "arba" - bendravimo būdas, kurio kalba - tam tikri reikšminiai veiksmai ir žodžiai.

137460. viksva2008-11-06 12:27
jaučiu, kad vėl netiksliai išsireiškiau. Bet aš nekalta - didžiulė sloga užspaudė mano kvėpavimą, o kartu ir minčių tėkmę. rag, tu pasakyk tiksliau. :)

137461. rag viksvai2008-11-06 12:33
Na, nežinau kiek tiksliai manajai asabai irgi išeis, nes ta pati sloga beigi gerklinės bėdos irgi spaudžia :) Bet kaip suprantu, turėta omeny, kad rašant "kalba" minty turėti ritualai, apeigos, t. y. bendravimo formos veiksmu ir žodžiu. Taigi tikslu, tik ašai skaityt paskubėjau ir atsirado "arba"

137462. Noė2008-11-06 12:47
Aš to str. apie pagonybę neskaičiau, dėl to apie jį ir nekalbu. O po palmė yra prieš krikščionybę ir apskritai vargu ar tiki, nes „kas nepripažįsta Sūnaus, neturi ir Tėvo“. Be to, jis žavisi visokiais pagoniškais niekais.
Aš niekaip nesuvokiu, po palme, tu kartais duodi gerų patarimų,- kaip tu pats tiek toli numaknojai į dykumą, kad niekaip nebeišsikapstai iš jos? Tu žinai, kad Dievas kartais leidžia demonams apsėsti žmogų - tie užriša akis, užgožia tikėjimą, iškraipo tiesas ir daro su žmogumi kitokią velniavą. Jei žmogus atlaiko, gerai,- patampa šventuoju. Jei ne - nežinau. Kartais žmogus pats dėl savo kaltės paklysta.
O tu, kiek aš pastebėjau, sistemingai naikini kitų tikėjimą. Žinai būdų, kaip sudėtingas tikėjimo tiesas paversti juokingomis ir menkavertėmis pasakomis - tereikia jas išdėstyti neišmanantiems, ir tie bemat išsityčios iš jų. Argi šitai auditorijai galima kalbėti apie Nekaltąjį prasidėjimą ar Pradėjimą iš Šv. Dvasios? O ir tau pačiam viskas atrodo juokingai, nes tu visai praradęs tikėjimą. O tikinčiam žmogui žvelgiant į tave ir tavo pažiūras, ima gailestis, baimė ir nuostaba iš tokio nesupratimo. Sakau, tau reikės arba grįžti, arba... arba niekur daugiau nenueisi, nebent nusikapstysi iki devintojo rato. Viskas atsigręš prieš tave.

137463. rag >Noė2008-11-06 12:53
Drįstu įsiterpti: o kodėl Jūs manote, kad krikščioniškas Dievas geriau nei pagoniškas? (Jūsų menkinys "pagoniški niekai" nėra tolerancijos rodiklis).Ir ar būtina būti religingu, o neužtenka tik tikėti?

137464. Noė rag2008-11-06 13:02
Atleiskite, nebeturiu noro vėl iš naujo veltis į tą pačią šimtąkart besikartojančią diskusiją. Dievas yra vienas. Pagonybė yra sugalvota žmonių. Krikščionybė apreikšta Dievo. Štai kodėl pagoniški dievai žmogaus negali išgelbėti. Jei nebūsi religingas, tai kuo tada tikėsi? Religiją aš suprantu kaip tikėjimo turinį (glaustai kalbant). Yra dalykų, kurių negalima toleruoti.

137465. mie2008-11-06 13:08
o jeigu netoleruoji tai ka tada turi daryti?

137466. rag >Noė2008-11-06 13:11
Esminis krikščionių bruožas - netolerancija kitokiems ir kategoriškumas. Iš kur Jūs žinote, kad krikščionybė apreikšta Dievo? ar tai irgi ne žmonių veiklos (raštijos, etc) rezultatas? visos religijos sugalvotos žmonių, nes tai tik sistemos. Mano galva galima būti tikinčiu, bet nepriklausyti jokiai religijai, t. y. tiesiog žinoti kad yra kažkas daugiau nei suvokiama protu ir stengtis būti ŽMOGUMI. O kokį veidą turi Dievas ne taip jau ir svarbu...

137467. viksva>rag2008-11-06 13:35
Nemanau, kad teisinga kalbėti taip apie esminius krikščionių bruožus. Ne toks visų krikščionių esminis bruožas. Netolerancija kitokiems ir kategoriškumas būdingi ne tik krikščionims. Tai daugiau atskirų žmonių bruožas, kuris yra pritaikomas visai grupei. Lygiai tiek pat sėkmingai galima sakyti, kad "visi vegetarai yra durniai" arba "visi komunistai yra niekšai" ir pan.

137468. mie2008-11-06 13:46
bet juk is tiesu visi vegetarai durniai, o komunistai nieksai.

137469. rag viksvai2008-11-06 13:47
Sutinku, išsireiškiau taip pat kategoriškai, o tai išprovokavo Noė kategoriškumas, atsiprašau. Kita vertus, viešai reiškiami tokie teiginiai rodo ne ką kitą kaip netoleranciją kitokiai minčiai, o krikščionių tarpe vis daugiau tenka sutikti tokių žmonių...

137470. uuu2008-11-06 13:48
visi čia rašantys meluoja

137471. mie2008-11-06 13:50
o kad siuolaikiniai pagonys yra visiski durniai, tai savaime aisku.

137472. rag > mie2008-11-06 13:50
Nu jo, durni, kad mėsos atsisako - juk taip skanu beigi sveika:)o kur dar medžiotojo azartas jei pats tą grobį parsigriauni beigi sudoroji, ech

137473. rag > mie2008-11-06 13:52
Belieka pasidžiaugti, kad visi ne pagonys protingi

137475. Balys2008-11-06 14:16
Pažvelgus į istorinius šaltinius matosi kad tokia polemika prasidėjo 12-13 a. krikščionybei su kryžium ir kalaviju veržiantis į mūsų kraštą: Taip vis plėtės krikščionybė, Tai lietuviams nepatiko. Jų daugybė susibūrė, Apie tūkstantį penkis šimtus. Velnias pats juos taip sugundė. Nėr kariuomenės dar buvę, Kur svetur taip žiauriai elgtųs, Kaip tuomet ji pagarsėjo. Per žiemgalių brovės kraštą, Ko lig šiol nebuvo buvę Ir vargu ar bus dar greitai. Syrvėj perėjo jie jūrą, Rytų mariomis vadintą: Mat Perkūnas (Perkone), jų dievaitis, Leido joms stipriai užšalti. [...]

137476. cc2008-11-06 14:21
uuu, Viksva, Katė- tolerantiškos. Noėja- karingasis archangelas įsikūnijęs moteriškėje.

137477. Katė>Mie2008-11-06 14:21
Na, ir pavarei. Vegetarai durniai (kad komunistai niekšai, pataikei). Bet aš tikrai protinga!

137478. mie - katei2008-11-06 14:26
negirdetas dalykas - kate zolede. papasakosiu savo katinams.

137479. viksva > rag2008-11-06 14:30
kuo ilgiau gyveni, tuo daugiau žmonių sutinki ;)

137480. Katė Mie 2008-11-06 14:32
Ne žolėdė, o žuvėdė. jei jau pasakei, pasitaisyk.

137481. rag viksvai2008-11-06 14:33
ai, galima ir fanatizmą toleruot, jei anas daug bėdos kitiems nedaro.. :)

137482. viksva2008-11-06 14:34
Nesakysiu savo šikniui apie vegetarų protą. Lai keliauja pelių gaudyti veltėdis kniaukalas. Arba žilvičių griaužti. Arba akmenų kramtyti. Ir tegu vėjas jį glosto, o ne mano švelni rankelė.

137483. Rag Katei2008-11-06 14:34
ale kai kurie vegetarai ir žuvies netoleruoja - gi gyvas grobis, juolab katei :)

137484. mie - katei2008-11-06 14:34
dar nepasakiau, nes miega giliu miegu abudu. pasakysiu, kad zuvede. pilkasis supras, o rudasis nelabai. jis mesedis.

137487. Noė (vėl nenoriai atsiliepia)2008-11-06 15:42
Krikščionių Dievas yra gyvas - tai taip aišku! Jis gelbsti konkrečiose situacijose, padeda išbristi iš bėdos. Jei aš kreipsiuosi į pagonių stabus, jie man, aišku, nepadės, nebent pats kipšas įsikiš, kad suklaidintų. Tai kaip aš juos galiu toleruoti? Aš galiu kurį laiką toleruoti (pakęsti, iš gailesčio) klystantį žmogų, bet apskritai nieko jam nesakyti - atleiskite, tai negailestinga, ir, Dieve mano, jūs tai vadinate artimo meile...
Ir pagalvokite - kai myli, juk labai svarbu, koks mylimojo veidas. O jei tai ne tas?..

137488. @2008-11-06 15:55
ar pati, tamstele, taip įsitikinus, ar nuo mažens kas taip įkalė į galvą, ar tiesiogiai kontaktuojate su dangaus kanceliarija? (pagarbiai, po gluosniu)

137490. išnaša2008-11-06 16:01
137488 buvo dedikuota vėl nenoriai atsiliepusiai p.Noei, tik kad ta dedik. kažkur prapuolė

137491. po palme(desto tikejimo tiesas traktoristams ir melzejoms)2008-11-06 16:06
pala pala, o kuo sita auditorija, anot taves blogesne uz kitas auditorijas? Atrodo, kad vienas katekizmo dalis ruosiates pslepti ir laikyti prieinamas tik isrinktiesiems. Man rodos isrinktieji galetu vel pradeti kalbeti lotyniskai(kunigas sakydavo Dominus Vobiscum, klapciukai jam uz nugaros antrindavo, kaip dieva myliu, nemeluoju: Bulves su sasiskom toks tatai bendravimas vykdavo, kai tikintiesiems budavo sakoma tik kai kas), o ta prasciokiska melzeju ir traktoristu, kaip jau esate minejusi anksciau, auditorija tegul klausos pasaku apie Betliejaus tvarteli: tema jiems suprantama: karves, versiukai, senos padangos aplink, JK rankose laiko tepaluota varzhchiuka, pasirodo Landzbergis Brazauskas ir Prunskiene(cia kad nepazeistume moteru teisiu, nes negalim buti taip jau visai atsilike, net ir gimtajam koluky)priklaupia ir iteikia dovanu, (kaip Vilniaus katedroj), o Juozapas, ne vaiko tevas, nes, anot legendu, buves senas, (tik tada neaisku kam ta geneologijos medi isvedzioti, jeigu ne Juozapo vaikas, atsimenu uzknisdavo tas skaitymas per kaledas: Izaokui gime, Abraomas, Abraomui gime, Zorobabelis...). Va, pasnekejau sitai prasciokiskai auditorijai, anot taves, sirdele, taip kad jie viska suprastu, akiu nemuilindamas ir atsizvelgdamas i ju ribota smegenu turi.

137493. mužikas kombainioras iš po gluosnio dėkoja po palme2008-11-06 16:15
ačiū už man ir mano chebrai suprantamą tik.tiesų išguldymą, nuo dabar tai ir mes jau tikėsim, tik dar su tuo genekologoniu medžiu kokiu tai ne visai aišku, bet gal čia jau p.Noė galės kuom padėti

137494. melėja mužikui2008-11-06 16:21
ne "genekologiniu", o "ginekologiniu", durniau tu. toks moterų intymus reikalas.

137495. po palme(skelbia istarme apie bus diena diena rustybes, po gluosniu turetu atsimint))2008-11-06 16:33
o piku dama ant sluotos ir visus likusius pakabint po gluosniu, kad i salis nesidairytu. o mieste, kai tik nueis pragaran, maitint tik dribsniais, kad jai atsirugtu, viksvai paskirt pragare priziuret katinu tualetus, o rag paskiriama pravedinet tolerancijos kursus katalikams pragare(nors kazin ar jiems pades)

137496. uuu2008-11-06 16:33
gražūs vardai yra Zorobabelis ir Zebediejus

137497. uuu2008-11-06 16:35
o kas bus man, jei aš katalikė?

137498. uuu2008-11-06 16:35
romos

137499. uuu2008-11-06 16:35
ne pijaus 10

137500. uuu2008-11-06 16:36
ai geriau čia chatas būtų, mažais gabaliukais nelabai patogu čia rašyti

137501. Noė po palmei2008-11-06 16:38
Vaje, kaip tu moki viską palenkti savo pusėn. Aš tik norėjau pasakyti, kad pirmokui juk nedėstysi aukštosios matematikos. Tik tiek. Traktoristai ir melžėjos buvo kitam kontekste. Ar aš kalta, po palme, kad tau ir tavo chebrai nėra nieko šventa.

137502. uuu2008-11-06 16:38
tegyvuoja gnosticizmas, taip?

137503. rag >Noė2008-11-06 16:40
Dovanokit, bet krikščionys irgi meldžiasi stabams, tad lygu:) Na, jums aišku, kad Dievas gyvas, man, deja, ne - egzistuoja legenda ir tiek, o ja tikėti ar netikėti jau kiekvieno reikalas. Buda tikrai buvo žmogus, bet liepė mokiniams jo Dievu nelaikyti. ir kodėl manote, kad Kristus Jums pagelbės, o kas nors kita ne? Nemanote, kad Dievo vardu prisidengęs žmogus pats stengiasi stotis, taip randa jėgų? Juk ir lietuvių patarlės sako: "nuo likimo nepabėgsi" ir "kiekvienas savo likimo kalvis", taigi yra atoveiksmio kodas pagal elgesį ir pateis žmogaus galimybė tai suprasti ir nebeklysti

137504. viksva2008-11-06 16:42
neaaaaaaa! tik ne katinų tualetus!

137505. Katė2008-11-06 16:44
Nedraskykite Noei širdies, netikėliai. Aš visada pavydžiu šventos dvasios. Bet man nepavyksta pakilti iki tokių aukštumų. Pernelyg racionali. Kažkokia nemoteriška. Bet Jis ten, danguje, yra.

137506. rag >po palme2008-11-06 16:46
Bepigu postus dalinti plūduriuojant po palme :) ir darbelį gi man išskyrėt, tpfu, pareigybę - pedagoge tapt... juolab, kad kaip pats(ar pati) sakote, nepadės. Na bet dėkui, dėkui užu ukvatą:)

137507. po palme(prisukineja paskutinius varzhchiukus)2008-11-06 16:47
o tu, uuu, ukausi pragare, duodama zenkla vakarienei ir gnosticizmui, toks smagus darbas

137508. uuu2008-11-06 16:48
galiu iš bėdos

137509. po palme(dar vienas varzhchiukas)2008-11-06 16:49
o kate bus paskirta juodai perbegineti sventai dvasiai kelia, kai tik ta leks kur apvaisinimo reikalais

137510. rag2008-11-06 16:49
smagi kompanija pragare nusimato

137511. Katė2008-11-06 16:52
Eik tu sau, aš tikrai nelakstysiu. Esu tingi katė.

137512. rag2008-11-06 16:56
Katė tingės ir gerins žmonijos demografinę būklę teisingai, nelakstyk, ale jei koks kipšas uodegą padegs, tada kaip?:)

137513. po palme(visada turi pasibaigti meile)2008-11-06 16:59
o mes visi busim su kate, kai tik jai ko reiks ir kalbesim maldeles kad jos mamai butu taip, kaip paskyre Tas Kur Upelyje Gyvena

137514. mie - uuu2008-11-06 17:00
kiek prisimenu, zorobabelis kazkaip susijes su salasijieliu, o ne su zebediejum.

137521. Noė2008-11-06 17:47
Na, ir ką laimėjai, po palme? Kažkoks nelaimingas tu, kažkaip pernelyg karštligiškai puoli ginti savo įsitikinimų, tiksliau, įnirtingai viską neigti ir šaipytis iš visko. O pasiūlyti nepasiūlai nieko, padarydamas kitiems žalos, naikindamas tikėjimą. Aš sakau, kad Dievą galima ir būtina pažinti. Dievas nėra kokia nors nepažini abstrakti chimera. Ir kaip tu taip leidai išplėšti iš savęs tikėjimą? Ech, gaila man tavęs, po palme.

137567. mužikas po gluosniu melėjai2008-11-06 19:46
melėja, melėja, man ne moteriški intymumai nuo šiandien rūpi, man dabar po palme atsivėrė akys ir aš dabartės viską kt. šviesoj matau, ir po palme aš labiau tikiu - jei jau jisai pasakė, kad tas medis genekologijinis, tai toks jis, tas medis, ir yra

137570. po gluosniu tam, kur po palme2008-11-06 19:53
suku suku galvą, bet tos dienos rūstybės niekaip neprisimenu, nors tu ką. gal, sakau, tądien buvau baisiai kuo nors užsiėmęs, gal per daug svaigalų pavartojęs, matyt, kad pražiopsojau. bet jeigu po gluosniu būtų pakabyta pikų dama su šluota ir su visokiais kt. parmazonais, tai tokia diena irgi sūdna būtų, beveik kaip dieną rūstybės

137599. uuu2008-11-07 08:03
Anomis dienomis gyveno fariziejus vardu Zebediejus ir laimingai gyveno

137600. uuu Noei apie pirmokus2008-11-07 08:06
o ką manai apie tokius pirmokus, kurie užsiciklina dogmų ir teorijos lygmenyje, bet pamiršta apie dvasią? ar jie gali mokyti kitus? ar pirmokas, išmokęs natas, bet nepagrojantis melodijos, gali priekaištauti pagrojantiems melodiją iš klausos?

137601. Noė2008-11-07 08:36
Po palme, tu jau dabar aplink save kuri pragarą. Tik jis kol kas atrodo patrauklus ir juokingas.

137602. toto2008-11-07 08:40
O čia tai gerą klausimą pavarei, uuu. Ū-ū-ū! :). Bet xui coliukė supras.

137606. laumė2008-11-07 09:11
aš tai biškį nesuprantu... nu, coliukė maža, tai ir jos galvėlė maža, ir protelis, nu čia tai viskas aišku... nu bet kaip tokia maža galva gali būti skirta kuolams tašyti, nu niekaip nesuprantu. o žiūrėk, vis kas nors tašo, bet coliukei - nė motais...

137607. Noė2008-11-07 09:18
Jei paties Kristaus, pilno Šventosios Dvasios, daugelis nepriėmė, o galop net nukryžiavo, tai ar daugiau galiu padaryti aš? Taip, pataikavimo dvasią dauguma bemat priima džiūgaudami, o į tiesos dvasią reaguoja tūžmingai ir piktai. Gal ne tiesą sakau? Bet ir tai, turiu pripažinti, į mane dar labai nedideliais akmenėliais mėto.

137609. Noė2008-11-07 09:23
Ir tau, ragana kaltūnuotoji, pikta? Suprantu.

137610. Noė2008-11-07 09:29
Pradėjo spirgėti visas Šatėnų pragaras.

137617. po gluosniu Noei2008-11-07 10:37
nors nesu vertas, kad su manim bendrautumėte, ir nesitikiu jūsų palankumo, drįstu pareikšti savo subjekt.nuomonę dėl tamstos nukryžiavimo ir užmėtymo akmenimis. jūsų nenukryžiuos, nesvajokite, nes jums iki JK pernelyg toli, juo labiau, kad einate ne ta kryptimi, gal kompasas pagedęs, gal dar kas, bet ne ta

137618. uuu2008-11-07 10:45
su manim irgi Noė nekalba, nelygis turbūt, kažkodėl ji galvoja, kad visus kažkokiu būdu čia yra po palme primokęs, o jei pvz aš galvojau taip, kaip dabar rašau, dar tada, kol dar nieko čia net nebuvau skaičiusi, ką tada man daryti, ačiū už dėmesį

137619. ps Noei2008-11-07 10:49
"Ir pagalvokite - kai myli, juk labai svarbu, koks mylimojo veidas. O jei tai ne tas?.." taip, pirmiau reikia pakeisti snukius, atsiprašau, veidus, o jau paskui, po pasikeitimo arba atsivertimo kaip tamsta sakote, kai jie taps katalikiškais, bus galima pagalvoti ir apie visuotinę meilę

137620. dėmesys uuu2008-11-07 10:52
atsilygink greičiau man už poeziją! o tai ne tik priskaičiuosiu delspinigius, bet dar ir romaną kokį parašysiu!

137621. uuu dėmesiui2008-11-07 10:54
sąskaitą prašom! o romanas irgi gerai

137622. ps uuu2008-11-07 10:55
137620 buvo ats į klausimą 137618 (`ką tada man daryti`)

137623. ats uuu į 1376212008-11-07 11:02
pvm faktūrą? o dėl romano rašymo, tai nemanau, kad tokia išeitis būtų geriausia iš visų įmanomų problemos sprendimo būdų tiek vienai, tiek kitai pusei

137624. uuu2008-11-07 11:05
ir su pvm. o jei ne romaną, tai tada kokią nors sakmę arba legendą apie vilniaus įkūrimą

137625. ats uuu2008-11-07 11:10
gerai, bus

137627. ultimatumas kūrikui po palme2008-11-07 11:35
nebandai daugiau aplink save kurt peklos (žr. 137601)! girdi? geriau kurk taip ką nors! va, uuu prašo jei ne romano, tai sakmės arba legendos apie vilniaus įkūrimą. kurčiau aš, bet neturiu tiek patirties, man arčiau širdies mašinos, pečiaus arba padavimų kūrimas

137634. uuu dar2008-11-07 14:17
kalbėjimas apie dvasią nebūtinai reiškia dvasią

137635. mie2008-11-07 14:29
taip kaip kalbejimas apie blynus dar nereiskia blynu.

137639. kandidatas i pragara2008-11-07 16:01
visi idarbinti pragare prasau rikiuotis prie kasos, bus ismokamas avansas: kaip labiausiai nusipelniusi stojasi eilen pirmoji Noe. Nesistumdot, pilieciai, ramiai, ramiai, suprantu jusu pasipiktinima, bet juk jai(noei) turi issipildyti rasto zodziai: paskutiniai bus pirmieji. uuu, kur velnias nesa? vakarienes negausit kol uuu neismoks nemetyti saldainiu popieriuku ant pragaro grindu ir gadinti geru pazadu ornamentu. Po gluosniu, nusikabinat piku dama nuo kaklo, esat rimtas vedes zmogus, kur tai matyta, valdykites. po vakarienes pramoga: metysim akmenis i noe. Kas nori buti pirmas? Ne, toto, jus nesat labiausiai nusipelnes, is kur tiek puikybes. Ne, piku dama, jus dar nei kuolo nebaiget tasyti, o jau duok jums akmenis. Visi norintieji gales dalyvauti, prasau laikytis tvarkos, kur ziuri administracija? Mieste, kodel pragaro gyventojai apsirenge, tai ne pagal taisykles ir jus tai puikiai zinote, skusiuos po palmei, ka, isvykes?! Ir tai vidury darbo dienos?! Darbo etika pas jus tai siaip sau, o dar pretenduojate aplink save kurti pragara, ponas po palme.

137641. mie2008-11-07 16:35
ponas po palme geriau pasiziuretu prie kokios lovos apsimoka sedeti. amzinai atsiseda ne prie tos.

137644. po palme(krapsto pakausi)2008-11-07 16:58
prasau paaiskinti apie lovas, p. mieste, gal ne ant tos kojos is lovos atsikelete?

137648. laumė - tam(i), kas rašo romaną apie uuu2008-11-07 17:33
aš irgi noriu į romaną! galėčiau netgi būti tik antroji pagal svarbumą herojė, po uuu. plyyyyz, kąąą? nepasigailėsi, pažadu...

137679. ats laumei2008-11-07 21:55
o į padavimą pakliūt nenorėtum? romanams neturiu laiko

137686. laumė2008-11-07 23:19
kokį dar padavimą :0? o kam, kur mane paduotum?

137698. mie - po palmei2008-11-08 09:53
tingiu aiskint, tuo labiau kad vistiek praziopsojote auksa ir kakava. as visuomet atsikeliu gera koja, nes keliuosi vis is tos pacios lovos.

137755. dar 1 ats laumei2008-11-08 20:09
padavimas - tai toks pasakojamasis žanras ar kaip ten, trumpesnis už romaną, padavimai buvo populiarūs žiloje senovėje. jie l.pan. į legendas

137776. mie2008-11-09 09:00
padavimus ziloje senoveje ispopuliarindavo zilieji dainiai su guslemis.

137785. miestei nuo varnos2008-11-09 12:52
"Guslėmis"? Na, mieste, jau "kanklių" pavadinimą užmiršai? Ir "žilieji dainiai" nėra tikslu - jie dar ir "žilabarzdžiai". Ir ne "dainiai", o "druidai". Nieko tu nenusimanai prigimtinėje religijoje.

137894. uuu2008-11-10 08:08
o jei kas nors visus komentarus atspausdintų, išeitų geras draminis veikalas

137901. rag varnai (kinkuodama ant šluotos)2008-11-11 13:14
pakedensiu jumi plnuksneles: oi, oi, juodoji kaliiiega, mūsų prigimtinėje religijoje su kanklėmis ne druidai, o vaidilos žilabarzdžiai klajodavo tautos karžygius apdainuodami. O keltuose ši garbinga pareiga buvo žemesnio rango žynių - filidų bei bardų darbas (iš čia ir kilo bardo samprata).

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:
Rodoma versija 3 iš 29 
0:08:58 Nov 12, 2008   
Mar 2006 Jul 2011
Sąrašas   Archyvas   Pagalba